tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Κινεζοποίηση» των μισθών στην Ευρώπη ελέω ανταγωνιστικότητας

«Κινεζοποίηση» των μισθών στην Ευρώπη ελέω ανταγωνιστικότητας

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Πέμπτη, 17.03.11 13:29
 

«Κινεζοποίηση» μισθών ελέω ανταγωνιστικότητας

Στο κείμενο των πολιτικών συμπερασμάτων της τελευταίας Συνόδου Κορυφής της ΕΕ, σε ό,τι αφορά την πολιτική των κρατών - μελών όπως οι κυβερνήσεις θα την εφαρμόσουν από τώρα και μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία, σημειώνεται:

«Το κόστος εργασίας θα βρίσκεται υπό στενή παρακολούθηση και θα συγκρίνεται με τα άλλα κράτη της Ευρωζώνης και των κύριων εμπορικών εταίρων της ΕΕ (...) Οι μισθοί θα πρέπει να βρίσκονται σε συνάρτηση με την ανταγωνιστικότητα».

Επί της ουσίας, η συγκεκριμένη απόφαση καθορίζει ότι οι μισθοί των εργαζομένων στην Ευρώπη δε θα «συγκρίνονται» μόνο μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, αλλά θα «συγκρίνονται» και θα καθορίζονται σύμφωνα με τους μισθούς που επικρατούν στους ανταγωνιστές της ΕΕ, όπως για παράδειγμα η Κίνα.

Αυτό σημαίνει:

Ο μισθός του Γερμανού εργαζόμενου, πέρα από την πρόθεση του κεφαλαίου να τον μειώσει στα όρια του μισθού του Πολωνού εργαζόμενου, ή ο μισθός του Ελληνα εργαζόμενου, πέρα από την πρόθεση του κεφαλαίου να τον μειώσει στα όρια του μισθού του Βούλγαρου εργαζόμενου, απειλούνται ακόμα και με «κινεζοποίηση»!

Δηλαδή, αυτό που αποφάσισαν στην ΕΕ είναι ο μισθός τόσο του Γερμανού όσο και του Ελληνα εργαζόμενου, να «συγκριθούν» και να μειωθούν κατά τα πρότυπα του μισθού του... Κινέζου εργαζόμενου!

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι οι πολιτικοί εκπρόσωποι του μεγάλου κεφαλαίου στην Ευρώπη ήρθε η στιγμή να εκπληρώσουν την «προφητεία» του Μαρξ:

«...κινέζικα μεροκάματα, αυτός είναι τώρα ο σκοπός που επιδιώκει το αγγλικό κεφάλαιο» (Καρλ Μαρξ, «Κεφάλαιο», τόμος 1ος, σελ. 622).

«...η ανάπτυξη της κεφαλαιοκρατικής παραγωγής έριξε τους εργάτες όλου του κόσμου. Δεν πρόκειται πια για το κατέβασμα των αγγλικών μισθών στο επίπεδο των μισθών της ηπειρωτικής Ευρώπης, αλλά για το κατέβασμα στο λίγο - πολύ κοντινό μέλλον των ευρωπαϊκών μισθών στο κινέζικο επίπεδο» (Καρλ Μαρξ, «Κεφάλαιο», τόμος 1ος, σελ. 885).

Αφού το μέλλον που μας επιφυλάσσουν είναι «κινέζικο», ας πάρουμε μια γεύση από Κίνα.

Αυτή την εποχή κυκλοφορεί στην Κίνα ένα τραγούδι του τραγουδοποιού Χουάνγκ Ζενγκ με τον τίτλο «Sell». Σημαντικότερο ίσως από τη μουσική ή τη στιχουργική αξία του τραγουδιού είναι το βίντεο - κλιπ που το συνοδεύει.

Το «στόρι» του βίντεο είναι το εξής:

Ενας πλανόδιος μοιράζει διαφημιστικά φυλλάδια σε κεντρικό αυτοκινητόδρομο της Κίνας. Το φυλλάδιο αναφέρεται σε πώληση νεοανεγειρόμενου διαμερίσματος, όπου βέβαια η εξωφρενική του τιμή για τα μέτρα του μέσου Κινέζου πολίτη πλασάρεται ως «ευκαιρία».

Το φυλλάδιο από τον πλασιέ φτάνει στα χέρια ενός ταξιτζή. Από το σημείο αυτό η ιστορία που περιγράφει το βίντεο εκτυλίσσεται έτσι:

Μόλις το φυλλάδιο φτάνει στα χέρια του ταξιτζή εκείνος υπολογίζει ότι για να το αγοράσει πρέπει να δουλεύει 125 χρόνια. Ο ταξιτζής πετάει το φυλλάδιο στο κάθισμα του συνοδηγού

Ενας υπάλληλος επιχείρησης που μπαίνει στο ταξί βρίσκει το φυλλάδιο. Φτάνοντας στο γραφείο υπολογίζει ότι για να αγοράσει το διαμέρισμα πρέπει να δουλεύει 87 χρόνια. Πετάει το φυλλάδιο στο καλάθι των αχρήστων

Η καθαρίστρια του γραφείου, καθαρίζοντας το καλάθι, βλέπει το φυλλάδιο. Υπολογίζει ότι για να αγοράσει το διαμέρισμα θα έπρεπε να δουλεύει 255 χρόνια. Η εικόνα κλείνει με τη γυναίκα δακρυσμένη

Το πλάνο αλλάζει. Εμφανίζεται ένας γλοιώδης καπιταλιστής, που μαζί με την ερωμένη του επισκέπτονται την κατασκευάστρια εταιρεία του διαμερίσματος

Ο γλοιώδης κεφαλαιοκράτης αγοράζει 5 διαμερίσματα για τον εαυτό του και 1 για την ερωμένη του...

Ο κεφαλαιοκράτης επισκέπτεται το εργοτάξιο για να εποπτεύσει πώς εξελίσσονται οι εργασίες κατασκευής των διαμερισμάτων που αγόρασε. Φεύγοντας πετάει το φυλλάδιο που φτάνει στα χέρια ενός οικοδόμου που χτίζει ένα από τα διαμερίσματα. Ο οικοδόμος - αυτός που φτιάχνει το σπίτι - υπολογίζει ότι για να το αγοράσει θα πρέπει να δουλεύει για 514 χρόνια

Στο επόμενο πλάνο, ζαλισμένος από τους υπολογισμούς, ο οικοδόμος, που δουλεύει πάνω στη σκαλωσιά χωρίς κανένα μέτρο ασφάλειας, πέφτει και σκοτώνεται...

Πηγή: Εφημερίδα «Ριζοσπάστης»

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Όταν ο «βασιλιάς» Έλβις Πρίσλεϊ βίωνε την αποτυχία

Λένε πως η αποτυχία είναι απαραίτητη για την ίδια την επιτυχία και πως αν δεν αποτύχεις δε θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την ολοκληρωτική χαρά της επιτυχίας. Και αυτό επιβεβαιώνεται και από τις ίδιες τις καριέρες διάσημων ανθρώπων οι οποίοι αν και έγιναν μύθοι κα θεωρήθηκαν σύμβολα, βίωσαν στα πρώτα τους βήματα την απόρριψη και την…

«Λόγω Τιμής»: Η μεγάλη επιστροφή της θρυλικής παρέας 20 χρόνια μετά

Η φημολογούμενη μεγάλη τηλεοπτική επιστροφή της δημοφιλούς σειράς του MEGA «Λόγω Τιμής», που πολύς κόσμος περίμενε καιρό τώρα με αγωνία, προαναγγέλθηκε και επισήμως με τρέιλερ που «ανέβηκε» στο Youtube, το οποίο έγινε αμέσως viral. Πρωταγωνιστές παραμένουν οι ίδιοι, δηλαδή οι Άλκης Κούρκουλος, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Βίκυ Βολιώτη,…

Βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ για το «EGEO - Η θάλασσα για μένα»

Το Α’ Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Short Cuts στη Σερβία, στην κατηγορία Οικολογία, κέρδισε το ντοκιμαντέρ «EGEO - Η θάλασσα για μένα», σκηνοθεσίας Βίκυς Μαρκολέφα και Bastian Fischer. Το ντοκιμαντέρ διακρίθηκε ανάμεσα σε δεκάδες αξιόλογες συμμετοχές και φιναλίστ από εννέα χώρες. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στις…

«Camille Claudel Mudness» στο θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ

Πρεμιέρα στο θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ θα κάνει τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου η παράσταση «Camille Claudel Mudness». Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση του περσινού χειμώνα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα, το έργο του Γιάννη Λασπιά που σκηνοθετεί ο Πάνος Κούγιας, επιστρέφει για 8 και μόνο παραστάσεις. Στο ρόλο της Camille Claudel βρίσκεται η αξιόλογη…

Ανοίγει τις πύλες του το 47ο Φεστιβάλ Βιβλίου στο Ζάππειο

Η καρδιά του Πολιτισμού χτυπάει φέτος στο Ζάππειο, όπου ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.) και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), συνδιοργανώνουν το 47ο Φεστιβάλ Βιβλίου. Ως γνωστόν, πρόκειται για έναν θεσμό που εμπλουτίζει και αναβαθμίζει την πολιτιστική ζωή της Αθήνας εδώ και πολλές…

Δηλώστε συμμετοχή στο 2ο Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου

Νέοι επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιοί θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν για δεύτερη φορά στο επιτυχημένο Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου, που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβρη στο Χώρο Τέχνης και Πολιτισμού «ΕύΠολις-art». Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν με θεατρικά έργα της επιλογής τους (έως 60 λεπτά) και το ρεπερτόριο θα…

Back in Time

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Δέσπω Διαμαντίδου (1916-2004)

Η Δέσπω Διαμαντίδου υπήρξε εκ των σημαντικοτέρων Ελληνίδων ηθοποιών…

Αφιέρωμα: Μελίνα Μερκούρη (1920-1994)

Η Μελίνα Μερκούρη (Μαρία Αμαλία Μερκούρη - 18/10/1920) γεννήθηκε για…

Αφιέρωμα: Έλλη Λαμπέτη (1926-1983)

Παρ’ ότι λείπει από κοντά μας αρκετά χρόνια, ουδείς την έχει…

Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο ποιητής της ανθρώπινης περιπέτειας

Γράφει η Δήμητρα Σμυρνή Για το Θόδωρο Αγγελόπουλο, το…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης