Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι...

5 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 5.00 (15 Ψήφοι)

Τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι...

Όλοι οι Έλληνες θυμόμαστε την επιγραφή του μνημείου των Θερμοπυλών. Μαζί με μας βέβαια τη γνωρίζουν και πολλοί άλλοι σε όλο τον πλανήτη. Γιατί άραγε; Διότι οι 300 Σπαρτιάτες έμειναν πιστοί στους νόμους της πόλης τους μέχρι θανάτου. Θα θυμόταν όμως κανείς τον Λεωνίδα, αν ο Λεωνίδας έλεγε στους στρατιώτες του ότι κοιτάξτε παιδιά, αυτά που λένε οι νόμοι της Σπάρτης, αναφέρονται σε μια άλλη εποχή, γράφηκαν πάνω από 300 χρόνια πριν, αφήστε που αν δεν τους τηρήσουμε δεν θα γίνει και καμιά ζημιά στη Σπάρτη, στην Αθήνα θα φτάσουν οι Πέρσες και εκεί ίσως τους σταματήσουν οι Αθηναίοι μαζί με τους άλλους Έλληνες (όπως και έγινε); Όμως αυτοί οι ξεροκέφαλοι αρχαίοι Έλληνες Σπαρτιάτες έμειναν εκεί και πολέμησαν μέχρι θανάτου, χωρίς καν να περάσει από το μυαλό τους η παραπάνω σκέψη και τα αποτελέσματα τα γνωρίζουμε όλοι! Έγιναν το φωτεινό παράδειγμα μαζί με τον Σωκράτη, που και αυτός έμεινε πιστός στους νόμους της πολιτείας του, για ολόκληρο τον δυτικό κόσμο! Το ζήτημα όμως είναι αν εμείς οι νεοέλληνες ανήκουμε στον δυτικό κόσμο.

Κάποιος κακεντρεχής φραγκολεβαντίνος, βλέποντας την υπόθεση της καθαρίστριας που πλαστογράφησε το πτυχίο της, θα έλεγε πως δεν ανήκουμε στον δυτικό κόσμο και ότι πολιτισμικά δεν έχουμε και καμιά κληρονομιά από τους αρχαίους προγόνους μας... Θα έλεγε, δηλαδή, ότι δεν είναι δυνατόν οι εξ αίματος απόγονοι του Λεωνίδα και του Σωκράτη, να είναι υπέρ, του να μην τηρούνται οι νόμοι στην πατρίδα τους και εφόσον κάποιος τους παραβεί γιατί είναι παλιοί, ή γιατί τίθεται ζήτημα οικονομικής επιβίωσης ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο να ζητάει όλη η κοινωνία να μην τιμωρηθεί και μαζί με την κοινωνία και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών (sic)! O tempora o mores δανειζόμενοι τη φράση του Κικέρωνα θα αναφωνούσαν αμφότεροι ο Λεωνίδας με τον Σωκράτη!

Αλλά το ζήτημα αυτό έχει βαθύτερες ρίζες, πολύ βαθύτερες από την τήρηση των νόμων. Για ποιο λόγο μια καθαρίστρια να χρειάζεται απολυτήριο δημοτικού; Η απάντηση είναι, για κανέναν λόγο δεν χρειάζεται μια καθαρίστρια απολυτήριο δημοτικού, διότι το απολυτήριο δημοτικού δεν είναι δείκτης επάρκειας δεξιοτήτων για το καθάρισμα. Όμως για να γίνει κάποιος μόνιμος δημόσιος υπάλληλος χρειάζεται τουλάχιστον μια επάρκεια γνώσης της ελληνικής γλώσσας. Οπότε λανθασμένα αναφερόμαστε σε μια καθαρίστρια που πλαστογράφησε το απολυτήριο, το ορθό είναι να αναφερόμαστε σε κάποια δημόσιο υπάλληλο που πλαστογράφησε το απολυτήριο, διότι το απολυτήριο ήταν απαραίτητο για την ιδιότητα ως μονίμου δημοσίου υπαλλήλου και όχι ως καθαρίστριας. Πόσο διαφορετικοί θα ήταν οι τίτλοι των ειδήσεων αν αντί για καθαρίστρια βάζαμε τον τίτλο «δημόσιος υπάλληλος πλαστογράφησε το απολυτήριο για να προσληφθεί στο δημόσιο» και συγχρόνως βάζαμε και έναν πίνακα με το πόσα χρήματα εισέπραξε όλα αυτά τα χρόνια η συγκεκριμένη και πόσα θα είχε εισπράξει αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα;

Αλλά αυτά τα σκέφτονται μόνο οι κακοί ξένοι, αυτοί που όταν εμείς είχαμε πολιτισμό έτρωγαν βελανίδια. Εμείς οι νεοέλληνες πλέον δεν ενδιαφερόμαστε για την τήρηση των νόμων όταν πρόκειται για ελεημοσύνη, πάντα με τα χρήματα των άλλων όμως! Είναι επιβεβλημένο να είμαστε ελεήμονες, άσχετα αν σε περίπτωση που άκουγε κάτι τέτοιο ο Αριστοτέλης θα έβγαζε φλύκταινες! Τι είναι αυτό όμως που μας έκανε τόσο διαφορετικούς από τους προγόνους μας;

* Ο Κωνσταντίνος Σπ. Μπακέας είναι MSc Δασολόγος - Περιβαλλοντολόγος

Σχόλια (1)

Αυτό το σχόλιο ελαχιστοποιήθηκε από τον επόπτη στον ιστότοπο

Μιλάμε βέβαια για μια χώρα που δεν τηρούνται ποτέ οι νόμοι και υπάρχουν μόνο για τα μάτια του κόσμου. Το ότι μια καθαρίστρια αθωώθηκε μπορεί να είναι μια απόφαση που βλέπουμε με συμπάθεια αλλά ας σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τους επόμενους που θα πιαστούν. Θα αθωωθούν και αυτοί? Και ποιος θα κρίνει το πόσο ανάγκη έχει κάποιος? Αστεία πράγματα. Απλώς δημιουργούνται δεδικασμένα που κάποιοι θα εκμεταλλευτούν όταν έρθει η ώρα. Δυστυχώς η χώρα μας ήταν και θα παραμένει ασύδοτη γιατί δεν θέλει κανείς να αλλάξει τα κακώς κείμενα. Η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στους πολιτικούς αλλά και σε εμάς τους ίδιους.

Α.Κ.
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια εδώ

Αφήστε τα σχόλιά σας

  1. Δημοσίευση σχολίου ως επισκέπτης.
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;

Please publish modules in offcanvas position.