3 λόγοι που οι Έλληνες αγαπούν να παίρνουν μάτι

3 λόγοι που οι Έλληνες αγαπούν να παίρνουν μάτι

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 18.02.20 20:17

3 λόγοι που οι Έλληνες αγαπούν να παίρνουν μάτι

Το μάτι δεν είναι ντροπή. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται πολλοί -ανάμεσά τους και ειδικοί του σεξ- όταν διερωτώνται για την αυξανόμενη δημοφιλία των βίντεο και των ιστοσελίδων που προάγουν το συγκεκριμένο σεξουαλικό ερέθισμα.

Προσοχή όμως... δε μιλάμε για το μάτι με τη σκληροπυρηνική έννοια του όρου. Το «μάτι» δηλαδή πού γίνεται το βράδυ σε σκοτεινές και απομονωμένες περιοχές, όπου πολλά ζευγάρια καταφεύγουν για να κάνουν κάτι μακριά από ενοχλητικές παρατηρήσεις. Ούτε το «μάτι» που γίνεται χωρίς τη συγκατάθεση εκείνων των οποίων τις πράξεις παρακολουθούμε.

Αναφερόμαστε στο μάτι με την παραδοσιακή έννοια του Peeping Tom. Αυτού δηλαδή που στην Ελλάδα ίσως είναι γνωστό και ως «σύνδρομο της κλειδαρότρυπας». Της αρχέγονης τάσης του ανθρώπου να παρατηρεί και να ιντριγκάρεται κοιτώντας άλλους να κάνουν κάτι που -αν και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φυσιολογίας -σε πολλές κοινωνίες δεν είθισται να πραγματοποιείται υπό το βλέμμα γνωστών και αγνώστων.

Εναλλακτικά μπορούμε να αναφερθούμε στο μάτι με τον ορισμό όπως αυτός παρουσιάζεται κατά τα τελευταία 15 χρόνια. Και περιλαμβάνει άτομα που είτε βιντεοσκοπούν τις περιπτύξεις τους για να τις ανεβάζουν σε μεγάλα site σεξ (όπως για παράδειγμα το Pornhub και το theporndude.com), ώστε να τους δουν διάφοροι «ενδιαφερόμενοι», είτε επιτρέπουν τη θέαση σε real time σε κάποια από τις ιστοσελίδες που ειδικεύονται σε αυτό.

Μάλιστα τα λεξικά και οι κώδικες των σεξολόγων αναγκάζονται να ξαναγράψουν και να αναθεωρήσουν τις παραδοσιακές θεωρίες για το μάτι μετά από αυτές τις εξελίξεις, καθώς πλέον απευθυνόμαστε σε μια γενιά που αντιλαμβάνεται το σεξ εντελώς διαφορετικά από ότι το αντιλαμβανόμασταν στις δεκαετίες που μας πέρασαν. Οι σημερινές γενιές το έχουν απομυθοποιήσει, το έχουν απελευθερώσει στο μυαλό τους και έχουν επιτρέψει σε αυτούς που τους αρέσει να βλέπουν να μην κρύβονται άλλο.

Το «μάτι» στο σεξ με τη μοντέρνα έννοια

Παλαιότερα κάποιος που του άρεσε να παρακολουθεί άλλους κατά τη διάρκεια της ερωτικής πράξης θα χαρακτηριζόταν σίγουρα ματάκιας. Και πολλές φορές θα είχε την αντιμετώπιση του ανώμαλου και του περιθωριακού. Πλέον όμως, με τη μεταστροφή των αξιών των δυτικών κοινωνιών και την ανάπτυξη της τεχνολογίας, μας επιτρέπεται να διαχωρίζουμε μεταξύ αυτού που το κάνει καθαρά από μια μη-κανονική παρόρμηση (και που μπορεί να αποδειχτεί και επικίνδυνος για τα αντικείμενα της παρατήρησης) και αυτού που το πράττει εν γνώσει όσων κάνουν σεξ μπρος στα μάτια του.

Αυτός ο τελευταίος δεν έχει τη ρετσινιά του freak που έχει ο κρυμμένος πίσω από κάποιο δέντρο ή από κάποια κλειδαρότρυπα ή που έχει κρύψει κάπου μια κάμερα. Τουναντίον...θεωρείται κάποιος που απλά εκδηλώνει ανοιχτά τη συγκεκριμένη προτίμηση και η βιομηχανία του σεξ έχει φροντίσει να τον ικανοποιήσει όπως τόσους άλλους. Πώς; Μα φυσικά με τη λειτουργία χιλιάδων σελίδων στις οποίες ζευγάρια (ή μεγαλύτερα γκρουπ ανθρώπων) βγάζουν προς τα έξω την εικόνα από την κρεβατοκάμαρά τους.

Έτσι, εν έτει 2020 κανείς δε βρίσκει πλέον παράξενο ότι υπάρχουν ζευγάρια που κάνουν κανονικά σεξ ενώ ταυτόχρονα κάποιοι παρακολουθούν από την κάμερα. Και πως οι σελίδες που φιλοξενούν αυτά τα «θεάματα» γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς. Γι’ αυτό και όσοι το κάνουν, μεταξύ των οποίων και χιλιάδες Έλληνες που ανεβάζουν τη συγκεκριμένη κατηγορία πολύ ψηλά στις προτιμήσεις στα σχετικά site, δε θεωρούνται πλέον περιθωριακοί.

Το φαινόμενο της «κλειδαρότρυπας», όπως αυτό ονομάζεται στην επιστήμη του σεξ, είναι γνωστό και έχει μελετηθεί από αρκετά παλιά. Παρακάτω θα δούμε τις επιστημονικές και όχι μόνο εξηγήσεις του φαινομένου και θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε γιατί οι Έλληνες είναι και αυτοί στους λαούς που αγαπούν ιδιαίτερα το να παίρνουν μάτι.

erotas_193013443.jpg

Τι λέει η επιστήμη

Ένα τόσο σημαντικό θέμα για την ανθρώπινη ψυχολογία και σεξουαλικότητα δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη την επιστήμη. Οι περισσότεροι μελετητές του φαινομένου συγκλίνουν στην άποψη πως η συγκεκριμένη συμπεριφορά εξηγείται εύκολα αν ανατρέξουμε στις ρίζες του είδους μας και στα πρώιμα στάδια των κοινωνιών που σχημάτισαν οι άνθρωποι.

Στα κείμενα και στα ευρήματα των αρχαιολόγων υπάρχουν μαρτυρίες από κοινωνικές δομές που αποδεικνύουν πως το σεξ δεν ήταν πάντα η κρυφή και πολύ προσωπική πράξη που θεωρείται στις μέρες μας. Το αντίθετο μάλιστα. Σε ορισμένες από αυτές τις ομάδες η σεξουαλική συνεύρεση ενός ζευγαριού (ή ακόμα και περισσοτέρων ανθρώπων) θεωρούνταν μία πράξη η οποία όχι μόνο δεν απέκλειε τους άλλους από τη θέασή της αλλά αντίθετα τους προσκαλούσε κιόλας να δουν και να συμμετέχουν. Σε κάποιες από αυτές μάλιστα έφτασε να θεωρείται και μέσο εξομάλυνσης των ανθρώπινων σχέσεων ή ακόμα και μέρος της τελετουργίας της γνωριμίας και του ζευγαρώματος.

Οι επιστήμονες που μελετούν ακριβώς αυτή τη συμπεριφορά θέλουν να σημειώσουμε πως η θεώρηση του σεξ ως κάτι απόκρυφο και κοινωνικά ή θρησκευτικά κατακριτέο είναι πιο πρόσφατη εξέλιξη στην ανθρώπινη ιστορία. Κάτι που έχει επιβληθεί από συγκεκριμένους φορείς (πχ εκκλησία, συντηρητικές κυβερνήσεις) για λόγους ίσως ελέγχου του πληθυσμού και της ανθρώπινης συμπεριφοράς και όχι γιατί η φύση μας το επέβαλε. Επόμενο είναι λοιπόν όσο απομακρυνόμαστε από τα συντηρητικά και παλαιωμένα πρότυπα, η εξοικείωσή μας με το να βλέπουμε και να μας βλέπουν να επιστρέφει στα παλαιότερα επίπεδα.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας υπήρξαν (και εξακολουθούν να υπάρχουν) ομάδες και πληθυσμοί στους οποίους το σεξ μπροστά σε άλλους δεν θεωρήθηκε ποτέ ταμπού.

Ο ρόλος της μονογαμίας

Μία άλλη ενδιαφέρουσα επιστημονική άποψη είναι πως ο άνθρωπος δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία του είδους μονογαμικό ον. Και αυτό μπορεί να προσφέρει μια εξήγηση αντίστοιχη με εκείνη που εξετάσαμε στην προηγούμενη παράγραφο. Σαν όλα τα υπόλοιπα θηλαστικά, έτσι και εμείς για εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια είχαμε σαν κύριο συστατικό της επιβίωσης την πολυγαμία, έναν θεσμό βιολογικό που όμως σε πολλές κοινωνίες αντικαταστάθηκε για διάφορους λόγους από τη μονογαμία.

