tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Πατρίδα… σερβιτόρα;»

«Πατρίδα… σερβιτόρα;»

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Σάββατο, 07.01.12 14:21
 

«Πατρίδα… σερβιτόρα;»

Του Δημήτρη Τσιμούρα, Καθηγητή Φυσικής

Είναι γεγονός ότι σήμερα τα πράγματα έχουν ξεκαθαρίσει, όσο ποτέ άλλοτε, για το πού οδηγούμαστε. Αυτήν τη στιγμή οι «αντλίες» της άρχουσας τάξης και των κομμάτων της, σε πλήρη λειτουργία, μεταγγίζουν με ταχείς ρυθμούς πλούτο προς τα θησαυροφυλάκιά  τους. Μεταγγίζουν το δημόσιο πλούτο, κρατικό ή δημοτικό αλλά και τον  ατομικό της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Ό,τι δηλαδή με αίμα και θυσίες κατάφερε να δημιουργήσει τα τελευταία πενήντα χρόνια. Ηλίου φαεινότερον το πώς θα είναι το δικό μας αύριο, αν ολοκληρωθεί αυτή η μετάγγιση.

Παρ’  όλα αυτά υπάρχει ένα  ικανό  ποσοστό εργαζόμενων  που ελπίζει ότι, όταν περάσει η κρίση -αν όχι εξ ολοκλήρου αλλά οπωσδήποτε σε μεγάλο βαθμό- τα πράγματα για τους εργαζόμενους και το λαό  θα αποκατασταθούν! Όμως δυστυχώς η κρίση δεν είναι κάποιο φυσικό φαινόμενο, που θα περάσει. Το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα είναι που οδήγησε  τα πράγματα ως εδώ.  Το ίδιο είναι που την εκμεταλλεύεται  και αφαιρεί κατακτήσεις των εργαζομένων τουλάχιστον ενός αιώνα, γυρίζοντάς   μας οικονομικά πίσω στη δεκαετία του `50. Όμως  υπάρχει και  ένα ακόμη  ικανό  ποσοστό πολιτών -κάτι  που   αποτυπώνεται ως ένα βαθμό και στα γκάλοπ, χωρίς να παρερμηνεύεται βέβαια ο ρόλος τους- που ήλπισε και ελπίζει στη… σωτηρία του από τη σημερινή κυβέρνηση και τα    κόμματα  που την στηρίζουν. Ελπίζει  στον τραπεζίτη πρωθυπουργό Παπαδήμο, έναν από τους βασικούς αρχιτέκτονες που επινόησαν, υλοποίησαν και υλοποιούν αυτήν την πολιτική!

«Πατρίδα… σερβιτόρα;»

Είναι βέβαια προφανές ότι,  όταν γίνεται αναφορά σε αυτούς που εναποθέτουν τις ελπίδες τους  στην εν λόγω κυβέρνηση, δεν μπορεί κανείς να συμπεριλάβει ανάμεσά τους τον κάθε παρατρεχάμενο, τον κάθε λογής οσφυοκάμπτη ή στημένο κλακαδόρο, που υποβάλλει καθημερινά τα διαπιστευτήριά  του στους κυβερνώντες ή στα γρανάζια του συστήματος. Αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά πού  θα καταλήξει  αυτή η πορεία, εφόσον ολοκληρωθεί.  Απλώς, προσφέροντας τα πάντα στη σημερινή εξουσία, ζητούν και ελπίζουν να εξαιρεθεί το τομάρι τους από την τελική εξαθλίωση, στην οποία οδηγούμαστε και περιμένουν ότι θα τους ανατεθεί ο ρόλος του  επιστάτη στη… «νέα πατρίδα»!   

Το ερώτημα όμως είναι εύλογο. Υπάρχει η βάση, στην οποία να μπορεί να θεμελιωθεί μια τέτοια ελπίδα; Υπάρχει ιστορικό προηγούμενο, ώστε να επιστρέφει από μόνη της τα «κλεμμένα» στους εργαζόμενους η άρχουσα τάξη και να παραχωρεί σ’ αυτούς δικαιώματα που έχει πάρει πίσω; Η απάντηση φυσικά είναι γνωστή. Όμως οι κάθε είδους  μηχανισμοί της,  χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, εμφυτεύουν σε μερίδα των εργαζόμενων μια τέτοια ελπίδα. Στόχος τους είναι η αδρανοποίηση ενός όσο γίνεται μεγαλύτερου κομματιού των λαϊκών στρωμάτων, με αποτέλεσμα να αποτρέψουν τη δημιουργία εκείνης της «κρίσιμης μάζας» που θα αμφισβητήσει την εξουσία τους και θα τους ανατρέψει.

Είναι αυτονόητο ότι σε αυτόν τον πόλεμο πρέπει να εξουδετερωθούν με κάθε μέσο και τρόπο   τα «πολεμικά εργαλεία» του εχθρού. Να αποκαλυφθούν  οι   δούρειοι  ίπποι που έχει ενσπείρει  στις τάξεις μας, να πειστούν οι  πάντες  για το ποια θα είναι η μοίρα μας αύριο σε αυτή την ρημαγμένη πατρίδα, που σήμερα, όπως  ισχυρίζονται… ξεπουλούν για το καλό μας!

Η αντίσταση στην τρομοκρατία της… «ενημέρωσης», ιδιωτικής και κρατικής είναι επιβεβλημένη. Ο όρος «παπαγαλάκια» -τα παπαγαλάκια είναι αθώα πουλιά και απλώς αναπαράγουν ό,τι ακούν-  είναι σαφές ότι δεν αποτυπώνει την αλήθεια για  τους ακριβοπληρωμένους γκεμπελίσκους της λεγόμενης «ενημέρωσης». Αυτοί συνεχώς δικαιολογούν, με τις εν λόγω υπηρεσίες που προσφέρουν στα αφεντικά τους, τους προκλητικά  ιλιγγιώδεις μισθούς τους, που προφανώς δεν δίνονται άνευ λόγου και αιτίας.  Κάποιοι δε από αυτούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας, προκαλώντας το πανελλήνιο. Βέβαια, όσοι αντιστέκονται και  υπερασπίζονται το  δημοσιογραφικό λειτούργημα και την αξιοπρέπειά τους ή είναι άνεργοι ή βρίσκονται σε διωγμό από το ίδιο το σύστημα και τους εκπροσώπους του.   

«Πατρίδα… σερβιτόρα;»Υπάρχουν σήμερα επιχειρήματα, για να αποδειχθεί ο   ρόλος  όλων αυτών, που από το δικό του πόστο ο καθένας προσφέρει με το αζημίωτο  τις υπηρεσίες του στο σύστημα και στους εκφραστές του. Όπως υπάρχουν και ατράνταχτα επιχειρήματα, για να δειχθεί ο πραγματικός ρόλος του τραπεζίτη Παπαδήμου και των εφεδρειών, που ήδη έχουν έτοιμες. Άλλωστε  μόνο που δεν αγιοποιείται ο Σαμαράς, από κάποια λεγόμενα ΜΜΕ, που τον ετοιμάζουν να πάρει από τον Παπαδήμο -όταν και αυτός δεν θα μπορεί λόγω της έντονης λαϊκής  αγανάκτησης να «προχωρήσει» άλλο- την καταστροφική σκυτάλη,   για να συνεχίσει στην ίδια ρότα.   Δηλαδή μπορούμε τώρα να διαπιστώσουμε ότι  η απαίτηση από μόνη της να φύγει ο Γιώργος, όχι μόνο δεν βοήθησε αλλά έδωσε λάθος προσανατολισμό και ευνούχισε  κινητοποιήσεις.  Άφησε δε ανέπαφη την πολιτική, που τώρα εφαρμόζεται,  με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση από τον σημερινό διάδοχο και η οποία   θα εφαρμοστεί  αύριο  από τον Σαμαρά και πάει λέγοντας, μέχρι την τελική μας εξαθλίωση. Μέχρι που οι αμοιβές μας να  περιοριστούν μόνο στις ανάγκες της επιβίωσής μας. Όσο για τις συντάξεις, την  υγεία, την παιδεία, την ψυχαγωγία, κατακτήσεις αγώνων των εργαζόμενων -έστω και αν αυτές δεν κάλυπταν εξ ολοκλήρου τις λαϊκές ανάγκες-  θα αποτελέσουν ανάμνηση μακρινού παρελθόντος.

Προχθές, στο υπουργικό συμβούλιο,  ο τραπεζίτης Παπαδήμος, πολύ ευδιάθετος και χαμογελαστός, ανερυθρίαστα  δήλωσε  ότι κόκκινη γραμμή γι αυτόν είναι… η σωτηρία της πατρίδας! Μόνο που δεν διευκρίνισε και όχι τυχαία,  τι εννοεί πατρίδα.  Προφανώς  για τον εν λόγω κύριο πατρίδα είναι τα κέρδη των ομογάλακτών του τραπεζιτών και των συνεταίρων τους μεγαλοεπιχειρηματιών, μεγαλοεργολάβων, εφοπλιστών κλπ, που η κόκκινη γραμμή γι αυτούς έχει χαραχτεί στο όριο της πλήρους εξαθλίωσής μας.

Αυτοί που σήμερα βαρύνονται με την ευθύνη αυτής της πορείας και αυτής της κατάστασης για την πατρίδα μας,  αυτοί που σήμερα καλύπτουν με μανδύα «νομιμότητας»  μια κυβέρνηση που είναι μισητή στο λαό και που τα μέλη της  τρομάζουν να εμφανιστούν μπροστά του, φοβούνται και τρέμουν την καθολική αντίδραση όλων όσων σήμερα οδηγούμαστε σαν πρόβατα στη σφαγή. Τρέμουν μη δημιουργηθεί στους  εργαζόμενους εκείνη η «κρίσιμη μάζα»,*  η οποία και θα αναστρέψει τις αντλίες μετάγγισης του πλούτου και θα ανατρέψει τη δική τους «νομιμότητα». Τρέμουν, γιατί   είναι υπόλογοι  στον  Ελληνικό Λαό. Τα εγκλήματά  τους δεν παραγράφονται  και μια μέρα θα κληθούν να λογοδοτήσουν ενώπιόν του. Τρέμουν  τη λαϊκή οργή, γιατί γνωρίζουν ότι είναι οι αρχιτέκτονες  μιας «πατρίδας σερβιτόρας», ξεπουλημένης,  πεινασμένης,  δυστυχισμένης, αμόρφωτης, άρρωστης, με  τον λαό  υπηρέτη  τους, στη δική τους πατρίδα του πλούτου και της χλιδής!

«πες μου τι θα κάνεις τώρα, έτσι που σε καταντήσαν πατρίδα σερβιτόρα»

Υ.Γ: Ο τίτλος «Πατρίδα… σερβιτόρα» ανήκει στους προφητικούς στίχους του τραγουδιού του Αντώνη Βαρδή  «στην Ελλάς του 2000», που γράφτηκαν από τον Σαράντη Αλεβιζάτο,  με ερμηνευτές τον Αντώνη Βαρδή, Στέλιο Καζαντζίδη, Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα.

{youtube}m2ViRsD40AI{/youtube}

Και, για να κρατούμε ζωντανή τη μνήμη μας, να θυμηθούμε ότι το ΚΚΕ, μετά το Μάαστριχτ και τις λοιπές επαίσχυντες συμφωνίες, που ακολούθησαν και τις υπέγραφαν τότε όλες  οι  άλλες πολιτικές δυνάμεις,   πρόβλεψε και προειδοποίησε έγκαιρα το λαό για όλη την μέχρι σήμερα πορεία της χώρας, καταγγέλλοντας ότι μας προορίζουν για…  «γκαρσόνια της Ευρώπης»! 

* Με τον όρο «κρίσιμη μάζα» στη  Φυσική εννοούμε την ελάχιστη  δυνατή  ποσότητα ενός ραδιενεργού υλικού, που πρέπει να υπάρχει  σε ένα ραδιενεργό μίγμα, ώστε να μπορεί να συντηρηθεί από μόνη της  μία ελεγχόμενη αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση ή να προκληθεί μια πυρηνική έκρηξη.  

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Orson Welles, η ιδιοφυΐα της μεγάλης οθόνης

Έπεισε όλο το έθνος της Αμερικής πως έχουν καταλάβει τη χώρα εξωγήινοι και παρέμεινε μία αστείρευτη ευφυία μέχρι το τέλος της ζωής του. Ο Orson Welles παραμένει μία ιδιοφυϊα της μεγάλης οθόνης, ένας καλλιτέχνης με αστείρευτη έμπνευση που κατάφερε να συνδυάσει τη ριζοσπαστική σκηνοθεσία και την πρωτότυπη πλοκή. Η αστείρευτη…

Οι 5 κορυφαίοι χαρακτήρες ελληνικών σειρών όλων των εποχών

Οι ελληνικές σειρές μας χάρισαν μερικούς αξεπέραστους πρωταγωνιστές, οι οποίοι με τις ατάκες, την τρέλα και τον χαρακτήρα τους, έμειναν άφθαρτοι και διαχρονικοί. Ας δούμε τους πέντε από τους πιο διαχρονικούς ήρωες της μικρής οθόνης. Λάζαρος (Είσαι το ταίρι μου): Ο Λάζαρος είναι ο «φευγάτος» τύπος της διπλανής πόρτας, εκείνος που ζει…

Η Ρένα του θεάτρου, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης

Η Ρένα του θεάτρου, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης. Η Ρένα με το πηγαίο της χιούμορ, την έξυπνη ατάκα και την ατολμία της, πόσες φορές άραγε να μας χάρισε το γέλιο όταν όλα γύρω μας ήθελαν να μας κάνουν να κλαίμε; Η Ρένα που δε δίσταζε σε τίποτα, που εξέφραζε ακριβώς αυτό που αισθανόταν, δίχως να υποκύπτει στις παγίδες του κοινωνικού…

Παρατηρώντας την «Κραυγή» του Έντβαρντ Μουνκ

Η τέχνη είναι το σπουδαιότερο μέσο που έχει ένας άνθρωπος προκειμένου να εκφράσει όλα αυτά που κρύβει στον εσωτερικό του κόσμο. Η τέχνη μας χάρισε μερικούς ανεπανάληπτους πίνακες οι οποίοι συγκίνησαν και θα συγκινούν εσαεί τους φιλότεχνους. Η Κραυγή, ο υπέροχος πίνακας του Νορβηγού Έντβαρντ Μουνκ, ανήκει στα σπουδαιότερα έργα τέχνης όλων…

«Η ψυχή του ανθρώπου δεν γερνάει, μένει πάντα παιδική…» - Συνέντευξη με τις συγγραφείς του βιβλίου «Το Κάστρο των Παραμυθιών»

Μια νότα αισιοδοξίας και χαράς έρχεται να σκορπίσει στη μουντή καθημερινότητά μας «Το Κάστρο των Παραμυθιών», ένας συλλογικός τόμος με δέκα εικονογραφημένες ιστορίες, οι οποίες είναι εμπνευσμένες από θρύλους διαφόρων περιοχών της Ελλάδας. Το ιδιαιτέρως πρωτότυπο βιβλίο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και αποτελεί προϊόν της συνεργασίας…

Ομαδική έκθεση: «Έργα που αναδεικνύουν το ύφασμα του καναπέ»

Μια ξεχωριστή έκθεση, με «έργα που αναδεικνύουν το ύφασμα του καναπέ», θα εγκαινιάσει την Πέμπτη 28 Μαρτίου και ώρα 20:00 ο χώρος τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ». Σύμφωνα με το βιβλίο «Η Ελληνική Τέχνη από το Α έως το Ω», οι σκληροπυρηνικοί του εικαστικού κόσμου δεν εγκρίνουν τα «έργα τα οποία, αντί να προβληματίζουν τον θεατή, αναδεικνύουν το ύφασμα…

Έρχεται στην Αθήνα η Συμφωνική Ορχήστρα Τσαϊκόφσκι

Δύο μαγικές βραδιές στο Christmas Theater θα μας χαρίσει η σπουδαία Συμφωνική Ορχήστρα Τσαϊκόφσκι, που θα έρθει στην Αθήνα σε πλήρη σύνθεση, με 100 εξαίρετους μουσικούς, έχοντας στο πόντιουμ έναν ζωντανό μύθο της Ρωσικής μουσικής σχολής, τον Βλαντίμιρ Φεντοσέγιεφ. Θα παρουσιαστούν από τη μεγάλη Συμφωνική Ορχήστρα της Μόσχας οι διάσημες…

Παρουσίαση βιβλίου: «Το κάστρο των παραμυθιών» - Παρουσιάζει η Μ. Πονηράκη

Τον συλλογικό τόμο με τίτλο «Το κάστρο των παραμυθιών» θα παρουσιάσει η συγγραφέας Μαριλένα Πονηράκη την Κυριακή 10 Μαρτίου και ώρα 12:00 στην Έπαυλη Δροσίνη στην Κηφισιά, στο πλαίσιο του θεσμού «Άνοιξη Τεχνών» του ΝΠΔΔ Πολιτισμού & Αθλητισμού «Δημήτριος Βικέλας». Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί επίσης με δραματοποίηση και ένα από τα…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Αγορά και Εκπαίδευση

Στην εποχή της μετανεωτερικότητας που διανύουμε δεν είναι λίγοι αυτοί…

Βιβλίο vs “youtube” και “Power of Love”

Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ξυπνώντας την ημέρα της γιορτής μου ήταν…

Ο χαμένος χρόνος

Πολλές φορές, η ρουτίνα της καθημερινότητας και οι υποχρεώσεις,…

Όταν ένα κοντινό μας πρόσωπο πιστεύουμε ότι πάσχει από αλκοολισμό

Τα πρόσωπα που έχουν πρόβλημα με το αλκοόλ συχνά πιστεύουν ότι δεν…

Timing και άλλα τέτοια στολίδια

Ο τέλειος χρόνος.. Η σωστή ώρα.. Το καλό timing ρε παιδί μου. Μάθαμε…

Οι δρόμοι των κυπαρισσιών

Θα έπρεπε να ξεκινάμε το ταξίδι μας στον κόσμο, ξεκινώντας απ’ το δρόμο…

Back in Time

Οι κορυφαίες ατάκες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου (ΒΙΝΤΕΟ)

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας ταινίες του παλιού καλού κινηματογράφου,…

Η «ψυχή» των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946, γεννήθηκε ο πιο χαρισματικός ροκ…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Οι 11 κορυφαίες ταινίες του Γούντι Άλεν

Ο Γούντι Άλεν έχει στο βιογραφικό του πλειάδα έργων και θεωρείται ως…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης