Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λένε οι ειδικοί

5 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 5.00 (2 Ψήφοι)

german_electric_car_734567b.jpgΌλο και περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον, τόσο της αυτοκίνησης, όσο και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πάντως, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), έως ότου αποτελέσουν τμήμα της καθημερινότητας των Ευρωπαίων καταναλωτών, πρέπει να επιλυθούν πολλά προβλήματα, που αφορούν στη λειτουργία, τον ανεφοδιασμό αλλά και τη μαζική παραγωγή τους.

Στη Βόννη, την πρώην πρωτεύουσα της Ομοσπονδιακής Γερμανίας, πραγματοποιείται αυτές μέρες ένα διεθνές συνέδριο για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του γερμανικού Ινστιτούτου Φράουενχόφερ, για ενεργειακά ζητήματα, Μάρτιν Βίτσελ, τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, εκτός από φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των συμβατικών: είναι και αθόρυβα.

«Για τους κατοίκους μεγάλων πόλεων» πρόσθεσε, «όπως το Πεκίνο, που δυσανασχετούν από το καυσαέριο και το θόρυβο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν την ενδεδειγμένη λύση. Ο πληθυσμός ταλαιπωρείται αφάνταστα από το θόρυβο των μηχανών των αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων. Αν ρωτήσετε - για παράδειγμα - κατοίκους κινεζικών πόλεων, στις οποίες έχουν απαγορευθεί οι δίχρονοι κινητήρες σε μηχανάκια και αυτοκίνητα, τότε εκείνοι θα σας απαντήσουν ότι η διαφορά είναι μεγάλη».

Οι ανασταλτικοί παράγοντες


Βέβαια, όπως τόνισαν σχεδόν όλοι οι ειδικοί - ομιλητές στο συνέδριο της Βόννης, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος έως ότου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν μέρος της καθημερινότητας των πολιτών. Πάντως, η κυβέρνηση του Βερολίνου ευελπιστεί πως μέχρι το 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περί το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Συγκριτικά αναφέρεται πως σήμερα κυκλοφορούν στη Γερμανία περίπου 41 εκατ. αυτοκίνητα.

Παράλληλα, όμως, επισημάνθηκε ότι ένας από τους ανασταλτικούς παράγοντες στη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η μικρή διάρκεια της μπαταρίας τους. Για παράδειγμα, ένα από τα πρόσφατα οχήματα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mitsubishi διαθέτει αυτονομία 160 χλμ. Η απόσταση δεν είναι αμελητέα αλλά η φόρτιση της μπαταρίας του διαρκεί 7 ώρες. Οι ειδικοί, πάντως, πιστεύουν πως οι επιδόσεις στον τομέα αυτό θα βελτιωθούν θεαματικά, εκτιμώντας πως σύντομα η φόρτισή τους δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά της ώρας.

Πώς όμως θα διαδοθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν δεν υφίσταται δίκτυο ανεφοδιασμού με επαρκή κάλυψη; Η Κάρολιν Ράιχερτ της γερμανικής ιδιωτικής εταιρίας παροχής ενέργειας RWE, είπε, μιλώντας στη «ΝΒ», πως «απαιτούνται διευκολύνσεις προς τις εταιρίες παροχής ενέργειας, ώστε να στήσουν ένα δίκτυο με πλήρη κάλυψη. Μόνον έτσι ο κόσμος θα αποδεχθεί, εν τέλει, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Βέβαια, στα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετρά και η υψηλή τιμή αγοράς. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτροκίνητο κοστίζει περισσότερο από 32.000 ευρώ, δηλαδή περίπου τα διπλά απ’ ό,τι ένα αντίστοιχο συμβατικό. Το ζήτημα αυτό, πάντως, σύμφωνα με τους ομιλητές του συνεδρίου, θα ξεπεραστεί όταν αρχίσει και η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον.

Σχόλια (0)

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια εδώ

Αφήστε τα σχόλιά σας

  1. Δημοσίευση σχολίου ως επισκέπτης.
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;

Please publish modules in offcanvas position.