Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

( 4 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Πέμπτη, 23.11.17 13:06
 

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Την ομαδική έκθεση ζωγραφικής με θέμα «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν…», στην οποία συμμετέχουν 43 σύγχρονοι Έλληνες εικαστικοί, θα φιλοξενήσει στον χώρο της από 1 έως 23 Δεκεμβρίου η «BLANK WALL GALLERY».

Την έκθεση επιμελούνται οι ιστορικοί τέχνης κ. Ευαγγελία Καϊράκη και Μαρία Μόσχα Καρατζόγλου, ενώ για το concept, την οργάνωση και την  επικοινωνία της έκθεσης, έχει την ευθύνη ο Δημήτρης Λαζάρου.

 Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...» Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Ο τίτλος της έκθεσης αποτελεί απόσπασμα του γνωστού γνωμικού του αρχαίου Έλληνα λυρικού ποιητή Σιμωνίδη του Κείου «την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν, την δε ποίησιν ζωγραφίαν λαλούσαν» και επιλέχτηκε ως θέμα της επειδή πρώτη φορά στον χώρο της «BLANK WALL GALLERY» φιλοξενείται έκθεση ζωγραφικής και, σύμφωνα με το γνωμικό, η ζωγραφική είναι ποίηση (δημιουργία) που σιωπά, δηλαδή ο θεατής ενός ζωγραφικού έργου προσλαμβάνει τα μηνύματα του έργου με βάση τα δικά του ξεχωριστά κριτήρια, τις προσωπικές του εμπειρίες και γνώσεις.

Για τον λόγο αυτόν, όλα τα έργα της έκθεσης δε θα έχουν τίτλους, ώστε να αφήνουν ελεύθερο τον θεατή τους να τα παρατηρήσει και να εξάγει τις δικές του εκτιμήσεις και συμπεράσματα και να αφήσει ελεύθερο το συναίσθημά του, παρατηρώντας τα,  χωρίς να δεσμεύεται από τον τίτλο τους.

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Οι ιστορικοί τέχνης, Ευαγγελία Καϊράκη και Μαρία Μόσχα Καρατζόγλου, σημειώνουν: «Μέσα σε έναν ενιαίο, αδιάλειπτο χώρο, όπου ζητούμενο είναι από τη μία η μορφική αυτονομία, η ζωγραφική αποτύπωση ή η λεκτική εκφορά της εικαστικής / γλωσσικής σύνθεσης κι από την άλλη το περιεχόμενο και οι στόχοι της, εικαστικές τέχνες και λογοτεχνία συναντώνται. Η ζωγραφική, λοιπόν, ως σιωπηλή ποίηση, εφόσον αναφέρεται σε πράξεις που συμβαίνουν αυτή την στιγμή και η ποίηση ως ομιλούσα ζωγραφική, εφόσον αναφέρεται σε πράξεις που έχουν συμβεί ήδη ( Άς γάρ οί ζωγράφοι πράξεις ως γινομένας δεικνύουσι, ταύτας οί λόγοι γεγενημένας διηγούνται και συγγράφουσιν, Πλούταρχος) συνδιαλέγονται, αναστοχάζονται, συγκλίνουν και αλληλεπιδρούν μέσα από διαφορετικές αισθητηριακές οδούς, με κοινό παρονομαστή τη μίμησιν, κατά τον Αριστοτέλη, οπτικών εμφανίσεων και ανθρωπίνων πράξεων, αντίστοιχα. Προαπαιτούμενη η ιδέα, αυτοδύναμη και ενδελεχής, ως μοχλός δημιουργίας.

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Η prima idea, που υπερβαίνει τα ειδοποιά, μορφοπλαστικά όρια, οπτικοποιείται χειρονομιακά και γλωσσικά νοηματοδοτείται, θεσπίζοντας ανοιχτό διάλογο ανάμεσα σε δημιουργό, θεατή και αναγνώστη, σημαίνον και σημαινόμενο. Ζητούμενο αποτελεί η ώσμωση των τεχνών. Με την ανάμειξη των αισθήσεων, τη συναισθησία, πειραματίζονταν ζωγράφοι και ποιητές του τέλους του 19ου αι. Το ζήτημα τίθεται ξανά στο προσκήνιο, αυτή τη φορά συγκεκριμένα υπό την έννοια της σύνθεσης λόγου και εικόνας, το πρώτου μισού του 20ου αι. από κινήματα όπως ο Ντανταϊσμός, η Ρωσική Πρωτοπορία και ο Φουτουρισμός και κορυφώνεται με τη γέννηση της εννοιολογικής τέχνης, τη δεκαετία του 1960, μιας κατ’ εξοχήν αμφισβητησιακής τέχνης, όπου προεξάρχουσα, άλλωστε, είναι η ομάδα με το εύγλωττο όνομα Art & Language.

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Τελικά όμως, πέρα από κάθε συστηματική προσπάθεια σύζευξης της ποίησης με την ζωγραφική, η ποίηση ούτως ή άλλως αναβλύζει από την ζωγραφική και από την τέχνη εν γένει. Ο λόγος κινητοποιείται στον θεατή, υπό την έννοια των συναισθημάτων, των σκέψεων, των αναμνήσεων, των συμφωνιών, αλλά και των διαφωνιών. Όπως έλεγε ο Γκαίτε, είμαι αποφασισμένος να ζήσω σε ολότητα, αγαθότητα, ομορφιά. Και όπως έλεγε και ο Σιμωνίδης ο Κείος, σε ένα του επίγραμμα που μας έχει διασωθεί αυτούσιο, με την χαρακτηριστική ιωνική διάλεκτο: τίς γάρ αδονάς  άτερ θνατών βίος ποθεινός ή ποία τυραννίς; τάς άτερ ουδέ θεών ζηλωτός αιών (Ποια ανθρώπινη ζωή και ποια εξουσία είναι επιθυμητή χωρίς ηδονή; Χωρίς αυτήν ούτε η ζωή των θεών δεν θα ήταν αξιοζήλευτη). Με άξονα λοιπόν το καλλιτεχνικό αντικείμενο και πρόκριμα τη διέγερση αίσθησης και διάνοιας, 43 καλλιτέχνες οροθετούν έναν φαντασιακό εικαστικό χώρο, όπου η ζωγραφική, με την εμπειρία του οράν, ως γλώσσα και εκφραστική πράξη μαζί επιστρατεύεται για να αφηγηθεί -άλλοτε παραστατικά, άλλοτε υπαινικτικά-, να αρθρώσει νοήματα, να απελευθερώσει επιθυμίες, να καταδυθεί σε πτυχές της ανθρώπινης ψυχής. Το ποιείν αθωότατο των επιτηδευμάτων, άλλωστε!».

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»

Στην έκθεση συμμετέχουν οι: Ανδρούτσος Γιώργος // Αντζουλίδης Αντώνης // Αντωνίου Έλενα // Αντωνόπουλος Γιάννης // Αποστόλου Μάγδα // Αποστόλου Μαρία // Βλαντωνοπούλου Φανή // Γκινάκη Αναστασία // Δήμος Τάσος // Δραγάτση Φρύνη // Δρογώση Τάνια // Ιωάννα Τ. // Καμπανάκης Λεωνίδας // Κανέλλου Εβίτα // Καράλη Αγγέλα // Κοντογεώργος Βασίλης // Κορωνιού Παναγιώτα // Κοσμίδου Rose Σοφία // Κτιστοπούλου Μαρία // Κωνσταντίνου Πένυ // Μαναβή Πένη // Μανωλοπούλου Μαρικίτα // Μαυρολέων Κατερίνα // Μιχαηλίδου Νίκη // Μιχαλοπούλου Σταυρούλα // Μπλούκου Βασιλική // Μπόλκα Αναστασία // Μπόνη Σοφία // Μπόμπορη Αγγελική // Οθωναίου Φωτεινή // Παγώνη Ειρήνη // Παπαδημητρίου Γιώργος // Πάστρα Μαρία // Ράπτη Νάντια // Ριμπατσιού Κατερίνα // Σεζένια Αφροδίτη // Σκαντζής Κωνσταντής // Σταύρου Σοφία // Τζαλαλής Κωνσταντίνος // Τζομάκας Γιάννης // Τουλιάτου Κερασιά // Φίλη Μαρία // Χρυσανθόπουλος Αριστείδης

Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος 24 σελίδων.

INFO

Blank Wall Gallery
Φωκίωνος Νέγρη 55, Κυψέλη, Αθήνα
Τηλ. +30 211 4052138
Κινητό:  +30 694 3868 124
Ιστοσελίδα: www.blankwallgallery.com
Εγκαίνια: Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου και ώρα 20:00 – 23:00
Διάρκεια έκθεσης: 1 – 23 Δεκεμβρίου 2017
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: Τρίτη έως Παρασκευή: 16:30 - 21:30 / Σάββατο: 11:30 - 14:00 / Κυριακή - Δευτέρα: ΚΛΕΙΣΤΑ
Concept – Οργάνωση – Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Επιμέλεια έκθεσης: Ευαγγελία Καϊράκη, Μαρία Μόσχα Καρατζόγλου
Επιμέλεια spots – videos: Τάσος Πέτσας
Η instrumental σύνθεση «Angel of mine», που συνοδεύει μουσικά videos και spots, είναι του δημιουργού Τάσου Πέτσα.
Μεταφράσεις στα Αγγλικά: Λεωνίδας Καμπανάκης
Σελίδα της έκθεσης στο facebook:
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για όλους!!!

Χορηγοί Επικοινωνίας:

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής: «Την μεν ζωγραφίαν ποίησιν σιωπώσαν...»
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Πώς μπορεί ένα παιδί να αγαπήσει τον αθλητισμό;

Ο αθλητισμός είναι μία μοναδική εμπειρία που βιώνεται εντελώς διαφορετικά από κάθε άνθρωπο. Η άθληση προσφέρει στο άτομο την ευκαιρία να καλλιεργηθεί σωματικά και ψυχικά, να κοινωνικοποιηθεί και να βελτιώσει τον εαυτό του. Το παιδί ως μία ευαίσθητη ύπαρξη που τώρα ξεκινάει το ταξίδι του στη ζωή, έρχεται κάποτε και αυτό αντιμέτωπο με τον…

Η αντίληψη του χρόνου ανάλογα με την ηλικία του ανθρώπου

Όταν αναπολείτε τις εποχές της νιότης σας, πολύ πιθανόν οι περισσότεροι από εσάς να έχετε την αίσθηση ότι ο χρόνος τότε κυλούσε αρκετά πιο αργά απ’ ότι σήμερα που μεγαλώσατε. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Πρόκειται για ένα φαινόμενο που έχει απασχολήσει την επιστήμη πάρα πολλές φορές και έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείες κατά καιρούς.…

Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά ανοίγει τις πύλες του στο αθηναϊκό κοινό!

Το ιστορικό αρ νουβό κτήριο της οδού Πινδάρου 6 και Ακαδημίας, στο κέντρο της Αθήνας, στεγάζει από τις 8 Ιανουαρίου 2018 τα εκθέματα ενός μοναδικού Μουσείου που έρχεται να συστηθεί στο αθηναϊκό κοινό και να το μυήσει στα εκπληκτικά τεχνολογικά επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων. Τα επιλεγμένα εκθέματα του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής…

Νέες άδειες για καζίνο σε Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών, το ελληνικό δημόσιο θα παραχωρήσει νέες άδειες λειτουργίας για καζίνο σε τρία νησιά: στη Μύκονο, τη Σαντορίνη και την Κρήτη. Πιο συγκεκριμένα, προστέθηκαν οι εξής τρεις παράγραφοι στον νόμο 2206 του 1994: «Με απόφαση της ΕΕΕΠ χορηγείται άδεια λειτουργίας καζίνο στην Κρήτη, στη…

«Συνέδριο τώρα» απαιτούν 59 στελέχη του Ποταμιού, που ζητούν ευθύνες από τον Σ. Θεοδωράκη

Να αναλάβει τις ευθύνες του όσον αφορά την πρόσφατη ήττα του στην εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη του ηγέτη στον νέο φορέα της κεντροαριστεράς και να συγκαλέσει άμεσα συνέδριο, ζητούν 59 μέλη και στελέχη του Ποταμιού. Πιο συγκεκριμένα, σε κείμενο που δημοσιοποίησαν και τιτλοφορείται «Ο Σταύρος Θεοδωράκης να αναλάβει τις ευθύνες του.…

Παράξενες πληροφορίες για σπουδαίους επιστήμονες

Σε σπουδαίους ανθρώπους η αναγνώριση ήρθε εν ζωή, σε άλλους μετά θάνατον, πολλές προσωπικότητες δεν είχαν ωραίο τέλος ή αντίστοιχη πορεία σε άλλους τομείς της ζωής του. Αλλά παραμένουν τα φωτεινά πνεύματα που ώθησαν την ανθρωπότητα να κάνει ένα βήμα παραπέρα…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν...

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent