Η ώρα είναι 12... (Άννα Βίσση)

Εδώ συζητάμε για οτιδήποτε αφορά τη μουσική (συναυλιακά γεγονότα, μουσικά events, καλλιτέχνες, κ.ά.)
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
lily
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Τρί Φεβ 23, 2010 5:16 pm

Η ώρα είναι 12... (Άννα Βίσση)

Δημοσίευση από lily »



Tο "Δώδεκα", το τραγούδι που καθιέρωσε την Άννα στην ελληνική μουσική σκηνή ως μία από τις σημαντικότερες φωνές και στη συνείδηση του κόσμου ως την απόλυτη ερμηνεύτρια ερωτικών τραγουδιών, συμπληρώνει σήμερα 25 χρόνια από την κυκλοφορία του.

Στη διάρκεια των 25 αυτών χρόνων ακούσαμε το "Δώδεκα" να εξελίσσεται και να ωριμάζει, μέσα από την ερμηνευτική και προσωπική εξέλιξη της ίδιας της Άννας.Το έχουμε ακούσει μόνο με τη συνοδεία μιας κιθάρας, ενός πιάνου, με συμφωνική ορχήστρα, σε ρυθμό rock, σε ρυθμό latin, ακόμα και σε reggae!

Το "Δώδεκα" είναι το μόνο τραγούδι που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ρεπερτορίου της Άννας σε κάθε της εμφάνιση. Από μία συναυλία της δίπλα στη θάλασσα μέχρι το Royal Albert Hall και το Royal Opera House του Λονδίνου. Και βέβαια, είναι το μοναδικό τραγούδι που έχουν συμπεριλάβει στα προγράμματά τους τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής μουσικής!

Αυτό, όμως, που κάνει την Άννα μοναδική είναι η ικανότητά της να βιώνει το κάθε της τραγούδι και μέσα από την ερμηνεία της να εκφράζει και να μεταδίδει στους φίλους της μουσικής της τα συναισθήματά της και... ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ!!!

Φίλιππος Νικολάου

Ο Φίλιππος Νικολάου, στιχουργός του "Δώδεκα", για πρώτη φορά αποκαλύπτει άγνωστες λεπτομέρειες από τη δημιουργία του τραγουδιού που 25 χρόνια μετά την κυκλοφορία του συνεχίζει να συγκινεί την Άννα κάθε φορά που το ερμηνεύει και τον κόσμο να συγκλονίζεται από το ΠΑΘΟΣ της ερμηνείας της!

Tραγουδίστριες είναι όλες και καλώς αποκαλούνται τραγουδίστριες, αλλά αστέρι είναι μόνο ένα, η Άννα!

Οφείλω να πω ότι μετά από τόσο καιρό θέλησα κι εγώ να τιμήσω το τραγούδι αυτό, επειδή το αγαπώ πάρα πολύ κι επειδή το έχει κάνει επιτυχία η Άννα και σε ένα live, που έχω κάνει τελευταία τραγουδώ το 12.

Με την Άννα μας συνδέει μία δισκογραφική προσέγγιση που ξεκίνησε από το "Όσο έχω φωνή" , που είναι δικό μου επίσης. Είναι η πρώτη μας συνεργασία στο δίσκο της που λέγεται "Ναι" ,στον οποίο μετείχα εγώ με 6 τραγούδια ολοκληρωτικά δικά μου κι έγινε χρυσός.

Αυτό ήταν το εφαλτήριο στη συνέχεια μαζί δουλέψαμε το 12 σε στίχους δικούς μου και ιδέα του Νίκου Καρβέλα και της Άννας, οι οποίοι εξετίμησαν λόγω της συνεργασίας μας το ταλέντο μου και με κάλεσαν να ολοκληρώσω αυτή την ιδέα κι εγώ την ολοκλήρωσα με το στίχο μου.

Πρώτα γράφτηκε η μουσική και μετά ο στίχος;

Όχι. Η μουσική, επειδή συνεργαζόμασταν με την Άννα και ο Καρβέλας ήταν επισκέπτης και αγαπημένος της Άννας, ο Καρβέλας σιγόπαιζε το ρεφραίν και το είχε φτάσει σε ένα σημείο, δηλαδή είχε φτάσει στο σημείο που λέει (δώδεκα κι ούτε ένα τηλεφώνημα) και είχε βάλει μία πρώτη ένδειξη στίχου κι εκεί πάνω επειδή ήμασταν φίλοι μου ζητήθηκε φιλικά να συμπληρώσω και να ολοκληρώσω το κομμάτι κι εγώ το πήρα και αμέσως μπήκα μέσα στο πνεύμα της Άννας τι θα ήθελε, πως θα ήθελε να το αποδώσει, τι δραματοποίηση ήθελε, ποιο θέμα ήθελε και κάθησα 2 μέρες και το ολοκλήρωσα και της το παρουσίασα και πραγματικά ξετρελάθηκαν κι εκείνοι και όλοι ήμασταν ευχαριστημένοι και ευτυχισμένοι.

Δηλαδή η αρχική ιδέα, που είχε ο Νίκος στο μυαλό του ήταν το 12 σαν αριθμός, σαν ώρα;

Ακριβώς! Αυτό είχε ο Νίκος στο μυαλό του. Είχε μία ώρα, κρίσιμη ώρα και το 12 είναι μία κρίσιμη ώρα, που αφορούσε στην εγκατάλειψη και στην απόγνωση ενός ατόμου. Αυτό είχε στο μυαλό του και το δούλευε μουσικά, δεν το είχε ολοκληρώσει μέχρις ότου ολοκληρώθηκε σε συνδυασμό με τον στίχο.

Άρα ουσιαστικά δεν ήταν βιωματικό τραγούδι. Δεν ήταν κάτι, που είχατε ζήσει εσείς και το κάνατε στίχο...

Το υπόλοιπο, που περιγράφω μέσα δηλ. "ούτε ένα τηλεφώνημα τον αριθμό της μοναξιάς μου δεν χτυπάς" και μετά είναι βιωματικό. Αλλά σαν ώρα, σαν χρόνος δεν είναι βιωματικό. Είναι ένας χρόνος, που ανήκει σε όλους και βεβαίως και στον Νίκο τον Καρβέλα.

Με την Άννα έχουμε δουλέψει μαζί στον Μικρό Διογένη το 1981 με τη Δούκισσα, την Κατιάνα Μπαλανίκα, την Μπέσυ Αργυράκη, το Τρίο Ατενέ.

Εκείνο, που μένει πιο πολύ ζωντανό στη μνήμη μου από εκείνη τη χρονιά είναι η Άννα. Η Άννα είχε κάνει το σουξέ εκείνη τη χρονιά. Το peak, ξέρεις, του κάθε χρόνου το κάνει ένας τραγουδιστής πάντα. Εκείνη τη χρονιά το peak ήταν η Άννα.

Λέγεται ότι ο Καρβέλας είχε την Άννα στο studio μέχρι το πρωί για να ηχογραφήσει το "Δώδεκα" μέχρι να βγάλει την ερμηνεία που είχε ο Καρβέλας στο μυαλό του με αποτέλεσμα να ακούγεται λίγο βραχνιασμένη. Ισχύει;

Το ότι μπορεί να ηχογραφούσε πολλές ώρες ισχύει, γιατί η Άννα είναι ένας μαχητής, ένας πολεμηστής τραγουδιστής, η οποία να δε βγει αυτό που θέλει δεν κάνει πίσω με τίποτα. Είναι πολύ μαγκάκι. Είναι αντράκι με την καλή έννοια.

Είναι και ο Καρβέλας απαιτητικός...

Ο Καρβέλας ήταν απαιτητικός σαφώς και όχι μόνο την ήθελε να είναι άξια όσων θα πει, αλλά την υποστήριζε κιόλας γι' αυτό το οποίο έκανε, δηλαδή ήταν η μούσα του.

Αυτό ναι! Δεν ήμουν παρών για να ξέρω ότι ηχογραφούσαν ολόκληρη τη νύχτα, αλλά δεν είναι καθόλου απίθανο να έγινε έτσι.

Τώρα για το βραχνή φωνή, δεν ξέρω... Εσύ διαπιστώνεις ότι μέσα στο δίσκο ακούγεται βραχνή φωνή;

Εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω...:P

Κοίταξε η βραχνή φωνή της Άννας για να ξέρεις αξιολογείται σύμφωνα με το βαθμό δραματοποίησης του συναισθήματος, που βγάζει. Εάν στην Άννα το δραματικό συναίσθημα αποδίδεται καλύτερα με το να ακούγεται βραχνή εκείνη τη στιγμή η φωνή της, θα την αφήσει βραχνή και δεν θα την ενδιαφέρει. Την ενδιαφέρει η αξιοπιστία της απόδοσης, η αξιοπιστία της ερμηνείας. Δεν την ενδιαφέρει ας πούμε ι αξιοπιστία της καλλιέπιας, δηλαδη της τεχνικής κατάρτισης. Αυτά τα ξεπερνάει!

Πιστεύετε ότι το "Δώδεκα" θα γινόταν τόσο μεγάλη επιτυχία αν το έλεγε κάποια άλλη τραγουδίστρια;

Δεν το ξέρω αυτό, γιατί ξέρεις ο καθένας βαδίζει με το αστέρι του. Γι' αυτό και την ονομάζω αστέρι την Άννα γιατί βαδίζει με το αστέρι της.

Από τις ερμηνείες άλλων τραγουδιστών όλα αυτά τα χρόνια ξεχωρίζετε κάποια άλλη;

Όχι, δεν μπορώ να πω ότι ξεχώρισα κάποια άλλη, που να το είπε καλύτερα από την Άννα. Η Άννα το είπε πάρα πολύ καλά! Ακόμα, ούτε και τον εαυτό μου δεν τον βάζω στο επίπεδο της Άννας, που το ξέρω το κομμάτι, είναι βίωμά μου, είναι βγαλμένο μέσα από τα σπλάχνα μου.

Όταν θα το ακούσεις από εμένα θα εκτιμήσεις ότι από αντρική ερμηνεία υπάρχει η βαρύτητα του άντρα, που μένει μόνος του και πονάει και νομίζω ότι κατάφερα να το προσεγγίσω, αλλά δεν νομίζω ότι μπόρεσα να αγγίξω την πρωταρχική ιδέα και αυτή την "σπαρακτική υστερία", που έβγαλε η Άννα. Τη "σπαρακτική υστερία" της απεγνωσμένης γυναίκας, που έβγαλε. Εκείνη το πόνεσε πάρα πολύ για να το δώσει.

Το έχει πει και με μία κιθάρα μόνο στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού κι εκεί έδειξε πάλι τη φωνή της, το έχει πει πιο ροκ... Μας έχει ζητηθεί να προωθηθεί το τραγούδι σε διάφορες επενδύσεις από κινηματογραφικές μέχρι και ξένη εκτέλεση, αλλά το κομμάτι αυτό περνάει στα κλασσικά της Άννας πλέον.

Η Άννα λέει το "Δώδεκα" σε όλα τα προγραμματά της...

Ακριβώς! Είναι τόσο σημαντική αυτή η συνθετική σύλληψη του Καρβέλα, που δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτή η Άννα, γιατί είναι θεμελιακό το τραγούδι, δηλαδή το τραγούδι αυτό είναι το δεύτερο εφαλτήριο μετά το "Αυτός που περιμένω" ή το "Μεθυσμένη πολιτεία". Τολμώ να βάλω μέσα και το "Όσο έχω φωνή", το οποίο ήταν πολύ μεγάλη επιτυχία και είναι ακόμα και έχει ειπωθεί κι αυτό από άλλους και αυτό ήταν το εφαλτήριο που της έδωσε pop γραμμή, γιατί προηγουμένως τραγουδούσε έντεχνα. Αλλά στεφανώθηκε, πήρε την κορώνα με το "Δώδεκα" του Νίκου του Καρβέλα σαν σύνθεση.

Πώς σας φάνηκε η ερμηνεία της Δήμητρας Γαλάνη;

Ήταν θεατρική, γιατί η Γαλάνη με την Πρωτοψάλτη το τραγούδησαν και βεβαίως για να συμβούν όλα αυτά πέρνουν την άδειά μας, ζητάνε άδεια από τους δημιουργούς, από τον Καρβέλα κι από 'μένα και εμείς, που αγαπάμε τους συναδέλφους μας και τους σεβόμαστε που τιμούν το τραγούδι βεβαίως και παρέχουμε την άδεια αυτή σε όσους το ζητήσουν εφόσον το αξίζουν φυσικά και θεωρώ ότι η Γαλάνη μαζί με την Πρωτοψάλτη, που το τραγούδησαν το απέδωσαν θεατρικά, δηλαδή το συνέδεσαν μαζί με το "Αν μου τηλεφωνούσες" του Χατζηγιάννη και νομίζω ότι αυτός είναι ένας διάλογος θεατρικός, που δεν δίνει τα μεγέθη της που πρέπει στο "Δώδεκα" σαν ακέραιο τραγούδι, αλλά και η θεατρική του εκδοχή που δόθηκε από αυτές τις δύο επίσης μεγάλες καλλιτέχνιδες νομίζω ότι το δικαιώνει ή τις δικαιώνει τελοσπάντων.

Ισχύει ότι η Sony Music δεν πίστευε ότι αυτό το τραγούδι θα γίνει επιτυχία;

Όχι, δεν ισχύει αυτό. Η Sony πάντοτε ήξερε ότι έχει στα χέρια της ένα πολύ καλό χαρτί με την Άννα τη Βίσση, η οποία η ίδια ήταν όπως θα λέγαμε με την ιπποδρομιακή έκφραση γκανιάν.

Το ότι συνεργαστήκατε με τον Νίκο Καρβέλα είναι εντυπωσιακό. Λένε ότι είναι περίεργος σαν χαρακτήρας...

Είναι περίεργος, είναι αντιδραστικός, αλλά με τον Νίκο τα χρόνια εκείνα που κάναμε παρέα γιατι κάναμε παρέα πολύ με τον Νίκο και την Άννα. Κάναμε παρέα για 2 χρόνια συνέχεια σε καθημερινή βάση. Ο Νίκος πάντα είχε μέσα του αυτή την επανάσταση, αυτή την αντίδραση, αλλά βρίσκμαε πάρα πολλά κοινά σημεία στον τρόπο που σκεφτόμαστε και τον θαυμάζω τον Νίκο πραγματικά γιατί είναι ταλεντάρα και τον αγαπώ γιατί έχει μέσα του μια ειλικρίνεια, δηλαδή δεν είναι διπρόσωπος, δεν κρύβει υστεροβουλία. Αυτό που είναι να σου πει, σου το λέει χύμα και αυτό το εκτιμώ πάρα πολύ στους ανθρώπους. Οι αναμνήσεις, που έχω από τον Νίκο διατηρούνται σ' εμένα πολύ νωπά και πολύ σημαντικά και όποτε μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω γι΄αυτόν, μιλώ πάντοτε και τον υπερασπίζομαι με τα καλύτερα λόγια ενάντια σε όσους θέλουν να λένε ότι είναι ένα ταλέντο επιφανείας ή οτιδήποτε. Όχι, είναι ουσιαστικός ο Νίκος!

Γιώργος Πολυχρονίου

Ο Γιώργος Πολυχρονίου, marketing manager στη Sony Music την περίοδο που κυκλοφόρησε το "Κάτι συμβαίνει" και αργότερα marketing director, περιγράφει άγνωστα περιστατικά από τη φιλία και τη συνεργασία του με το ζεύγος Βίσση-Καρβέλα και μας εξηγεί τι ρόλο έπαιξε στην προώθηση του "Δώδεκα".

Η συνεργασία μου με την Άννα ξεκίνησε το '84. Το "Κάτι συμβαίνει" ήταν ένας από τους δύο πρώτους δίσκους που ανέλαβα όταν πήγα στη CBS (σημερινή Sony Music) και δούλεψα εγώ το "Δώδεκα".

Με το ζεύγος Καρβέλα - Βίσση συνεργαστήκαμε πολύ δυνατά όταν ήρθε και ο Νίκος στη Sony Music. Υπάρχει μία τεράστια αλληλοεκτίμηση και αλληλοσεβασμός και κάναμε και πολύ μεγάλη παρέα σε καθημερινή βάση. Έπαιξα μεγάλο ρόλο στην ανανέωση της Άννας με το δίσκο "Κάτι συμβαίνει" και στο ντεμπούτο ουσιαστικά του Νίκου με το δίσκο "Σα δίσκος παλιός", που περιείχε την επιτυχία "Καλοκαιρινές Διακοπές", στον οποίο συμμετείχα ως executive producer. Και ευτυχώς είναι από τους λίγους μη αγνώμονες. Στο πέρασμα του χρόνου πάντα με αγαπούν, πάντα τους αγαπώ και η αλληλοεκτίμηση συνεχίζεται.

Είχατε άποψη στην επιλογή των τραγουδιών;

Ασφαλώς! Και μάλιστα μάλλωνα με στέλεχος της Sony Music για το "Κάτι συμβαίνει", που η μία πλευρά του δίσκου ήταν τραγούδια του Καρβέλα και η άλλη του Αντώνη Βαρδή. Μέσα στο meeting για το ποιο θα είναι το πρώτο single και επομένως το πρώτο video clip του δίσκου, είπα το "Δώδεκα" του Νίκου, ενώ ένα άλλο στέλεχος της Sony Music επέμενε ότι έπρεπε να είναι ένα τραγούδι του Αντώνη Βαρδή από την άλλη πλευρά του δίσκου.

Ο αμερικανός Sol Rabinovich, διευθύνων σύμβουλος της Sony Music τότε, μου έφερε τα δείγματα που έπρεπε να δουλέψω στο γραφείο μου σε δίσκο. Άκουσα το δίσκο "Κάτι συμβαίνει" στο γραφείο μου και μετά στο σπίτι μου και στο meeting είπα: "Με απόσταση από το δεύτερο, το "Δώδεκα"!". Και το δεύτερο single που βγάλαμε δεν ήταν του Βαρδή, αλλά το twist "Σαν κι εμένα καμιά".

Το video clip του "Δώδεκα" γυρίστηκε στο σπίτι μου, στο σαλόνι μου, με ένα κόκκινο τηλέφωνο. Χρειάστηκαν 2 ημέρες για να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα. Τότε υπήρχαν στην τηλεόραση δύο μουσικές εκπομπές, το "Μουσικόραμα" του Γιώργου Γκούτη και οι "Συχνότητες", που παρουσίαζε ο Κώστας Σγότζος στην ΕΤ2, σε παραγωγή του Γιάννη Πετρόπουλου. Το video clip ήταν μία παραγωγή του Γιάννη Πετρόπουλου για την εκπομπή "Συχνότητες" και παιζόταν μόνο στη συγκεκριμένη εκπομπή και τα βράδια, μαζί με άλλα video clips στην ΕΤ2.

Πιστεύετε ότι θα γινόταν τόσο μεγάλη επιτυχία αν το είχε πει κάποια άλλη τραγουδίστρια;

Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να το πει άλλη τραγουδίστρια καλύτερα ερμηνευτικά από την Άννα, γιατί, όπως ξέρεις, η Άννα είχε το πλεονέκτημα από κάθε άλλη τραγουδίστρια να τραγουδάει αυτό το τραγούδι με το σύζυγό της τότε, όποτε γούσταρε στο σπίτι, είτε a capella, είτε στο πιάνο του Νίκου... Το έχει βιώσει τόσο πολύ, που είναι σαν να το είχε γράψει η ίδια. Και αυτό ήταν και το πλεονέκτημα της επιτυχίας που είχε η Άννα με τραγούδια του Νίκου. Δηλαδή ήταν μαζί - όταν ζεις με τη γυναίκα σου και μαζί μιλάτε στο κρεβάτι, στο σαλόνι, στο studio, στο αυτοκίνητο, στην κουζίνα κτλ, το βιώνεις και το απορροφάς πιο εύκολα, άρα το παρουσιάζεις κιόλας ερμηνευτικά καλύτερα από κάθε άλλο "ξένο" καλλιτέχνη σε συνάρτηση με το δημιουργό. Συνεπώς, η Άννα φάνηκε ότι είναι σαν να το έχει γράψει η ίδια και το ερμήνευσε με ένα μοναδικό τρόπο. Στη συνέχεια, στα live της έκανε και παραλλαγές, γιατί όπως καταλαβαίνεις, ο καλλιτέχνης μεγαλώνει, ωριμάζει και όταν το τραγουδάει συνέχεια πάντα με τη φοβερή της ερμηνεία, ειδικά σε αυτό έδινε και την ψυχή της, γιατί είναι και δύσκολο τραγούδι! Πολύ δύσκολο τραγούδι με τις κορώνες και στα ρεφραίν.

Για παράδειγμα στο δίσκο το τραγουδούσε "Δωωώδεκα κι ούτε ένα τηλεφωωώνημα...", ενώ στα live της αργότερα που ωρίμασε, το έλεγε "Δώδεκααα κι ούτε ένα τηλεφώνημααα"... Θέλω να πω ότι όλα αυτά είναι παραλλαγές από πλευράς προόδου του χρόνου και προόδου των ερμηνευτικών ικανοτήτων - που είναι αναμφισβήτητες - της Άννας στην πορεία του χρόνου.

Πώς σας φάνηκε η ερμηνεία του "Δώδεκα" από τη Δήμητρα Γαλάνη;

Συμπαθητική ήταν η εκτέλεση, αλλά το original είναι original. Eγώ πάντα είμαι υπέρ των original καταστάσεων. Ακόμα και στο διεθνές ρεπερτόριο προτιμώ το original της δεκαετίας του '60 τραγούδι, στο οποίο ακούω τα φυσικά όργανα έστω κι αν η παραγωγή και η ενορχήστρωση με την τεχνολογία της εποχής εκείνης ήταν σαφώς πιο άδεια από την τεχνολογία άρα και την παραγωγή των τραγουδιών των δύο τελευταίων δεκαετιών, που είναι σαφώς πιο προοδευτική. Εν τούτοις, είμαι υπέρ του original τότε που ο τραγουδιστής το ερμήνευσε πρώτος, που το βίωσε πρώτος, που το ερμήνευσε καλά με φυσικά όργανα... Τότε και η Άννα είχε φυσικά όργανα, τώρα τα όργανα είναι μέσω computer.

Είμαι γενικά υπέρ του original, του αυθεντικού και δεν νομίζω ότι μπορεί άλλος καλλιτέχνης να πει καλύτερα το "Δώδεκα", γι' αυτό και παρ' ότι θεωρείται πολύ διαχρονικό κομμάτι, θα μπορούσε να ερμηνευτεί από πολλούς καλλιτέχνες ακόμα και του λεγόμενου ποιοτικού ρεπερτορίου, κανείς δεν τόλμησε να το τραγουδήσει εύκολα και αβίαστα, παρά με κάποια διαφοροποίηση κατά κάποιο τρόπο της ερμηνείας, γιατί τις ψηλές της Άννας δεν μπορεί να τις φτάσει εύκολα κάποια άλλη τραγουδίστρια και διστάζει οποιαδήποτε κι αν είναι - ακόμα και υψηλού βεληνεκούς - να μπει σε σύγκριση με την original ερμηνεύτρια, της οποίας τις φωνητικές ικανότητες τις αναγνωρίζουν όλοι. Συνεπώς, η Άννα είναι αξιοζήλευτη σε αυτό!

Κάτι Συμβαίνει

Ο δίσκος "Κάτι συμβαίνει" κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 12 Σεπτεμβρίου 1985 και είναι ο έβδομος προσωπικός δίσκος της Άννας.

Ο Νίκος Καρβέλας και ο Αντώνης Βαρδής είναι οι βασικοί συντελεστές, οι οποίοι μοιράζονται συνθετικά από πέντε τραγούδια, ενώ στίχους έγραψαν οι ίδιοι, ο Σαράντης Αλιβιζάτος, ο Μάνος Κουφιανάκης και ο Φίλιππος Νικολάου.

Ο Αντώνης Βαρδής, με τον οποίο η Άννα είχε συνεργαστεί και στον πρώτο προσωπικό της δίσκο, ενορχήστρωσε όλα τα τραγούδια πλην ενός, στο οποίο έπαιξε όλα τα όργανα και ενορχήστρωσε ο Νίκος Καρβέλας. Δεν είναι άλλο από το Δώδεκα, το οποίο έχει ταυτιστεί όσο κανένα άλλο με την Άννα.

Ο δίσκος, έχοντας ξεπεράσει τις 50.000 πωλήσεις, έγινε χρυσός, ενώ το "Δώδεκα" η πρώτη μεγάλη επιτυχία της Άννας με το Νίκο Καρβέλα, την καθιέρωσε σαν μια από τις σημαντικότερες φωνές του ελληνικού πενταγράμμου.

Το σημείωμα της Άννας στο δίσκο

Σ' αυτό το δίσκο πραγματικά... κάτι συμβαίνει. Μετά από 12 χρόνια περιπλάνησης στον ελληνικό δισκογραφικό χώρο, ανακαλύπτω σ' αυτή τη δουλειά την Άννα που μ' εκφράζει. Οι συνεργάτες μου κι εγώ πραγματικά δουλέψαμε πολύ για να φτάσουμε σ' αυτό τ' αποτέλεσμα. Έτσι μ' αυτό το σημείωμα θάθελα να τους ευχαριστήσω για τη πολύτιμη συνεισφορά τους. Κατ' αρχήν τον Αντώνη Βαρδή που με τα τραγούδια του, τις ενορχηστρώσεις του, τα φωνητικά του και τον χαρακτηριστικό ήχο της κιθάρας του, έπαιξε σημαντικό ρόλο στη τελική διαμόρφωση αυτού του δίσκου. Τον Νίκο Καρβέλα, που γι' άλλη μια φορά στάθηκε στο πλάι μου μ' όλο του το ταλέντο γράφοντας τα 5 από τα 10 τραγούδια και παίζοντας πιάνο και συνθεσάιζερ. Χαίρομαι ακόμα, που ερμηνεύω και πάλι στίχους του Σαράντη Αλιβιζάτου, του φίλου και συνάδελφου Φίλιππα Νικολάου και για πρώτη φορά του Μάνου Κουφιανάκη. Πολλά ευχαριστώ στον Δημήτρη Παπαδημητρίου για τη βοήθειά του στα συνθεσάιζερ και τον Στέλιο Λαζάρου για τη συνεισφορά του στη παραγωγή. Ιδιαίτερα θάθελα να ευχαριστήσω τον μηχανικό ήχου Άκη Γκολφίδη για τη πολύτιμη βοήθειά του, τις ιδέες του, τη μίξη και γενικά για όλο το ηχητικό αποτέλεσμα. Και τέλος όλους τους μουσικούς που έπαιξαν:

Μπάμπη Λασκαράκη (κιθάρα)
Νίκο Βαρδή (μπάσο)
Γιώργο Τσουπάκη (ντραμς)
Μάρκο Αλεξίου (πιάνο)
Νίκο Μπαξεβάνη (ακκορντεόν)
Μάκη Μαυρόπουλο (ντζουρά)
Φίλιππο Τσεμπερούλη (πνευστά)
Γιώργο Μαγκλάρα (βιολί)
Ο δίσκος γράφτηκε στο studio SIERRA.

Τη φωτογράφηση του δίσκου έκανε η Αλίντα Μαυρογένη και η μακέτα έγινε από το Studio 31.

Η Άννα για το "Κάτι Συμβαίνει"

Μετά από 12 χρόνια περιπλάνησης στο μουσικό χώρο, τραγουδώ αυτό που με εκφράζει περισσότερο. Κι ο νέος μου δίσκος έχει τραγούδια σύγχρονα, πρωτότυπα και με ποιότητα. Τα πέντε από τα 10 τραγούδια είναι του Καρβέλα, ο οποίος παίζει πιάνο και συνθεσάιζερ, και τ' άλλα είναι του Αντώνη Βαρδή, ο οποίος εκτός απ' την ενορχήστρωση έχει συμβάλει με τα φωνητικά του και το χαρακτηριστικό ήχο της κιθάρας του. (Η Άννα για το Κάτι Συμβαίνει στο περιοδικό Ντομινό, 1985)

Η ώρα είναι...

- Σε ηλικία 12 ετών, η Άννα κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό ταλέντων του ΡΙΚ.

- Η Άννα έχει τα γενέθλιά της στις 20/12.

- Το 12ο έτος της καριέρας της, κυκλοφόρησε το "Κάτι συμβαίνει", το οποίο περιέχει και το "Δώδεκα".

- Το "Κάτι συμβαίνει", και κατ' επέκταση το "Δώδεκα", κυκλοφόρησε στις 12/09/1985.

- Το 12ο προσωπικό άλμπουμ της είναι το "Είμαι" που κυκλοφόρησε το 1990.

- Φέτος (2010), το "Αντίδοτο", ένας από τους πιο επιτυχημένους δίσκους της δεκαετίας του 1990, συμπληρώνει 12 χρόνια κυκλοφορίας!

- 12 χρόνια μετά από την κυκλοφορία του Δώδεκα, κυκλοφόρησε το "Τραύμα"!

- Το "Τραύμα" έγινε χρυσό μέσα σε 12 μέρες.

- Προβλήθηκαν συνολικά 12 επεισόδια του show "Με αγάπη Άννα", από τον ΑΝΤ1.

- Το booklet του CD Μάλα αποτελείται από 12 δισέλιδα φύλλα.

- Άλλα τραγούδια στα οποία αναφέρεται ο αριθμός 12: Αγάπησέ με

- Άλμπουμς με 12 τραγούδια: Άννα Βίσση, Είμαι το σήμερα κι είσαι το χθες, Να 'χες καρδιά, Κραυγή cd 1, Κραυγή cd 2, Παράξενες εικόνες cd 1, Ode to the Gods, Everything I am, Μάλα cd 1.

- 12ο track: Το τάλι μπω, Το έτος του παιδιού, Ξαναζώ, Καλημέρα καινούργια μου αγάπη, Αργήσαμε πολύ, Καλύτερα να πούμε αντίο, Αντίστροφη μέτρηση, Κρίμα το μπόι σου, Give peace a chance, Ελένη (Ρε! και Κλίμα Τροπικό), Θάνατος είναι η αγάπη, Δένομαι, Forgive me this, Όλα τα λεφτά, Αγάπη υπερβολική, Είμαι πολύ καλά (video collection), Κίτρινο άστρο, Χρόνια πολλά, Παράξενες εικόνες, Πώς τα φέρνει έτσι η ζωή, Παραισθήσεις, Τυφλή εμπιστοσύνη, Βενετία, Θέλω μια αγάπη.

- Το άλμπουμ "Η επόμενη κίνηση" κυκλοφόρησε στις 15/12/1986.

- Το άλμπουμ "Τώρα" κυκλοφόρησε στις 12 Φεβρουαρίου 1988.

- Το άλμπουμ "Έμπνευση" κυκλοφόρησε στις 09/12/1988.

- Το άλμπουμ "Φωτιά" κυκλοφόρησε στις 12 Δεκεμβρίου 1989.

- Το άλμπουμ "Είμαι" κυκλοφόρησε στις 14/12/1990.

- Το άλμπουμ "Λάμπω!" κυκλοφόρησε στις 24/12/1992.

- Το άλμπουμ "Live!" κυκλοφόρησε στις 07/12/1993.

- Το άλμπουμ "Ρε!" κυκλοφόρησε στις 22/12/1994.

- Το DVD "The video collection" κυκλοφόρησε στις 19/12/2001.

- Το άλμπουμ "Παράξενες εικόνες" κυκλοφόρησε στις 05/12/2003.

- Το άλμπουμ "Άννα Βίσση Live" κυκλοφόρησε στις 17/12/2004.

- Το άλμπουμ "Απαγορευμένο" κυκλοφόρησε στις 09/12/2008.

- Στις 12/06/2002 το dvd "The video collection" σκαρφαλώνει στο Νο2 του επίσημου chart πωλήσεων της Αυστραλίας!

- Το promo tour για το Everything ξεκίνησε στις 12 Απριλίου 2006. Κατά τη διάρκεια του promo tour, επισκέφτηκε 12 χώρες.

- Δύο 12ρια πήρε το Everything στη Eurovision της Αθήνας το 2006.

- Δύο 12ρια πήρε το "Μόνο η αγάπη" στη Eurovision του 1982.

- Στις 12 Ιουλίου 1991 έδωσε συναυλία στο Μαρμαρά Χαλκιδικής.

- Στις 12 Αυγούστου 2009 (Απαγορευμένο Summer Tour) έδωσε συναυλία στην Πάρο.

- Η 12η συναυλία του Απαγορευμένου Summer Tour δόθηκε στην Ιτέα, στις 08/08/2009.

- Στις 12/05/2007 έδωσε συναυλία στο Sun City στην Αφρική.

- Το "Διογένης Studio" έκανε πρεμιέρα στις 18/12/2003.

- Το "Χάος" έκανε πρεμιέρα στις 23/12/1996.

- Το "Γκάζι" έκανε πρεμιέρα στις 20/12/1998.

- Στις 10/08/2005 στη συμμετοχή της στο Coca Cola Soundwave Festival στη Μύκονο, τραγούδησε 12 τραγούδια!

- Στις 12/09/2009 τραγούδησε στο 11ο ετήσιο L.A. Greek Festival, στο Λος Άντζελες.

- Το "Απαγορευμένο" έμεινε στο TOP 10 του επίσημου δείκτη πωλήσεων στην Κύπρο για 12 εβδομάδες.

- Το τραγούδι "Στην πυρά" έμεινε για 12 εβδομάδες στο top 10 του Billboard Top 10 Chart για τα ελληνικά singles.

- Στις 14/12/2008 μεταδόθηκε μέσα από το fannatics.gr το video clip του Απαγορευμένου.

- Το annavissistar άνοιξε στις 05/12/2001.

- Περίπου 12.000 άτομα υπολογίζεται ότι συγκεντρώθηκαν στη μεγάλη παγκύπρια συναυλία της το Σεπτέμβριο του 2000, στο Στάδιο ΓΣΠ της Λευκωσίας.

Μερικές Επανεκτελέσεις από άλλους καλλιτέχνες:











Δημοσιεύτηκε στο fannatics.gr
Απάντηση