tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ντομινίκ Στρος-Καν: «Οι Έλληνες βρίσκονται μέσα στα... σκατά»

Ντομινίκ Στρος-Καν: «Οι Έλληνες βρίσκονται μέσα στα... σκατά»

( 1 Ψήφος )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Πέμπτη, 10.03.11 17:41
 

Ντομινίκ Στρος-Καν

Πέραν των «κομμένων» αποσπασμάτων από το ντοκιμαντέρ του Canal+ για τον Ντομινίκ Στρος-Καν, τα οποία δημοσιεύσαμε την Τετάρτη (διαβάστε εδώ σχετικά), ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και εκείνα τα σημεία που θα προβληθούν κανονικά την ερχόμενη Κυριακή από το γαλλικό κανάλι.

Σε αυτά, ο επικεφαλής του ΔΝΤ εκφράζει την αρνητική του γνώμη για το σκληρό πρόγραμμα διάσωσης της χώρας μας, επικρίνει την καθυστέρηση των Ευρωπαίων, ενώ εκτιμά πως οι Έλληνες είναι... «βουτηγμένοι στα σκατά»!

Διαβάστε παρακάτω όλα όσα λέει στο εν λόγω απόσπασμα, αναλυτικά:

(Εικόνα του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου να μπαίνει στο γραφείο του Ντομινίκ Στρος-Καν. Η Ελλάδα έρχεται να ζητήσει επισήμως την ενεργοποίηση του μηχανισμού)

Ντ. Στρος-Καν: Το πρόσωπό τους είναι σοβαρό. Μας είπαν πριν από ένα λεπτό πως πρέπει να κάνουμε κάτι. Αλλά εκείνο το πρωί, η ελληνική κυβέρνηση έλαβε τη συμφωνία των Ευρωπαίων για να πει «έχουμε ανάγκη τη βοήθεια του ΔΝΤ». Υπάρχει συγκίνηση, γιατί, ξέρετε, ένας υπουργός που έρχεται να μας δει για να πει έχουμε ανάγκη το ΔΝΤ, δεν είναι πολύ ευτυχής... Εχει επίγνωση ότι πρέπει να διορθώσει την κατάσταση, ότι δεν έρχεται μόνος του και ότι το πράγμα θα είναι σκληρό. Για τους δικούς του, για τον λαό του, οι τύποι δεν είναι πολύ ευτυχείς... Γνωρίζει ότι αυτός θα πάρει βαριές αποφάσεις, ότι πρέπει να τις πάρει, ότι θα χρειαστούν χρήματα και ότι γι αυτόν τον λόγο έρχεται να μας δει...

Ερώτηση: Γιατί δεν κατάφερε να πείσει τους Ευρωπαίους;

Ντ. Στρος-Καν: Γιατί εγώ είμαι ο κακός! Οι Ευρωπαίοι είχαν την ιδέα ότι μπορούν να τα καταφέρουν μόνοι. Συνειδητοποίησαν γρήγορα ότι δεν μπορούσαν να κάνουν χωρίς εμάς. Κωλυσιεργήσαμε πολύ, χάσαμε χρόνο, κοστίζει πολύ περισσότερο και είναι πιο σκληρό για τους Ελληνες. Οι προτάσεις που κάναμε για την Ελλάδα ήταν πολύ ηπιότερες από εκείνες που έκανε η Ευρώπη στην αρχή, γιατί εμείς είχαμε την εμπειρία. Δεν χρησίμευε σε τίποτε να προχωρούν σαν χαμένοι. Είναι γελοίο, έχει μεγάλο κοινωνικό κόστος, είναι άδικο και δεν δουλεύει. Αν θέλουμε να δουλέψει, πρέπει να καταλάβει η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου πως είναι αναγκαίο.

(Εικόνες από διαδήλωση στις αρχές Δεκεμβρίου 2010, ομοίωμα του Ντ. Στρος-Καν κρεμασμένο στην πλατεία Συντάγματος)

Ντ. Στρος-Καν: Είναι φυσικό, αναπόφευκτο να μας θεωρούν υπεύθυνους, ακόμη κι αν δεν είμαστε καθόλου. Η πραγματικότητα είναι πως αυτοί οι άνθρωποι εκεί βρίσκονται μέσα στα σκατά. Και πάρα πολύ! Και όταν η γυναίκα λέει δεν μπορώ να αγοράσω ψωμί, είναι αλήθεια. Αυτός ο θυμός είναι θεμιτός. Οι άνθρωποι στον δρόμο έχουν την αίσθηση ότι παραπλανήθηκαν. Και οι ίδιοι τα έχουν μαγειρέψει λιγάκι, δεν πλήρωναν φόρους, είναι λίγο το εθνικό τους σπορ, αλητεία στο έπακρον. Και επιπλέον, είναι οι πιο πλούσιοι! Αν δεν είχαμε έρθει, θα είχαν πέσει στο βάθος της αβύσσου. Μετά δύο εβδομάδες, η κυβέρνηση δεν θα πλήρωνε πια τους δημοσίους υπαλλήλους, ο κόσμος θα μάζευε τα φράγκα από τις τράπεζες. Θα ήταν η πλήρης διάλυση. Είναι άδικο αυτό που μας προσάπτουν, αλλά είναι φυσιολογικό.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Όταν ο «βασιλιάς» Έλβις Πρίσλεϊ βίωνε την αποτυχία

Λένε πως η αποτυχία είναι απαραίτητη για την ίδια την επιτυχία και…

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους…

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης