tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Π. Διαμαντάκου: «Η οικονοµική στενότητα έχει μετατραπεί σε άλλοθι της φτήνιας»

Π. Διαμαντάκου: «Η οικονοµική στενότητα έχει μετατραπεί σε άλλοθι της φτήνιας»

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Δευτέρα, 03.01.11 23:45
 

Πόπη Διαμαντάκου: «Η οικονοµική στενότητα έχει μετατραπεί σε άλλοθι της φτήνιας»

Μιζέρια! Είναι η µόνη λέξη που ταιριάζει στην τηλεόραση των ηµερών και όχι γιατί δεν προβλήθηκαν φαντεζί εορταστικά, αλλά γιατί αποδεικνύεται ότι η οικονοµική στενότητα έχει µετατραπεί σε άλλοθι της φτήνιας.

Χλαπαταγή για ένα πλάνο από τον τελικό του µαγειρικού ριάλιτι «Master chef». Μυρίστηκαν σκάνδαλο τα λαγωνικά του τηλεκουτσοµπολιού. Η υπόθεση Siemens χλώµιασε µπροστά στη νέα εθνική ταραχή. Εµφανίστηκε το ίδιο ακριβώς πλάνο του Σκαρµούτσου µε την ίδια βαθµολογία, ένα λαµπερό δεκάρι, που έβαλε στον Μιχάλη, να το δίνει και στον Ακη, που έτσι βγήκε νικητής. Σάλος!

Αλλά πώς να µην εξεγερθεί η συνείδηση µιας τηλεόρασης που δεν γνωρίζει τίποτα για «στηµένα» πλάνα χάριν της οπτικής βελτίωσης ενός θέµατος και που µόνο η αλήθεια την απασχολεί. Λες και το «Μaster chef» δεν ήταν ένα τηλεοπτικό σόου, όπου µπορεί να υπήρξε πλήθος ακόµη παρόµοιων σκηνοθετικών παρεµβάσεων χάριν της τηλεοπτικής «δραµατουργίας» σε όλη τη διάρκειά του, αλλά εξετάσεις εκπαιδευτικού ιδρύµατος. Και λες ότι το µόνο που µάρανε την τηλεόρασή µας είναι να µην πληγεί το περί δικαίου αίσθηµα του κοινού της από ένα καραριάλιτι.

Αποτέλεσµα; Απλώς η µιζέρια µιας αδιάκοπης διύλισης του κώνωπα, µπας και γεµίσει καµιά ώρα εκποµπής, και µια τηλεόραση που περιµένει η µισή τα αποφάγια της άλλης µισής για να επιβιώσει.

Το παράλογο όµως δεν είναι η κατάχρηση των «ζωντανών» εκποµπών, που έχει συνέπεια αυτόν τονιδιόµορφο, «οικειοθελή» κανιβαλισµό µεταξύ καναλιών, αλλά ότι όλο αυτό δηµιουργεί την ψευδαίσθηση στους θεατές ότι ζουν την καθηµερινότητα σαν ένα δράµα που τους αγγίζει προσωπικά. Και έτσι γίνεται σηµαντικότερο – και αυτή είναι η πραγµατική τηλεοπτική κατασκευή – το πόσο «καθαρή» ήταν η νίκη του Ακη στο µαγειρικό ριάλιτι, παρά το πόρισµα οποιασδήποτε εξεταστικής της Βουλής π.χ. για το Βατοπέδι.

Το σηµαντικότερο όµως από το φινάλε του «Μaster chef» είναι ότι οι δύο φιναλίστ είχαν συµφωνήσει να µοιραστούν το χρηµατικό έπαθλο, όποιος κι αν το κέρδιζε, και να το χρησιµοποιήσουν για ένα επιµορφωτικό ταξίδι πάνω στη δουλειά τους. Όποιο πλάνο κι αν χρησιµοποιούσε ο σκηνοθέτης, όποιο «σκάνδαλο» κι αν µυριζόταν ο «δαιµόνιος» ρεπόρτερ, όποιος και αν από τους δύο φιναλίστ είχε περισσότερες συµπάθειες στο κοινό, αυτό που αποµένει είναι ότι οι δυο τους έφτιαξαν τον δικό τους κανόνα και έκαναν δική τους δουλειά την τήρησή του.

Γράφει η Πόπη Διαμαντάκου - Eφημερίδα «Τα Νέα»

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Από πολύ μικρή πίστευα ότι τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» είναι κάτι…

Σταμάτα να φοβάσαι!

Φοβάσαι. Ένας φόβος πλημμυρίζει την ψυχή σου κάθε φορά που πας να…

Ράγισες και πόνεσα, έσπασες και πέθανα

Δυσκολεύομαι να αποτυπώσω αυτά τα συναισθήματα. Δυσκολεύομαι να…

Άλλο σύντροφοι και άλλο συγκάτοικοι!

Πόσοι πιστεύετε ότι έχετε ξεχωρίσει αυτούς τους δύο όρους; Και αν το…

Κορονοϊός και Περιβάλλον

Για άλλη μια φόρα γινόμαστε μάρτυρες μιας πανδημίας, αλλά ενώ…

Back in Time

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Η «ψυχή» των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946, γεννήθηκε ο πιο χαρισματικός ροκ…

Οι 11 κορυφαίες ταινίες του Γούντι Άλεν

Ο Γούντι Άλεν έχει στο βιογραφικό του πλειάδα έργων και θεωρείται ως…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης