tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Το επικοινωνιακό παιχνίδι των ΜΜΕ προς όφελος της Χρυσής Αυγής

Το επικοινωνιακό παιχνίδι των ΜΜΕ προς όφελος της Χρυσής Αυγής

( 17 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Χάρης Περτέσης | Κυριακή, 15.09.13 23:11
 

Το επικοινωνιακό παιχνίδι των ΜΜΕ προς όφελος της Χρυσής Αυγής

Σύσσωμα τα «αντικειμενικά» ΜΜΕ της χώρας, παίζουν εξαιρετικά το επικοινωνιακό παιχνίδι όσον αφορά την περίπτωση της Χρυσής Αυγής, η οποία είναι γεγονός ότι καταγράφει εδώ και πάρα πολύ καιρό εκπληκτικά ποσοστά στις δημοσκοπήσεις, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη από την οργή της πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών.

Καθόλου τυχαίο βέβαια όλο αυτό. Οι επικοινωνιολόγοι του συστήματος έχουν επιλέξει εσκεμμένα την εφαρμογή μιας τεχνικής αρνητικής διαφήμισης, που είναι πραγματικά πολύ ωφέλιμη για τα ποσοστά του κόμματος του Μιχαλολιάκου. Όχι ότι είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται η εν λόγω τεχνική, απλά στην προκειμένη περίπτωση υλοποιείται με μεγάλη ένταση και μαεστρία.

Έχει στηθεί ένας ολόκληρος μηχανισμός παραγωγής «ειδήσεων», τις οποίες παρακολουθούμε σε ημερήσια διάταξη και έχουν ως θέμα τις δραστηριότητες του ακροδεξιού κόμματος. Προβάλλονται μεν αρνητικά, ωστόσο στα μάτια των τηλεθεατών τις περισσότερες φορές εκλαμβάνονται θετικά και πόσο μάλλον από τη μεγάλη μάζα των αγανακτισμένων, που όντας αηδιασμένοι εξαιτίας της λειτουργίας των θεσμών, του ελλείμματος Δημοκρατίας και του οικονομικού αδιεξόδου που έχουμε περιέλθει, ψάχνουν από κάπου να πιαστούν. Ένα αδιέξοδο που δημιούργησαν και συντηρούν οι ίδιοι άνθρωποι που έχουν αυτή τη στιγμή τις τύχες της χώρας στα χέρια τους.

Αυτή, λοιπόν, η εσκεμμένη και καλά μελετημένη στρατηγική έχει ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση της άποψης στην κοινή γνώμη ότι η Χρυσή Αυγή είναι εκείνο το αντισυστημικό κόμμα που αποτελεί δήθεν εμπόδιο για την εφαρμοζόμενη βάρβαρη πολιτική, που έρχεται σε σύγκρουση με την εξουσία και που εντέλει θα… σώσει τη χώρα από τα μεγάλα οικονομικά και άλλα συμφέροντα.

Είναι αλήθεια ότι πολύς κόσμος νομίζει ότι μπορεί να έχει το κεφάλι του ήσυχο γιατί οι «άγριοι» της Χρυσής Αυγής βρίσκονται στο κοινοβούλιο και θα κάνουν «ντα» αυτούς που ξεπουλάνε την πατρίδα μας. Κι όμως, αγαπητοί μου, είναι γεγονός. Νιώθουν ασφάλεια οι αφελείς γιατί νομίζουν πως το ακροδεξιό κόμμα δρα για τα συμφέροντά τους και το καλό της χώρας. Αυτή την εντύπωση τους έχουν τεχνηέντως δημιουργήσει με παραφουσκωμένα ρεπορτάζ, μπόλική πλύση εγκεφάλου και φθηνό λαϊκισμό.

Έτσι κι αλλιώς, ο λαϊκισμός πάντα βοηθάει στη διαμόρφωση τέτοιων απόψεων (και τα εν λόγω κόμματα έχουν ιστορικά ως βάση τους μπόλικο από δαύτον), αλλά η πραγματικότητα αποδεικνύεται συνήθως εντελώς διαφορετική. Όποιος έχει αμφιβολίες, ας θυμηθεί τι έγινε στην Ιταλία του Μουσολίνι και τη Γερμανία του Χίτλερ, οι οποίοι πήραν την εξουσία με εκλογές, λαϊκίζοντας και εξαπατώντας τον κόσμο, για να αλλάξουν τελικά πολιτική στη συνέχεια προς όφελος του κεφαλαίου.

Τέλος πάντων, αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν υπήρχε η πρόθεση εκλογικού αφανισμού της Χρυσής Αυγής -όπως υποτίθεται ότι υπάρχει σαν κοινή επιθυμία των «μεγάλων»- ο τρόπος δράσης θα ήταν απλούστατος και πάρα πολύ συνηθισμένος όσον αφορά τις πρακτικές που εφαρμόζουν ανέκαθεν σε τέτοιες περιπτώσεις οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί του συστήματος. Προφανώς, θα την εξαφάνιζαν εντελώς από κάθε κανάλι, από κάθε εφημερίδα και από οποιοδήποτε μέσο ενημέρωσης. Ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή, από αυτό που πράττουν τώρα.

Δεν θα υπήρχε η παραμικρή αναφορά, είτε αρνητική είτε θετική πουθενά. Άντε το πολύ-πολύ να έριχναν κάποιο αδιάφορο ρεπορτάζ σε μορφή ανακοίνωσης για να δικαιολογήσουν το νόμιμο τηλεοπτικό χρόνο προβολής των κομμάτων (που έτσι κι αλλιώς δεν τηρείται ποτέ όπως πρέπει) και τίποτα παραπάνω. Με αυτό τον τρόπο, λίγοι θα ασχολούνταν, πολύ πιο λίγοι θα προβληματίζονταν και ακόμη λιγότεροι θα σκέφτονταν σοβαρά να ψηφίσουν τον Κασιδιάρη και την παρέα του. Πολύ πιθανόν μάλιστα η εν λόγω παρέα να μη βρισκόταν καν στη Βουλή αυτή τη στιγμή που διαβάζεις αυτές τις γραμμές.

Εφαρμόζοντας μια τέτοια επικοινωνιακή στρατηγική, το ακροδεξιό κόμμα ίσως να μην συγκέντρωνε αυτή τη στιγμή ούτε 3% και φυσικά σε καμία περίπτωση τα τεράστια διψήφια ποσοστά που καταγράφονται στις δημοσκοπήσεις. Κι όμως, το γεγονός αυτό δεν φαίνεται να προβληματίζει την εξουσία. Τουναντίον! Τρανή απόδειξη το γεγονός ότι συνεχίζει το ίδιο και απαράλλαχτο επικοινωνιακό παιχνίδι της!

Αντί ενός αποκλεισμού ή μιας φυσιολογικής προβολής στο πλαίσιο της πολυφωνίας που όλοι οι υγιώς σκεπτόμενοι θέλω να πιστεύω πως επιζητούμε, γινόμαστε θεατές μιας απίστευτης αρνητικής διαφήμισης καθημερινά. Την ίδια στιγμή, κάποιοι περίεργοι συστημικοί τύποι, που λαμβάνουν κάθε βράδυ με e-mail έτοιμη την άποψη που θα εκφράσουν το πρωί, διερωτώνται συνεχώς και με περίσσια υποκρισία στα πάνελ των μεγάλων καναλιών για την ανησυχητική δημοφιλία τόσο της «διαβολικής» Χρυσής Αυγής, όσο και των στελεχών της. Ποιοι διερωτώνται; Οι ίδιοι που αποτελούν εκτελεστικά όργανα του σκοτεινού προπαγανδιστικού μηχανισμού ενός κράτους-προτεκτοράτου, που βρίσκεται σε αποσύνθεση εδώ και δεκαετίες. Λες και δεν ξέρουν…

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Καλό συναπάντημα...

Στον προθάλαμο του ανακαινισμένου κτιρίου δίπλα στον παλιό ηλεκτρικό είχε στηθεί από μέρες ένα πρόχειρο γραφείο. Δύο πλάκες μπετόν, μια λωρίδα μοκέτας κι ένα ξύλινο ράφι κάπου πιο πίσω. Μια εταιρεία σχεδίου με έδρα το Μόναχο αναζητούσε προσωπικό. Η αγγελία είχε κυκλοφορήσει σε μια τοπική εφημερίδα και οι αιτήσεις είχαν ήδη ξεπεράσει τις…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Covid-19: Μην κλείνεις τα μάτια...

Όταν ήμασταν παιδιά και πηγαίναμε με τους γονείς μου στο χωριό της…

Για ένα γλάρο…

Κάθε χρόνο στο παλιό μας σπίτι ένα χελιδόνι έφτανε από νωρίς στη φωλιά…

Τι κερδίζουμε όταν αγαπάμε τον εαυτό μας

Το να αγαπάμε τον εαυτό μας είναι τόσο ωφέλιμο και σημαντικό, που…

Ευχαριστώ τους μαθητές και τους καθηγητές μου...

Μια μέρα έπεσε στα χέρια μου το «Γαϊτανάκι» της Ζωρζ Σαρή. Δεν ήξερα…

Η σωτηρία από τον ιό είναι στο χέρι μας

Πρωτόγνωρες οι στιγμές που βιώνουμε. Στιγμές που ο αόρατος εχθρός…

Όταν σταμάτησε ο χρόνος...

Δεν υπάρχουν πολλά λόγια για να περιγράψει κανείς πώς είναι να ζεις…

Back in Time

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

Οι 10 ταινίες με το πιο ανατρεπτικό φινάλε

Δέκα αξέχαστες κινηματογραφικές ταινίες, που το τέλος τους έχει…

«Ο γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ σε ένα εντυπωσιακό animation φιλμ

Βασισμένη στη πασίγνωστη νουβέλα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ «Ο γέρος και η…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης