Δεν ολοκληρώνεται το 60% των αγορών μέσω Διαδικτύου

1 1 1 1 1 Βαθμολογία 0.00 (0 Ψήφοι)

pc_28343455

Φθηνότερα προϊόντα σε ποσοστό έως και 10%, συμπεριλαμβανομένου και του κόστους αποστολής, μπορούν σε αρκετές περιπτώσεις να προμηθευτούν οι Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου από ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία βρίσκονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ωστόσο, όπως αποδεικνύει πρόσφατη μεγάλη έρευνα που έγινε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οικονομία, η ποικιλία αλλά και ο εντοπισμός προϊόντων που ενδεχομένως δεν κυκλοφορούν στις χώρες καταγωγής των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι συχνά πολύ πιο... μακριά από ένα κλικ με το ποντίκι του καταναλωτή.

Ετσι, όπως προκύπτει από τη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διερεύνησε συνολικά 13.000 προσφορές (οι 11.000 για διασυνοριακές αγορές) από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε εκατό πολύ δημοφιλή προϊόντα από οκτώ βασικές κατηγορίες, από CD, κομπιούτερ, ψηφιακές κάμερες έως και πλυντήρια πιάτων, περισσότερες από 60% των παραγγελιών που έγιναν δεν κατάφεραν να ολοκληρωθούν.

Το αντίστοιχο ποσοστό για την Ελλάδα φτάνει το 63%, ενώ σε χώρες όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία εκτοξεύεται στο 76% και το 75% αντίστοιχα. Καλύτερη είναι η κατάσταση στην Αυστρία και την Ισπανία, όπου απέτυχε μόνο το 44% και το 46% των αγορών.

Σε ό,τι αφορά το είδος των προϊόντων, οι αγορές που εμφανίζεται να ολοκληρώνονται πιο εύκολα είναι τα βιβλία (67%), οι ταινίες και η μουσική (58%) και τα είδη οικιακής χρήσης (52%), ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζεται συνήθως στις ογκώδεις ηλεκτρικές συσκευές.

Χαρακτηριστικά

Οσο για τα ηλεκτρονικά καταστήματα με έδρα την Ελλάδα, αλλά και την Εσθονία, την Ουγγαρία, το Λουξεμβούργο και την Ισπανία, οι ερευνητές σημειώνουν ότι στο 20% των προσφορών που εξετάστηκαν δεν υπήρχαν επαρκείς πληροφορίες για τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Βασικότερη αιτία για την αποτυχία των διασυνοριακών ηλεκτρονικών αγορών φαίνεται ότι είναι η άρνηση πολλών ηλεκτρονικών καταστημάτων να αποστείλουν την παραγγελία στη χώρα του καταναλωτή (44% των παραγγελιών), ενώ προβλήματα δημιουργούνται και από τον τρόπο πληρωμής. Κι αυτό γιατί ακόμα και τα καταστήματα που πραγματοποιούν πωλήσεις με την πιστωτική κάρτα του καταναλωτή, δεν την αποδέχτηκαν τελικώς για πληρωμή στο 60% των προσφορών που εξετάστηκαν.

Την ίδια στιγμή στο 14% των περιπτώσεων δεν ήταν ευκρινής η τελική τιμή μαζί με το σύνολο των φόρων, στο 6% δεν εμφανιζόταν η περίοδος διάρκειας της προσφοράς, ενώ μόνο στο 1/3 των προσφορών υπήρχε ξεκάθαρη προσφορά εγγύησης του προϊόντος. Παρά τα προβλήματα, πάντως, από τις προσφορές που διερευνήθηκαν αποδεικνύεται ότι οι Ελληνες καταναλωτές μπόρεσαν να εντοπίσουν φθηνότερες τιμές έως και κατά 10% σε περισσότερες από τις μισές αναζητήσεις προϊόντων.

Να σημειωθεί ότι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στις χώρες της ΕΕ έφτανε τα 106 δισεκατομμύρια ευρώ το 2006, ενώ το Ιντερνετ εμφανίζεται ως το ταχύτερα ανερχόμενο δίκτυο πωλήσεων, δεδομένου ότι το 2008 το 51% των Ευρωπαίων λιανοπωλητών είχαν ηλεκτρονική... δράση.

Παρά την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, όμως, το χάσμα μεταξύ του εγχώριου και του διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει τεράστιο. Ετσι, ενώ το ποσοστό των Ευρωπαίων καταναλωτών που είχαν πραγματοποιήσει μία ηλεκτρονική αγορά αυξήθηκε από το 27% στο 33% μέσα σε δύο χρόνια (2006-2008), το ποσοστό όσων είχαν αποκτήσει κάτι από ηλεκτρονικό κατάστημα σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα εμφανίστηκε αυξημένο μόνο κατά μία ποσοστιαία μονάδα (από 6% στο 7%). Επιπλέον, μόνο το 21% των ηλεκτρονικών εμπόρων πουλά διασυνοριακά προϊόντα.

Πηγή: Εφημερίδα «Έθνος»

Σχόλια (0)

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια εδώ

Αφήστε τα σχόλιά σας

  1. Δημοσίευση σχολίου ως επισκέπτης.
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;

Please publish modules in offcanvas position.