tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τετάρτη, 16.05.18 08:50
 

Η 16η Μαΐου του 1966 αποτελεί σημαδιακή επέτειο στην ιστορία της Κίνας. Είναι η ημέρα που ο μεγάλος τιμονιέρης της Κίνας Μάο Τσε Τουνγκ, κήρυξε το «μεγάλο άλμα της Κίνας προς τα εμπρός». To «άλμα προς τα εμπρός» σήμαινε την πλήρη αποκοπή της Κίνας από την παράδοσή της. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Μάο, η Κίνα θα προχωρούσε προς ένα λαμπρό μέλλον μόνο μέσω της καταστροφής «των τεσσάρων παλαιών»: παλαιές ιδέες, παλαιός πολιτισμός, παλαιά έθιμα, παλαιές συνήθειες.

Οι Κινέζοι ανέκαθεν υπήρξαν δεμένοι με την πολιτιστική τους παράδοση. Ο Λάο Τζι, ο Κομφούκιος και ο Σακιαμούνι λατρεύονται από τους Κινέζους ως «θεότητες». Ο σεβασμός των κινέζων στις «τρεις θεότητες» όπως τους ονομάζουν ήταν και είναι απεριόριστος.

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Το βασικό δίδαγμα που άφησε Λάο Τζι στους Κινέζους είναι να ακολουθούν την «φυσική ροή των πραγμάτων» ή αλλιώς το «Τάο». Οι Κινέζοι για αιώνες πίστεψαν αυτή την αρχή της εναρμόνισης με το σύμπαν και ανέπτυξαν έναν χαρακτήρα καρτερίας και υπομονής στις δυσκολίες της ζωής.

Ο Μάο Τσε Τουνγκ εξαρχής αμφισβήτησε ιδεολογικά την ιδέα του «Τάο» που πραγματεύτηκε ο Λάο Τζι. Πιστός στο δίδαγμα του Μαρξ «ότι οι θρησκείες είναι το όπιο του λαού», ο Μάο θεώρησε ότι ο Ταοϊσμός, μαζί με τον Βουδισμό και Κομφουκιανισμό είναι προλήψεις που εμποδίζουν το άλμα προς τα εμπρός.

Τον Αύγουστο του 1966, με εντολή του Μάο, μια τρομερή πυρκαγιά έκαψε ολόκληρη την χώρα. Οι βουδιστικοί ναοί, οι ταοϊστικοί ναοί, 1000 αγάλματα του Βούδα στο θερινό παλάτι στο Πεκίνο, ο ναός Λόογκουαν που ήταν αφιερωμένος στο Λαό Τζι, η εθνική συλλογή με πάνω από 50 τζιν (1 τζιν=0,5 κιλό) καλλιγραφίας και ζωγραφικής όλα καταστράφηκαν ολοσχερώς.

Συντηρητικοί υπολογισμοί τοποθετούν τον αριθμό των αφύσικων θανάτων στην Κίνα κατά την διάρκεια της πολιτιστικής επανάστασης σε 7,73 εκατομμύρια ανθρώπους.  Από τα επίσημα δημοσιευμένα κινεζικά ετήσια αρχεία, η κορύφωση των αφύσικων θανάτων πραγματοποιήθηκε το 1968 όταν ο ΜΑΟ επανέκτησε τον πλήρη έλεγχο ολόκληρης της χώρας.

Ο Μάο επιτέθηκε σταθερά στις θρησκείες όχι μόνο εξαιτίας του αθεϊσμού που ασπάζεται ο κομμουνισμός αλλά και εξαιτίας της προσωπικής του επιμονής να λατρεύεται ο ίδιος ως απόλυτη θεότητα. Με την εγκαθίδρυση της εξουσίας του το 1951, οι Κινέζοι ήταν αναγκασμένοι να απαγγέλουν καθημερινά ύμνους στον πρόεδρο Μάο, να του εύχονται καλή τύχη και μακροζωία, ενώ αρκετά συχνά αναγκάζονταν να απαγγέλουν αποσπάσματα από τις ομιλίες του, όπως: «αγωνιστείτε ενάντια σε κάθε εγωιστική σκέψη. Εκτελέστε τις οδηγίες είτε τις καταλαβαίνετε είτε όχι».

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Το 1951 ο Μάο διέταξε την πλήρη απαγόρευση των θρησκειών, δηλώνοντας ότι όσοι συνεχίζουν τις θρησκευτικές δραστηριότητες θα αντιμετωπίζουν ισόβια κάθειρξη. Η ιδιοκτησία των ναών δημεύτηκε και στους μοναχούς και τις μοναχές επιβλήθηκε η μελέτη του μαρξισμού-λενινισμού και ο υποχρεωτικός γάμος.

Η ολοσχερής απαγόρευση των θρησκειών ως «δεισιδαιμονιών» κατά τη διάρκεια της πολιτιστικής επανάστασης ερήμωσε τους ναούς και τα μοναστήρια. Εκατομμύρια τουρίστες που συνέρρεαν στην Κίνα εμφανίζονταν δυσαρεστημένοι από το θλιβερό τουριστικό θέαμα των ναών.  Αντιλαμβανόμενη την απώλεια κέρδους από την  ερήμωση των τουριστικών αξιοθέατων, τη δεκαετία του ’70, η κεντρική κυβέρνηση του κομμουνιστικού κόμματος Κίνας άρχισε την επαναλειτουργία όσων ναών απέμειναν από την καταστροφή. Σταδιακά επιτράπηκε η επανεξάσκηση του Κουνγκ Φου και των πολεμικών τεχνών, ενώ δειλά έκανε την εμφάνισή του το λεγόμενο «τσιγκόνγκ» (νέου συστήματος καλλιέργειας του σώματος για υγεία και ευεξία).

Την δεκαετία του ’90 ένα νέο σύστημα διδασκαλίας διαδόθηκε στην Κίνα. Λεγόταν Φάλουν Ντάφα ή Φάλουν Γκονγκ. Ο ιδρυτής της άσκησης κ. Λι Χονγκτζί προσάρμοσε ένα αρχαίο σύστημα καλλιέργειας για τον νου και το σώμα  στους σύγχρονους ανθρώπους και στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Οι βασικές αρχές του Φάλουν Ντάφα «Αλήθεια, Καλοσύνη, Ανεκτικότητα» ως αρχές καθοδήγησης στη συμπεριφορά και τον τρόπο σκέψης, μαζί με την καθημερινή εξάσκηση 5 ήπιων ασκήσεων με σκοπό το «ενεργειακό άνοιγμα του σώματος» ενθουσίασαν τους Κινέζους, καθώς αποτελούσε ένα σύστημα καλλιέργειας ριζωμένα βαθιά στην κινεζική παράδοση.

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Η εκπληκτική αποτελεσματικότητα στην υγεία, καθώς και η σύνδεση του με την παράδοση των «τριών θεοτήτων» οδήγησε σε ταχεία εξάπλωση του Φάλουν Ντάφα. Από την ίδρυση του Φάλουν Γκονγκ το 1992 εώς το 1999 πάνω από εκατό εκατομμύρια Κινέζοι ασκούσαν Φάλουν Γκονγκ στα πάρκα και στις πλατείες. Η μουσική που συνόδευε τις ασκήσεις ακουγόταν σχεδόν σε κάθε πλατεία στο Πεκίνο και σε κάθε επαρχία της Κίνας, ενώ το 1993, το Κινεζικό Ινστιτούτο Επιστημονικής Έρευνας Τσιγκόνγκ ανακήρυξε το Φάλουν Γκονγκ ως την πιο διαπρεπή σχολή Τσιγκόνγκ.

Η ταχεία διάδοση του Φάλουν Ντάφα ανησύχησε την κυβέρνηση της Κίνας προς τα τέλη της δεκαετίας του ‘90. Η χαλάρωση των κυβερνητικών κανόνων σχετικά με το λεγόμενο τσιγκόνγκ, στο οποίο εντάσσονταν το Φάλουν Γκονγκ ήταν μια πολιτική απόφαση που στηρίχθηκε σε καλά υπολογισμένους οικονομικούς σκοπούς και δεν προερχόταν από μια δημοκρατική κατανόηση περί ανεξιθρησκείας.

Είχαν μόλις περάσει 9 χρόνια από την αιματηρή σφαγή των φοιτητών στην πλατεία Τιεναμεν το 1989. Το 1989 ήταν επίσης η ίδια χρονιά που κατέρρευσε ο υπαρκτός σοσιαλισμός στη Ρωσία.

Οποιαδήποτε ενδεχόμενη απειλή στην ισχύ του κόμματος έπρεπε να καταπνιγεί. Το επιχείρημα του Ζιανγκ Ζεμίν, του τότε Προέδρου της Κίνας ότι το Φάλουν Γκονγκ διακινδύνευε την επιβίωση του κόμματος ξύπνησε την τάση του ΚΚΚ να σκοτώνει.

Όλοι γνώριζαν ότι στο Φάλουν Γκονγκ δεν υπάρχουν μέλη, τόποι λατρείας ή δωρεές. Ο κάθε ασκούμενος μπορούσε εθελοντικά να διαδώσει την άσκηση. Γι’ αυτό το λόγο το Φάλουν Γκονγκ δεν μπορούσε να ελεγχθεί. Η αόρατη απειλή μιας άσκησης που με συντηρητικούς υπολογισμούς άγγιζε τα 100.000.000 ανθρώπους ήταν κάτι που η κεντρική επιτροπή του ΚΚΚ δεν θα ανεχόταν.

Μέσα σε 6 μήνες από την απόφαση του Ζιανγκ Ζεμιν, τον Ιούλιο του 1999, να τεθεί εκτός νόμου το Φάλουν Γκονγκ, περισσότερα από 300.000 άρθρα εφημερίδων και προγράμματα που κηλιδώνουν το Φάλουν Γκονγκ δημοσιεύθηκαν ή μεταδόθηκαν μέσω ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών.

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Την ίδια χρονιά, το 1999, ο Ζιανγκ Ζεμίν προσωπικά μετέβη στην Ειρηνικό-Ασιατική Σύνοδο Κορυφής στην Ν. Ζηλανδία και διένειμε ο ίδιος προσωπικά φυλλάδια δυσφήμισης του Φάλουν Γκονγκ σε όλους τους αρχηγούς κρατών που παρευρίσκονταν στη διάσκεψη.

Ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος του Τμήματος Δικαιοσύνης της Επαρχίας Λιαόνγκ είπε κάποτε σε μία διάσκεψη στο στρατόπεδο της Επαρχίας Λιαόνγκ: «Οι οικονομικοί πόροι που έχουν χρησιμοποιηθεί για την δίωξη του Φάλουν Γκονγκ έχουν υπερβεί τις δαπάνες ενός πολέμου».

50 χρόνια μετά τον Μάιο του 1966, ο κόκκινος τρόμος της πολιτιστικής επανάστασης δεν έχει σβήσει. Οι ψεύτικες ειδήσεις  της κρατικής κινεζικής ειδησεογραφίας με στόχο τη δαιμονοποίηση των ασκουμένων του Φάλουν Γκονγκ είναι γεγονός που οι κινέζοι πολίτες έχουν συνηθίσει. Ένα κινεζικό λαϊκό τραγούδι λέει για τα ΜΜΕ της Κίνας: «Είναι ένα σκυλί που ανατρέφεται από το Κόμμα, που φρουρεί την πύλη του Κόμματος. Θα δάγκωνε οποιονδήποτε του ζητούσε το Κόμμα, και το Κόμμα ζητά πολλές φορές κάτι τέτοιο».

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Η δημιουργία «ταξικών εχθρών» για να δικαιολογείται η αιματοχυσία αποτελεί «κληρονομικό» χαρακτηριστικό της Πολιτιστικής Επανάστασης του Μάο. Την τελευταία εικοσαετία, από τον Ιούλιο του 1999 έως σήμερα, ο ταξικός εχθρός του Κόμματος είναι οι άνθρωποι που πιστεύουν στην «Αλήθεια, Καλοσύνη, Ανεκτικότητα». Είναι οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ.

Είναι αλήθεια ότι η δίωξη του Φάλουν Γκονγκ ξεκίνησε από την προσωπική επιμονή του τότε προέδρου του Κομμουνιστικού κόμματος Κίνας Ζιανγκ Ζεμίν το 1999 «να εξαλείψει το φαινόμενο Φάλουν Γκονγκ σε τρεις μήνες». Ωστόσο, εάν δεν είχε καθιερωθεί μία καλά κουρδισμένη μηχανή καταστολής «ταξικών εχθρών» από την εποχή της Πολιτιστικής Επανάστασης, ο Τζιανγκ Ζεμίν δεν θα είχε κανένα τρόπο να πραγματοποιήσει την δίωξη του Φάλουν Γκονγκ.

Το άνοιγμα της Κίνας στις διεθνείς αγορές την νέα χιλιετία δε σήμανε και άνοιγμα στον τρόπο που η κεντρική Επιτροπή του Κόμματος αντιμετωπίζει τους «ταξικούς εχθρούς». Μέχρι και σήμερα, παραμένει άγνωστος ο αριθμός των πραγματικά δολοφονημένων για τα όργανά τους ασκούμενων του Φάλουν Ντάφα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Κίνας. Η κυβέρνηση της Κίνας μέχρι και σήμερα αρνείται την πρόσβαση των ΜΚΟ και του ΟΗΕ στα επίσημα ιατρικά αρχεία του κράτους της. Οι υπολογισμοί των αφύσικων θανάτων που έχουν εξάγει οι επιστήμονες στηρίζονται σε ελλιπή στοιχεία που διέφυγαν του ελέγχου της κινεζικής κυβέρνησης.  Ο αριθμός των πραγματικών δολοφονιών για τα όργανα των ασκουμένων του Φάλουν Γκονγκ υπολογίζεται σε πολύ περισσότερους από 70.000.

50 χρόνια μετά, εν έτει 2018, το φάντασμα της «Πολιτιστικής Επανάστασης» ζει. 

Το παρόν κείμενο έχει συνταχθεί από την ομάδα ασκουμένων του Φάλουν Ντάφα στην Ελλάδα.

Σημείωση: Το tempo.gr δημοσιεύει όλα τα κείμενα των αναγνωστών που βρίσκονται στο πνεύμα της ιστοσελίδας, χωρίς καμιά λογοκρισία. Εντούτοις, όπως δεν παρεμβαίνουμε στο περιεχόμενό τους, έτσι και δεν φέρουμε καμιά απολύτως ευθύνη για τυχόν ανακρίβειες. Σε περίπτωση που επιθυμείτε κι εσείς να δημοσιευθεί κάποιο κείμενο, μπορείτε το αποστείλετε, μαζί με ένα σύντομο βιογραφικό σας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@tempo.gr. Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Ομαδική έκθεση: «Έργα που αναδεικνύουν το ύφασμα του καναπέ»

Μια ξεχωριστή έκθεση, με «έργα που αναδεικνύουν το ύφασμα του καναπέ», θα εγκαινιάσει την Πέμπτη 28 Μαρτίου και ώρα 20:00 ο χώρος τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ». Σύμφωνα με το βιβλίο «Η Ελληνική Τέχνη από το Α έως το Ω», οι σκληροπυρηνικοί του εικαστικού κόσμου δεν εγκρίνουν τα «έργα τα οποία, αντί να προβληματίζουν τον θεατή, αναδεικνύουν το ύφασμα…

Έρχεται στην Αθήνα η Συμφωνική Ορχήστρα Τσαϊκόφσκι

Δύο μαγικές βραδιές στο Christmas Theater θα μας χαρίσει η σπουδαία Συμφωνική Ορχήστρα Τσαϊκόφσκι, που θα έρθει στην Αθήνα σε πλήρη σύνθεση, με 100 εξαίρετους μουσικούς, έχοντας στο πόντιουμ έναν ζωντανό μύθο της Ρωσικής μουσικής σχολής, τον Βλαντίμιρ Φεντοσέγιεφ. Θα παρουσιαστούν από τη μεγάλη Συμφωνική Ορχήστρα της Μόσχας οι διάσημες…

Παρουσίαση βιβλίου: «Το κάστρο των παραμυθιών» - Παρουσιάζει η Μ. Πονηράκη

Τον συλλογικό τόμο με τίτλο «Το κάστρο των παραμυθιών» θα παρουσιάσει η συγγραφέας Μαριλένα Πονηράκη την Κυριακή 10 Μαρτίου και ώρα 12:00 στην Έπαυλη Δροσίνη στην Κηφισιά, στο πλαίσιο του θεσμού «Άνοιξη Τεχνών» του ΝΠΔΔ Πολιτισμού & Αθλητισμού «Δημήτριος Βικέλας». Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί επίσης με δραματοποίηση και ένα από τα…

«Μαμά, γιατί θηλάζεις;»

Κυκλοφόρησε το παιδικό βιβλίο «Μαμά γιατί θηλάζεις» από τις εκδόσεις Οσελότος, που δημιουργήθηκε μέσα από τη συλλογική προσπάθεια της Μαρίας Δανιήλ-Παιδιάτρου, της Έφης Κουκουτσάκη-Μαίας και της Νατάσας Δανιήλ-φιλολόγου και εικονογράφου. Είναι αφιερωμένο σε όλες τις μαμάδες, αλλά απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Τα βάσανα της…

«Ο Άπιστος Θωμάς» του Καραβάτζιο

Ο εν λόγω πίνακας, με τίτλο «Ο Άπιστος Θωμάς», αποτελεί έργο του Μικελάντζελο Μερίτζι ντα Καραβάτζιο και τον ζωγράφισε περίπου το 1602-3, δηλαδή στις αρχές της εποχής Μπαρόκ.  Μερικά από τα χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού ύφους της περιόδου είναι το έντονο διακοσμητικό στοιχείο, η κίνηση, το συναίσθημα, τα έντονα χρώματα και οι έντονες…

Ο πόνος δε μένει πια εδώ…

Σήμερα ξεκίνησες από τα χτες. Ούτε καφές, ούτε κουλούρι. Γύρισες τα μαγαζιά, φόρτωσες σακούλες και χαρτιά τον ουρανό, έτρεξες για γλυκά, ζωγράφισες κάρτες, έκοψες κορδέλες, υλικά και συνήθειες. Και σαν όλα πια πήραν μια θέση στη σκηνή, έκανες ένα βήμα πίσω.  Λεπτό πανί στο χρώμα της άμμου, φουσκωτές γιρλάντες με ασημένια στολίδια, λεπτά…

Απόψε κλείδωσε… δε θα γυρίσω

Είναι κάποιες μέρες που δεν ξημερώνουν. Κρεμιούνται από την κουπαστή, τσαλαβουτούν σε νερά, γεμίζουν λάσπες και αφήνουν πατημασιές μέχρι το αύριο. Σε προσπερνούν, νιώθεις τη στάχτη τους να σε σκεπάζει πριν καν καείς, γεμίζουν με αέρα βορινό τα μπατζάκια σου μα εσύ στέκεσαι. Από συνήθεια. Από απόγνωση. Από απορία. Ποτέ δε σου εξήγησε…

Άνθρωποι από καλό χαρμάνι…

Κάθε πρώτη του Μάη, στο πλακόστρωτο έξω από το πατρικό της γιαγιάς μου τραβούσε χειρόφρενο το αγροτικό της Τασίας. Φορτωμένο με κασόνια, διαλυμένα πλαστικά, ιμάντες από χοντρό πανί, αρώματα εξοχής και μερικές σταγόνες πετρέλαιο στο κούτελο. Μια ντουντούκα από εφημερίδα, όπερα στο κασετόφωνο και ένα κομμένο λεμόνι σε πλαστικό ποτήρι. Τα…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Υπάρχει τύχη στη ζωή;

Υπάρχει τύχη στη ζωή τελικά;  Αξίζει να διαβάσουμε ένα άρθρο το οποίο…

Η ανοχή του διαφορετικού καθαρίσματος της μπανάνας!

Μια μέρα ο 13χρονος ανιψιός μου Βασίλης μου είπε (σχεδόν…

Για τη μαμά μου…

Στα ένατα γενέθλια της κόρης μου ξύπνησα με κλάματα, γιατί σε…

Απόψε κλείδωσε… δε θα γυρίσω

Είναι κάποιες μέρες που δεν ξημερώνουν. Κρεμιούνται από την κουπαστή,…

Άνθρωποι από καλό χαρμάνι…

Κάθε πρώτη του Μάη, στο πλακόστρωτο έξω από το πατρικό της γιαγιάς μου…

Να μείνεις εκεί… κοντά σου

Όταν ήμουν μικρή, η απόσταση μέχρι τον ήλιο φαινόταν σχεδόν…

Back in Time

Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο ποιητής της ανθρώπινης περιπέτειας

Γράφει η Δήμητρα Σμυρνή Για το Θόδωρο Αγγελόπουλο, το…

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

«Ο γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ σε ένα εντυπωσιακό animation φιλμ

Βασισμένη στη πασίγνωστη νουβέλα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ «Ο γέρος και η…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Οι 10 ταινίες με το πιο ανατρεπτικό φινάλε

Δέκα αξέχαστες κινηματογραφικές ταινίες, που το τέλος τους έχει…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης