tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λένε οι ειδικοί

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 23.06.09 21:47
 

german_electric_car_734567b.jpgΌλο και περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον, τόσο της αυτοκίνησης, όσο και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πάντως, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), έως ότου αποτελέσουν τμήμα της καθημερινότητας των Ευρωπαίων καταναλωτών, πρέπει να επιλυθούν πολλά προβλήματα, που αφορούν στη λειτουργία, τον ανεφοδιασμό αλλά και τη μαζική παραγωγή τους.

Στη Βόννη, την πρώην πρωτεύουσα της Ομοσπονδιακής Γερμανίας, πραγματοποιείται αυτές μέρες ένα διεθνές συνέδριο για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του γερμανικού Ινστιτούτου Φράουενχόφερ, για ενεργειακά ζητήματα, Μάρτιν Βίτσελ, τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, εκτός από φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των συμβατικών: είναι και αθόρυβα.

«Για τους κατοίκους μεγάλων πόλεων» πρόσθεσε, «όπως το Πεκίνο, που δυσανασχετούν από το καυσαέριο και το θόρυβο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν την ενδεδειγμένη λύση. Ο πληθυσμός ταλαιπωρείται αφάνταστα από το θόρυβο των μηχανών των αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων. Αν ρωτήσετε - για παράδειγμα - κατοίκους κινεζικών πόλεων, στις οποίες έχουν απαγορευθεί οι δίχρονοι κινητήρες σε μηχανάκια και αυτοκίνητα, τότε εκείνοι θα σας απαντήσουν ότι η διαφορά είναι μεγάλη».

Οι ανασταλτικοί παράγοντες


Βέβαια, όπως τόνισαν σχεδόν όλοι οι ειδικοί - ομιλητές στο συνέδριο της Βόννης, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος έως ότου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν μέρος της καθημερινότητας των πολιτών. Πάντως, η κυβέρνηση του Βερολίνου ευελπιστεί πως μέχρι το 2020 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περί το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Συγκριτικά αναφέρεται πως σήμερα κυκλοφορούν στη Γερμανία περίπου 41 εκατ. αυτοκίνητα.

Παράλληλα, όμως, επισημάνθηκε ότι ένας από τους ανασταλτικούς παράγοντες στη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η μικρή διάρκεια της μπαταρίας τους. Για παράδειγμα, ένα από τα πρόσφατα οχήματα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mitsubishi διαθέτει αυτονομία 160 χλμ. Η απόσταση δεν είναι αμελητέα αλλά η φόρτιση της μπαταρίας του διαρκεί 7 ώρες. Οι ειδικοί, πάντως, πιστεύουν πως οι επιδόσεις στον τομέα αυτό θα βελτιωθούν θεαματικά, εκτιμώντας πως σύντομα η φόρτισή τους δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά της ώρας.

Πώς όμως θα διαδοθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν δεν υφίσταται δίκτυο ανεφοδιασμού με επαρκή κάλυψη; Η Κάρολιν Ράιχερτ της γερμανικής ιδιωτικής εταιρίας παροχής ενέργειας RWE, είπε, μιλώντας στη «ΝΒ», πως «απαιτούνται διευκολύνσεις προς τις εταιρίες παροχής ενέργειας, ώστε να στήσουν ένα δίκτυο με πλήρη κάλυψη. Μόνον έτσι ο κόσμος θα αποδεχθεί, εν τέλει, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Βέβαια, στα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετρά και η υψηλή τιμή αγοράς. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτροκίνητο κοστίζει περισσότερο από 32.000 ευρώ, δηλαδή περίπου τα διπλά απ’ ό,τι ένα αντίστοιχο συμβατικό. Το ζήτημα αυτό, πάντως, σύμφωνα με τους ομιλητές του συνεδρίου, θα ξεπεραστεί όταν αρχίσει και η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Ο Πεταλωτής για τους μισθούς των 40.000 ευρώ στην ΕΡΤ

Με αφορμή τις ανακατατάξεις σε πρόσωπα της ΕΡΤ μετά την αλλαγή κυβέρνησης και την έλευση προσεχώς νέων μεγάλων ονομάτων στο Ραδιομέγαρο, άναψε η συζήτηση για τα συμβόλαιά τους και το κατά πόσο η δημόσια τηλεόραση μπορεί να καλύψει τις υψηλές οικονομικές τους απαιτήσεις.  Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Πεταλωτής, έσπευσε…

Αεροπλανάκι…

Εκείνη την Παρασκευή του Οκτώβρη η κυρία Μερόπη ξεκίνησε πάλι για το σχολείο. Ανακάτεψε βιαστικά το τσάι της που είχε ήδη κρυώσει, ίσιωσε τη φούστα της, ξεκρέμασε το γκρι σακάκι και τοποθέτησε τα τετράδια των μαθητών στην τσάντα της. Ένα από αυτά το έβαλε σε διαφορετική θέση. Το προηγούμενο απόγευμα, διορθώνοντας τις εκθέσεις των μαθητών…

Σχέδιο για μείωση εργαζομένων στην ΕΡΤ;

Μια διαφορετική ΕΡΤ είχε υποσχεθεί προεκλογικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης και, σύμφωνα με δημοσιεύματα, υπάρχει πράγματι σχέδιο για σημαντικές αλλαγές στη δημόσια τηλεόραση. Μάλιστα, το εν λόγω σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και μείωση εργαζομένων. Στην παρούσα φάση, η ΕΡΤ διατηρεί στο δυναμικό της 2.220 άτομα προσωπικό, ενώ αν προστεθούν…

James Dean, ο αιώνιος έφηβος του σινεμά

Ο James Dean σκοτώθηκε σε δυστύχημα σε ηλικία μόλις 24 ετών, στο απόγειο της δόξας του, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από το όνομά του, ο οποίος παραμένει ακόμα και σήμερα το διαχρονικό πρότυπο αμφισβήτησης και εφηβικής τόλμης στο παγκόσμιο σινεμά. Συμβολίζει εκείνο τον αποξενωμένο έφηβο, ο οποίος στην κρίσιμη ηλικία που βιώνει, προσπαθεί…

«Το κυνήγι της χαμένης Ευτυχίας» - Διαδραστικό θεατρικό δρώμενο εν κινήσει

Ένα πρωτότυπο θεατρικό δρώμενο παρουσιάζουν η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία θεάτρου «ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΕΧΝΗΣ» και η «VC» στο VARIBOBI CLUB, υπό την αιγίδα του ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων. «Το κυνήγι της χαμένης Ευτυχίας» του Χάρη Γεωργιάδη είναι ένα διαδραστικό θεατρικό δρώμενο στο οποίο οι θεατές γίνονται… δράστες! Περπατώντας…

Orson Welles, η ιδιοφυΐα της μεγάλης οθόνης

Έπεισε όλο το έθνος της Αμερικής πως έχουν καταλάβει τη χώρα εξωγήινοι και παρέμεινε μία αστείρευτη ευφυΐα μέχρι το τέλος της ζωής του. Ο Orson Welles παραμένει μία ιδιοφυΐα της μεγάλης οθόνης, ένας καλλιτέχνης με αστείρευτη έμπνευση που κατάφερε να συνδυάσει τη ριζοσπαστική σκηνοθεσία και την πρωτότυπη πλοκή. Η αστείρευτη…

Οι 5 κορυφαίοι χαρακτήρες ελληνικών σειρών όλων των εποχών

Οι ελληνικές σειρές μας χάρισαν μερικούς αξεπέραστους πρωταγωνιστές, οι οποίοι με τις ατάκες, την τρέλα και τον χαρακτήρα τους, έμειναν άφθαρτοι και διαχρονικοί. Ας δούμε τους πέντε από τους πιο διαχρονικούς ήρωες της μικρής οθόνης. Λάζαρος (Είσαι το ταίρι μου): Ο Λάζαρος είναι ο «φευγάτος» τύπος της διπλανής πόρτας, εκείνος που ζει…

Η Ρένα του θεάτρου, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης

Η Ρένα του θεάτρου, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης. Η Ρένα με το πηγαίο της χιούμορ, την έξυπνη ατάκα και την ατολμία της, πόσες φορές άραγε να μας χάρισε το γέλιο όταν όλα γύρω μας ήθελαν να μας κάνουν να κλαίμε; Η Ρένα που δε δίσταζε σε τίποτα, που εξέφραζε ακριβώς αυτό που αισθανόταν, δίχως να υποκύπτει στις παγίδες του κοινωνικού…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Αυτοί που σε πλήγωσαν

Το χειρότερο ποιο είναι, ξέρεις; Να νιώθεις κενός. Να μη νιώθεις ούτε…

Κάνε την ψυχή σου καράβι

Θα νιώσεις πολλές φορές καράβια να βουλιάζουν μέσα σου. Μην τα αφήσεις.…

Κάνε το πάθος σύμμαχό σου

Όποιο δρόμο κι αν διαλέξεις, ό,τι κι αν σου υποσχεθούν πως θα σου…

Η άγνοιά μου για το «εκκρεμές» του Φουκώ!

Το «εκκρεμές» ήξερα τι είναι. Μας το είχε δείξει ο φυσικός στο σχολείο.…

Η πυξίδα

Αξίζεις! Αξίζεις, γι’ αυτό αγάπα και φρόντισε τον εαυτό σου. Ακόμα και…

Ο έρωτας

Το ξέρω ότι εσύ που μόλις τώρα ξεκίνησες να με διαβάζεις είσαι πολύ…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης