tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ο φασισμός είναι εδώ!

Ο φασισμός είναι εδώ!

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 18.03.11 17:04
 

Ο φασισμός είναι εδώ!

Τώρα που τα δημοκρατικά προσωπεία έπεσαν, ήρθε το νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού. Ένα νομοσχέδιο που δεν έχει καμία σχέση με το ρατσισμό. Έχει σχέση με την έκφραση γνώμης. Αυτήν τιμωρεί. Εκεί στοχεύει. Αυτήν απειλεί, αυτή έχει σκοπό να καταστείλει. Ρατσιστικά ή θρησκευτικά θέματα είναι μόνο η αφορμή, για να χτυπηθεί η ελεύθερη έκφραση.

Ότι στόχος είναι η ελεύθερη έκφραση, φαίνεται καθαρά στο σχέδιο νόμου. Από την έλλειψη ορισμών (για να μπορεί μετά η εξουσία, να ορίζει κατά πως θέλει τις έννοιες), μέχρι τις εξοντωτικές ποινές για άτομα και για εταιρίες. Όλα συνηγορούν σε τούτο: Πόσο ενοχλητική έχει γίνει η φωνή των πολιτών για τους κυβερνώντες. Ας είμαστε σε ένα κράτος που οι κυβερνώντες έχουν συνηθίσει να «γράφουν» τις απόψεις του λαού και να ακολουθούν το συμφέρον των αφεντικών τους. Τώρα θέλουν και να μην μιλάμε. Ούτε η δικτατορία δεν έδειχνε τόσο απροκάλυπτα το πρόσωπό της.

Για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, το σχέδιο νόμου λέει πως τιμωρεί την έκφραση γνώμης για ρατσιστικά ή θρησκευτικά θέματα, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε διατάραξη της δημοσίας τάξης.

Δηλαδή με το νομοσχέδιο τιμωρείται η γνώμη που τώρα εκφράστηκε, γιατί μπορεί στο μέλλον να γίνει αιτία διατάραξης της δημόσιας τάξης.

Έχουμε λοιπόν υποθέσεις μοναδικές:

Α. Πως η γνώμη μας θα αποτελέσει... δημόσιο κίνδυνο στο μέλλον.

Β. Οι πράξεις έχουν αιτίες όχι κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές κλπ, αλλά… τα κείμενα που γράφτηκαν για σχετικά θέματα. Είναι μια θαυμάσια επιστημονική θεώρηση, σύμφωνα με την νέα τάξη πραγμάτων. Οι επιστήμες, ιδίως οι κοινωνικές, ας πάψουν να αναζητούν αιτίες των κοινωνικών φαινομένων στην ίδια την κοινωνία. Ας διαβάσουν απλώς, τα κείμενα που δημοσιεύονται γιατί αυτά είναι η αιτία… του κακού!

Γ. Η πράξη που πιθανόν να γίνει στο μέλλον έχει αιτία το συγκεκριμένο κείμενο, ο συγγραφέας του οποίου τιμωρείται τώρα. Η αιτιώδης σχέση μεταξύ του κειμένου και της μελλοντικής πράξης είναι αυταπόδεικτη (πως άραγε;). Ακόμα και η διοίκηση (δηλαδή η εκάστοτε κυβέρνηση) επιβάλλει πρόστιμα, ή μπορεί να προβεί σε δυσμενείς για τον πολίτη διοικητικές πράξεις (π.χ. αφαίρεση αδείας κλπ).

Είναι φανερό πως το παρόν σχέδιο νόμου, έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με τις γενικές αρχές που ισχύουν στις δυτικές κοινωνίες περί ελευθερίας του λόγου, αλλά και με συγκεκριμένες διατάξεις του συντάγματος. Π.χ. το σύνταγμα απαιτεί «κάθε δικαστική απόφαση να είναι ειδικά και εμπεριστατωμένα αιτιολογημένη». Ακόμα και στα δικαστικά εντάλματα απαιτείται η αιτιολόγηση (93 άρθρο παρ. 3 και άρθρο 6 παρ.1). Πώς θα υπάρχει λοιπόν αιτιολόγηση σε περίπτωση που κάποιος κατηγορηθεί σύμφωνα με τον παρόν νομοσχέδιο; Τι θα γράφει μέσα; Πως ο κ. δείνα φυλακίζεται γιατί τα λόγια του… θα προκαλέσουν στο μέλλον βιαιοπραγίες; Αν είναι έτσι, ο δικαστής θα πρέπει να αλλάξει επάγγελμα και να γίνει… μάντης. Πως δε, θα δικαιολογήσει ο δικαστής τον σύνδεσμο ανάμεσα στα λόγια ενός και σε μελλοντικές πράξεις άλλων; Ποιός δικαστής που σέβεται τον εαυτό του θα τολμήσει να πει πως φυλακίζει άνθρωπο και στην αιτιολόγηση να γράψει πως… θα συμβεί η πράξη στο μέλλον;

Ανεξάρτητα όμως από το πώς θα λειτουργήσει ο νόμος στην πράξη, ένα είναι το σίγουρο: το τι πράγματι θέλει να πετύχει. Θέλει να καταργήσει την ελευθερία της έκφρασης.

Η ελεύθερη έκφραση όλων των πολιτών, θεωρείται και είναι από τα θεμέλια του δημοκρατικού πολιτεύματος. Όταν η «Δημοκρατία» όπως είναι σήμερα, δεν αντέχει ούτε αυτό το στοιχειώδες δικαίωμα για τους πολίτες, όταν καταργεί ακόμα και τους τύπους, τότε απλώς ομολογεί ότι έχει πάψει προ πολλού να είναι έστω και "αστικού τύπου" Δημοκρατία. Τότε παραδέχεται πως το πολίτευμα είναι φασιστικό κατ’ ουσίαν. Μάλιστα του χειρίστου είδους, γιατί καμώνεται τη Δημοκρατία. Όταν λοιπόν ο φασισμός είναι εδώ, τότε και οι πράξεις των πολιτών οφείλουν να είναι ανάλογες. Το οφείλουν στον εαυτό τους, στο κοινωνικό σύνολο και στο Ελληνικό γένος.

Πηγή: economist.gr

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Το «φρικιό» που κρύβουμε μέσα μας...

Τελικά όλοι είμαστε «φρικιά» κι όποιος πει ότι είναι «φυσιολογικός»…

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους…

Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο ποιητής της ανθρώπινης περιπέτειας

Γράφει η Δήμητρα Σμυρνή Για το Θόδωρο Αγγελόπουλο, το…

Οι 10 ταινίες με το πιο ανατρεπτικό φινάλε

Δέκα αξέχαστες κινηματογραφικές ταινίες, που το τέλος τους έχει…

Η «ψυχή» των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946, γεννήθηκε ο πιο χαρισματικός ροκ…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης