Η Σύγχρονη Εποχή (2000 έως σήμερα)

Δημιουργία απάντησης


Αυτή η ερώτηση είναι ένα μέσο για την πρόληψη αυτοματοποιημένων υποβολών φόρμας από κακόβουλη χρήση.

Το BBCode είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [img] είναι ΚΛΕΙΣΤΟ
Το [flash] είναι ΚΛΕΙΣΤΟ
Το [url] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Τα εικονίδια είναι ΚΛΕΙΣΤΑ

Περίληψη Θέματος
   

Αναπτυγμένη προβολή Περίληψη Θέματος: Η Σύγχρονη Εποχή (2000 έως σήμερα)

Η Σύγχρονη Εποχή (2000 έως σήμερα)

από active » Παρ Οκτ 02, 2009 6:38 pm

Στις 8 Ιανουαρίου 2001 βγήκε στον αέρα το Extra channel. Η συχνότητα, που ήταν γνωστή ως Κανάλι 40, αγοράστηκε από τον Βασίλη Λεβέντη, ο οποίος τώρα έχει τηλεοπτική παρουσία με τον «Πολιτικό Μαραθώνιο» από το νέο κανάλι.

Από τον Οκτώβριο του 2003 η ΕΤ3 με νέα ηλεκτρονική διεύθυνση στο Διαδίκτυο παρέχει πλούσιο οπτικό υλικό και χρήσιμες πληροφορίες για τα ντοκιμαντέρ δικής της παραγωγής.

Η σταθερή προσήλωση της ΕΤ3 στην έγκυρη ενημέρωση και την ποιοτική ψυχαγωγία επιβραβεύτηκε με σημαντικά βραβεία και διακρίσεις, που απονεμήθηκαν στις εκπομπές «Κυριακή στο χωριό» και «Κάθε τόπος και τραγούδι» στο διαγωνισμό «Πρόσωπα 2006» του περιοδικού «TV Έθνος», ενώ με βραβεία «Μπότση» έχουν τιμηθεί τα δύο τελευταία χρόνια η εκπομπή «Διασπορά» της ΕΤ3 και οι δημοσιογράφοι Παντελής Σαββίδης και Γιώργης Μελίκης.

Η ΕΡΤ πρωτοπόρησε και «έγραψε» για άλλη μια φορά τηλεοπτική ιστορία μέσω της ψηφιακής τηλεόρασης, ανταποκρινόμενη δυναμικά στις προκλήσεις των τεχνολογικών εξελίξεων. Έτσι, στις 16 Ιανουαρίου 2006, μετά από επίπονη και έντονη προετοιμασία, η ΕΡΤ πραγματοποίησε την πρώτη επίγεια ψηφιακή μετάδοση εικόνας στη χώρα μας με την εκπομπή του σήματος τριών νέων πιλοτικών ψηφιακών προγραμμάτων (καναλιών) της ΕΡΤ και την ψηφιακή αναμετάδοση του ΡΙΚ SAT.

Στις 20 Μαρτίου 2006 το πρώτο ψηφιακό κανάλι της ΕΡΤ, το Πρίσμα+, ξεκίνησε επίσημα την κανονική προβολή του προγράμματός του. Ακολούθησαν στις 25 Απριλίου 2006 το Σινέ+ και στις 29 Μαΐου 2006 το Σπορ+, έχοντας ήδη στο ενεργητικό του την επιτυχημένη απευθείας μετάδοση των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων.

Το 2006 η τηλεθέαση για αρκετές εκπομπές του Mega έφτασε σε επίπεδα-ρεκόρ. Η τηλεοπτική σειρά «Στο παρά πέντε» καταχωρίστηκε ως το μόνο μη ποδοσφαιρικό γεγονός το οποίο την περίοδο 2001-2006 συγκέντρωσε μέσο όρο τηλεθέασης 49,6% στο σύνολο του πληθυσμού.

Το Φεβρουάριο του 2006 ο Όµιλος ΑΝΤΕΝΝΑ εγκαινίασε τη λειτουργία του ΑΝΤ1 Europe, μια συνδροµητική υπηρεσία µέσω του δηµοφιλούς δορυφόρου Hotbird που παρέχεται σε περισσότερες από 44 ευρωπαϊκές χώρες.
Για τους συνδροµητές του στην Αμερική ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ εγκαινίασε το Σεπτέµβριο του 2006 και το Blue Music Channel, ένα νέο μουσικό τηλεοπτικό κανάλι με ελληνικές επιτυχίες, συναυλίες, συνεντεύξεις και όλα τα τελευταία νέα από την ελληνική μουσική σκηνή.

Το 2007 για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση εντάχθηκε στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης (prime time) καθημερινή τηλεοπτική σειρά σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. Συγκεκριμένα, η καθημερινή σειρά «Μαρία η άσχημη» σημείωσε για τους μήνες Ιανουάριο-Ιούνιο μέσο μερίδιο 40,6% . Το σύνολο του πληθυσμού που παρακολούθησε την τηλεοπτική σειρά έστω και για ένα λεπτό ανήλθε κατά μέσο όρο σε 2,6 εκατ. Επίσης, οι ζωντανές μεταδόσεις (live shows) της σειράς «So you think you can dance» σημείωσαν την υψηλότερη κάλυψη ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα reality format του Mega («Bar», «Φάρμα» και «Survivor»). Το σύνολο του πληθυσμού που παρακολούθησε τα live shows έστω και για ένα λεπτό ανήλθε κατά μέσο όρο σε 3,7 εκατ. τηλεθεατές.

Επίλογος

Στην αυγή του 21ου αιώνα η ελληνική τηλεόραση σε τεχνολογικό επίπεδο έχει καλύψει την τεράστια απόσταση που τη χώριζε άλλοτε από την υπόλοιπη Ευρώπη, εξακολουθεί, ωστόσο, να αντιμετωπίζει σοβαρά θεσμικά προβλήματα. Οι άδειες των ιδιωτικών καναλιών εξακολουθούν να είναι σε εκκρεμότητα. Ο πολλές φορές υπερβολικός και έξω από κάθε όριο τηλεοπτικής ανέχειας καταιγισμός διαφημίσεων καθιστά προβληματική την παρακολούθηση κάποιων εκπομπών και αθλητικών μεταδόσεων. Η δεοντολογία και η προστασία του πολίτη από την αδιακρισία του τηλεοπτικού φακού εξακολουθεί να είναι ζητούμενο. Ο προσανατολισμός των αναθέσεων σε «δοκιμασμένους συνεργάτες» και το καπάρωμα με συμβόλαια ηθοποιών και άλλων ανθρώπων της τηλεόρασης μεταβάλλει τα κανάλια σε μια «κλειστή παρέα», όπου κάθε χρόνο οι ίδιοι άνθρωποι γράφουν, σκηνοθετούν, παράγουν και παίζουν.
Ο νέος τρόπος παρουσίασης των ειδήσεων αντικατέστησε τον παλαιοντολογικό τρόπο των κρατικών καναλιών, όπου τα πάντα εστιάζονταν στις κυβερνητικές δραστηριότητες και στην προσωπικότητα του εκάστοτε πρωθυπουργού. Σήμερα το δελτίο ειδήσεων αποτελεί τη «ναυαρχίδα» κάθε καναλιού και είναι προσεκτικά διαφημισμένο. Περιλαμβάνει ένταση, δραματικές εκφωνήσεις γεμάτες κοσμητικά επίθετα και χαρακτηρισμούς με τους οποίους παλιότερα διαφημίζονταν ταινίες τρόμου. Η σκηνοθεσία μεταβάλλει εντέχνως τα αστυνομικά ρεπορτάζ σε αστυνομικές ταινίες χρησιμοποιώντας εικόνες αρχείου για να δραματοποιηθούν οι εκφωνήσεις.
Τα πιο «σκανδαλιστικά» και «πικάντικα» θέματα που αφορούν οικογενειακές διαμάχες επωνύμων μεταφέρονται στα λεγόμενα «παράθυρα», όπου γαργαλιστικές λεπτομέρειες από την ιδιωτική ζωή προσωπικοτήτων εκτίθενται στη δημόσια περιέργεια και σχολιάζονται. Όχι μόνο από τους ίδιους αλλά και από δικηγόρους, γείτονες και συγγενείς, αστυνομικούς, ιερείς, ακόμα και από διάφορους «καλλιτέχνες», οι οποίοι θεωρώντας το παράθυρο ως μια καλή ευκαιρία επαγγελματικής προβολής, παρουσιάζονται για να σχολιάσουν και αυτοί ως «πολίτες» τα δρώμενα, διαφημίζοντας εμμέσως τις δουλειές τους!

Το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο (ΕΣΡ) που ιδρύθηκε για να εποπτεύει την εφαρμογή του νόμου και να χορηγεί τις μόνιμες άδειες λειτουργίας στα κανάλια αδυνατεί μέχρι τώρα να παίξει το ρόλο που του ανατέθηκε. Έμπλεξε σ’ έναν κωμικοτραγικό κυκεώνα συνεχούς μελέτης φακέλων, ενστάσεων και γνωμοδοτήσεων επιβεβαιώνοντας το ότι ένα από τα ζητούμενα στη χώρα μας είναι η εφαρμογή των νόμων.

Παρά τα όσα γράφονται και υποστηρίζονται, το τηλεοπτικό κοινό έχει βαρεθεί αυτή τη στημένη ενημέρωση και ψυχαγωγία και αναζητά τη γνησιότητα. Δεν είναι τυχαία άλλωστε η μείωση του αριθμού των τηλεθεατών τα τελευταία χρόνια. Τη βρίσκουν με το ζάπινγκ, αλλά η τηλεόραση δεν είναι μόνο η εικόνα. Είναι και ο λόγος!

Κορυφή