tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ν. Μπογιόπουλος: «Ευρώ ή δραχμή;»

Ν. Μπογιόπουλος: «Ευρώ ή δραχμή;»

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 04.11.11 02:25
 

Νίκος Μπογιόπουλος: «Ευρώ ή δραχμή;»

«Ευρώ ή δραχμή;». Ιδού ο νέος αποπροσανατολισμός, το νέο «δίλημμα» στο οποίο απειλείται από τους εκβιαστές του ότι θα κληθεί να απαντήσει ο ελληνικός λαός.

Εκβιαστές, οι οποίοι με το γνωστό τους πάθος ως σεσημασμένοι του «μονόδρομου» γαυριούν: «Ευρώ»! «Ευρώ»!

*

Μέσα στον πανικό τους έχουν μετατρέψει το ίδιο το νόμισμά «τους» κάτι σαν «καθρεφτάκι», που το επιδεικνύουν στους «ιθαγενείς» για να τους ...ξεγελάσουν.

Η τακτική τους είναι μια πρώτης τάξεως απόδειξη,

αφ' ενός τού πόση αξία έχει το νόμισμά «τους», αφού οι ίδιοι το περιφέρουν σαν «καθρεφτάκι» και σαν «φύκι» που καμώνεται τη«μεταξωτή κορδέλα»,

αφ' ετέρου τού πόσο σέβονται τον ελληνικό λαό, στον οποίο συμπεριφέρονται σαν σε «ιθαγενή» που αυτοί, οι «κονκισταδόρες», του κουνάνε «μπιχλιμπίδια».

*

Φυσικά, ανεξαρτήτως των ισχυρισμών όλων αυτών των αστείων κομπογιαννιτών της πολιτικής οικονομίας,

το πραγματικό ερώτημα δεν είναι ούτε ευρώ, ούτε δραχμή, ούτε τάλαντο, ούτε αρχαία μνα.

Παρά την καταρρακτώδη προπαγάνδα,

παρά το φετιχισμό του εμπορεύματος - νομίσματος που προσπαθούν να καλλιεργήσουν,

παρά τη μετατροπή του ευρώ σε «τοτέμ», πίσω από το οποίο η άρχουσα τάξη πασχίζει να κρυφτεί για να συνεχίσει τη βάρβαρη πολιτική της,

η ουσία είναι άλλη και απολύτως ευδιάκριτη:

*

Το νόμισμα, το κάθε νόμισμα, δεν είναι ο σκοπός. Δεν είναι η αρχή και δεν είναι το τέλος.

Είναι το επίπεδο της οικονομίας μιας χώρας, είναι το παραγωγικό της επίπεδο, είναι η θέση της στο πλαίσιο της αλληλεξάρτησης εντός του παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος και του παγκόσμιου «καταμερισμού εργασίας», που καθορίζουν την αξία και τη σημασία (και) του νομίσματός της.

*

Για παράδειγμα, αν αύριο η Ταγκανίκα ανακηρύξει ως επίσημο νόμισμά της το δολάριο, προφανώς δε θα γίνει Αμερική...

*

Οταν η Αργεντινή κατέρρευσε και χρεοκόπησε, νόμισμά της ήταν το δολάριο...

*

Η Κίνα ανεβαίνει την πυραμίδα της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης χωρίς να έχει νόμισμα το ευρώ ή το δολάριο και η Ελβετία δε χρειάζεται το ευρώ ή το δολάριο για να λειτουργεί ως παγκόσμιος αποθησαυριστής...

***

Το νόμισμα είναι ένα «εργαλείο». Και όπως κάθε εργαλείο κρίνεται με βάση το «ποιανού» τη δουλειά κάνει.

Και είτε με τη δραχμή, είτε τώρα με το ευρώ, εκείνα που υπηρετούνται, δεδομένης της ανισομετρίας εντός της ΕΕ, είναι τα συμφέροντα της τάξης των κεφαλαιοκρατών,

είναι τα συμφέροντα της εγχώριας πλουτοκρατίας.

Η οποία γι' αυτό, άλλωστε, επέλεξε την προσχώρηση της χώρας στο ευρώ, καταθέτοντας από την πρώτη στιγμή ένα κομμάτι εθνικής κυριαρχίας (την οποία τώρα θυμούνται οι θιασώτες του Μάαστριχτ, της ΟΝΕ και της Ευρωζώνης) διά της απεμπόλησης της δυνατότητας άσκησης αυτοτελούς νομισματικής πολιτικής.

*

Σε ό,τι αφορά το λαό, όμως,

στον καπιταλισμό,

στην καπιταλιστική Ελλάδα

και για όσο θα υπάρχει καπιταλιστική Ελλάδα,

το ευρώ (η δραχμή, η αρχαία μνα, τα τάλαντα και τα γρόσια), το χρήμα, γενικά, αποτελεί και θα αποτελεί εκείνο το γενικό ισοδύναμο που αποτυπώνει την ανταλλακτική αξία των εμπορευμάτων και την αποκρυσταλλωμένη κοινωνική εργασία, μέσα στο καθεστώς της εκμετάλλευσης.

Από αυτήν την άποψη, λοιπόν, το ζήτημα για το λαό δεν είναι αν θα μετράει τη φτώχεια του σε ευρώ ή σε δραχμές.

Αν τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις θα τις μετράει σε ευρώ ή δραχμές.

Αν το σφετερισμό του μόχθου του από τους καπιταλιστές και τα μονοπώλια θα τον μετρά σε ευρώ ή σε δραχμές.

Αν την εκμετάλλευσή του και το ξεπούλημά του θα τα μετρά σε ευρώ ή σε δραχμές.

Το καίριο, το αποφασιστικό, το καθοριστικό, είναι η

αποτίναξη της εκμετάλλευσης. Με όποιο γενικό ισοδύναμο κι αν την μετρούν. Είτε σε ευρώ. Είτε σε δραχμές.

Πηγή: Εφημερίδα «Ριζοσπάστης»

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Δηλώστε συμμετοχή στο 2ο Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου

Νέοι επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιοί θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν για δεύτερη φορά στο επιτυχημένο Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου, που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβρη στο Χώρο Τέχνης και Πολιτισμού «ΕύΠολις-art». Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν με θεατρικά έργα της επιλογής τους (έως 60 λεπτά) και το ρεπερτόριο θα…

Θωμάς Κινδύνης: «Ο δρόμος προς την ευτυχία περνάει μέσα από τη γνώση και την αγάπη»

Αποκλειστική συνέντευξη του γνωστού καλλιτέχνη στο tempo.gr Ο Θωμάς Κινδύνης είναι ένας πραγματικός δάσκαλος του θεάτρου και της ζωής με αστείρευτη ενέργεια και αισιοδοξία, που προσπαθεί να σκορπίσει την ευτυχία στους γύρω του μέσα από την άοκνη ενασχόλησή του με ένα ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων. Πρόκειται για τον ορισμό του πολυπράγμονα…

Ανοιχτή ακρόαση για ηθοποιούς στο θέατρο Altera Pars

Ανοιχτή ακρόαση για άνδρες και γυναίκες ηθοποιούς διοργανώνουν ο θεατρικός οργανισμός Altera Pars και ο σκηνοθέτης Πέτρος Νάκος, για τις ανάγκες των κεντρικών παραγωγών του θεάτρου της ερχόμενης σεζόν 2018-2019. Πιο συγκεκριμένα, ζητούνται: - Άνδρες ηθοποιοί ερμηνευτικής ηλικίας 15 χρονών (οι υποψήφιοι αυτής της κατηγορίας μπορεί να…

Γιώργος Πλειός: «Να μη γίνουν τα fake news αφορμή για διακρίσεις εναντίον εναλλακτικών απόψεων»

Την άποψη ότι η όλη συζήτηση για τις παραποιημένες ειδήσεις ή αλλιώς «fake news» σχετίζεται πολλές φορές με την ηγεμονία στον δημόσιο λόγο, εξέφρασε σε συνέντευξή του ο καθηγητής Γιώργος Πλειός. Μάλιστα, όπως τόνισε, θα πρέπει να υπάρξει μεγάλη προσοχή όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, για το οποίο πολύς λόγος γίνεται το τελευταίο…

«Γλυκυτάτη γαία πατρίς» με την Άννα Βαγενά στο θέατρο Μεταξουργείο

Ξεκίνησαν οι παραστάσεις του έργου «Γλυκυτάτη γαία πατρίς» στη σκηνή του θεάτρου Μεταξουργείο. Πρόκειται για θεατρική μεταφορά από τρία μικρά διηγήματα του τελευταίου βιβλίου της Βάσας Σολωμού Ξανθάκη, της συγγραφέως του «Γάμου». Η σκηνοθεσία και η σκηνική μεταφορά ανήκουν στην αγαπημένη Άννα Βαγενά. Με καταπληκτικές περιγραφές της ζωής…

Γιορτή πολιτισμού από τα «Παραπολιτικά 90,1»

Με αφορμή τη συμπλήρωση τεσσάρων χρόνων λειτουργίας, ο ραδιοφωνικός σταθμός «Παραπολιτικά 90,1» γιορτάζει μαζί με τους ακροατές του σε μια σειρά εκδηλώσεων με ελεύθερη είσοδο, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων Από τις 11 έως τις 13 Μαΐου και ώρες 10:00-22:00, θα λειτουργεί Bazaar με χιλιάδες βιβλία που θα κοστίζουν μόλις 1 ευρώ. Επίσης,…

Back in Time

Αφιέρωμα: Δημήτρης Χορν (1921-1998)

Ο Δημήτρης Χορν γεννήθηκε το 1921, στην Αθήνα, ήταν γόνος γνωστής και…

Αφιέρωμα: Έλλη Λαμπέτη (1926-1983)

Παρ’ ότι λείπει από κοντά μας αρκετά χρόνια, ουδείς την έχει…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

Η γλυκιά ανάμνηση της Μαλβίνας

Και ποιός δεν είχε παρακολουθήσει την Μαλβίνα Κάραλη στις μοναδικές…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης