tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Με το Διεθνές Βραβείο Giuseppe Sciacca τιμήθηκε ο Μίμης Πλέσσας (PHOTOS)

Με το Διεθνές Βραβείο Giuseppe Sciacca τιμήθηκε ο Μίμης Πλέσσας (PHOTOS)

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 20.09.13 01:44
 

Η βράβευση του Μίμη Πλέσσα από την κ. Βίκυ Μπαφατάκη

Στο πλαίσιο του εθελοντικού πολιτιστικού διημέρου «Επιρροές στο χρόνο… Δωδεκάνησα και πολιτισμός», τα Διεθνή Βραβεία Giuseppe Sciacca, με έδρα εκδηλώσεων το Βατικανό, τίμησαν στη Ρόδο τον κορυφαίο Έλληνα μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα για την πολυετή προσφορά του στη μουσική και στον παγκόσμιο πολιτισμό.

Στην τελετή βράβευσης πριν από τη συναυλία που ακολούθησε, η παρουσιάστρια της εκδήλωσης, δημοσιογράφος Τόνια Χατζημιχάλη, ανέφερε ότι για πρώτη φορά η Προεδρία των Βραβείων βραβεύει μια σημαίνουσα προσωπικότητα παγκόσμιας εμβέλειας – πέραν της ετήσιας τελετής στο Βατικανό – κι αυτό γιατί έκρινε ότι ο Μίμης Πλέσσας έπρεπε να βραβευτεί στο νησί των ιπποτών, στο φωτόλουστο νησί της Ρόδου, στο σταυροδρόμι πολιτιστικών επιρροών που αρμόζει στην ιπποτική προσωπικότητά του. 

Ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής, Μέλος της Επιτροπής Προεδρίας, αγαπημένος φίλος του βραβευόμενου συνθέτη και η Γενική Γραμματέας των Βραβείων, Βίκυ Μπαφατάκη, εκπροσωπώντας και τον Πρόεδρο, Don Bruno Lima, βράβευσαν τον μεγάλο καλλιτέχνη και επιστήμονα με τιμητική πλακέτα, περγαμηνή και μπρούντζινο γλυπτό που φιλοτέχνησε ο γλύπτης Γιάννης Σουβατζόγλου. Εξήραν το πολύτιμο έργο του Μίμη Πλέσσα, το ήθος, την ομορφιά του καλλιτέχνη και του ανθρώπου, καθώς και την καλλιτεχνική αγκαλιά που χαρίζει σε νέους ανθρώπους. Η Βίκυ Μπαφατάκη με την παράδοση της περγαμηνής ανακήρυξε τον Μίμη Πλέσσα επίτιμο μέλος των Διεθνών Βραβείων. 

«Κάθε φορά που λαμβάνω ένα βραβείο νιώθω να χαμηλώνω το μπόι μου, γιατί αν θέλεις να είσαι αληθινός την στιγμή που στ' αλήθεια κάποιος σε παραδέχεται μεγάλο, εσύ θα πρέπει με πολύ συνείδηση και μεγάλη ευαισθησία να χαμηλώνεις το μπόι σου και να ψηλώνεις τον πήχη. Κατόπιν με κάθε καλλιτεχνική προσφορά σου μαζί με τους σπουδαίους συνεργάτες σου, στο τέλος κάθε παράστασης, στο τέλος κάθε μουσικής μέθεξης να μπορείς με περηφάνια να λες σηκώσαμε τον πήχη. Να είστε καλά. Ευχαριστώ», δήλωσε εμφανώς συγκινημένος ο  Μίμης Πλέσσας.

Η ζωγράφος Χριστίνα Κωστοπούλου φιλοτέχνησε το πορτραίτο – φαγιούμ του Μίμη Πλέσσα, ενώ η εικαστικός και μέλος των Βραβείων, Δήμητρα Λαμπρέτσα, του χάρισε γλυπτό με θέμα τη Ρόδο που δημιούργησε για τον ίδιο.

Η Μεσαιωνική τάφρος γέμισε μουσική όταν κάθισε στο πιάνο ο μεγάλος συνθέτης… και ένωσε για άλλη μια φορά έλληνες, ξένους καλεσμένους αλλά και το υπέροχο κοινό της συναυλίας.  

Η Αν. Διεθνών σχέσεων Δώρα Αυγουλίδου τίμησε στο μέσον της εκδήλωσης τους υπέροχους τραγουδιστές Fide Koksal, Σπύρο Κλείσσα και την πρωτοεμφανιζόμενη Κατερίνα Νίκου που μάγεψαν με τις ερμηνείες τους το κοινό με υπέροχα μπρούντζινα γλυπτά του Άγγελου Παπαζιάν, καθώς και τους σπουδαίους μουσικούς Νάσο Σωπύλη και Δημήτρη Στασινό.  

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε κι ο Τούρκος δημοφιλής ηθοποιός Burak Hakki, μέλος των Διεθνών Βραβείων, ο οποίος αναφέρθηκε στην ευαισθησία και στην καλοσύνη που αποπνέει ο μεγάλος συνθέτης. Εξέφρασε τη χαρά του για τη συμμετοχή του στην εκδήλωση και εκφράστηκε υπέρ της σημασίας και της στήριξης της ελληνοτουρκικής φιλίας μέσα από τις τέχνες και τον πολιτισμό. Η Συντονίστρια Ελλάδας Φωτεινή Βρύνα, εκ μέρος των Βραβείων, δώρισε ένα γλυπτό στον Burak Hakki τονίζοντας τον στόχο των Βραβείων υπέρ της φιλίας των λαών. 

Στην ίδια εκδήλωση, ο Αντιδήμαρχος  Ρόδου και Πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ ΔΟΠΑΡ Ρόδου κ. Σάββας Διακοσταματίου,  τίμησε εκ μέρους του Δήμου Ρόδου με απονομή πλακέτας την Γενική Γραμματέα των Βραβείων, Βίκυ Μπαφατάκη για την προσφορά της στον πολιτισμό και στον εθελοντισμό. 

Μια ξεχωριστή νότα πριν από τη μεγάλη συναυλία δόθηκε από τις εμφανίσεις των πολιτιστικών συλλόγων των νησιών Ρόδου, Κω, Πάτμου, Καρπάθου και Κρητινίας, όπου σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στη Μεσαιωνική τάφρου παρουσίασαν τον τόπο τους, συστήνοντας την παράδοση και τον πολιτισμό της Δωδεκανήσου. 

Την εκδήλωση χαιρέτισαν εκ μέρους της Κυβέρνησης, η Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Χριστιάννα Καλογήρου, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης κι ο Αντιδήμαρχος  Ρόδου και Πρόεδρος του  ΔΟΠΑΡ, κ. Σάββας Διακοσταματίου. Παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς, ο Βουλευτής Ν.Δ. Βασίλης Υψηλάντης, η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μίκα Ιατρίδη, ο πρώην Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αριστοτέλης Παυλίδης,  περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι και πολλοί εκπρόσωποι φορέων καθώς και πολιτιστικών συλλόγων της Δωδεκανήσου. 

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Το «φρικιό» που κρύβουμε μέσα μας...

Τελικά όλοι είμαστε «φρικιά» κι όποιος πει ότι είναι «φυσιολογικός»…

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Η «ψυχή» των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1946, γεννήθηκε ο πιο χαρισματικός ροκ…

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Οι 11 κορυφαίες ταινίες του Γούντι Άλεν

Ο Γούντι Άλεν έχει στο βιογραφικό του πλειάδα έργων και θεωρείται ως…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης