tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ο Αλέξης Τσίπρας έκανε «σκόνη» Παπανδρέου και κυβέρνηση!

Ο Αλέξης Τσίπρας έκανε «σκόνη» Παπανδρέου και κυβέρνηση!

( 1 Ψήφος )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Σάββατο, 12.02.11 03:33
 

Αλέξης Τσίπρας

«Έξω από τα δόντια» τα είπε την Παρασκευή (11/3) ο Αλέξης Τσίπρας κατά την διάρκεια της συζήτησης των επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή.

Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «η κοινωνική ανυπακοή απέναντι στην αυθαιρεσία δεν είναι ανομία αλλά δημοκρατικό δικαίωμα» και πως «μόλις οι εθνικοί εργολάβοι σας ζήτησαν να ποινικοποιήσετε το κίνημα των πολιτών, σπεύσατε να κάνετε πράξη την επιθυμία τους», ενώ, αναφερόμενος στον χαρακτηρισμό «τζαμπατζήδες» που χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση για όσους δεν πληρώνουν διόδια και εισιτήρια, επισήμανε: «Τζαμπατζήδες είναι αυτοί που έφαγαν το καταπέτασμα στα χρόνια της ανάπτυξης, φτιάχνοντας δημόσια έργα, 14 φορές ακριβότερα απ’ ό,τι στις άλλες χώρες της Ε.Ε. και τώρα θέλουν να συνεχίζουν να κερδίζουν από τα διόδια δρόμων που δεν κατασκευάζουν».

Παρακάτω διαβάστε όλα όσα είπε ο κ. Τσίπρας στην ερώτησή του, αναλυτικά:

«Κύριε Πρωθυπουργέ, η κυβέρνησή σας είναι ομολογουμένως εξαιρετικά αποτελεσματική όταν πρόκειται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των διαπλεκομένων, της εργολαβίας και των media. Μπορεί να περιμένουμε έναν ολόκληρο χρόνο για να φέρετε προς κύρωση στη Βουλή τη δανειακή σύμβαση με το Δ.Ν.Τ. αλλά δεν πέρασαν λίγα 24ωρα από τότε που συνεδρίασαν οι εθνικοί εργολάβοι και απαίτησαν από σας να ποινικοποιήσετε την άρνηση πληρωμής διοδίων από το κίνημα των πολιτών και σεις σπεύσατε να κάνατε πράξη την επιθυμία τους και να ποινικοποιήσετε το κίνημα αυτό.

Και προχωράτε μάλιστα και σε νομικούς ακροβατισμούς αφού επικαλείστε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μα ο Κ.Ο.Κ. αφορά την εύρυθμη κυκλοφορία και την οδική ασφάλεια. Με ποιο τρόπο λοιπόν, η άρνηση καταβολής διοδίων συντελεί στο να παραβιάζεται η εύρυθμη κυκλοφορία και η οδική ασφάλεια. Και θέλετε να μετατρέψετε και τους τροχονόμους, την Ελληνική Αστυνομία σε εισπράκτορες ιδιωτικών εταιρειών.

Κύριε Πρωθυπουργέ, επειδή εσείς ο ίδιος έχετε αναφερθεί πάρα πολλές φορές και στο ζήτημα της αυτονομίας της πολιτικής και μας έχετε πει ότι δεν χρωστάτε σε κανέναν, σας ερωτώ: Γνωρίζετε αλήθεια ότι σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες η είσπραξη διοδίων είναι απολύτως συνδεδεμένη με τις προδιαγραφές των δρόμων; Ότι δεν μπορείτε να εισπράττετε διόδια σε δρόμους χωρίς διαχωριστική νησίδα, χωρίς φωτισμό, χωρίς βοηθητικές λωρίδες, σε δρόμους που έχουν μια λωρίδα ανά κατεύθυνση; Γνωρίζετε ότι είναι παράνομη η είσπραξη διοδίων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή άλλων δρόμων απ’ αυτών που πληρώνει ο χρήστης;

Και θέλω να σας πω και για την Αττική οδό. Ένα έργο που κατασκευάστηκε με δική σας σύμβαση και όπου προβλέπεται το πρωτοφανές τα έσοδα του δημοσίου να υπολογίζονται ως ποσοστό επί των καθαρών κερδών της κοινοπραξίας και όχι των εισπράξεων από τα διόδια που μπορεί να είναι κάτι μετρήσιμο. Και με λογιστικά τρυκ και με θυγατρικές εταιρείες ο παραχωρησιούχος έχει τη δυνατότητα να εμφανίζει πολλαπλάσια έξοδα απ’ αυτά που πραγματικά κάνει.

Σας ρωτώ λοιπόν ευθέως είστε διατεθειμένος να επαναδιαπραγματευθείτε τους όρους με τις κατασκευαστικές εταιρείες; Είστε διατεθειμένος να κάνετε έλεγχο στα πραγματικά τους έσοδα και έξοδα ούτως ώστε να φέρετε πίσω στο δημόσιο τους δρόμους που αποτελούν σήμερα νομισματοκοπεία.

Και τέλος σε σχέση με τις υπερβολικές αυξήσεις στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Είστε διατεθειμένος ή όχι να θεσπίσετε το κοινωνικό εισιτήριο και να μειώσετε για τις ευπαθείς κοινωνικά κατηγορίες, διότι με 1.40 εισιτήριο κάποιοι εργαζόμενοι των 700 ευρώ θα χρειάζονται ένα μηνιάτικο μόνο για να πάνε στη δουλειά τους».

Στην ομιλία του ο κ. Τσίπρας είπε:

«Κύριε Πρωθυπουργέ,  αναφέρεστε απέναντι στους πολίτες που διεκδικούν το δημόσιο συμφέρον και το δίκιο τους ως άνομους και παράνομους. Και μιλάτε εσείς για ανομία όταν αυτή η Βουλή εδώ, ενώ το γερμανικό δικαστήριο  έχει βγάλει απόφαση ότι το 2% από τις συμβάσεις της Siemens πήγαινε στα κομματικά ταμεία, ήρθε η Εξεταστική Επιτροπή και τα συγκάλυψε όλα. Και μιλάτε σεις για ανομία.

Αλλά δεν γνωρίζετε και το θέμα, δεν σας έχει ενημερώσει ο κ. Ρέππας για αυτό το θέμα. Τώρα σας τα λέει. Εσείς ψηφίσατε αυτές τις συμβάσεις κύριε Πρωθυπουργέ, ως κόμμα της αντιπολίτευσης, νομοσχέδιο του κ. Σουφλιά το ψηφίσατε και εσείς. Δεν τον γνωρίζατε αυτό; Ή μήπως η σύμβαση της Αττικής οδού δεν είναι δικό σας κατασκεύασμα, δικών σας κυβερνήσεων;

Είναι θλιβερό διότι αυτά τα διαπλεκόμενα συμφέροντα τα οποία και εσάς σας πολέμησαν, τώρα βρίσκεστε σε τέτοιο πανικό που σπεύδετε να εξυπηρετήσετε τις εντολές τους, μην τυχόν και το γυρίσουν, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που ελέγχουν και αρχίζει να τρίζει η κυβέρνησή σας. Και είναι ανιστόρητη και αντιδημοκρατική η αντίληψη ότι η ειρηνική κοινωνική ανυπακοή είναι ανομία. Η κοινωνική ανυπακοή απέναντι στην αυθαιρεσία είναι δημοκρατικό δικαίωμα.

Μας καταλογίζετε μάλιστα, ότι είμαστε με τους τζαμπατζήδες. Να σας πω εγώ ποιοι είναι οι τζαμπατζήδες. Τζαμπατζήδες είναι αυτοί που όλα τα χρόνια της ανάπτυξης έφαγαν το καταπέτασμα και φτιάχνανε δρόμους και μεγάλα έργα, δεκατέσσερις φορές ακριβότερα απ’ ότι τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά και τώρα θέλουν στην περίοδο της κρίσης που πληρώνει με αίμα ο ελληνικός λαός να κερδίζουν και από πάνω. Και προσανατολίζονται και σε άλλες χρυσοτόκους όρνιθες, στο τζόγο που φέρνετε τις 30.000 κουλοχέρηδες, στα σκουπίδια που έχετε κάνει την Κερατέα στρατόπεδο συγκέντρωσης μπας και χαλάσει το μεγάλο έργο, στο δημόσιο πλούτο που ετοιμάζεστε να ξεπουλήσετε και απαιτούν διόδια για δρόμους που δεν έχουν κατασκευάσει και θέλουν να προπληρώνονται και με ιδία συμμετοχή ελάχιστη.

Ξέρετε ποια ήταν η ιδία συμμετοχή του παραχωρησιούχου στην Αττική οδό; Ήταν 175 εκατομμύρια ευρώ. Τα υπόλοιπα ήταν δάνεια με εγγύηση του δημοσίου, κρατικοί και κοινοτικοί πόροι. Και παράλληλα ο ανάδοχος πήρε με απ’ ευθείας αναθέσεις όλα τα παράπλευρα έργα που έφθασαν το 1,6 δισ.

Κύριε Πρωθυπουργέ, έτσι το δρόμο τον έφτιαχνε και ο ψιλικατζής της γειτονιάς μου. Η διαφορά βέβαια είναι ότι ο ψιλικατζής της γειτονιάς μου πουλάει τις εφημερίδες που σας στηρίζουν δεν τις εκδίδει.

Οι μελέτες για τον υπολογισμό του χρόνου διάρκειας αυτού του έργου είχαν να κάνουν με μια ημερήσια κίνηση 125.000 αυτοκίνητα. Σήμερα, η ημερήσια κίνηση ξεπερνάει τα 30.000 αυτοκίνητα. Το 2010 μόνο, σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία, ο τζίρος τους ήταν 226 εκατομμύρια ευρώ σε μια εποχή κρίσης και έλλειψης ρευστότητας τα ταμεία τους στα διόδια είναι νομισματοκοπεία. Σύμφωνα βέβαια με την κοινοπραξία είχε πολύ μεγάλα έξοδα συντήρησης 90 εκατομμύρια ευρώ. Και άρα τα ετήσια κέρδη είναι μόλις 136 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή λίγο λιγότερο από το ποσό που έδωσαν για να κατασκευαστεί ο δρόμος. Δεν είναι ντροπή αυτό; Δεν είναι τζαμπατζήδες αυτοί; Γιατί τους στηρίζετε; Γιατί κάνετε τα στραβά μάτια; Επαναδιαπραγματευθείτε αυτές τις ληστρικές συμβάσεις και μη λέτε τον κόσμο, τους πολίτες που διεκδικούν το δίκιο τους τζαμπατζήδες.

Και τέλος, σε σχέση με το ζήτημα της λεγόμενης κοινωνικής ανυπακοής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ξέρετε κύριε Πρωθυπουργέ, σας είπα και πιο πριν, με έναν απλό υπολογισμό ένας εργαζόμενος με 700 ευρώ για να πάει και να έρθει στη δουλειά του, θα θέλει ετησίως ένα μηνιάτικο για να δίνει στα ΜΜΜ, στο πιο λαϊκό μέσο. Και επιπλέον θα είναι πιο συμφέρον να κυκλοφορεί κανείς με το αυτοκίνητό του, όταν κάνει διαδρομές πιο μικρές από τα 14 χιλιόμετρα -υπολογίστε το, το έχει υπολογίσει το Ινστιτούτο Καταναλωτή- απ’ ότι να παίρνει το λεωφορείο. Ποιος λοιπόν διαλύει το δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών; Οι τζαμπατζήδες ή η πολιτική σας;

Σκεφτήκατε καλά πριν ποινικοποιήσετε αυτή τη στάση των πολιτών, πριν πάτε στα δικαστήρια έστω και έναν πολίτη που αρνείται να πληρώσει 1.40 λεπτά. Μόλις πριν από λίγες μέρες αθωώσατε τα κόμματά σας από το σκάνδαλο της Siemens. Κανένας Υπουργός δεν έκατσε και ούτε πρόκειται να κάτσει στο σκαμνί ακόμη και γι’ αυτά που ομολογήσανε ο κ. Τσουκάτος και ο κ. Μαντέλης. Και σεις θα κάτσετε στο σκαμνί και θα δικάζετε πολίτες που δεν πληρώνουν 2,50 ευρώ για διόδια και 1.40 για εισιτήριο;

Μην εξοργίζετε τον κόσμο κύριε Πρωθυπουργέ. Είναι ήδη οριακή η κατάσταση της κοινωνίας. Στη Γαλλία του 19ου αιώνα όπου αναφέρεται ο Βίκτωρας Ουγκώ, ο Γιάννης Αγιάννης μπήκε φυλακή επειδή έκλεψε ένα καρβέλι ψωμί. Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα εσείς θα στέλνετε φυλακή πολίτες για 2.50 ευρώ στα διόδια. Μας γυρίζετε πίσω στην εποχή των αθλίων. Είναι αθλιότητα αυτό που κάνετε κύριε Πρωθυπουργέ! Είναι αθλιότητα και να την πάρετε πίσω αμέσως!»

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Καλό συναπάντημα...

Στον προθάλαμο του ανακαινισμένου κτιρίου δίπλα στον παλιό ηλεκτρικό είχε στηθεί από μέρες ένα πρόχειρο γραφείο. Δύο πλάκες μπετόν, μια λωρίδα μοκέτας κι ένα ξύλινο ράφι κάπου πιο πίσω. Μια εταιρεία σχεδίου με έδρα το Μόναχο αναζητούσε προσωπικό. Η αγγελία είχε κυκλοφορήσει σε μια τοπική εφημερίδα και οι αιτήσεις είχαν ήδη ξεπεράσει τις…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Οι πολλές «έξυπνες» συσκευές καθιστούν τους ανθρώπους λιγότερο ευτυχισμένους

Μπορεί η τεχνολογία να διευκολύνει τη ζωή μας, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι μας κάνει περισσότερο ευτυχισμένους. Ακριβώς το αντίθετο μάλλον, όπως προέκυψε από έρευνα Ελλήνων ερευνητών της διασποράς για τα νέα «γκάτζετ» των «έξυπνων» σπιτιών (smart homes). Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι όσες περισσότερες «έξυπνες» ηλεκτρονικές συσκευές…

Υπόκλιση…

Στο υπόγειο της οδού Βαλσάμη η λάμπα έκαιγε εδώ και μέρες. Κάπου κάπου ακουγόταν ένας θόρυβος πνιχτός σαν σουβλιά σε λαμαρίνα κι έπειτα πηχτή σιωπή. Στο διπλανό δωμάτιο η κυρά Ευθαλία στριφογύριζε στα χέρια της ένα παλιό μπατζάκι για κόντεμα. Κι έσπαγε το κεφάλι της… Εκείνο το απόγευμα ο μικρός της γιος λέει θα έπαιζε στο θέατρο. Τον…

Ελληνοφρένεια: Ο τσολιάς επιστρέφει στα ερτζιανά!

Από τη συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 θα εκπέμπει στο εξής η «Ελληνοφρένεια», όπως ανακοινώθηκε. Οι εκπομπές θα ξεκινήσουν στις 9 του Σεπτέμβρη και θα μεταδίδονται Δευτέρα έως Παρασκευή 13:00 με 14:00 το μεσημέρι. Ακολουθεί η ανακοίνωση του σταθμού, αναλυτικά: «Τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 καλωσορίζουν την «Ελληνοφρένεια»…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Αεροπλανάκι…

Εκείνη την Παρασκευή του Οκτώβρη η κυρία Μερόπη ξεκίνησε πάλι για το…

Οι βροχεροί άνθρωποι

Έχεις βρεθεί στην εξοχή πριν αρχίσει να βρέχει; Έχεις μυρίσει το χώμα…

Κι όταν πατάς τα όρια...;

Όρια. Καταβάθος, εαυτέ μου, δεν ξέρω αν συμπάθησες ποτέ στ' αλήθεια…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την…

Το ξεπούλημα της ΔΕΗ και το τέλος των ψευδαισθήσεων

Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας που λαμβάνει χώρα στον τόπο μας τα…

Ζήσε τη στιγμή!

Ζήσε τη στιγμή γιατί το επόμενο λεπτό θα είναι ανάμνηση. Η κάθε στιγμή…

Back in Time

Η «ψυχή» των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946, γεννήθηκε ο πιο χαρισματικός ροκ…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο ποιητής της ανθρώπινης περιπέτειας

Γράφει η Δήμητρα Σμυρνή Για το Θόδωρο Αγγελόπουλο, το…

Οι κορυφαίες ατάκες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου (ΒΙΝΤΕΟ)

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας ταινίες του παλιού καλού κινηματογράφου,…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης