tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Αφιέρωμα: Τα ελληνικά καλλιστεία

Αφιέρωμα: Τα ελληνικά καλλιστεία

( 36 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Δημήτρης Σέρμπος | Τετάρτη, 12.11.08 03:34
 

kallisteia_4536374b.jpgΣχεδόν μια 90ετία ζωής μετρούν τα καλλιστεία στη χώρα μας, διαγράφοντας αρκετά επιτυχημένη πορεία κατά το μεγαλύτερο διάστημα ύπαρξής τους και αποτελώντας παράλληλα ένα θεσμό απ’ όπου ξεπετάχτηκαν μεγάλα ταλέντα, πολλά από τα οποία άφησαν εποχή στον καλλιτεχνικό χώρο. Το tempo.gr γυρνάει το χρόνο πίσω στο παρελθόν, προσφέροντάς σας ένα αφιέρωμα με όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ιστορία του διαγωνισμού ομορφιάς!

Τα καλλιστεία ήρθαν στη χώρα μας το 1925 από την εφημερίδα ΕΘΝΟΣ,  ενώ από το 1990 την διοργάνωσή τους ανέλαβε ο τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1.

Το 1930 η Αλίκη Διπλαράκου κερδίζει τον διαγωνισμό και στην συνέχεια παίρνει την πρωτιά και στον διαγωνισμό Μις Ευρώπη 1930.

Αρκετά χρόνια μετά, το 1954, τον τίτλο της Σταρ Ελλάς κερδίζει η Ρίκα Δυαλίνα που στη συνέχεια πάει στην Αμερική όπου και παραμένει για αρκετά χρόνια γυρίζοντας και κάποιες ταινίες. Στη συνέχεια κάνει κάποιες απόπειρες σε Ιταλία και Γερμάνια και τέλος επιστρέφει ξανά στην Ελλάδα όπου παραμένει μέχρι και σήμερα παίζοντας σε αρκετές  ταινίες και σίριαλ.

Το 1959, σε ηλικία 16 ετών, τον τίτλο παίρνει η Ζωίτσα Κουρούκλη, όπως είναι το πραγματικό όνομα της Ζώης Λάσκαρη, η οποία αργότερα ακολούθησε μια λαμπρή καριέρα στον ελληνικό κινηματογράφο.

Το 1964 η Κορίνα Τσοπέη κατακτά τον τίτλο τόσο της Σταρ Ελλάς όσο και της Μις Υφήλιος στο διεθνή διαγωνισμό που ακολουθεί, φέρνοντας για πρώτη φορά τη μεγάλη αυτή τιμητική διάκριση στην Ελλάδα. Κατόπιν έζησε, έκανε τηλεοπτική καριέρα και παντρεύτηκε στην Αμερική.

Το 1967 το στέμμα περνά στην Έλια  Καλλιγεράκη, που ακολουθεί μια κινηματογραφική καριέρα την δεκαετία του ’70, κυρίως σε ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντάρα.

Το 1983 το αναπληρωματικό στέμμα ως Β’ σταρ Ελλάς κερδίζει η Μαίρη Μηλιαρέση, ενώ το 1984 τον τίτλο της Μις Ελλάς κατακτά η εκρηκτική Βάνα Μπάρμπα.

Για λίγα χρόνια ο διαγωνισμός πέφτει σε μαρασμό για να… αναστηθεί τελικά με την έλευση της δεκαετίας του ’90. Σε αυτό έπαιξε ρόλο τόσο η τηλεοπτική προβολή, όσο και μια ιδιαίτερα ελπιδοφόρα φουρνιά διαγωνιζομένων που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία στο μόντελινγκ, όπως είναι η Τζένη Μπαλατσινού (1990), η Μαρίνα Πούπου (1991),  η Μαρίνα Τσιντικίδου (1992), η Μάνια Ντέλου (1993), η Ρέα Τουτουνζή (1994), η Δήμητρα Αιγινήτη (1998), η Άντζελα Ευριπίδη (1998) και η Εύη Βατίδου (1999).

Το 1996 τον δεύτερο τίτλο κατακτά η Ειρήνη Σκλήβα που όμως στη συνέχεια λαμβάνει μέρος στον διεθνή διαγωνισμό, παίρνοντας τα πρωτεία και το στέμμα ως Μις κόσμος.

Το 2001 η Εβελίνα Παπαντωνίου, μετά την κατάκτηση του ελληνικού τίτλου, κερδίζει τον αναπληρωματικό τίτλο στον διεθνή διαγωνισμό, 37 χρόνια μετά την Τσοπέη.

Αρκετές κοπέλες μετά την νίκη τους προσπαθούν για μια καριέρα μπροστά στον τηλεοπτικό φακό, όπως η Μαριέττα Χρουσαλά (2003), η Βάλια Κακούτη (2004), η Ευαγγελία Αραβανή (2005), η Κατερίνα Στικούδη (2005) και η Δούκισσα Νομικού (2007).
Αξιόλογη καριέρα έκαναν και κοπέλες που δεν κέρδισαν πρώτους τίτλους, όπως η Μαρία Τζομπανάκη (1975), η Ελίνα Κέφη (1991), η Νόνη Δούνια (1996), η Στέλλα Γιαμπουρά (2002), η Άξια Ανδρεαδάκη (2004), η ανερχόμενη ηθοποιός Έλενα Ασημακοπούλου (2006), η Τζούλια Αλεξανδράτου (2006) και η Ρία Αντωνίου (2008).

Επίσης, λαμπρή πορεία ύστερα από τον διαγωνισμό κατάφεραν να επιτύχουν ακόμη και κοπέλες που ενώ συμμετείχαν δεν κατάφεραν να κερδίσουν κάποια διάκριση, όπως έγινε με τη Λίτσα Γιαγκούση (1980) και την Παναγιώτα Βλαντή (1989).

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Το «φρικιό» που κρύβουμε μέσα μας...

Τελικά όλοι είμαστε «φρικιά» κι όποιος πει ότι είναι «φυσιολογικός»…

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης