Ηλεκτροκίνηση αλά ελληνικά

Ηλεκτροκίνηση αλά ελληνικά

5 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 5.00 (8 Ψήφοι)

Ηλεκτροκίνηση αλά Ελληνικά

Την Τρίτη 27/11 είδα κατά σύμπτωση την ανάρτηση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας στο Twitter «Live | Παρουσίαση του Προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για την Ηλεκτροκίνηση». Με μεγάλο ενθουσιασμό πάτησα το link. Νέες τεχνολογίες. Νέες ιδέες. Αυτό που θέλει κάθε νέος. Είπα θα δούμε κάτι ενδιαφέρον επιτέλους από την πολιτική σκηνή της χώρας, γιατί έχω βαρεθεί να ακούω για τον Βαρουφάκη, τον ΕΝΦΙΑ και το GNTM. Είπα θα έχουν ένα εξαιρετικό line up ομιλητών, ειδικών στο θέμα.

Οι ομιλητές; Αλεξάνδρα Σδούκου, Κώστας Σκρέκας και Κυριάκος Μητσοτάκης. Σχέση με τους τομείς ενέργειας και περιβάλλοντος; Όση έχει ο Σκουρλέτης και ο Λαφαζάνης. Οι δύο πρώτοι ομιλητές οριακά μπερδεύανε τις έννοιες της κλιματικής αλλαγής και ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Όταν ανέβηκε στο βήμα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας με εξέπληξε με τη δυνατότητα του να ξεχωρίσει τις επιπτώσεις που έχουν τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Είχε κάνει το homework του τουλάχιστον. Δεν έχω κάτι με τους ομιλητές και μπορεί να είναι εξαιρετικοί στους κλάδους τους. Ο καθένας στην ειδικότητά του όμως.

Το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος
εστιάζει στο πώς θα επιταχυνθεί η
εγκατάσταση δικτύων φόρτισης, στις
επιχορηγήσεις και κίνητρα που πρέπει να
δοθούν και στη μεταφορά τεχνογνωσίας
μεταξύ πανεπιστημίων και ιδιωτικών φορέων.

Το πρόγραμμα έχει εντυπωσιακές ομοιότητες με αυτό της διοίκησης Ομπάμα το 2011. Η διαφορά είναι ότι το σχέδιο Ομπάμα είχε ως στόχο οι ΗΠΑ να ηγηθούν στη βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το οποίο και κατάφερε σε μεγάλο βαθμό. Επτά χρόνια μετά στην Ελλάδα η εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος θα επιφέρει ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας, όπως ανέφερε ο πρόεδρος; Παράγει η Ελλάδα ηλεκτρικά οχήματα; Παράγει μπαταρίες και φορτιστές; Πώς μιλάμε για νέες θέσεις εργασίας; Αντιθέτως, ο βενζινάς θα αντικατασταθεί από τον σταθμό φόρτισης, ο φορτηγατζής και ο ταξιτζής θα αντικατασταθούν από αυτοκινούμενα οχήματα, τα πολύ πιο απλά σχεδιασμένα ηλεκτρικά οχήματα θα χρειάζονται λιγότερους μηχανικούς και θα εισάγονται από το εξωτερικό. Δεν μπορώ να δω το πώς ένα τέτοιο πρόγραμμα θα παράξει περισσότερες δουλειές από αυτές που θα εξαφανίσει.

 «Εντάξει το πρόγραμμα μπορεί να μην φέρει νέες θέσεις εργασίας αλλά θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου». Πόσο; Η ενεργειακή παραγωγή στην Ελλάδα είναι βασισμένη στο λιγνίτη οπότε αμφιβάλλω για το αν οι μειώσεις θα είναι δραστικές, δεδομένων τον εκατομμυρίων που θα πρέπει να δοθούν σε επιχορηγήσεις. Αυτό που θα καταφέρουμε σίγουρα είναι ότι τα αέρια του θερμοκηπίου θα εκπέμπονται από το εργοστάσιο στην Πτολεμαΐδα αντί για την εξάτμιση του αυτοκινήτου, διαφορά που δεν έχει καμία σημασία σε όρους κλιματικής αλλαγής.

Ηλεκτροκίνηση χωρίς απανθρακοποίηση
της παραγωγής ενέργειας είναι μια τρύπα στο νερό.

«Ναι αλλά έχουμε νέους επιστήμονες και πανεπιστήμια που σε συνδυασμό με ιδιωτικούς φορείς θα ηγηθούν αυτής της τεχνολογικής επανάστασης». Η Ελλάδα είναι χρόνια πίσω όσον αφορά τις τεχνολογίες μπαταριών, οχημάτων και σταθμών φόρτισης. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσει να ηγηθεί σε αυτούς τους κλάδους όσα χρήματα και ανθρωποώρες να ξοδευτούν. Θα πρότεινα αντί να μετατρέψουμε τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια, να εκπαιδεύσουμε τους φοιτητές τους στη συντήρηση και επιδιόρθωση ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να σωθεί καμιά θέση εργασίας τουλάχιστον.

Πολύ έμφαση δόθηκε επίσης στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης και δικτύου οχημάτων στα νησιά. Μια τέτοια κίνηση θα έχει καταστροφικές συνέπειες στο παρθένο ελληνικό τοπίο. Αλλά «αφού το έκανε η Ισπανία θα το κάνουμε και εμείς». Γιατί να μην απαγορεύσουμε τελείως τα Ι.Χ. σε συγκεκριμένες περιοχές των νησιών για να μειώσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση και το θόρυβο, όπως στο Zermatt της Ελβετίας;

Συμφωνώ στη θέσπιση νόμων που θα
διευκολύνουν την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης.
Με λίγα λόγια, φτιάξτε το σωστό πλαίσιο και
αφήστε την αγορά να κάνει τη δουλειά της.

Ένα μεγάλο μέρος της οικονομικής δυσφορίας που βιώνει η χώρα μας οφείλεται στο ότι πάντα ακολουθούμε. Ποτέ δεν ηγούμαστε. Έχουμε κάνει επίσης καραμέλα τις λέξεις καινοτομία και ανάπτυξη. Το ότι μια χώρα ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις δεν είναι καινοτομία. Είναι αντιγραφή του τι γίνεται γύρω της. Η ανάπτυξη δεν θα έρθει από αντιγραφή. Η ανάπτυξη θα έρθει όταν πραγματικά καινοτομήσουμε σαν χώρα.

* Ο Βαγγέλης Καλλίτσης είναι Υποψήφιος Διδάκτορας Ενέργειας και Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο Αυτοκρατορικό Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

Πρόσφατα Δημοφιλή

Σταμάτα να φοβάσαι!

Σταμάτα να φοβάσαι!

Φοβάσαι. Ένας φόβος πλημμυρίζει την ψυχή σου κάθε φορά που πας να κάνεις κάτι καινούργιο.…
Άλλο σύντροφοι και άλλο συγκάτοικοι!

Άλλο σύντροφοι και άλλο συγκάτοικοι!

Πόσοι πιστεύετε ότι έχετε ξεχωρίσει αυτούς τους δύο όρους; Και αν το πιστεύετε, πόσο…
Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Από πολύ μικρή πίστευα ότι τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» είναι κάτι σα νόμος. «Πρέπει…
Περί της προκαταβολής φόρου

Περί της προκαταβολής φόρου

Αυτή η ελληνική πατέντα είναι ένα από τα στοιχεία που κατέστρεψαν την επιχειρηματικότητα…
Αειφορία vs Καταστροφολογία

Αειφορία vs Καταστροφολογία

Πριν από κάποιους αιώνες η καταστροφολογία (Δευτέρα παρουσία, καταστροφή του κόσμου κλπ)…

Τελευταία Θέματα

Όταν τα eSports συναντούν τον παραδοσιακό αθλητισμό

Όταν τα eSports συναντούν τον παραδοσιακό αθλητισμό

Κάποτε οι αθλητές ήταν προσκολλημένοι στο σπορ με το οποίο γίνονταν γνωστοί και ελάχιστοι…
ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανάστατοι οι εργαζόμενοι εξαιτίας μαζικών απολύσεων

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανάστατοι οι εργαζόμενοι εξαιτίας μαζικών απολύσεων

Στα «κάγκελα» βρίσκονται οι εργαζόμενοι των σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος» μετά…
Ράγισες και πόνεσα, έσπασες και πέθανα

Ράγισες και πόνεσα, έσπασες και πέθανα

Δυσκολεύομαι να αποτυπώσω αυτά τα συναισθήματα. Δυσκολεύομαι να περιγράψω αυτόν τον πόνο.…

Στείλε το άρθρο σου

Επιλογή Συντακτικής Ομάδας

Please publish modules in offcanvas position.