tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ξέχασαν οι Έλληνες ότι υπήρξαν έθνος μεταναστών;

Ξέχασαν οι Έλληνες ότι υπήρξαν έθνος μεταναστών;

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Πέμπτη, 01.04.10 16:25
 

XAMII_8833444Εύστοχος για μια ακόμη φορά, ο Στέλιος Κούλογλου σχολιάζει από τη στήλη του στο tvxs τη βομβιστική επίθεση στα Πατήσια, που είχε ως αποτέλεσμα τον φρικτό θάνατο του 15χρονου Αφγανού. «Κανείς δεν είχε προειδοποιήσει το 15χρονο αθώο θύμα και τους οικείους του ότι οι κάτοικοι της χώρας αυτής έχουν ξεχάσει ότι υπήρξαν έθνος μεταναστών», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο δημοσιογράφος. Διαβάστε παρακάτω το άρθρο του, αναλυτικά:

Το πρόβλημα με το Χαμί,τον 15χρονο Αφγανό που διαμελίσθηκε την Κυριακή το βράδυ από μια βόμβα είναι ότι κανείς δεν τον είχε προειδοποιήσει. Όπως οι περισσότερες οικογένειες που το σκάνε από το Αφγανιστάν για να μην πεθάνουν, είτε από την πείνα ή από κάποια αδέσποτη αμερικανική βόμβα, έτσι και η δική του χρειάστηκε ίσως να διασχίσει με τα πόδια την απόσταση από την πατρίδα του μέχρι την Τουρκία, όπου έδωσε σε κάποιο σωματέμπορο τα απομεινάρια της περιουσίας της για μια θέση σε ένα καρυδότσουφλο που θα τη μετέφερε στην Ελλάδα.

Φαντάζομαι τη χαρά της οικογένειας, της μητέρας που έχει πάθει σήμερα νευρικό κλονισμό, της αδελφής του που μάλλον τυφλώθηκε από την έκρηξη βόμβας και του ίδιου του διαμελισμένου, όταν κάποια στιγμή πάτησαν το πόδι τους σε αυτό που πίστευαν ότι ήταν η Γη της Επαγγελίας. Σίγουρα η σκηνή θα έμοιαζε με αυτές τις σκηνές του Αμέρικα-Αμέρικα, με τους Έλληνες που πετούσαν από χαρά καθώς έφταναν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα στη Νέα Υόρκη. Κανείς όμως δεν είχε προειδοποιήσει το 15χρονο αθώο θύμα και τους οικείους του ότι οι κάτοικοι της χώρας αυτής έχουν ξεχάσει ότι υπήρξαν έθνος μεταναστών.

Κανείς δεν τους είχε πει ότι θα καταλήξουν σε μια χώρα όπου οι βατραχάνθρωποι φωνάζουν ρατσιστικά συνθήματα εναντίον των ξένων μπροστά στα μούτρα της πολιτικής ηγεσίας. Ότι αντί για την προστασία που δικαιούνται ως πολιτικοί πρόσφυγες -και την οποία οι Έλληνες είχαν απολαύσει όχι τόσο πολλά χρόνια πριν- θα κατέληγαν αβοήθητοι σε μια εχθρική συνοικία, γυρεύοντας ρούχα, τροφή αλλά και βόμβες, όπως αποδείχθηκε, μέσα στα σκουπίδια." Ήθελα τα παιδιά μου να μάθουν τη γλώσσα και να ζήσουμε σε μια χώρα που θαυμάζαμε για τον πολιτισμό της", είπε αφοπλιστικά ο πατέρας του Χαμί στην συνέντευξη του. Κανείς δεν του είχε πει ότι ο Έλληνας είναι όπως ο μαλάκας: γεννιέσαι, δεν γίνεσαι.

Δεν είχαν δηλαδή κανέναν να τους πληροφορήσει ότι στη χώρα της γενικευμένης αφασίας κυβερνώντων και κυβερνωμένων, οι τελευταίοι έχουν μπερδέψει την επανάσταση και την κοινωνική αλλαγή με τις στρακαστρούκες και τις δολοφονίες. Ότι τη στιγμή που ακόμη και στην Ουρουγουάη οι πρώην αντάρτες Τουπαμάρος εκλέγονται Πρόεδροι της Δημοκρατίας, η χώρα όπου έφτασαν είναι τόσο καθυστερημένη ώστε μοιάζει με την Ιταλία της «διάχυτης τρομοκρατίας» της δεκαετίας του '70. Ότι πρόκειται για τη μοναδική χώρα, με την εξαίρεση του Πακιστάν και κάποιων εμπόλεμων περιοχών, όπου τα βράδια θλιβερά φαντάσματα της επανάστασης πυροβολούν αστυνομικούς και σπέρνουν βόμβες δεξιά κι αριστερά.

Διότι αντίθετα με όσα έτρεξε θορυβημένη να δηλώσει η οργάνωση «Συνωμοσία των πυρήνων της φωτιάς», τονίζοντας ότι η ίδια πάντα προειδοποιεί και άρα δεν είχε σχέση με το συγκεκριμένο περιστατικό, το πρόβλημα εδώ δεν είναι η προειδοποίηση. Η βόμβα έσκασε στα χέρια του Αφγανού, όπως τον Οκτώβρη παραλίγο να σκάσει στα πόδια των συνεργατών του Βούγια που άνοιξαν την πόρτα της ώρα της έκρηξης. 'Η τον Νοέμβριο στα μούτρα της οικιακής βοηθού που ανυποψίαστη, όπως ο 15χρονος Αφγανός, μετέφερε τη βαλίτσα -πάλι με τη βόμβα των Πυρήνων- από το διαμέρισμα του Ανδρουλάκη στην πιλοτή της πολυκατοικίας, απ' όπου παρέλαυναν γείτονες και μικρά παιδιά. Με τόσες βόμβες να τοποθετούνται κάθε εβδομάδα από τόσες διαφορετικές ομάδες, ήταν στατιστικά αναπόφευκτο ότι στο τέλος κάποιος θα την πλήρωνε: η έκρηξη της Κυριακής δεν ήταν παρά η είδηση μιας προαναγγελθείσας δολοφονίας.

Την επόμενη μέρα της έκρηξης με σταμάτησε κάποιος στον δρόμο και με ρώτησε γιατί δεν έγιναν διαδηλώσεις, όπως όταν δολοφονήθηκε ο Γρηγορόπουλος. «Είχε άραγε η ζωή ενός συνομήλικου με τον Αλέξη Αφγανού μικρότερη αξία;». Την απάντηση έδωσε ίσως ένας κάτοικος της περιοχής, ο οποίος, όταν ρωτήθηκε αν ήξερε την οικογένεια από το Αφγανιστάν που γυρνούσε στην περιοχή ψάχνοντας τα σκουπίδια, απάντησε πως όχι, γιατί στη γειτονιά «δεν κοιτιόμαστε μεταξύ μας». Κανείς δηλαδή δεν είχε προειδοποιήσει την άμοιρη οικογένεια ότι έκανε το λάθος να φτάσει σε μια χώρα όπου οι κάτοικοι έχουν πάψει από καιρό να κοιτάζονται -και να κοιτάζουν τον εαυτό στους στον καθρέφτη- στα μάτια.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

Οι 11 κορυφαίες ταινίες του Γούντι Άλεν

Ο Γούντι Άλεν έχει στο βιογραφικό του πλειάδα έργων και θεωρείται ως…

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης