tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λένε οι ειδικοί

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 23.06.09 21:47
 

german_electric_car_734567b.jpgΌλο και περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον, τόσο της αυτοκίνησης, όσο και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πάντως, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), έως ότου αποτελέσουν τμήμα της καθημερινότητας των Ευρωπαίων καταναλωτών, πρέπει να επιλυθούν πολλά προβλήματα, που αφορούν στη λειτουργία, τον ανεφοδιασμό αλλά και τη μαζική παραγωγή τους.

Στη Βόννη, την πρώην πρωτεύουσα της Ομοσπονδιακής Γερμανίας, πραγματοποιείται αυτές μέρες ένα διεθνές συνέδριο για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του γερμανικού Ινστιτούτου Φράουενχόφερ, για ενεργειακά ζητήματα, Μάρτιν Βίτσελ, τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, εκτός από φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των συμβατικών: είναι και αθόρυβα.

«Για τους κατοίκους μεγάλων πόλεων» πρόσθεσε, «όπως το Πεκίνο, που δυσανασχετούν από το καυσαέριο και το θόρυβο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν την ενδεδειγμένη λύση. Ο πληθυσμός ταλαιπωρείται αφάνταστα από το θόρυβο των μηχανών των αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων. Αν ρωτήσετε - για παράδειγμα - κατοίκους κινεζικών πόλεων, στις οποίες έχουν απαγορευθεί οι δίχρονοι κινητήρες σε μηχανάκια και αυτοκίνητα, τότε εκείνοι θα σας απαντήσουν ότι η διαφορά είναι μεγάλη».

Οι ανασταλτικοί παράγοντες


Βέβαια, όπως τόνισαν σχεδόν όλοι οι ειδικοί - ομιλητές στο συνέδριο της Βόννης, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος έως ότου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν μέρος της καθημερινότητας των πολιτών. Πάντως, η κυβέρνηση του Βερολίνου ευελπιστεί πως μέχρι το 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περί το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Συγκριτικά αναφέρεται πως σήμερα κυκλοφορούν στη Γερμανία περίπου 41 εκατ. αυτοκίνητα.

Παράλληλα, όμως, επισημάνθηκε ότι ένας από τους ανασταλτικούς παράγοντες στη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η μικρή διάρκεια της μπαταρίας τους. Για παράδειγμα, ένα από τα πρόσφατα οχήματα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mitsubishi διαθέτει αυτονομία 160 χλμ. Η απόσταση δεν είναι αμελητέα αλλά η φόρτιση της μπαταρίας του διαρκεί 7 ώρες. Οι ειδικοί, πάντως, πιστεύουν πως οι επιδόσεις στον τομέα αυτό θα βελτιωθούν θεαματικά, εκτιμώντας πως σύντομα η φόρτισή τους δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά της ώρας.

Πώς όμως θα διαδοθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν δεν υφίσταται δίκτυο ανεφοδιασμού με επαρκή κάλυψη; Η Κάρολιν Ράιχερτ της γερμανικής ιδιωτικής εταιρίας παροχής ενέργειας RWE, είπε, μιλώντας στη «ΝΒ», πως «απαιτούνται διευκολύνσεις προς τις εταιρίες παροχής ενέργειας, ώστε να στήσουν ένα δίκτυο με πλήρη κάλυψη. Μόνον έτσι ο κόσμος θα αποδεχθεί, εν τέλει, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Βέβαια, στα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετρά και η υψηλή τιμή αγοράς. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτροκίνητο κοστίζει περισσότερο από 32.000 ευρώ, δηλαδή περίπου τα διπλά απ’ ό,τι ένα αντίστοιχο συμβατικό. Το ζήτημα αυτό, πάντως, σύμφωνα με τους ομιλητές του συνεδρίου, θα ξεπεραστεί όταν αρχίσει και η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Καλό συναπάντημα...

Στον προθάλαμο του ανακαινισμένου κτιρίου δίπλα στον παλιό ηλεκτρικό είχε στηθεί από μέρες ένα πρόχειρο γραφείο. Δύο πλάκες μπετόν, μια λωρίδα μοκέτας κι ένα ξύλινο ράφι κάπου πιο πίσω. Μια εταιρεία σχεδίου με έδρα το Μόναχο αναζητούσε προσωπικό. Η αγγελία είχε κυκλοφορήσει σε μια τοπική εφημερίδα και οι αιτήσεις είχαν ήδη ξεπεράσει τις…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Οι πολλές «έξυπνες» συσκευές καθιστούν τους ανθρώπους λιγότερο ευτυχισμένους

Μπορεί η τεχνολογία να διευκολύνει τη ζωή μας, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι μας κάνει περισσότερο ευτυχισμένους. Ακριβώς το αντίθετο μάλλον, όπως προέκυψε από έρευνα Ελλήνων ερευνητών της διασποράς για τα νέα «γκάτζετ» των «έξυπνων» σπιτιών (smart homes). Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι όσες περισσότερες «έξυπνες» ηλεκτρονικές συσκευές…

Υπόκλιση…

Στο υπόγειο της οδού Βαλσάμη η λάμπα έκαιγε εδώ και μέρες. Κάπου κάπου ακουγόταν ένας θόρυβος πνιχτός σαν σουβλιά σε λαμαρίνα κι έπειτα πηχτή σιωπή. Στο διπλανό δωμάτιο η κυρά Ευθαλία στριφογύριζε στα χέρια της ένα παλιό μπατζάκι για κόντεμα. Κι έσπαγε το κεφάλι της… Εκείνο το απόγευμα ο μικρός της γιος λέει θα έπαιζε στο θέατρο. Τον…

Ελληνοφρένεια: Ο τσολιάς επιστρέφει στα ερτζιανά!

Από τη συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 θα εκπέμπει στο εξής η «Ελληνοφρένεια», όπως ανακοινώθηκε. Οι εκπομπές θα ξεκινήσουν στις 9 του Σεπτέμβρη και θα μεταδίδονται Δευτέρα έως Παρασκευή 13:00 με 14:00 το μεσημέρι. Ακολουθεί η ανακοίνωση του σταθμού, αναλυτικά: «Τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 καλωσορίζουν την «Ελληνοφρένεια»…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Οι βροχεροί άνθρωποι

Έχεις βρεθεί στην εξοχή πριν αρχίσει να βρέχει; Έχεις μυρίσει το χώμα…

Κι όταν πατάς τα όρια...;

Όρια. Καταβάθος, εαυτέ μου, δεν ξέρω αν συμπάθησες ποτέ στ' αλήθεια…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την…

Ζήσε τη στιγμή!

Ζήσε τη στιγμή γιατί το επόμενο λεπτό θα είναι ανάμνηση. Η κάθε στιγμή…

Να χαλάς χατίρια και να λες «όχι» στην εκμετάλλευση!

Χτυπάει το τηλέφωνο μετά από καιρό, κοιτάς τον αριθμό και είναι ένας…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης