tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Γιώργος Δελαστίκ: «Ή εμείς ή αυτοί»

Γιώργος Δελαστίκ: «Ή εμείς ή αυτοί»

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Κυριακή, 08.04.12 20:34
 

Γιώργος Δελαστίκ: «Ή εμείς ή αυτοί»

Συγκλονιστικό είναι το σημείωμα που άφησε ο συνταξιούχος φαρμακοποιός Δημήτρης Χριστούλας, ο οποίος τάραξε συθέμελα την Ελλάδα με την απολύτως συνειδητή πράξη της πολτπκής του αυτοκτονίας, με την κυριολεκτική έννοια του όρου, στην πλατεία Συντάγματος.«Πιστεύω πως οι νέοι χωρίς μέλλον κάποια μέρα θα πάρουν τα όπλα και στην πλατεία Συντάγματος θα κρεμάσουν ανάποδα τους εθνικούς προδότες, όπως έκαναν το 1945 οι Ιταλοί στον Μουσολίνι» έγραψε μεταξύ άλλων, κατακεραυνώνοντας την «κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου», όπως την αποκαλεί.

Βαθύτατα συγκινητική, διαπνεόμενη από ηθικό μεγαλείο και η επιστολή της κόρης του. «Το ιδιόχειρο σημείωμα του πατέρα μου δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες. Σε όλη τη ζωή υπήρξε ένας αριστερός αγωνιστής, ένας ανιδιοτελής οραματιστής... Για κάποιους, για τα "πεισματάρικα παιδιά της χίμαιρας", σε μια τέτοια κατάσταση η αυτοκτονία μοιάζει αυτονόητη, όχι σαν φυγή αλλά σαν κραυγή αφύπνισης», γράφει η Έμμυ Χριστούλα και συνεχίζει, απευθυνόμενη στον νεκρό: «Κοιμήσου πατέρα κι εγώ τραβάω στα αδέρφια μου και παίρνω τη φωνή σου. Μόνο αυτό ονειρευόσουν για τους νέους και νομίζω τα κατάφερες. Στο σημείο που έφυγες υπάρχει το σημείωμα ενός νέου. 'Το όνομα του νεκρού σήμερα είναι Δημοκρατία. Μα είμαστε 11 εκατομμύρια οι ζωντανοί και το όνομά μας είναι Αντίσταση"».

Σου σηκώνεται η τρίχα διαβάζοντας το διάλογο της κόρης με το νεκρό πατέρα. «Οι νέοι χωρίς μέλλον κάποια μέρα θα πάρουν τα όπλα...» γράφει εκείνος. «Κοιμήσου πατέρα κι εγώ τραβάω στα αδέρφια μου και παίρνω τη φωνή σου», του απαντά η θυγατέρα. Αισθάνεσαι ένα ρίγος και την ανάγκη να γονατίσεις με σεβασμό μπροστά στο ψυχικό και πολιτικό μεγαλείο του πατέρα και της κόρης.

Ρίγος και σεβασμό βεβαίως αισθανόμαστε μόνο εμείς, όσοι δηλαδή βρισκόμαστε σε τούτη τη μεριά της τάφρου που σκίζει ανειρήνευτα στα δύο την ελληνική κοινωνία, στο στρατόπεδο του λαού. Στην απέναντι πλευρά της αβύσσου βρίσκεται το αποκρουστικό κατακάθι του πολιτικού υποκόσμου του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που μας κυβερνάει.

Επιφανείς εκπρόσωποι του, ΠΑΣΟΚτζήδες φυσικά, όπως π.χ. ο Πάνος Μπεγλίτης ή ο Πάρης Κουκουλόπουλος έσπευσαν στα τηλεοπτικά κανάλια για να εκφράσουν δημοσίως την ενόχληση τους από την πολιτική πράξη της αυτοκτονίας του Δ. Χριστούλα, προκαλώντας άγρια αισθήματα οργής σε όσους τους είδαν, τους άκουσαν ή έμαθαν τι είπαν αυτά τα δύο άθλια από πολιτική σκοπιά υποκείμενα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η στάση αυτών των δύο υπουργών του ΠΑΣΟΚ κατέστησε πασιφανή σε όλους την πραγματικότητα πως με αυτούς τους πολιτικούς ο λαός είναι αδύνατον να συνυπάρξει. Αυτοί θεωρούν το λαό σκουλίκι και δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό να τον λιώσουν κάτω από τη σόλα τους οποιαδήποτε στιγμή το κρίνουν σκόπιμο. Όσο για την τεράστια πλειοψηφία του λαού, αυτή θέλει να τους κάνει κομμάτια με τα ίδια της τα χέρια. Μετά τα χρόνια της χούντας, ποτέ το σύνθημα «ή εμείς ή αυτοί» δεν είχε τόσο ισχυρή κυριολεκτική σημασία.

Τα μέλη της κατοχικής κυβέρνησης των συνεργατών των γερμανών και ευρωπαίων κατακτητών, όπως και των υπαλλήλων του ΔΝΤ, έχουν πλήρη επίγνωση της δοσιλογικής στάσης τους και των εγκλημάτων που διαπράττουν εναντίον εκατομμυρίων ελλήνων εργαζομένων, νέων, συνταξιούχων, μικρομεσαίων. Όπως όμως οι μαυραγορίτες της ναζιστικής Κατοχής, έτσι και οι σύγχρονοι πολιτικοί μαυραγορίτες των κυβερνήσεων Γ. Παπανδρέου και Λ. Παπαδήμου προτάσσουν το προσωπικό τους συμφέρον και αδιαφορούν για τους νεκρούς και τα ερείπια που αφήνει πίσω της η δράση τους σε αγαστή συνεργασία με τους κατακτητές. Ξέρουν ότι είναι ζωτικής σημασίας γι' αυτούς να καταπνίξουν με τη βία το κίνημα αντίστασης πριν αυτό επικρατήσει και τους στήσει, από πολιτική σκοπιά, στα έξη μέτρα.

Η απόπειρα δολοφονίας του προέδρου της ένωσης φωτορεπόρτερ Μάριου Λώλου, όπως συνάγεται από τη σοβαρότητα του χτυπήματος με κλομπ στο κρανίο και μάλιστα από πίσω, από αφιονισμένες δυνάμεις ΜΑΤατζήδων εντάσσεται σε αυτή την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που συγκυβερνούν. Ευτυχώς, ο υποψήφιος δολοφόνος απέτυχε να φέρει σε πέρας πλήρως την αποστολή του. Ο Μ. Λώλος έμεινε ζωντανός. Απέτυχαν όμως παταγωδώς οι όποιοι κι αν είναι οργανωτές της απόπειρας δολοφονίας στον πολπικό στόχο τους – να τρομοκρατήσουν δηλαδή τον ελληνικό λαό. Μάταιος κόπος. Με τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιούσε τις δυνάμεις ασφαλείας και η χούντα των συνταγματαρχών καθιστώντας τες μεν λαομίσητες, αλλά αναποτελεσματικές την κρίσιμη ώρα είτε της εξέγερσης του Πολυτεχνείου είτε της κατάρρευσης της δικτατορίας. Οι σιδηρόφρακτοι βασανιστές και δολοφόνοι δεν έσωσαν τους δικτάτορες.

Το ίδιο και τα ΜΑΤ σήμερα δεν πρόκειται να σώσουν τους πολιτικούς δοσίλογους της νέας Κατοχής προσπαθώντας ή και πετυχαίνοντας να δολοφονήσουν δημοσιογράφους και φωτορεπόρτερ για να μην αποτυπώνουν την κτηνωδία της δράσης τους και βλέπει όλος ο λαός με ποιον τρόπο προσπαθούν να κρατήσουν την εξουσία το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ. Τώρα που το καθεστώς τους κλονίζεται, γίνονται πιο επιθετικοί. Απαιτείται ψυχραιμία και αποφασιστικότητα για να μπορέσουμε να τους ξεφορτωθούμε για πάντα. Ο δρόμος θα είναι μακρύς και ακανθώδης.

Γράφει ο Γιώργος Δελαστίκ – Εφημερίδα «Πριν»

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Το «φρικιό» που κρύβουμε μέσα μας...

Τελικά όλοι είμαστε «φρικιά» κι όποιος πει ότι είναι «φυσιολογικός»…

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

«Ο γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ σε ένα εντυπωσιακό animation φιλμ

Βασισμένη στη πασίγνωστη νουβέλα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ «Ο γέρος και η…

Όταν ο «βασιλιάς» Έλβις Πρίσλεϊ βίωνε την αποτυχία

Λένε πως η αποτυχία είναι απαραίτητη για την ίδια την επιτυχία και…

Η «ψυχή» των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946, γεννήθηκε ο πιο χαρισματικός ροκ…

Οι 11 κορυφαίες ταινίες του Γούντι Άλεν

Ο Γούντι Άλεν έχει στο βιογραφικό του πλειάδα έργων και θεωρείται ως…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης