tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Κ. Παπουτσάκη: Με γοητεύουν οι άντρες που κλαίνε!

Κ. Παπουτσάκη: Με γοητεύουν οι άντρες που κλαίνε!

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 20.11.07 03:52
 

papoutsaki2_b.jpgΓια όλους και για όλα μίλησε η Κατερίνα Παπουτσάκη σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ένθετο περιοδικό «ΟΛΑ» της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα». Η γνωστή ηθοποιός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων,  για την πρώτη κινηματογραφική της απόπειρα, για τις επαγγελματικές δραστηριότητες γενικότερα, αλλά και για την προσωπική της ζωή και τη σχέση της με τον Κώστα Καραφώτη. Παρακάτω διαβάστε όλα όσα είπε, αναλυτικά:

- Πώς ήταν η πρώτη σου εμπειρία από τον κινηματογράφο;
Η ταινία προέκυψε σε μια στιγμή της ζωής μου που ήθελα πάρα πολύ να κάνω σινεμά. Ευχόμουν να μου τύχει μια τέτοιου είδους πρόταση. Χάρηκα πολύ που
συνεργάστηκα με τον σκηνοθέτη Νίκο Ζαπατίνα, με τον οποίο είχαμε συνεργαστεί και στο σίριαλ «Αν μ’ αγαπάς». Αισθάνθηκα μεγάλη ασφάλεια αφού πίσω
από όλο αυτό βρίσκεται η «Village Roadshow». Οπότε αυτομάτως ένα καλό σενάριο, οι συντελεστές της ταινίας και όλες οι συνιστώσες που σου προανέφερα συνέστησαν μια πολύ καλή συγκυρία για να κάνω σινεμά. Αισθάνομαι πάρα πολύ τυχερή που έλαβα μέρος σε αυτή την ταινία.

- Τι σε έκανε να αποδεχτείς αυτόν το ρόλο;
Αυτός ο ρόλος ήταν πολύ διαφορετικός απ’ οτιδήποτε άλλο είχα κάνει μέχρι τότε. Είναι ένας δισυπόστατος ρόλος. Η «Ζωή» στην ταινία άλλα λέει, άλλα
σκέφτεται και άλλα κάνει τελικά. Ουσιαστικά παίζει ένα διπλό παιχνίδι.

- Εμένα πάλι η «Ζωή» μου φάνηκε πολύ αληθινή. Νομίζω πως τελικά ήταν η μοναδική από τους ήρωες της ταινίας που ήταν τόσο ισορροπημένη, που ήξερε τι θέλει στη ζωή της.
Αυτό είναι αλήθεια κατά μια έννοια. Στην τελευταία σκηνή της ταινίας δικαιώνεται ο χαρακτήρας της. Βασικά έχουμε να κάνουμε με ένα καλό υλικό ανθρώπου που όμως οι συγκυρίες της ζωής την ώθησαν να κάνει τέτοιου είδους επιλογή, αλλά όταν τελικά βρέθηκαν αυθεντικοί και σωστοί άνθρωποι δίπλα της και ειδικά όταν ερωτεύτηκε έναν τέτοιο, είδε την αλήθεια.

- Στη πραγματικότητα θα υπήρχε περίπτωση να ερωτευτείς έναν τέτοιο τύπο όπως το «Πασχάλη» που είναι αγαθός και απονήρευτος ή σε ιντριγκάρουν οι πιο brutal τύποι, αυτοί που χτυπάνε το χέρι στο τραπέζι;
Δεν ξέρω. Δεν μπορώ να σου απαντήσω σε αυτό γιατί αυτά τα χαρακτηριστικά που προσδίδεις στον «Πασχάλη» θα μπορούσαν να είναι ελκυστικά, αλλά από
μόνα τους δεν μου αρκούν.

- Η «Ζωή» είπε μία καταπληκτική ατάκα στην ταινία που νομίζω ότι πολλές μοιραίες γυναίκες θα ήθελαν να πουν σε έναν άντρα έστω και μια φορά στη ζωή τους: «Πολλοί άντρες έχουν κλάψει εξαιτίας μου, αλλά ποτέ κανένας για μένα».
Αυτή η ατάκα σκιαγραφεί όλο τον χαρακτήρα της «Ζωής». Ουσιαστικά είναι το παράπονο αυτής της γυναίκας. Αυτό ήταν που την έκανε να αγαπήσει τον «Πασχάλη», ο οποίος την άλλαξε. Η συγκίνηση και η αλήθεια του. Ενας άντρας είδε πραγματικά μέσα της. Την κατανόησε και την αγάπησε γι’ αυτό που πραγματικά είναι. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό στη ζωή. Να συναντάμε ανθρώπους που αγαπούν, σέβονται και εμπιστεύονται αυτό που είμαστε.

- Έχει κλάψει ποτέ κάποιος άντρας για σένα;
Νομίζω πως ναι.

- Πώς αντιδράς σε τέτοιες στιγμές;
Εξαρτάται από το πώς το βιώνω εγώ εκείνη τη στιγμή, από τα όρια που μπορεί να ξεπεράσει κανείς και από τους λόγους που μπορεί να έχει προκληθεί το κλάμα.

- Στην εικόνα ενός άντρα που κλαίει συγκινείσαι ή ξενερώνεις;
Με γοητεύουν πολύ οι άντρες που κλαίνε. Κυρίως
από συγκίνηση.

- …από συγκίνηση και όχι από έρωτα για σένα;
Και από έρωτα. Εξαρτάται μάλλον από το πώς νιώθω εγώ.

- Από το αν τα συναισθήματα είναι αμφίδρομα;
Προφανώς. Διαφορετικά μπορεί να γίνει ένα πολύ πιεστικό και εκβιαστικό τέχνασμα.

- Αν δεν πρωταγωνιστούσες στην ταινία και την έβλεπες ως απλός θεατής, ποιος από τους ηθοποιούς θα σου άρεσε στη συγκεκριμένη ταινία; Ξεχώρισες κάποιον;
Δεν μπορώ να σου απαντήσω σε αυτή την ερώτηση γιατί ο καθένας μου άρεσε για διαφορετικούς λόγους. Ομως έτσι κι αλλιώς ακόμη κι αν ξεχώριζα κάποιον δεν θα σου το έλεγα ποτέ. Βλέποντας ένα αποτέλεσμα τόσο άρτια ολοκληρωμένο, νομίζω ότι όλοι έκαναν τελικά αυτό που έπρεπε, όπως έπρεπε.

- Ποιος ρόλος σε έκανε να γελάσεις περισσότερο στην ταινία;
Του Πασχάλη (Λαέρτης Μαλκότσης). Είναι αμιγώς κωμικός χαρακτήρας. Είναι η πιο κωμική φιγούρα στην ταινία.

- Ο Λαέρτης δεν είναι κάπως έτσι και στην πραγματικότητα;
Ναι. Ο Λαέρτης έχει πάρα πολλά στοιχεία του «Πασχάλη». Είναι πολύ καλό και ταλαντούχο παιδί.

- Μπορείς να μου περιγράψεις τη σκηνή του φιλιού με τον Θέμο; Ένιωσες αμηχανία; Μήπως ένιωσε τελικά αυτός αμηχανία;
Η σκηνή του φιλιού ήταν το πρώτο γύρισμα του Θέμου. Δεν είχαν προηγηθεί και άλλα ώστε να σπάσει η κρυάδα. Η σκηνή γυρίστηκε σε μία τρελή συνθήκη, κάτω από ένα δωδεκάωρο ηλιοκάψιμο. Ο Θέμος είχε κοκκινίσει, είχε ανάψει από τον ήλιο και τη ζέστη και τον ξαπλώσαμε κάτω για το φιλί της ζωής. Είχε πλάκα, όμως είχε και μια μικρή δόση αμηχανίας, παρόλο που είναι πολύ άνετος τύπος. Πάντα υπάρχει αμηχανία σε τέτοιου είδους σκηνές. Και σκέψου ότι δεν ήταν ερωτικό φιλί!

- Σχολιάστηκαν εντόνως οι πιο τολμηρές σκηνές της ταινίας. Σε έφεραν σε δύσκολη θέση ή πιστεύεις ότι μια ηθοποιός πρέπει να είναι εκπαιδευμένη σε τέτοιες συνθήκες; Υπήρξαν στιγμές που να σκέφτηκες: «Μήπως το παρατραβάω, μήπως σχολιαστεί αρνητικά;».
Είναι μέρος της δουλειάς. Εξάλλου, δεν είναι η Κατερίνα που τα κάνει αυτά. Είναι η «Ζωή». Αυτό είναι ένα μέρος της όλης ιστορίας του ρόλου. Ετσι το είχε φανταστεί ο σκηνοθέτης κι έτσι ακριβώς αποδόθηκε. Νομίζω ότι με τις κωμικές πινελιές ενδιαμέσως των σκηνών δεν δημιουργήθηκε βαρύ ερωτικό κλίμα. Εσπασε με τις πικάντικες ατάκες των άλλων. Εν τω μεταξύ, δεν ήταν κάποιος σκηνοθέτης που δεν ήξερα. Ηταν ο Ζαπατίνας που με έκανε να νιώθω μεγάλη ασφάλεια. Δεν ένιωθα φόβο σε σχέση με αυτό που έκανα.

- Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ο σκηνοθέτης σε τέτοιες σκηνές;
Φυσικά. Μπορεί πιθανότατα να είσαι με έναν άλλο σκηνοθέτη και σε μια λιγότερο τολμηρή σκηνή να νιώθεις πιο μπλοκαρισμένος.

- Ήξερες από την αρχή που αποδέχτηκες την πρόταση για να παίξεις στην ταινία ότι θα έπρεπε να κάνεις κάποιες τολμηρές σκηνές;
Ναι. Κοίταξε, στο παρελθόν είχα αρνηθεί πολλές φορές να παίξω σε ταινίες με τολμηρές σκηνές. Οχι μόνο μία. Δεν ήθελα καθόλου. Παρότι έχω ξανακάνει
ερωτικές σκηνές στην τηλεόραση.

- Γιατί δεν ήθελες;
Γιατί ούσα φρέσκια στον χώρο δεν ήθελα οι πρώτες μου δουλειές να είναι χαρακτηρισμένες ως τέτοιου είδους. Δεν επιθυμούσα ξαφνικά να βγω σαν ένα κοριτσάκι που αποκαλύπτει μέρος του κορμιού του με μεγάλη άνεση και ευκολία. Ετσι το έβλεπα τότε. Τώρα όμως, έχοντας κάνει κάποια πράγματα παραπάνω και έχοντας δουλέψει αρκετά, νομίζω ότι ένιωθα πιο άνετα γιατί δεν αισθανόμουν τόσο εκτεθειμένη όσο θα αισθανόμουν αν ήμουν απλώς μία κοπέλα που μόλις είχε αποφοιτήσει από μια σχολή θεάτρου.

- Πράγματι είσαι χρόνια στο χώρο, παρ’ όλα αυτά φέτος έγινε το μπαμ με την ταινία.
Νομίζω ότι ξεκίνησε από πέρυσι.

- Πιστεύεις ότι είναι αδικία φέτος να ασχολούνται όλοι μαζί σου, επειδή παίζεις στην ταινία ή επειδή εμφανίστηκες ημίγυμνη σε κάποια πλάνα;
Νομίζω ότι δεν αδικείται τίποτα και κανένας. Εγώ θα εστιάσω στο ουσιαστικό μέρος του πράγματος. Αισθάνομαι πάρα πολύ τυχερή γιατί τα πράγματα σε ό,τι αφορά τη δουλειά μου έγιναν πάρα πολύ σταδιακά και αυτό εμένα προσωπικά σαν άνθρωπο με κάνει να αισθάνομαι απόλυτα ισορροπημένη, πολύ συνειδητοποιημένη σε σχέση με τα θέλω μου και πολύ προσγειωμένη. Το καθετί συνέβη στον χρόνο που έπρεπε. Εχω δουλέψει πολύ στο θέατρο, έχω κάνει πολλές δουλειές στην τηλεόραση. Αν ξαφνικά, με το που τελειώσεις τη σχολή γίνει ένα τεράστιο μπαμ, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να ψωνιστείς, ακόμη κι αν δεν έχεις ροπή σε αυτό. Τώρα ξέρω ότι όποια επιτυχία κι αν έρθει θα είναι επιστέγασμα των προσπαθειών μου και όχι μάννα εξ ουρανού. Νιώθω πολύ περήφανη γι’ αυτό.

- Η επόμενη ερώτηση που είχα στο μυαλό μου να σου κάνω ήταν αν δυσκολεύεσαι να διαχειριστείς το γεγονός ότι έγινες πολύ σύντομα γνωστή, οπότε νομίζω πως είναι άκυρη.
Οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι υπήρχαν και πριν από 5-6 χρόνια. Μπορεί να μην είχα γίνει ακόμη πολύ γνωστή, όμως σιγά-σιγά κάτι χτιζόταν. Δεν μου ήταν τελείως άγνωστη η κατάσταση. Γνωρίζω καλά ότι όλο αυτό που γίνεται τώρα, αύριο μπορεί να μην υπάρχει. Το έχω δει να συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους.

- Ειλικρινά θα ήσουν έτοιμοι να αντιμετωπίσεις και να διαχειριστείς μια κατάσταση που από το δέκα θα σε έστελνε κατευθείαν στο μηδέν;
Ποτέ η απότομη προσγείωση δεν είναι κάτι που μας βρίσκει έτοιμους. Πάντα είναι αιφνίδιο αυτό, για να είμαστε ειλικρινείς. Αν όμως έχεις επενδύσει και σε άλλα πράγματα εκτός από την εικόνα σου κι από το φαίνεσθαι. Οταν «δουλεύεις» με τον εαυτό σου τα πράγματα έρχονται σε μεγαλύτερη ισορροπία. Κι αυτό είναι ένα καλό αντίβαρο με το θέατρο σε εμάς τους ηθοποιούς. Εστιάζεις το ενδιαφέρον σου στο να εκπαιδεύεσαι, να γίνεσαι καλύτερος, να ψάχνεσαι.

- Είπες δύο λέξεις που μου δίνουν πάσα για την επόμενη ερώτηση: «Θέατρο» και «εκπαίδευση». Σου έχει τύχει ποτέ να ερωτευτείς έναν άντρα ο οποίος προσπάθησε να σε «εκπαιδεύσει» για τους δικούς του λόγους προκειμένου να σε παρουσιάσει στο περιβάλλον του, όπως καλή ώρα στην παράσταση «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» όπου πρωταγωνιστείς με τον Γιώργο Κιμούλη;
Οχι, δεν μου έχει τύχει ποτέ.

- Θα το ανεχόσουν;
Είμαι πολύ ανοιχτή στο να μαθαίνω, αλλά δεν ανέχομαι τη χειραγώγηση. Ισως γι’ αυτό δεν πάθαινα ποτέ αυτό που παθαίνουν οι νεαρές κοπέλες με τους μεγαλύτερους άντρες. Δεν έχω αυτό το σύνδρομο με τους άντρες-πυγμαλίωνες. Προτιμώ να έχω φίλους, συνεργάτες και δασκάλους που δεν με ιντριγκάρουν ερωτικά. Ως άνθρωπος λαχταράω και διψάω για μάθηση, γι’ αυτό νιώθω απίστευτα τυχερή γι’ αυτή τη συνεργασία και την αναμέτρηση με αυτό τον ρόλο, της Ρίτας. Ωστόσο, αισθάνομαι αυτόφωτη και αυτοδύναμη σε ό,τι αφορά τις ερωτικές σχέσεις. Υπάρχει κάτι πολύ ύπουλο ανάμεσα στην ερωτική σχέση και τη χειραγώγηση.

- Που σημαίνει ότι θες τα πράγματα στη σχέση σου να είναι απολύτως ισότιμα.
Ακριβώς. Αυτό το χάσμα και στα χρόνια, αλλά και στις εμπειρίες είναι κάτι που με τρομάζει. Εγώ θέλω να μπορώ να ακουμπήσω πάνω σε κοινά βιωμένα πράγματα όσο γίνεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θέλω να θαυμάζω τον σύντροφό μου και να είναι ταλαντούχος, γιατί είναι πολύ σημαντικό για μένα αυτό. Να είναι δημιουργικός σε ό,τι κάνει. Ακόμη κι αν πουλάει ντομάτες.

- Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση τραγουδάει τραγούδια και πουλάει δίσκους…
(γέλια)

- Πως σου άρεσες πιο πολύ, ξανθιά ή μελαχρινή;
Οταν ήμουν πιο ανοιχτόχρωμη μου άρεσε πάρα πολύ επειδή ήμουν και μαυρισμένη, αλλά δεν είμαι εγώ αυτή. Με τίποτα!

- Ποιος ήταν ο πιο αγαπημένος σου ρόλος από αυτούς που έχεις παίξει; Ποιον έχεις ξεχωρίσει και γιατί;
Η «Ρίτα» ξεκάθαρα! Είναι ο ρόλος που στον παρόντα χρόνο με απασχολεί και σε ό,τι αφορά το επίπεδο της δυσκολίας του και στο επίπεδο της πρόκλησης.

- Φέτος παίζεις σε μια «ευαίσθητη κωμωδία» νομίζω, γιατί δεν είναι ακριβώς κωμωδία. Περνάει μηνύματα.
Τα «Κορίτσια του μπαμπά» δεν είναι μια απλή, κραυγαλέα κωμωδία. Χειρίζεται με πολύ μεγάλη λεπτότητα τις σχέσεις μεταξύ κόρης και μπαμπά. Υπάρχουν στιγμές συγκίνησης.

- Στο σίριαλ είσαι η αδυναμία του μπαμπά σας, ο οποίος σε αποκαλεί «μπισκοτάκι». Στην πραγματικότητα, έχεις μεγάλες αδερφές;
Οχι. Εχω έναν μικρότερο αδερφό. Είναι 23 ετών και είναι κούκλος.

- Σε θαυμάζει; Μιλάει στους φίλους του για σένα;
Νομίζω ότι είναι περήφανος για μένα. Η αλήθεια είναι ότι μαγκώνεται όταν δει κάτι πιο πονηρό, αλλά βασικά νομίζω ότι ο αδερφός μου μαγκώνεται πιο πολύ απ’ ό,τι ο μπαμπάς μου ο οποίος είναι πολύ πιο ελεύθερος άνθρωπος.

- Πλάκα μου κάνεις…
Ο αδερφός μου είναι πιο συντηρητικός από τον μπαμπά μου.

- Δηλαδή όταν είδαν την ταινία, ο αδερφός σου ήταν αυτός που αισθάνθηκε κάπως;
Ο αδερφός μου ήταν πιο συγκρατημένος. Ο μπαμπάς μου ήταν συγκινημένος.

- Η μαμά σου;
Επίσης συγκινημένη. Ο μπαμπάς μου -όπως και η μαμά μου επίσης- διαθέτει ένα πολύ φρέσκο και νεανικό μυαλό. Είναι της άποψης ότι ένα πονηρό μυαλό βρίσκει «βρομιές» και στιγμές πρόκλησης ακόμη κι από το τίποτα.

- Αν ξεκινούσες από την αρχή τη σχέση σου με τον Κώστα Καραφώτη, θα χειριζόσουν διαφορετικά τον τρόπο που είδε τα φώτα της δημοσιότητας; Θα προτιμούσες να μη γίνει ποτέ γνωστή; Αισθάνεσαι ότι μπορεί να έχεις εκτεθεί;
Ναι, το αισθάνομαι. Και δεν μ’ αρέσει καθόλου. Πραγματικά δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει μ’ αυτό. Δεν έχω κάνει κάτι σε σχέση μ’ αυτό. Για αρκετούς μήνες προσπαθούσαμε να διαφυλάξουμε τη σχέση μας. Ομως κάποια στιγμή, κάποιοι το πήραν χαμπάρι όπως γίνεται συνήθως με τα περιοδικά και δεχτήκαμε μια μικροεπίθεση επειδή δήθεν το κρύβαμε. Οταν λοιπόν ξαφνικά είπαμε «OK, είμαστε μαζί», αφού είχε παρουσιαστεί ο Κώστας σε κάποιες πρεμιέρες μου, συνέβη το αντίθετο κράξιμο. Αρχισαν να λένε ότι πουλάμε τη σχέση μας. Δεν μπορείς να το πιάσεις από πουθενά. Εγώ πια σηκώνω τα χέρια ψηλά και παύει από δω και πέρα να με απασχολεί το θέμα. Σε κάποιες φάσεις έχω στενοχωρηθεί αρκετά, αλλά πραγματικά δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο. Κοιτάζοντας και άλλα αντίστοιχα παραδείγματα γύρω μου καταλαβαίνω ότι δεν έχει να κάνει με μένα. Απλώς είναι το αποτέλεσμα της έκθεσης δύο προσώπων που τυχαίνει να είναι και τα δύο γνωστά. Ομως εγώ τόσα χρόνια δεν είχα βιώσει κάτι αντίστοιχο γιατί οι σχέσεις μου δεν ήταν μέσα από τον χώρο.

- Σε αντίθεση με τον Κώστα.
Ναι. Εμένα με σόκαρε όλη αυτή η ιστορία. Δεν το περίμενα.

- Άρα να υποθέσω ότι ο πιο ευαίσθητος και ευάλωτος από τους δυο σας σε αυτά τα σχόλια ήσουν εσύ.
Με σόκαρε. Δεν ήξερα ότι γίνεται έτσι.

- Εμένα μου άρεσε η εικόνα του Κώστα να παραδέχεται στην κάμερα ότι είναι ερωτευμένος. Είναι κάτι που δεν το είχε ξανακάνει στο παρελθόν.
Μάλλον άρεσε μόνο σε σένα. Είσαι από τους λίγους! Αυτό βέβαια δεν σταματάει κανέναν να βγάζει δικά του συμπεράσματα. Εγώ έχω καταλάβει πως ό,τι και να κάνεις πάντα υπάρχει αρνητικός αντίλογος.

- Στο… σίριαλ Παπουτσάκη - Καραφώτης ξέρεις το μου είχε κάνει μεγαλύτερη εντύπωση; Το ότι σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως η απάντηση που είχες δώσει σε μία συνέντευξη, όταν ο δημοσιογράφος σου είπε ότι κάποιοι θαυμαστές του Κώστα θα τον ήθελαν πάλι ζευγάρι με τη Μάρω Λύτρα. Η απάντηση «κι εγώ θα ήθελα να πάω στον Άρη, αλλά δεν μπορώ» σχολιάστηκε πολλές τηλεοπτικές ώρες από όλες σχεδόν τις πρωινές και μεσημεριανές εκπομπές.
Εγώ δεν αναφέρθηκα σε κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο. Εγώ αναφέρθηκα στο ότι κάποιοι τρίτοι άνθρωποι θέλουν να ορίσουν τις ζωές κάποιων άλλων μέσα από τα κομπιούτερ τους αντί να φροντίζουν για τις δικές τους ζωές. Απίστευτο δεν είναι;

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Καλό συναπάντημα...

Στον προθάλαμο του ανακαινισμένου κτιρίου δίπλα στον παλιό ηλεκτρικό είχε στηθεί από μέρες ένα πρόχειρο γραφείο. Δύο πλάκες μπετόν, μια λωρίδα μοκέτας κι ένα ξύλινο ράφι κάπου πιο πίσω. Μια εταιρεία σχεδίου με έδρα το Μόναχο αναζητούσε προσωπικό. Η αγγελία είχε κυκλοφορήσει σε μια τοπική εφημερίδα και οι αιτήσεις είχαν ήδη ξεπεράσει τις…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Covid-19: Μην κλείνεις τα μάτια...

Όταν ήμασταν παιδιά και πηγαίναμε με τους γονείς μου στο χωριό της…

Για ένα γλάρο…

Κάθε χρόνο στο παλιό μας σπίτι ένα χελιδόνι έφτανε από νωρίς στη φωλιά…

Ο έρωτας που κατοικεί στο μυαλό σου

Υπάρχει μια πόρτα μέσα στο μυαλό σου η οποία συνδέεται με την πόρτα…

Τι κερδίζουμε όταν αγαπάμε τον εαυτό μας

Το να αγαπάμε τον εαυτό μας είναι τόσο ωφέλιμο και σημαντικό, που…

Ευχαριστώ τους μαθητές και τους καθηγητές μου...

Μια μέρα έπεσε στα χέρια μου το «Γαϊτανάκι» της Ζωρζ Σαρή. Δεν ήξερα…

Φόβος... Ο χειρότερός σου εχθρός!

Άτιμο συναίσθημα φίλε μου. Ο πιο κακός σύμβουλός σου. Ο μεγαλύτερος…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης