tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Αεροπορικά δυστυχήματα και ανθρώπινα λάθη

Αεροπορικά δυστυχήματα και ανθρώπινα λάθη

( 16 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Πέμπτη, 04.06.09 12:44
 

plane_crash_356778b.jpgΑντίθετα με αυτό που πολλοί πιστεύουν, τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα δεν οφείλονται σε τεχνικά προβλήματα: πάνω από έξι στα δέκα δυστυχήματα οφείλονται σε ανθρώπινους παράγοντες, που έχουν σχέση είτε με μια λάθος κίνηση του πιλότου είτε με την κακή συνεννόηση ανάμεσα στους πιλότους και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Οι πληροφορίες είναι συνήθως αποσπασματικές και οι υποθέσεις που διατυπώνονται διαψεύδονται συχνά μερικούς μήνες αργότερα. Αν κοιτάξει κανείς τον κατάλογο των δυστυχημάτων της τελευταίας εικοσαετίας, εκπλήσσεται με την ποικιλία των αιτίων. Και είναι σπάνιο για ένα αεροπλάνο να εξαφανιστεί ξαφνικά από τα ραντάρ χωρίς προφανή αιτία.

Τη δεκαετία του '90, δύο αεροπορικές καταστροφές που συνέβησαν κοντά στις ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών αιφνιδίασαν τους ειδικούς. Στις 17 Ιουλίου του 1996, ένα Μπόινγκ 747 της TWA με προορισμό το Παρίσι εξερράγη πάνω από τον Ατλαντικό λίγη ώρα μετά την απογείωσή του από τη Νέα Υόρκη. Ο απολογισμός ήταν 230 νεκροί. Για πολύ καιρό κυκλοφορούσε το σενάριο ενός πυραύλου που εκτοξεύτηκε κατά λάθος σε μια ζώνη όπου γίνονταν δοκιμές. Σήμερα, η πιθανότερη υπόθεση είναι ότι σημειώθηκε βραχυκύκλωμα που προκάλεσε φωτιά σε μια δεξαμενή καυσίμων. Οι αμφιβολίες όμως παραμένουν.

Στις 12 Σεπτεμβρίου του 1998, ένα McDonnell Douglas MD-11 της εταιρείας Swissair με προορισμό τη Γενεύη συνετρίβη στη θάλασσα στ'ανοιχτά του Πέγγι'ς Κόουβ, νοτίως του Χάλιφαξ του Καναδά. Σκοτώθηκαν 229 άνθρωποι. Και σε αυτή την περίπτωση δεν υπήρξαν σαφείς εξηγήσεις για πολύ καιρό. Δύο χρόνια αργότερα, οι έρευνες της καναδικής υπηρεσίας ατυχημάτων έδειξαν ότι τα μονωτικά υλικά του αεροπλάνου πήραν φωτιά εξαιτίας ενός βραχυκυκλώματος στο πίσω μέρος του κόκπιτ, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να μείνει ακυβέρνητο.

Εκτός από τα τεχνικά προβλήματα όμως, που χρειάζονται χρόνο για να αποσαφηνιστούν, πίσω από πολλές καταστροφές βρίσκεται το ανθρώπινο λάθος. Στις 9 Μαϊου του 1987, ένα αεροπλάνο της Polish Airlines Polskie με προορισμό τη Νέα Υόρκη συνετρίβη στη Βαρσοβία λίγο μετά την απογείωσή του, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 183 άνθρωποι. Ένας από τους δύο κινητήρες εξερράγη και τα συντρίμμια προκάλεσαν πυρκαγιά στο χώρο των αποσκευών. Οι πιλότοι έκοψαν τον κινητήρα και θεώρησαν ότι η φωτιά είχε σβήσει. Αποπειράθηκαν τότε να πραγματοποιήσουν έκτακτη προσγείωση, αλλά έχασαν τον έλεγχο του αεροσκάφους που συνετρίβη στο δάσος.

Στις 31 Οκτωβρίου του 1999, ένα Μπόινγκ 767 της αιγυπτιακής εταιρείας Egyptair με 217 επιβάτες συνετρίβη στη θάλασσα εξαιτίας της εγκληματικής αμέλειας του συγκυβερνήτη. Ο κυβερνήτης τον άφησε μόνο του λίγο μετά την απογείωση από τη Νέα Υόρκη κι εκείνος εξουδετέρωσε τον αυτόματο πιλότο και το 'ριξε στις προσευχές.

Στις 25 Δεκεμβρίου του 2003 συνετρίβη ένα Μπόινγκ 727 που πραγματοποιούσε την πτήση 141 με προέλευση το Κοτονού του Μπενίν και προορισμότο Ντουμπάι. Εδώ, το αίτιο ήταν η κακή κατάσταση του αεροσκάφους, που όχι μόνο είχε ηλικία 28 ετών αλλά ήταν και υπερφορτωμένο. «Αν καταφέρουμε να απογειωθούμε σήμερα, θα είναι μεγάλο κατόρθωμα», είχε πει ο συγκυβερνήτης. «Κάθε επιβάτης έχει μια βαλίτσα που ζυγίζει 20 κιλά!» Το αεροσκάφος σηκώθηκε λίγο από το έδαφος, προσέκρουσε σε ένα εργοτάξιο κι έναν τοίχο και συνετρίβη στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 141 άνθρωποι.

Αλλά το πιο φονικό αεροπορικό δυστύχημα σημειώθηκε στις 27 Μαρτίου του 1997, στις Κανάριες Νήσους. Επρόκειτο για τη σύγκρουση δύο Μπόινγκ 747 στο αεροδρόμιο της Τενερίφης. Αιτία ήταν μια κακή συνεννόηση με τον πύργο ελέγχου. Εκείνη την ημέρα, γύρω στο σούρουπο, ένα Μπόινγκ της εταιρείας KLM άρχισε να κινείται στον διάδρομο. Ο μηχανικός άκουσε τον πύργο ελέγχου να λέει: «Ο διάδρομος δεν είναι ελεύθερος! Επαναλαμβάνω: ο διάδρομος δεν είναι ελεύθερος, υπάρχει ένα αεροσκάφος της Pan Am». Ο πιλότος τον αγνόησε και ανέπτυξε ταχύτητα. Μερικές δεκάδες μέτρα πιο κάτω, κρυμμένο από μια παχειά ομίχλη, εμφανίστηκε το άλλο Μπόινγκ. Από τη σύγκρουση βρήκαν το θάνατο 583 άνθρωποι.

Μερικές φορές, βέβαια, συμβαίνουν και θαύματα, όπως αυτό που έγινε στις 15 Ιανουαρίου. Στη διάρκεια της απογείωσης από το διεθνές αεροδρόμιο της Λα Γκουάρντια, στη Νέα Υόρκη, ο πιλότος διαπίστωσε ότι οι δύο κινητήρες του αεροσκάφους είχαν εξουδετερωθεί λόγω της πρόσκρουσης πουλιών. Κατάφερε όμως να προσθαλασσώσει το αεροσκάφος στον ποταμό Χάντσον, χωρίς να ανοίξει μύτη.

Πηγή: Liberation

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

«Ο γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ σε ένα εντυπωσιακό animation φιλμ

Βασισμένη στη πασίγνωστη νουβέλα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ «Ο γέρος και η…

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης