tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ας θυμηθούμε και ολίγον από… Αρσένη!

Ας θυμηθούμε και ολίγον από… Αρσένη!

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Πέμπτη, 17.05.12 15:02
 

Ας  θυμηθούμε και ολίγον από… Αρσένη!

Του Δημήτρη Τσιμούρα (Εκπαιδευτικός)

Αυτόν που έβαλε τα θεμέλια της ταφόπλακας στη δημόσια εκπαίδευση, έναν από τους πιο μισητούς υπουργούς παιδείας –ακόμη και η Διαμαντοπούλου έρχεται δεύτερη-  βρήκε η  «κυβερνώσα αριστερά» του ΣΥΡΙΖΑ να προτείνει  για   υπηρεσιακό Πρωθυπουργό! Οι λόγοι προφανείς. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Όμως κάπου τα όρια ξεπεράστηκαν. Οι ψηφοφόροι δεν είναι ούτε τόσο αφελείς, ούτε έχουν τόσο  περιορισμένη μνήμη, όσο νομίζουν οι προτείνοντες. Και βέβαια  αυτές  οι… προτάσεις περνούν τη λογική   ότι οι λύσεις θα προκύψουν με τέτοιου είδους «κινήσεις-ματ» και με το λαό όχι ξεσηκωμένο, όχι αγωνιζόμενο, αλλά καθήμενο στη γωνιά και στην πολυθρόνα του!

Με την ευκαιρία να θυμηθούμε ότι ο νόμος 2525/97, ο λεγόμενος και νόμος Αρσένη, επιβλήθηκε από την τότε… «σοσιαλιστική» κυβέρνηση Σημίτη, με την παραπληροφόρηση, το ψέμα, τη συκοφαντία, τα  μαθητοδικεία και τη βία σε όλες της τις εκδοχές, απέναντι  σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς,  που ξεσηκώθηκαν ενάντια σ’ αυτό το έκτρωμα. Να θυμηθούμε ότι για την  καταστολή αυτών των αγώνων χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο πράξη νομοθετικού περιεχομένου -4 Δεκεμβρίου του 99-  της λογικής του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν»!  Να θυμηθούμε επίσης ότι ο εν λόγω νόμος ήταν καθ’ υπόδειξη της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, ότι ο Αρσένης ανέλαβε με κάθε μέσο και τρόπο να τον επιβάλει και ότι πράγματι… δικαίωσε όλους  αυτούς, που τότε τον εμπιστεύτηκαν! Επίσης να θυμηθούμε ότι η απομάκρυνση του Αρσένη από την πολιτική οφείλεται και στη λαϊκή αγανάκτηση, που συσωρεύτηκε εναντίον του, με αποτέλεσμα στη συνέχεια να μην εκλεγεί ούτε βουλευτής! 

 Σήμερα οι πραγματικοί στόχοι αυτού του νόμου επιβεβαιωθήκαν πλήρως. Η δημόσια εκπαίδευση, με πρόγραμμα και στόχο, έφτασε στο έσχατο σημείο. Τώρα ετοιμάζονται για το επόμενο βήμα. Οι κυβερνώντες, οι όποιοι κυβερνώντες της λογικής της λεγόμενης «ευρωπαϊκής προοπτικής», θα εμφανίσουν σαν… «σωτήρες» της εκπαίδευσης  τους ιδιώτες-χορηγούς, επενδυτές, στους οποίους  και θα παραδώσουν τη σκυτάλη. Η δημόσια εκπαίδευση  είναι έτοιμη να… αναγορευτεί σε πεδίον πολύπλευρης εκμετάλλευσης και καθολικής εν γένει αμάθειας!

Τα χαρακτηριστικά αποσπάσματα που ακολουθούν ανήκουν σε σχετικό    άρθρο του γράφοντα με τίτλο,  Ο νόμος 2525/97 και οι πραγματικοί του στόχοι,  που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 1999 σε τοπική εφημερίδα της Βέροιας και στο Ριζοσπάστη.

«…Η κυβέρνηση κάνει μεγάλη προσπάθεια να κρύψει ποιους πραγματικά μαθητές "χτυπά" ο νόμος Αρσένη. Η κάθε αλλαγή, "μεταρρύθμιση", που έγινε τα τελευταία 20 χρόνια στην Παιδεία ήταν χειρότερη της προηγούμενης. Στόχος πάντα τα παιδιά των οικονομικά ασθενέστερων τάξεων…

Βέβαια, ένας από τους βασικούς στόχους του νόμου είναι και η υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Συνειδητή κυβερνητική επιλογή και όχι βιασύνη ή προχειρότητα. Ο Ν.2525/97, είναι πιστό αντίγραφο σχετικής έκθεσης του ΟΟΣΑ για το πώς πρέπει να είναι η ελληνική παιδεία.  Η έκθεση αυτή  δίνει συγκεκριμένες και λεπτομερείς οδηγίες για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου για την παραγωγή "ευέλικτου εργατικού δυναμικού". Φυσικά εργατικού δυναμικού περιορισμένης μόρφωσης, καταρτισμένου  απλώς, χωρίς απαιτήσεις και χωρίς δυνατότητα να δώσει απαντήσεις σε ουσιαστικά ερωτήματα για την ανεργία, τη φτώχεια και τον πλούτο, τον πόλεμο και την ειρήνη, χωρίς   να μπορεί  αντισταθεί σε κάθε μορφής εκμετάλλευση,  ικανοποιημένου από τη μερική απασχόληση και οπωσδήποτε να μη διεκδικεί. Η ΕΕ και η Κυβέρνηση θέλουν τα παιδιά των εργατών εργάτες, ενώ αντίθετα να μορφώνονται μόνο  εκείνοι που έχουν οικονομική δυνατότητα, οι οποίοι θα είναι και οι συνεχιστές της πολιτικής τους. Θέλουν νέους άβολους χειροκροτητές, χωρίς ενδιαφέροντα.

 Φυσικά τα αποτελέσματα των στόχων που βάζει ο νόμος 2525/97 θα φανούν άμεσα στο μέλλον. Όμως οι παρενέργειες τους, με την έναρξη της εφαρμογής του, έχουν ήδη φανεί. Ήδη από πέρυσι ο αριθμός των μαθητών που φοιτά στα φροντιστήρια αυξήθηκε απότομα. Οι μαθητές καθημερινά κάθονται 12-14 ώρες στα θρανία και η προσπάθεια για μελέτη, ύστερα από την υπερβολική κούραση της ημέρας, όπως είναι φυσικό, δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ετσι, οι μαθητές δε θα μαθαίνουν σε βάθος και θα αρκούνται στην επιφανειακή "γνώση".

Για τον  ελεύθερο χρόνο μαθητών, κάτι που είναι απαραίτητο και επιβεβλημένο, δεν μπορούμε να μιλάμε, όχι μόνο για τα Λύκεια αλλά και για τα Γυμνάσια ακόμη,. Η ψυχολογική πίεση που ασκείται είναι έντονη και φυσικά μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες ο μαθητής δεν αναπτύσσεται σαν πολύπλευρη προσωπικότητα. Ενας ακόμη ανομολόγητος στόχος του νόμου! Βέβαια  κανείς απ’  αυτούς που επιχειρούν να επιβάλουν αυτόν το νόμο δε σκέφτεται τα ανεξίτηλα τραύματα στην ψυχική υγεία των μαθητών εκείνων, που δε θα καταφέρουν να βγουν από αυτόν τον κυκεώνα των εξετάσεων, αλλά και όσων ακόμη θα πάρουν απολυτήριο, πετυχαίνοντας ή όχι την πανεπιστημιακή σχολή που επιθυμούν…»

Όταν λοιπόν γίνεται μια τέτοια πρόταση από ένα κόμμα, που διεκδικεί να γίνει μια «άλλη κυβέρνηση»,  η οποία πρόταση στην ουσία   απενοχοποιεί ένα πρόσωπο, που βαρύνεται αν μη τε άλλο για ένα νόμο, που έβαλε τα θεμέλια της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, για ένα πρόσωπο που υπηρέτησε με πάθος αυτήν την πολιτική, τότε επιβάλλεται να εξετάσουμε τα πράγματα και με μία δεύτερη ματιά!

ΥΓ1: Βέβαια και η αποδοχή του τραπεζίτη Παπαδήμου, ως υπηρεσιακού πρωθυπουργού από το ΣΥΡΙΖΑ,  είχε και αυτή τους  συμβολισμούς της!  Ο Παπαδήμος είναι ο άνθρωπος που όχι μόνο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιβολή και εφαρμογή των άδικων και  δυσβάσταχτων μέτρων για το λαό, όχι μόνο υπέγραψε ακόμη και την ύστατη στιγμή -μια μέρα πριν εγκαταλείψει την πρωθυπουργία-   να πάρουν 18 δις ευρώ οι τραπεζίτες(!), αλλά που συμμετείχε ενεργά  και στο γενικότερο σχεδιασμό αυτής της πολιτικής, σε ρόλο «συμβούλου»!!!  Είναι προφανές ότι αυτή η αποδοχή στέλνει  ένα σαφές μήνυμα στις… αγορές και προαναγγέλλει το ρόλο της «κυβερνώσας αριστεράς»!!!

ΥΓ2: Το σχετικό σκίτσο ανήκει σε μαθητή Λυκείου και δημοσιεύτηκε μαζί με το εν λόγω άρθρο σε τοπική εφημερίδα της Βέροιας, τον Ιανουάριο του `99.

(Κάντε κλικ εδώ και εδώ για να δείτε το νόμο σε μεγαλύτερο μέγεθος)

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

«Μαμά, γιατί θηλάζεις;»

Κυκλοφόρησε το παιδικό βιβλίο «Μαμά γιατί θηλάζεις» από τις εκδόσεις Οσελότος, που δημιουργήθηκε μέσα από τη συλλογική προσπάθεια της Μαρίας Δανιήλ-Παιδιάτρου, της Έφης Κουκουτσάκη-Μαίας και της Νατάσας Δανιήλ-φιλολόγου και εικονογράφου. Είναι αφιερωμένο σε όλες τις μαμάδες, αλλά απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Τα βάσανα της…

«Ο Άπιστος Θωμάς» του Καραβάτζιο

Ο εν λόγω πίνακας, με τίτλο «Ο Άπιστος Θωμάς», αποτελεί έργο του Μικελάντζελο Μερίτζι ντα Καραβάτζιο και τον ζωγράφισε περίπου το 1602-3, δηλαδή στις αρχές της εποχής Μπαρόκ.  Μερικά από τα χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού ύφους της περιόδου είναι το έντονο διακοσμητικό στοιχείο, η κίνηση, το συναίσθημα, τα έντονα χρώματα και οι έντονες…

Ο πόνος δε μένει πια εδώ…

Σήμερα ξεκίνησες από τα χτες. Ούτε καφές, ούτε κουλούρι. Γύρισες τα μαγαζιά, φόρτωσες σακούλες και χαρτιά τον ουρανό, έτρεξες για γλυκά, ζωγράφισες κάρτες, έκοψες κορδέλες, υλικά και συνήθειες. Και σαν όλα πια πήραν μια θέση στη σκηνή, έκανες ένα βήμα πίσω.  Λεπτό πανί στο χρώμα της άμμου, φουσκωτές γιρλάντες με ασημένια στολίδια, λεπτά…

Απόψε κλείδωσε… δε θα γυρίσω

Είναι κάποιες μέρες που δεν ξημερώνουν. Κρεμιούνται από την κουπαστή, τσαλαβουτούν σε νερά, γεμίζουν λάσπες και αφήνουν πατημασιές μέχρι το αύριο. Σε προσπερνούν, νιώθεις τη στάχτη τους να σε σκεπάζει πριν καν καείς, γεμίζουν με αέρα βορινό τα μπατζάκια σου μα εσύ στέκεσαι. Από συνήθεια. Από απόγνωση. Από απορία. Ποτέ δε σου εξήγησε…

Άνθρωποι από καλό χαρμάνι…

Κάθε πρώτη του Μάη, στο πλακόστρωτο έξω από το πατρικό της γιαγιάς μου τραβούσε χειρόφρενο το αγροτικό της Τασίας. Φορτωμένο με κασόνια, διαλυμένα πλαστικά, ιμάντες από χοντρό πανί, αρώματα εξοχής και μερικές σταγόνες πετρέλαιο στο κούτελο. Μια ντουντούκα από εφημερίδα, όπερα στο κασετόφωνο και ένα κομμένο λεμόνι σε πλαστικό ποτήρι. Τα…

ΕΚΠΛΗΞΗ IX: Για 9η χρονιά οι καλλιτέχνες στο πλευρό των αστέγων

Για μια ακόμη χρονιά, η καλλιτεχνική κοινότητα συσπειρώνεται επιστρατεύοντας τη δύναμη της τέχνης προς όφελος των αστέγων της Αθήνας, μέσα από την «ΕΚΠΛΗΞΗ», την ετήσια έκθεση της εικαστικής πλατφόρμας του artAZ, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με την ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΚΟ. Η μεγάλη εικαστική γιορτή, που αναδεικνύει το κοινωνικό πρόσωπο της…

Έλα να ξαπλώσεις δίπλα μου

Έλα να ξαπλώσεις δίπλα μου. Όχι, μη θυμώνεις. Δε θέλω κάτι πονηρό, δε σου ζητάω αυτό που πιστεύεις. Θέλω μόνο να ξαπλώσεις δίπλα μου και να μου κρατήσεις το χέρι, ξορκίζοντας όλους τους φόβους και τις αδυναμίες μου. Θέλω να αισθανθώ την παρουσία σου δίπλα μου να με διαβεβαιώνει πως όλα θα πάνε καλά, όταν εγώ είμαι πεπεισμένη για το…

Μια κριτική για την ταινία It

Το It, η κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του Stephen King, μου κέντρισε το ενδιαφέρον στο να θελήσω να το παρακολουθήσω. Η ταινία περιστρέφεται γύρω από το χαρακτήρα ενός τρομακτικού κλόουν ο οποίος κυνηγάει και φοβίζει μία παρέα παιδιών. Έχοντας δει την κλασική τηλεοπτική σειρά It του 1990 με τον ανεπανάληπτο Tim Burry, θεωρώ πως…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Η γυναίκα που χαμογελούσε πάντα

Μια γυναίκα κάποτε χαμογελούσε πάντα. Όλη την ημέρα, όλες τις ώρες, όλα…

Μιζέρια, ο ύπουλος εχθρός της κοινωνίας

Φίλε Άλκιμε!  Έπειτα από μια βροχή, αν είσαι τυχερός και στρέψεις το…

10 σοφές φράσεις του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου

Ο Γιάννης Ρίτσος, ο ποιητής της Ρωμιοσύνης, αποτελεί έναν από τους…

Ξεπερνώντας το αίσθημα ζήλιας για τους άλλους

Το αίσθημα της ζήλιας είναι λίγο πολύ γνωστό σε όλους. Εμφανίζεται σε…

Πώς να εντοπίσετε τις φοβίες σας και να απαλλαγείτε από αυτές

Ο φόβος είναι ένα ανθρώπινο συναίσθημα που προκαλείται εξαιτίας κάποιας…

Για τα «όχι» που άκουσα στη ζωή μου

Όλα τα όχι που άκουσα στη ζωή μου με έκαναν άνθρωπο δυνατότερο και…

Back in Time

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Οι 11 κορυφαίες ταινίες του Γούντι Άλεν

Ο Γούντι Άλεν έχει στο βιογραφικό του πλειάδα έργων και θεωρείται ως…

Οι κορυφαίες ατάκες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου (ΒΙΝΤΕΟ)

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας ταινίες του παλιού καλού κινηματογράφου,…

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης