Π. Διαμαντάκου: «Η οικονοµική στενότητα έχει μετατραπεί σε άλλοθι της φτήνιας»

1 1 1 1 1 Βαθμολογία 0.00 (0 Ψήφοι)

Πόπη Διαμαντάκου: «Η οικονοµική στενότητα έχει μετατραπεί σε άλλοθι της φτήνιας»

Μιζέρια! Είναι η µόνη λέξη που ταιριάζει στην τηλεόραση των ηµερών και όχι γιατί δεν προβλήθηκαν φαντεζί εορταστικά, αλλά γιατί αποδεικνύεται ότι η οικονοµική στενότητα έχει µετατραπεί σε άλλοθι της φτήνιας.

Χλαπαταγή για ένα πλάνο από τον τελικό του µαγειρικού ριάλιτι «Master chef». Μυρίστηκαν σκάνδαλο τα λαγωνικά του τηλεκουτσοµπολιού. Η υπόθεση Siemens χλώµιασε µπροστά στη νέα εθνική ταραχή. Εµφανίστηκε το ίδιο ακριβώς πλάνο του Σκαρµούτσου µε την ίδια βαθµολογία, ένα λαµπερό δεκάρι, που έβαλε στον Μιχάλη, να το δίνει και στον Ακη, που έτσι βγήκε νικητής. Σάλος!

Αλλά πώς να µην εξεγερθεί η συνείδηση µιας τηλεόρασης που δεν γνωρίζει τίποτα για «στηµένα» πλάνα χάριν της οπτικής βελτίωσης ενός θέµατος και που µόνο η αλήθεια την απασχολεί. Λες και το «Μaster chef» δεν ήταν ένα τηλεοπτικό σόου, όπου µπορεί να υπήρξε πλήθος ακόµη παρόµοιων σκηνοθετικών παρεµβάσεων χάριν της τηλεοπτικής «δραµατουργίας» σε όλη τη διάρκειά του, αλλά εξετάσεις εκπαιδευτικού ιδρύµατος. Και λες ότι το µόνο που µάρανε την τηλεόρασή µας είναι να µην πληγεί το περί δικαίου αίσθηµα του κοινού της από ένα καραριάλιτι.

Αποτέλεσµα; Απλώς η µιζέρια µιας αδιάκοπης διύλισης του κώνωπα, µπας και γεµίσει καµιά ώρα εκποµπής, και µια τηλεόραση που περιµένει η µισή τα αποφάγια της άλλης µισής για να επιβιώσει.

Το παράλογο όµως δεν είναι η κατάχρηση των «ζωντανών» εκποµπών, που έχει συνέπεια αυτόν τονιδιόµορφο, «οικειοθελή» κανιβαλισµό µεταξύ καναλιών, αλλά ότι όλο αυτό δηµιουργεί την ψευδαίσθηση στους θεατές ότι ζουν την καθηµερινότητα σαν ένα δράµα που τους αγγίζει προσωπικά. Και έτσι γίνεται σηµαντικότερο – και αυτή είναι η πραγµατική τηλεοπτική κατασκευή – το πόσο «καθαρή» ήταν η νίκη του Ακη στο µαγειρικό ριάλιτι, παρά το πόρισµα οποιασδήποτε εξεταστικής της Βουλής π.χ. για το Βατοπέδι.

Το σηµαντικότερο όµως από το φινάλε του «Μaster chef» είναι ότι οι δύο φιναλίστ είχαν συµφωνήσει να µοιραστούν το χρηµατικό έπαθλο, όποιος κι αν το κέρδιζε, και να το χρησιµοποιήσουν για ένα επιµορφωτικό ταξίδι πάνω στη δουλειά τους. Όποιο πλάνο κι αν χρησιµοποιούσε ο σκηνοθέτης, όποιο «σκάνδαλο» κι αν µυριζόταν ο «δαιµόνιος» ρεπόρτερ, όποιος και αν από τους δύο φιναλίστ είχε περισσότερες συµπάθειες στο κοινό, αυτό που αποµένει είναι ότι οι δυο τους έφτιαξαν τον δικό τους κανόνα και έκαναν δική τους δουλειά την τήρησή του.

Γράφει η Πόπη Διαμαντάκου - Eφημερίδα «Τα Νέα»

Please publish modules in offcanvas position.