tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Μεγάλες αλήθειες είπε ο Στ. Τζουμάκας, αντιδρώντας στις επιλογές της κυβέρνησης

Μεγάλες αλήθειες είπε ο Στ. Τζουμάκας, αντιδρώντας στις επιλογές της κυβέρνησης

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 23.04.10 20:15
 

tzoumakas_12383Όταν ένα ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ μιλάει και λέει τα πράγματα με τ' όνομά τους σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή για τη χώρα, τότε σίγουρα αξίζει να τον ακούς με τη δέουσα προσοχή. Ο λόγος βέβαια για τον Στέφανο Τζουμάκα, ο οποίος είπε μεγάλες αλήθειες σε συνέντευξή του στο ΚΑΝΑΛΙ 1 του Πειραιά (90.4), χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα τόσο για τον δρόμο του ΔΝΤ που επελέγη, όσο και για τους συνεργάτες του πρωθυπουργού.

«Η κυβέρνηση έχει ευθύνη γιατί έκανε μονόδρομο το ΔΝΤ και μετέτρεψε την δανειστική κρίση σε στρατηγικό θέμα για τη χώρα. Αυτό είναι απαράδεκτο, υπήρχαν και άλλοι δρόμοι», τόνισε ο πρώην υπουργός και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, λέγοντας εν συνεχεία ότι «ο Παπανδρέου περιβάλλεται από μονεταριστές συνεργάτες, που τους ενδιαφέρει το νόμισμα και όχι η πραγματική οικονομία και η ανάπτυξη της χώρας» και πως «τα παπαγαλάκια του παρασιτικού κεφαλαίου, υπάλληλοι βουλευτές και υπουργοί, βγαίνουν στα δελτία και μιλάνε μόνο για το έλλειμμα, το χρέος και τον πληθωρισμό. Δεν μιλάνε για παραγωγή και ανάπτυξη».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη, αναλυτικά:

- Πως βλέπετε να εξελίσσεται αυτή η ιστορία με το ΔΝΤ;
Δεν θα ήθελα να επιβεβαιωθώ, δεν θα ήταν και το καλύτερο. Θα ήθελα να δω αυτά που υποστηρίζω στην παραγωγή της χώρας. Ωστόσο δεν πολύ ελπίζω γιατί βλέπω τους μιμητές του ΔΝΤ, που παρασιτούν στη χώρα, το παρασιτικό κεφάλαιο, τα τσιμέντα, το εμπόριο πετρελαίων, όλοι αυτοί, η ολιγαρχία που κατέχει τα ΜΜΕ και χαίρονται με αυτή την κατάσταση και λένε... «μα γιατί δεν έχετε ακόμη μπει στο ΔΝΤ». Αυτή η οικονομική τάξη, που δεν παράγει τίποτα, είναι υπεύθυνη γιατί αποτέλεσαν τη βάση του αιτίου. Το αίτιο δεν είναι το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας, αυτό είναι το αποτέλεσμα. Το αίτιο είναι η διάλυση της παραγωγικής τάξης της χώρας. Αφού δεν παράγει η χώρα και δεν εξάγει πλούτο δεν μπορεί να αποπληρώσει και το χρέος, όσους φόρους και όσα δάνεια κι αν πάρει η κυβέρνηση Παπανδρέου. Κι αυτοί οι κύριοι, εδώ και δεκαπέντε χρόνια, δεν θέλουν να ανοίξουν καμία συζήτηση για την οικονομία. Τα παπαγαλάκια τους, υπάλληλοι βουλευτές και υπουργοί , βγαίνουν στα δελτία των οκτώ και δείχνουν μόνο τη δημόσια οικονομία. Επί δεκαπέντε χρόνια μιλάνε μόνο για το έλλειμμα, το χρέος και τον πληθωρισμό. Διέλυσαν τη χώρα με την ανοχή πολιτικών ηγεσιών.

- Πιστεύετε ότι έχουν ευθύνη πολιτικοί και στελέχη του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι πιέζουν τον πρωθυπουργό για προσφυγή στο ΔΝΤ;
Η ευθύνη είναι ότι τους τελευταίους έξι μήνες το ΔΝΤ έγινε μονόδρομος. Υπήρχαν και άλλοι δρόμοι.

- Ποιοι δρόμοι;
Το πρώτο θέμα για την κυβέρνηση Παπανδρέου ήταν να αρχίσει από την οικονομία. Η χώρα πρέπει να παράγει και να οργανώσει την οικονομία της και ταυτόχρονα να πει ότι έχω κρίση επιτοκίων και δανεισμού. Όμως αυτή η κρίση έγινε στρατηγικό θέμα για τη χώρα. Αυτό είναι απαράδεκτο. Η κρίση δανεισμού είναι το αποτέλεσμα και όχι το αίτιο. Αίτιο το έκαναν όλοι οι φιλελεύθεροι, νεοφιλελεύθεροι, σοσιαλφιλελευθεροι και πάσης φύσεως φιλελεύθεροι, οι οποίοι έχουν την αντίληψη ότι οικονομία είναι μόνο το έλλειμμα, το χρέος και ο πληθωρισμός και δεν μιλάνε ποτέ για ανάπτυξη και παραγωγή. Αυτό επικρατεί και στις ηγεσίες της Ευρώπης. Είναι τυχοδιώκτες, δεν έχουμε ηγεσία στην Ευρώπη σήμερα. Ως εκ τούτου έπρεπε να αναζητήσουμε άλλες αγορές. Θα είναι επώδυνη η απόφαση προσφυγής στο ΔΝΤ, γιατί το ΔΝΤ δεν είναι ένας μηχανισμός τεχνικός αλλά πολιτικός και έχει όρους και όρια. Θα μειωθεί το εισόδημα των εργαζομένων και κάθε αξία 30%, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο πλούτος της χώρας.

- Συμφωνείτε με την επιστολή του κ. Παναγιωτακόπουλου; Είναι η πρώτη φορά που βάλει εναντίον στενών συνεργατών του πρωθυπουργού;

Σιγά το θέμα οι άνθρωποι ήταν πάντα μονεταριστές. Ο μονεταρισμός είναι δρόμος, τους ενδιαφέρει το νόμισμα και όχι η οικονομία και η ανάπτυξη της χώρας. Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, είναι πολιτικές ομάδες που έχουν την άποψη ότι πρέπει να αντιμετωπίσουν το αποτέλεσμα και όχι το αίτιο. Είναι άποψη των απανταχού φιλελεύθερων της Ε.Ε. και όχι μόνο.

- Πως βλέπετε την επόμενη μέρα για την Ελλάδα και τους εργαζόμενους αφού θα μπει το ΔΝΤ;
Μα είμαστε ήδη στο ΔΝΤ. Το ανακοίνωσε ο πρωθυπουργούς στις 16 Απριλίου και εγώ δήλωσα ότι είναι μία αποφράδα μέρα για τη χώρα, η οποία θα μπει σε μείωση αξιών κατά 30% και αυτό δεν είναι συνομωσία, είναι άποψη των νεοφιλελεύθερων, την οποία εκφράζει και ο σοσιαλφιλελεύθερος Στρος Καν. Η άποψή τους είναι ότι πρέπει να φτωχύνει η Ελλάδα κατά 30% για να γίνει ανταγωνιστική στο παρασιτικό κεφάλαιο.

- Οι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές φούσκες…
Η πρώτη φούσκα είναι τα μονοπώλια. Μιλήσαμε από το ’95 για τα καρτέλ. Και τότε λέγανε ότι είμαστε γραφικοί. Για να πέσουν οι τιμές, για να έχουμε ανταγωνιστικότητα πρέπει να διαλυθούν τα μονοπώλια και τα καρτέλ. Τα μονοπώλια και τα καρτέλ είχαν πάντα αγκαλιά τις κυβερνήσεις. Έχουν τον ΣΕΒ. Γιατί πανηγυρίζει ο ΣΕΒ; Που γύρισαν την οικονομία και την πήγαν στα Βαλκάνια; Που ότι παράγουν είναι μονοπωλιακό και σε καρτέλ; Από εκεί να αρχίσουμε. Μιλάνε αυτοί για οικονομία;

- Μέσα στους πέντε μήνες αυτούς δεν έχει κανείς πρωθυπουργός το μαγικό ραβδάκι για να ανεβάσει τους δείκτες της ανάπτυξης…
Όχι. Θα ξεκινούσαμε την συζήτηση για την οικονομία. Όχι να κάνουμε στρατηγικό θέμα κάθε βράδυ, να έχουμε τους τρομοκράτες της τηλεοπτικής χούντας να μας λένε ποιο είναι το spread και να είναι παπαγαλάκια των διεθνών κερδοσκόπων. (…) Είναι δύο οι δρόμοι. Δεν ήταν μονόδρομος. Δεν έπρεπε να είμαστε στα κεραμίδια, ούτε στον αέρα. Έπρεπε να ξεκινήσουμε από την οικονομία και να δούμε όλες τις αγορές.

- Πως μπορεί να επιστρέψει η ελπίδα;
Να ξαναδούμε το ζήτημα από το αίτιο. Να αρχίσουμε από την οικονομία. Κάθε άλλος δρόμος είναι έξω από τη λύση του προβλήματος. Η χώρα αν δεν οργανώσει την παραγωγή της κατά κλάδο, κατά νομό, κατά τομέα δεν πρόκειται να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα γιατί θα μειωθεί ο πλούτος της χώρας τώρα με αυτό.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

«Ο γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ σε ένα εντυπωσιακό animation φιλμ

Βασισμένη στη πασίγνωστη νουβέλα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ «Ο γέρος και η…

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης