tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Τα... ευρω-παραμύθια που μας έλεγαν πριν από ακριβώς 10 χρόνια»

«Τα... ευρω-παραμύθια που μας έλεγαν πριν από ακριβώς 10 χρόνια»

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 03.01.12 20:53
 

Ν. Μπογιόπουλος: «Τα… ευρω-παραμύθια που μας έλεγαν πριν από ακριβώς 10 χρόνια»

Πριν από ακριβώς δέκα χρόνια, την 1 Γενάρη του 2002, η Ελλάδα εισέρχετο επισήμως στην ΟΝΕ και έμπαινε στις ράγες του ευρώ.

Το «κοινό μας νόμισμα», όπως έλεγε τότε ο Σημίτης, το ευρώ, ήταν γεγονός!

Ενα γεγονός που αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως αφορμή ώστε ο δημόσιος βίος να κατακλυσθεί από μιαανελέητη προπαγάνδαπου ως συνήθως επιδιώκει να παρουσιάσει το συμφέρον της πλουτοκρατίας σαν «εθνικό» και πολύ περισσότερο σαν «λαϊκό» συμφέρον...

*

Το τι ειπώθηκε εκείνες τις ημέρες από πολιτειακούς και πολιτικούς παράγοντες, από τα κόμματα και απ' όλο το θίασο των «αστέρων» του«ευρωμονόδρομου», δεν περιγράφεται.

Οι μεγαλοστομίες τους, τα ψέματα, οι υποσχέσεις τους για το βίο τον ανθόσπαρτο που ανέμενε τάχα τον ελληνικό λαό, συναγωνίζονταν σε γελοιότητα την αντιεπιστημονικότητα των «αναλύσεών τους» περί «θαλερής ΕΕ» και σε ρηχότητα τον πάλαι ποτέ ντόπιομαυρογιαλουρισμό.

*

Το τι συνέβη πραγματικά στην ΕΕ, στην Ευρωζώνη και στον καπιταλιστικό κόσμο εν γένει, το τι έχει υποστεί ειδικά ο ελληνικός λαός αυτά τα δέκα χρόνια που πέρασαν, το πού κατέληξαν εκείνα τα «ευρω-παραμύθια» είναι σε όλους γνωστά.

Στο φόντο, λοιπόν, της σημερινής σύγχρονης τραγωδίας για την Ελλάδα, στον μέσον της τωρινής ανείπωτης καταστροφής, ας θυμηθούμε τους παραδείσους που έταζαν (τότε) οι αρχιτέκτονες των ανθρωποθυσιών (του σήμερα).

***

«Ολοι οι Ελληνες μαζί, γυρίζουμε μια σελίδα στην ιστορία της χώρας.

Το ευρώ, το νόμισμα της Ευρώπης, είναι από χτες το νόμισμα της Ελλάδας.

Με το ευρώ, η Ελλάδα αφήνει οριστικά πίσω της περιφέρεια των σύγχρονων κρατών. Εισέρχεται αποφασιστικά σε ένα νέο πεδίο (...).

Το ευρώ (...) σηματοδοτεί ένα νέο σύμβολο, αλλά κι ένα νέο μέσο για την Ευρώπη της ειρήνης και της συνεργασίας.

Αποτελεί παράλληλα μια νέα εκκίνηση για την εδραίωση (...) μιας Ελλάδας ισχυρής και υπερήφανης μέσα στον σύγχρονο κόσμο, μιας Ελλάδας που διασφαλίζει την κοινωνική δικαιοσύνη και κατοχυρώνει τη λαϊκή συμμετοχή στην πρόοδο και την ανάπτυξη (...).

Το ευρώ προσδίδει συνθήκες σταθερότητας και προβλεψιμότητας στην οικονομία μας (...). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η πορεία μας στο μέλλον να είναι πιο ασφαλής, πιο σίγουρη και κατ' επέκταση πιο γρήγορη.

Με το ευρώ γίνεται παράλληλα η ελληνική οικονομία πιο ισχυρή, πιο ανταγωνιστική και πιο αποτελεσματική στην αξιοποίηση της συμμετοχής μας στην Ενωμένη Ευρώπη. Αποκτά νέες δυνατότητες στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην ανάπτυξη και στηνπραγματική αύξηση των εισοδημάτων των εργαζομένων και των συνταξιούχων.

Η εικόνα του "φτωχού συγγενή" δίνει τη θέση της στην αυτοσυνείδηση του λαού στην εικόνα μιας χώρας που πιστεύει στον εαυτό της (...) για την εφαρμογή των πολιτικών που οικοδομούν και κατοχυρώνουν μιαισχυρή κοινωνία συνοχής, ανθρωπιάς και αλληλεγγύης».

*

Αυτά τα... προβλεπτικά γράφτηκαν στην εφημερίδα «Τα Νέα» στις 2/1/2002.

Ανήκουν στον τότε πρωθυπουργό κ. Σημίτη.

Ο οποίος παρέα με το σημερινό πρωθυπουργό κ. Παπαδήμο, τότε διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, ποζάριζαν - τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς του 2002 - μπροστά από τα ΑΤΜ καλώντας φωτορεπόρτερ και τηλεοπτικές κάμερες να τους απαθανατίσουν.

Ηταν τότε που έφερναν στους «ιθαγενείς» το διά «πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν εν τω λαώ»(Καινή Διαθήκη, κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο, 9.35)... ελιξήριο του ευρώ.

*

Από την παραπάνω αναδρομή, ας συγκρατήσουμε, επομένως, τούτο:

Αυτοί που πριν μια δεκαετία «ζητούσαν» από την Ιστορία να τους στήσει... ανδριάντες για το «κατόρθωμά τους» να βάλουν τη χώρα στην ΟΝΕ, αυτοί που θεωρούσαν χρέος του λαού να τους υμνονολογεί αιώνια επειδή έφεραν στην Ελλάδα το ευρώ,

είναι οι ίδιοι που είτε ως πρόσωπα, είτε ως κόμματα, είτε ως επίσημη πολιτική,

έχουν το απύθμενο θράσος να ποζάρουν και πάλι σαν... «σωτήρες» (!), και μάλιστα ακριβώς τη στιγμή που σε όλη τη χώρα χάσκουν τα κοινωνικά ερείπια του «δημιουργήματός τους»:

Της πιο στυγνής ταξικής πολιτικής που έχει υποστεί ο εργαζόμενος λαός.

Αυτοί «ευρω-ψέματα», το ΚΚΕ την αλήθεια

Αυτοί «ευρω-ψέματα», το ΚΚΕ την αλήθεια

Στις 3 Γενάρη 2002, όταν τα περίπτερα κατακλύζονταν από τα εξάστηλα των εκδοτικών συγκροτημάτων με ουρανομήκεις ευχές και τυμπανοκρουσίες για το «Ευρω-ποδαρικό» που μας είχε βρει, ο «Ριζοσπάστης» απευθυνόταν στον ελληνικό λαό με αυτόν τον τίτλο στο πρωτοσέλιδό του. Ποιος, αλήθεια, έλεγε την... αλήθεια;

Οταν πριν από δέκα χρόνια όλοι αυτοί οι «σωτήρες» που μας κυβερνούν (και) σήμερα είχαν στήσει το «τοτέμ» του ευρώ, στο οποίο έσπρωχναν τον ελληνικό λαό να προσκυνήσει,

το ΚΚΕ, στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμα της ΚΕ του Κόμματος το 2002, σημείωνε:

*

«Καμία νέα σελίδα δεν ανοίγει για τους εργαζόμενους με την καθιέρωση του ΕΥΡΩ. Ανοίγει νέα σελίδα για την πλουτοκρατία. Νέα σελίδα υπέρ του λαού θα ανοίξει μόνο όταν θα βγει ο ίδιος στο προσκήνιο και θα χαράξει τη δική του πορεία».

***

Την επόμενη μέρα, στις 2 Γενάρη του 2002, και ενώ συνεχιζόταν το μεθύσι του πολιτικού προσωπικού της άρχουσας τάξης λόγω της έλευσης του ευρώ, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, σε άρθρο της στην εφημερίδα «Ημερησία», μεταξύ άλλων σημείωνε:

*

«Η λειτουργία του ευρώ θα έχει κι αυτή το "κόστος" της το οποίο όμως θα πληρώσουν μόνο οι εργαζόμενοι (...). Το οικοδόμημα της ΕΕ εμφανίζεται (...) κυρίως συνεκτικό απέναντι στους όρους εκμετάλλευσης των εργαζομένων της Ευρωζώνης (...). Ταυτόχρονα εντείνεται η ανισόμετρη ανάπτυξη των οικονομιών της Ευρωζώνης, οι αντιθέσεις μεταξύ των κρατών της (...). Οι συνέπειες από ενδεχόμενη ύφεση ήδη τρομάζουν (...)».

***

Οταν στις 3 Γενάρη του 2002 τα ΜΜΕ της πλουτοκρατίας είχαν φροντίσει το «ευρω-μεθύσι» να μετατραπεί πια σε ντελίριο, ο «Ριζοσπάστης» σε σχόλιό του για τα «νέα καθρεφτάκια» της άρχουσας τάξης, έγραφε:

*

«Ανοίγεις το ραδιόφωνο και ακούς για το "ευρώ"... Ανοίγεις την τηλεόραση και "βλέπεις" για το "ευρώ". Οι εφημερίδες "ευρώ". Ο Σημίτης πρωτοχρονιάτικα, κουνάει μια δεσμίδα "ευρώ". Τελικά, ποια η διαφορά όλων αυτών, που πουλούν ως πρόοδο το γεγονός ότι ο λαός θα μετρά πλέον τη φτώχεια του σε "ευρώ", από τους άλλους, που μοίραζαν παλιότερα καθρεφτάκια στους ιθαγενείς;».

Γράφει ο Νίκος Μπογιόπουλος - Εφημερίδα «Ριζοσπάστης»

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Το «φρικιό» που κρύβουμε μέσα μας...

Τελικά όλοι είμαστε «φρικιά» κι όποιος πει ότι είναι «φυσιολογικός»…

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης