Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 26.09.17 08:23
 

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

Η ατομική έκθεση «Παραμυθένιες υπάρξεις» της Άννυ Σοφιανοπούλου θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 3 Οκτωβρίου στην Dépôt Αrt gallery.

«Η Άννυ Σοφιανοπούλου είναι μια καλλιτέχνης η οποία γνωρίζει καλά πώς να χειρίζεται το υλικό της και πως να πραγματώνει τις ιδέες της με ιδιαίτερα πετυχημένα αποτελέσματα. Κατέχει τον τρόπο ώστε η τέχνη της να αναγεννά τον χώρο και να εμπνέει συναισθήματα», σημειώνει ο Καθηγητής Ζωγραφικής, του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσακίρης, και συνεχίζει:

«Καθοριστικό ρόλο στην εργασία της παίζουν η φόρμα, το χρώμα, η ύλη, στοιχεία τα οποία μέσα από συνδυασμούς και την δική της δεξιότητα δεν χάνουν την φυσική- οργανική υφή τους. Η Άννυ με συνέπεια, προσήλωση στην ποιότητά και την υψηλή αισθητική, δημιουργεί έργο σημαντικό και άμεσο, το οποίο παρασύρει τον θεατή σε κόσμους ονειρικούς. Δεν είναι παρελθοντολάγνα αλλά τιμά τον Πισσαρό, τον Μονέ, κλείνει πονηρά το μάτι στην Pop-Art και καταθέτει ευγνωμοσύνη στη σημαντικότητα της λαϊκής υφαντικής Ελληνικής τέχνης, διότι επικουρούν στην διαδικασία της δημιουργίας».

Απ’ την πλευρά της, η Ιστορικός Τέχνης, Νικολένα Καλαϊτζάκη, σημειώνει για το έργο της Άννυ Σοφιανοπούλου:

«Σε αντιδιαστολή των τωρινών και τσιμεντένιων αστικών καιρών όπου ο άνθρωπος απομονώνεται στον κλειστό του κόσμο, η ζωγραφική της Άννυ Σοφιανοπούλου, λειτουργεί σαν ένας χρωμάτινος βατήρας μετάβασης στην θριαμβευτική υπεροχή της Φύσης. Ως ανάπαλμη υπενθύμιση της αρχέγονης σύνδεσης του ανθρώπου με αυτή, στήνοντας εικόνες γνώριμες ή επανασυνθέτοντας τες μέσω της δημιουργικής φαντασίας, εξαρχής. Κινούμενη στους εκφραστικούς ρυθμούς μιας ζωηρής ποπ-αρτ εικονιστικής απόδοσης που συνταιριάζει συχνά με την εύθραυστη ατμόσφαιρα ενός παραμυθιού, η εικαστικός δίνει στο σύνολο των έργων της, τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ζώα της άγριας πανίδας, πράγμα που αναμφίβολα κρύβει έναν συμβολισμό. Ειδικότερα, στις επιφάνειες των μεγάλων καμβάδων, κεντρικές μένουν οι φιγούρες των άγριων ζώων που περιβάλλονται από σχηματοποιημένο και ξεκάθαρο άνθινο πλαίσιο - μοτίβο, υποδηλώνοντας τον φυσικό τους τόπο. Οι μορφές τους που είναι ρεαλιστικές, άλλοτε κοιτούν κατάματα τον θεατή, όπως η επιβλητική τίγρης, και άλλοτε βρίσκονται σε κίνηση, όπως η λεοπάρδαλη που αποτυπώνεται στον διασκελισμό της ή ο πάνθηρας που στέκει επιφυλακτικά σαν να είναι έτοιμος να επιτεθεί και να αντιμετωπίσει τον όποιο κίνδυνο. Επομένως, ο συμβολισμός αποβαίνει ξεκάθαρος. Τα άγρια ζώα στο έργο της Σοφιανοπούλου ανάγονται σε σύμβολα δύναμης, μαχητικότητας κι ελευθερίας, ενώ όπως η ίδια σημειώνει, τα φυτά λειτουργούν παράλληλα ως σύμβολα ζωής και αναγέννησης».

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Άννυ Σοφιανοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.                                                                                            

Είναι αριστούχος απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2009-2015), από το 3ο εργαστήριο ζωγραφικής, με καθηγητή τον κ. Γιώργο Τσακίρη.

Έλαβε υποτροφία Erasmus και παρακολούθησε μαθήματα στο Πανεπιστήμιο UPV, Facultad de Bellas Artes De Sant Carles, Valencia/Spain  (χειμερινό εξάμηνο 2013-14)

Έχει σπουδάσει Διακόσμηση Εσωτερικών Χώρων στις Σχολές Πλάκα ενώ έχει παρακολουθήσει μαθήματα σχεδίου στα φροντιστήρια Τσίγκρη και Μπελντέκου-Σαρασίτη. Υπήρξε ακροάτρια στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (εργαστήριο καθηγητή Πάνου Χαραλάμπους) στο πρώτο έτος των σπουδών της.

Έχει συμμετάσχει σε  WORKSHOP/Συμπόσιο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής Κοζάνης, το 2012 καθώς επίσης στο WORKSHOP ‘INSPIRE’ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης την ίδια χρονιά.

Έργα της βρίσκονται στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης - Μουσείο «Διέξοδος» Μεσολογγίου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής  Κοζάνης, καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές.

Έχει λάβει μέρος σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς, πολλές ομαδικές εκθέσεις καθώς και σε διάφορα  καλλιτεχνικά δρώμενα.

INFO
Dépôt Art gallery
Νεοφύτου Βάμβα 5
106 74 Κολωνάκι Αθήνα
Τηλ επικοινωνίας: 210 3648174
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30 / Σάββατο 12:00 –16:00 / Κυριακή & Δευτέρα κλειστά
Κείμενα έκθεσης: Γιώργος Τσακίρης και Νικολένα Καλαϊτζάκη
Επιμέλεια έκθεσης: Γωγώ Κολυβήρα
Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Εγκαίνια: Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 και ώρες 20:00 – 23:30
Διάρκεια έκθεσης: 3 – 13 Οκτωβρίου 2017
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η αντίληψη του χρόνου ανάλογα με την ηλικία του ανθρώπου

Όταν αναπολείτε τις εποχές της νιότης σας, πολύ πιθανόν οι περισσότεροι από εσάς να έχετε την αίσθηση ότι ο χρόνος τότε κυλούσε αρκετά πιο αργά απ’ ότι σήμερα που μεγαλώσατε. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Πρόκειται για ένα φαινόμενο που έχει απασχολήσει την επιστήμη πάρα πολλές φορές και έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείες κατά καιρούς.…

Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά ανοίγει τις πύλες του στο αθηναϊκό κοινό!

Το ιστορικό αρ νουβό κτήριο της οδού Πινδάρου 6 και Ακαδημίας, στο κέντρο της Αθήνας, στεγάζει από τις 8 Ιανουαρίου 2018 τα εκθέματα ενός μοναδικού Μουσείου που έρχεται να συστηθεί στο αθηναϊκό κοινό και να το μυήσει στα εκπληκτικά τεχνολογικά επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων. Τα επιλεγμένα εκθέματα του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής…

Νέες άδειες για καζίνο σε Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών, το ελληνικό δημόσιο θα παραχωρήσει νέες άδειες λειτουργίας για καζίνο σε τρία νησιά: στη Μύκονο, τη Σαντορίνη και την Κρήτη. Πιο συγκεκριμένα, προστέθηκαν οι εξής τρεις παράγραφοι στον νόμο 2206 του 1994: «Με απόφαση της ΕΕΕΠ χορηγείται άδεια λειτουργίας καζίνο στην Κρήτη, στη…

«Συνέδριο τώρα» απαιτούν 59 στελέχη του Ποταμιού, που ζητούν ευθύνες από τον Σ. Θεοδωράκη

Να αναλάβει τις ευθύνες του όσον αφορά την πρόσφατη ήττα του στην εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη του ηγέτη στον νέο φορέα της κεντροαριστεράς και να συγκαλέσει άμεσα συνέδριο, ζητούν 59 μέλη και στελέχη του Ποταμιού. Πιο συγκεκριμένα, σε κείμενο που δημοσιοποίησαν και τιτλοφορείται «Ο Σταύρος Θεοδωράκης να αναλάβει τις ευθύνες του.…

Παράξενες πληροφορίες για σπουδαίους επιστήμονες

Σε σπουδαίους ανθρώπους η αναγνώριση ήρθε εν ζωή, σε άλλους μετά θάνατον, πολλές προσωπικότητες δεν είχαν ωραίο τέλος ή αντίστοιχη πορεία σε άλλους τομείς της ζωής του. Αλλά παραμένουν τα φωτεινά πνεύματα που ώθησαν την ανθρωπότητα να κάνει ένα βήμα παραπέρα…

Παράξενα από τον κόσμο των ζώων

Και όμως, το ζωικό βασίλειο δε σταματάει να μας εκπλήσσει ποτέ! Μερικές από τις πιο παράξενες πληροφορίες που θα μπορούσαμε να μάθουμε ποτέ για τα ζώα: • Ο σκύλος ακούει 100 φορές καλύτερα από τον άνθρωπο. • Ο αρσενικός ιππόκαμπος είναι εκείνος που επωάζει τα αυγά της οικογένειας, χρησιμοποιώντας ένα είδος μάρσιπου που έχει στην κοιλιά…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent