tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ MIXED ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Καλλικράτης και η ιδιωτικοποίηση της παιδείας

Ο Καλλικράτης και η ιδιωτικοποίηση της παιδείας

( 4 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Αντίφημος | Κυριακή, 28.02.10 01:47
 

Ο Καλλικράτης και η ιδιωτικοποίηση της παιδείας

Πριν  δούμε καλά - καλά τι σημαίνει, ή πως λειτουργεί ο Καποδίστριας, οδηγούμαστε στο νέο σύστημα τοπικής αυτοδιοίκησης, που δεν είναι άλλο από τον περίφημο Καλλικράτη. Γιατί εμείς πρέπει πάντα να είμαστε σε  όλα εναρμονισμένοι με τους εταίρους, εκτός φυσικά από τις... αποδοχές. Είναι μια ακόμη απόδειξη ότι εκείνοι που ψηφίζουμε κάνουν ό,τι τους κατέβει και για το μόνο που καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες είναι για να τηρούν με τυφλή εμπιστοσύνη ό,τι ακριβώς τους πουν οι «κηδεμόνες», χωρίς βέβαια να ενδιαφέρονται για τον πολίτη.

Αξιοπρόσεκτη είναι η σπουδή με την οποία επιχειρείται να θεσμοθετηθεί λοιπόν ο Καλλικράτης από την κυβέρνηση, η οποία μάλιστα επιμένει, πως μέχρι τις ερχόμενες εκλογές πρέπει να έχει υλοποιηθεί το σχέδιο. Το σίγουρο είναι ότι αυτό σχετίζεται με το Γ’.Κ.Π.Σ. και τα 40 δις ευρώ που πρέπει να απορροφηθούν από την Ε.Ε. για τους Ο.Τ.Α., αφού όλο και κάποιοι ημέτεροι θα πρέπει να βολευτούν. Βέβαια στην Ελλάδα ζούμε και δεν πρέπει να μας ξενίζει το βιαστικό της υπόθεσης, που όμως είναι το σύνηθες, όταν θέλουμε να πετύχουμε κάτι, ή αν κάποιοι μας πιέζουν. Σε τέτοιες περιπτώσεις αντιδρούμε χωρίς να πολυσκεφθούμε και τα αποτελέσματα είναι γνωστά. Πάντα επιπολαιότητες που στη συνέχεια τις πληρώνουμε ακριβά εμείς και όχι αυτοί.

Η συνένωση, μικρή ή μεγάλη, δεν νομίζω ότι έχει σημασία, αλλά το αν είναι ένα μέτρο διευκόλυνσης και καλυτέρευσης της ζωής των πολιτών. Διότι στην ουσία αυτό είναι που ενδιαφέρει. Αν είναι κάτι που ξεμπλοκάρει τις  γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και φέρνει το κράτος πιο κοντά στον πολίτη, είναι σίγουρα ευπρόσδεκτο. Όμως είναι έτσι; Φυσικά ο Καλλικράτης δεν είναι  Καποδίστριας, διότι πέρα της μεγαλύτερης συνένωσης των δήμων, αλλάζουν και κάποια άλλα πράγματα, όπως είναι η κατάργηση των Νομαρχιών και η δημιουργία των Περιφερειών. Κατά το προσχέδιο, δημιουργούνται 13  περιφερειακές μίνι-κυβερνήσεις, αυξάνεται η δύναμη των Δήμων, που αναλαμβάνουν την λειτουργία και τον έλεγχο σχολείων, νοσοκομείων και όποιας επιχείρησης βρίσκεται εντός της γεωγραφικής τους περιοχής. Στην ουσία δημιουργείται ένας περιφερειακός κρατικός πυρήνας, που θα υλοποιεί τις τοπικές αλλά και της κεντρικής κυβέρνησης αποφάσεις, ενώ παράλληλα θα απορροφά και θα εκτονώνει τις αντιδράσεις για ό,τι αντιλαϊκό θα εφαρμόζεται.

Είναι λοιπόν φανερό, πώς ειδικά για την παιδεία θα χρειασθούν πολλά χρήματα, τα οποία το κράτος δεν είναι διατεθειμένο να καταβάλλει και μάλιστα στα πλαίσια της στενής οικονομικής πολιτικής που υπάρχει σήμερα. Κατά συνέπεια, οι Δήμοι θα επιφορτισθούν με την εξεύρεση πρόσθετων πόρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών. Το ζητούμενο όμως είναι πού θα βρεθούν τα χρήματα στη σημερινή δεινή οικονομική κατάσταση που διέρχεται η χώρα. Προφανώς, ένα μέρος στα μεγάλα αστικά κέντρα  είναι εφικτό να καλυφθεί και από κάποιους  χορηγούς, στα μικρότερα όμως θα υπάρξει δυσκολία λειτουργίας των σχολείων, που σημαίνει ότι πολλά μπορεί να βάλουν «λουκέτο» και βέβαια να έχουμε ακόμη μεγαλύτερη ερήμωση της επαρχίας. Είναι δεδομένο ότι θα χρειασθούν πρόσθετοι πόροι και, όπως είναι φυσικό, το μπαλάκι θα πέσει στους κατοίκους, οι οποίοι θα πρέπει να βάλλουν το χέρι τους βαθιά στην τσέπη, αν θέλουν  να μορφώσουν τα παιδιά τους.

Με αργά λοιπόν βήματα, μας οδηγούν σε ένα τύπο αρχικά εκπαίδευσης, μικτής χρηματοδότησης, που αργότερα μπορεί να είναι και εντελώς ιδιωτική, πράγμα για το οποίο καταβάλλονται προσπάθειες χρόνια τώρα.

Κατ’ αρχήν, φαίνεται ότι περιοχές που έχουν μεγαλύτερο πλούτο, θα έχουν και καλύτερη εκπαίδευση, καλύτερους δασκάλους, καλύτερη υλικοτεχνική υποδομή κ.λπ. Στην πραγματικότητα θα πάψει να υπάρχει, έστω και αυτό το κουτσουρεμένο δημόσιο δωρεάν σχολείο. Θα υπάρχει πλέον το σχολείο των προνομιούχων και των παρακατιανών, οι οποίοι θα μαθαίνουν μόνο αν έχουν την θέληση και το ταλέντο. Επιστρέφουμε δηλαδή στο παρελθόν, στα πριν του ’60 χρόνια. Θα πάψει το σχολείο να είναι μέρος της κοινωνικής πολιτικής του κράτους και βασικό εργαλείο προόδου του τόπου και θα μετατραπεί σε προνόμιο των εχόντων και κατεχόντων. Και αυτό βέβαια δεν είναι κάτι το αποσπασματικό, ή εκπορευόμενο από την οικονομική κρίση, αλλά μέτρο προαποφασισμένο. Γιατί απλά δεν χρειάζονται ανθρώπους σκεπτόμενους και βέβαια ούτε πολλά χέρια, αφού με την ανάπτυξη της τεχνολογίας, τους είναι πια περιττά.

Δεν μπορούμε να πούμε από τώρα με σιγουριά ποιά θα είναι από κει και πέρα τα αποτελέσματα του Καλλικράτη και αν θα βοηθήσει στην λειτουργία του κράτους, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις που θα μας κάνουν να αισιοδοξούμε - άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το εγχείρημα με τον Καποδίστρια, ο οποίος δημιούργησε αρκετά προβλήματα, λόγω και της ιδιομορφίας της πατρίδας μας. Εκείνο για το οποίο είμαστε σίγουροι όμως, είναι ότι φέρνει καινούργια χαράτσια και μας οδηγεί σε πιο μεγάλη φτώχεια, σε μια περίοδο μάλιστα που φουντώνει η ανεργία και τα μεροκάματα μειώνονται.

Όλα αυτά, σε συνάρτηση με την συνεχώς μειούμενη παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα, παραπέμπουν σε μια πολύ δυσχερή κατάσταση, που δεν δείχνει σημεία ανάτασης, αφού οι πολιτικοί μας (τους οποίους εμείς ψηφίσαμε!), προτάσσουν την φορολογία από την ανάπτυξη, ενώ επιπλέον, με τις βλακώδεις ενέργειές τους, μας οδηγούν σε παγκόσμια ανυποληψία.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Πώς να γίνει μια μετακόμιση οικονομικά και εύκολα

Ενώ πολλά έξοδα είναι αναπόφευκτα, υπάρχουν πολλοί τρόποι του πως να γίνει μια μετακόμιση οικονομικά και εύκολα. Ο εκ των προτέρων προγραμματισμός, η σύγκριση των τιμών και η επανεξέταση των υποθέσεών σας σχετικά με τις κινητές επιλογές και τα έξοδά σας όχι μόνο είναι αναγκαίος αλλά επιβάλλεται. Αυτό το άρθρο για αντιμετώπιση των…

Πότε είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για να αγοράσετε νέες ηλεκτρικές συσκευές

Οι σύγχρονες συσκευές καθιστούν την καθημερινή σας ζωή πολύ ευκολότερη και με τις συνεχιζόμενες εξελίξεις στην ενεργειακή απόδοση, τα πιο πρόσφατα μοντέλα μπορεί να κοστίζουν περισσότερο αλλά βραχυπρόθεσμα σας εξοικονομούν χρήματα από την χρήση τους. Αλλά υπάρχει μια δαπάνη που δεν μπορείτε να αποφύγετε για πάντα: η αντικατάσταση. Σε…

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Η 16η Μαΐου του 1966 αποτελεί σημαδιακή επέτειο στην ιστορία της Κίνας. Είναι η ημέρα που ο μεγάλος τιμονιέρης της Κίνας Μάο Τσε Τουνγκ, κήρυξε το «μεγάλο άλμα της Κίνας προς τα εμπρός». To «άλμα προς τα εμπρός» σήμαινε την πλήρη αποκοπή της Κίνας από την παράδοσή της. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Μάο, η Κίνα θα προχωρούσε προς ένα…

Οργιώδες σκάνδαλο με ΔΑΠ στην ΑΣΟΕΕ

Η υπόγεια δράση των κομματικών μηχανισμών συνεχίζεται ανεξέλεγκτα στην ελληνική κοινωνία, έχοντας αλώσει απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα και διαφθείροντας μεγάλο κομμάτι της νεολαίας μας, που γαλουχείται πλέον από πολύ νωρίς στο ρουσφέτι και την κουτοπονηριά, ακόμα και μέσα σε πανεπιστημιακές σχολές. Ύστερα από το κρούσμα αντιγραφής στο…

Stephen Hawking, ο σπουδαίος εραστής της Επιστήμης

Όταν διάβασα την είδηση για τον θάνατο του Stephen Hawking, η καρδιά μου πάγωσε και το μυαλό μου σταμάτησε.  Ένα από τα μεγαλύτερα μυαλά του κόσμου, έφυγε από τον μάταιο αυτό κόσμο, αφήνοντας μια τεράστια κληρονομιά.  Ο Hawking δεν ήταν μόνο μία από τις μεγαλύτερες επιστημονικές φωνές του σύγχρονου κόσμου, δεν ήταν μόνο πολυπράγμων και…

Βραβεύσεις πανελλήνιου διαγωνισμού «Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό»

Η τελετή απονομής βραβείων του πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού «Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό» πραγματοποιήθηκε στις 6 Μαρτίου, στο Μουσείο Μπενάκη, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπιου Παυλόπουλου. Πρόκειται για διαγωνισμό ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ» που υλοποιεί…

Back in Time

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Βουγιουκλάκη - Καρέζη: Ταινίες που χάθηκαν στο χρόνο…

Πάρα πολλοί νεαροί Έλληνες ηθοποιοί ταξιδεύουν στην Αμερική με την…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης