ΟΤΕ-COSMOTE: Απολύσεις, περικοπές και αντιδράσεις από τους εργαζομένους

1 1 1 1 1 Βαθμολογία 0.00 (0 Ψήφοι)

Cosmote

Στην απόλυση 120 εργαζομένων (από τους 2.354 που απασχολεί), προχώρησε τη Δευτέρα (28/2) η εταιρεία Cosmote. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, οι απολύσεις αυτές γίνονται λόγω της διακοπής ορισμένων δραστηριοτήτων της και της αναδιοργάνωσης άλλων.

Πιο αναλυτικά, στο κείμενο αναφέρεται:

«Πρόγραμμα βελτίωσης της λειτουργικής της αποτελεσματικότητας σχεδιάζει η COSMOTE, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τη διατήρηση της ευελιξίας και τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη διακοπή δραστηριοτήτων, καθώς και την αναδιοργάνωση λειτουργιών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους, οδηγώντας στην κατάργηση περιορισμένου αριθμού θέσεων εργασίας.

Με σεβασμό στους ανθρώπους της και αναγνωρίζοντας τη συμβολή του συνόλου των εργαζομένων στη μέχρι σήμερα πορεία της, η εταιρεία έχει φροντίσει ώστε η λύση της συνεργασίας να γίνει με τους καλύτερους δυνατούς όρους για τους εργαζόμενους που θα αποχωρήσουν. Το προσφερόμενο πακέτο αποχώρησης είναι από τα υψηλότερα στην αγορά και ισοδυναμεί με αποδοχές από ένα έως τρία έτη. Λαμβάνει υπόψη, μεταξύ άλλων, την ηλικία, την προϋπηρεσία, καθώς και την οικογενειακή κατάσταση του εργαζόμενου, ενώ επιπλέον διατηρεί, για εύλογο χρονικό διάστημα, συγκεκριμένες παροχές, όπως ατομική και οικογενειακή ασφάλιση υγείας και νοσοκομειακής περίθαλψης, κάλυψη δαπάνης φύλαξης τέκνων, κ.ά

Οι ενέργειες αυτές είναι απαραίτητες, προκειμένου να διασφαλισθεί η υγιής πορεία της εταιρείας σε μια περίοδο που η παρατεταμένη ύφεση, ο ισχυρός ανταγωνισμός και το ρυθμιστικό περιβάλλον έχουν προκαλέσει δραματική συρρίκνωση του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας.

Ήδη από το 2010 η εταιρεία έχει προχωρήσει σε σειρά στοχευμένων ενεργειών, μειώνοντας δραστικά τις δαπάνες της σε όλους τους τομείς, δημιουργώντας αποτελεσματικότερες οργανωτικές δομές, αναπτύσσοντας νέα συστήματα και αυτοματοποιήσεις, αναβαθμίζοντας εταιρικές πολιτικές και διαδικασίες, με στόχο τη διατήρηση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου προς τους πελάτες της».

Αντιδράσεις από ΓΣΕΕ και εργαζομένους

Την ίδια στιγμή, η αντίδραση των εργαζομένων είναι εντονότατη, με τον πρόεδρο της ΟΜΕ – ΟΤΕ, Παναγιώτη Κούτρα, να δηλώνει ότι «την ώρα που στην Cosmote, μια παγκόσμια, πρώτη σε κερδοφορία εταιρεία προχωρούν σε απολύσεις, τότε κάθε εργαζόμενος έχει κάθε λόγο να φοβάται».

Απ' την πλευρά της, η ΓΣΕΕ εξέδωσε ανακοίνωση, χαρακτηρίζοντας «παράνομες» και «προκλητικές» τις απολύσεις, διαφωνώντας ριζικά στην απόφαση της διοίκησης της COSMOTE να πραγματοποιήσει 120 απολύσεις. Όπως επισημαίνεται στο κείμενο, η εταιρεία ελέγχεται κατά πλειοψηφία απ' τη D.Telecom και το Ελληνικό Δημόσιο ενώ πρόκειται για τη μεγαλύτερη και πλέον κερδοφόρα εταιρία κινητής τηλεφωνίας, με την μεγαλύτερη παραγωγικότητα και την χαμηλότερη μισθολογική δαπάνη, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέλος, η Συνομοσπονδία υποστηρίζει ότι η κίνηση αυτή πραγματοποιείται μόνο και μόνο για να διατηρήσει την κερδοφορία της η D.Telecom και καλεί την κυβέρνηση, τον μέτοχο του Ελληνικού Δημοσίου και το Υπ. Εργασίας, να παρέμβουν άμεσα ώστε να ανακληθούν οι ομαδικές απολύσεις στην εταιρεία.

Μείωση λειτουργικού κόστους στον ΟΤΕ

Σκληρά μέτρα και περικοπές, που, σύμφωνα με τη διοίκηση του οργανισμού θα αποφέρουν εξοικονόμηση 32 εκατ. ευρώ, προχωρεί ο ΟΤΕ. Με ανακοίνωσή της, η εταιρεία αναφέρει ότι ήδη έχουν ξεκινήσει συγκεκριμένα έργα για μείωση του κόστους σε όλες τις λειτουργίες.

Όσον αφορά τώρα το κόστος προσωπικού, τα μέτρα που θα ισχύσουν στο αμέσως προσεχές διάστημα, εκ των οποίων κάποια αφορούν στο σύνολο των εργαζομένων και άλλα σε συγκεκριμένες κατηγορίες, είναι:

- Θέσπιση εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας στον ΟΤΕ αντίστοιχο με αυτό που ισχύει στον ιδιωτικό τομέα, δηλ. 40 ώρες την εβδομάδα, από 1η Μαΐου 2011.

- Μείωση κατά 15% των εξόδων κίνησης που λαμβάνουν οι προϊστάμενοι όλων των βαθμίδων, πέραν των προβλεπομένων με συλλογική σύμβαση εργασίας, από 1η Μαρτίου 2011.

- Μείωση της υπερωριακής απασχόλησης στο ελάχιστο δυνατό, από 1η Μαρτίου 2011, με την καθιέρωση, σε όποιους τομείς είναι αναγκαίο, κυλιόμενων βαρδιών (π.χ. καταστήματα, call centers), για την πληρέστερη εξυπηρέτηση των πελατών του OTE, χορήγηση της προβλεπόμενης -από την εργατική νομοθεσία- αμοιβής για εργασία Κυριακές και αργίες, δηλ. με προσαύξηση +75% και μια μέρα ρεπό για 8ωρη εργασία αντί προσαύξησης +175% για 5ωρη εργασία, όπως εφαρμόζεται μέχρι σήμερα στον ΟΤΕ και πραγματοποίηση της προθέρμανσης και συντήρησης υπηρεσιακών οχημάτων εντός του ωραρίου.

- Κατάργηση των λεωφορείων που η εταιρεία διαθέτει οικιοθελώς για να μεταφέρουν το προσωπικό που εργάζεται στο Διοικητικό Μέγαρο του ΟΤΕ στο Μαρούσι με αναπροσαρμογή των οδοιπορικών κατοικίας, από 1η Μαΐου του 2011. Διατηρούνται τα λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού προς την Πάρνηθα -όπου βρίσκεται το Κέντρο Logistics / αποθήκες ΟΤΕ- καθώς και το λεωφορείο μεταφοράς προσωπικού μεταξύ Διοικητικού Μεγάρου και σταθμού ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα με αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.

- Κατάργηση του επιδόματος οδήγησης υπηρεσιακού αυτοκινήτου από 1η Μαρτίου 2011.

- Μείωση του εφάπαξ bonus που χορηγείται κάθε χρόνο για την είσπραξη επισφαλών απαιτήσεων.

- Μείωση του επιδόματος ισολογισμού που χορηγείται σε ετήσια βάση.

Με δεδομένα τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και τα οικονομικά αποτελέσματα του 2010, ο ΟΤΕ κρίνει επιβεβλημένα τα ανωτέρω μέτρα λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και προκειμένου η εταιρεία να αντιμετωπίσει τον εντονότατο ανταγωνισμό και τις ρυθμιστικές προκλήσεις, να συγκρατήσει την πτωτική πορεία των εσόδων, να επενδύσει στη συνολική εμπειρία του πελάτη και σε δίκτυα νέας γενιάς και νέες τεχνολογίες.

«Ο ΟΤΕ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που μας παρέχει η εργατική νομοθεσία, προχωρούμε σε αλλαγές και μέτρα απαραίτητα για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας στον ΟΤΕ, το οποίο, σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας στην Ελλάδα αλλά και τις άλλες εταιρίες τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη, είναι εξαιρετικά υψηλό, με συνεχόμενη ανοδική τάση», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, ανακοινώνοντας τα παραπάνω μέτρα στους εργαζόμενους.

«Το κόστος εργασίας είναι το πιο σημαντικό στοιχείο της δομής του κόστους του ΟΤΕ. Ανέρχεται στο 46% αυτού ή στο 35,3% των εσόδων. Το 2010 διαμορφώθηκε στα 766 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα από τα πάγια», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, «η πορεία μεταμόρφωσης του ΟΤΕ σε μια ισχυρή ανταγωνιστική εταιρεία χρειάζεται να συνεχιστεί με ταχύτερους ρυθμούς. Το 2011 οι προσπάθειές μας για ανάσχεση του ρυθμού μείωσης των εσόδων και της κερδοφορίας μας θα ενταθούν. Συγχρόνως, κύριοι στόχοι μας παραμένουν η βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη και η δημιουργία μακροχρόνιας αξίας για τους μετόχους μας».

Σχόλια (1)

Αυτό το σχόλιο ελαχιστοποιήθηκε από τον επόπτη στον ιστότοπο

Μέχρι να ξεκουμπιστεί ο βιονικός και η συντροφιά του, τα κοπροσκύληκα, θα έχουμε γίνει καμένη γη...

arion
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια εδώ

Αφήστε τα σχόλιά σας

  1. Δημοσίευση σχολίου ως επισκέπτης.
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;

Please publish modules in offcanvas position.