Οι επιστήμονες που υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη υπόθεση θεωρούν πως το μάτι και η έμφυτη τάση του ανθρώπου στο να αρέσκεται να κοιτάει άλλους την ώρα του σεξ, εξηγείται από το γεγονός πως έτσι ως ένα βαθμό υποκαθιστά και αντικαθιστά τη δυνατότητα που είχε να κάνει σεξ με περισσότερους του ενός συντρόφου. Κοινώς λοιπόν, ο μοντέρνος άνθρωπος που δεν μπορεί να αγγίξει το ξένο λόγω των περίπλοκων κοινωνικών κανόνων, αναγκάζεται να καταφύγει στο μάτι για να υποκαταστήσει έτσι την τάση που έχει το είδος να «ζευγαρώνει» με παραπάνω από ένα άτομο.

Οι αναπόφευκτες συγκρίσεις που κάνουμε όταν κοιτάμε τους άλλους

Και αν οι παραπάνω λόγοι έχουν να κάνουν με τα βαθύτερα αίτια της ανθρώπινης φύσης και τη μελέτη των συμπεριφορών του είδους μας σε σχέση με τα υπόλοιπα θηλαστικά του πλανήτη, υπάρχει και μία πιο απλοϊκή προσέγγιση που δεν κοιτάει τόσο πολύ τα κοινωνικά και ανθρωπολογικά αίτια αλλά τα ψυχολογικά. Και ειδικότερα τη ματαιοδοξία και την περιέργεια που έχει ο άνθρωπος για να δει τι γίνεται στην κρεβατοκάμαρα των άλλων.

Η αρκετά πιο επιφανειακή αυτή εξήγηση έχει αρκετούς οπαδούς δεδομένου πως σε όρους ψυχολογίας και ματαιοδοξίας ο άνθρωπος θέλει πάντα να συγκρίνει πράγματα και καταστάσεις. Η διάρκεια και το «μέγεθος» είναι το κύριο αντικείμενο της περιέργειας για τον άνδρα, που ως αρσενικό ψάχνει πάντα την αυτο-επιβεβαίωση. Και τι καλύτερο από το να παρακολουθεί άλλους που δεν μπορούν να τον «συναγωνιστούν» σε αυτόν τον τομέα;

Για τη γυναίκα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Για εκείνες η περιέργεια οφείλεται κυρίως στους όρους της ικανοποίησης που δέχονται τα άλλα θηλυκά γύρω της. Αλλά και ως πιο «περίεργες» οι γυναίκες ενδιαφέρονται περισσότερο για τη διαφορετικότητα στη διαδικασία που μπορεί να τις ωθήσει να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα που πιθανόν να τους αρέσουν.

3 λόγοι που οι Έλληνες αγαπούν να παίρνουν μάτι

Οι άλλοι παράγοντες που συχνά αγνοούμε

Έχετε σκεφτεί ποτέ πως ο Έλληνας του 2020 είναι πιο ματάκιας από ποτέ; Έχετε αναλογιστεί πως ενώ για πολλές δεκαετίες η έννοια του ματάκια είχε ταυτιστεί με την έννοια του περιθωριακού, πλέον όλοι μας είμαστε λίγο πολύ ματάκηδες του διαδικτύου και της διπλανής πόρτας;

Ο ρόλος της τεχνολογίας

Η τεχνολογία έχει τεράστιο μερίδιο ευθύνης σε αυτό. Το ίντερνετ έφερε στις οθόνες των υπολογιστών και των κινητών μας τις «κλειδαρότρυπες» ολόκληρου του κόσμου. Ο Έλληνας της εποχής μας μπορεί να αναζητήσει την παρακολούθηση εκατομμυρίων ανθρώπων που κάνουν σεξ μέσω ενός από τα άπειρα κανάλια και site που εστιάζουν σε αυτό το είδος ικανοποίησης. Τι και αν οι Έλληνες οι ίδιοι δεν είναι οι πιο άνετοι στο να τους βλέπουν την ώρα της πράξης; Άπειρα ζευγάρια από την Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική είναι κάθε στιγμή διαθέσιμα για να τα πάρει κανείς μάτι μέσω της συσκευής του.

Και σαν να μην έφτανε η επανάσταση του ίντερνετ (που με τις κορυφαίες ταχύτητες εξασφαλίζει κορυφαία ποιότητα ήχου και εικόνας σε όλους ανεξαρτήτως τοποθεσίας), η ραγδαία ανάπτυξη των smartphones και των tablets επιτρέπει σε ολοένα και περισσότερους από εμάς να διαθέτουμε ό,τι χρειαζόμαστε όχι μόνο για να παρακολουθούμε οι ίδιοι αλλά και για να προβάλουμε τους εαυτούς μας την ώρα του σεξ. Τόσο απλά, με το πάτημα του κουμπιού ενός κινητού, εκατομμύρια μάτια από όλο τον κόσμο μπορούν αν δουν τις πιο ιδιαίτερες στιγμές μας.

Οι σταρ του Hollywood πιο «άτακτοι» από ποτέ

Η Πάμελα Άντερσον το 1997 έκανε την αρχή. Ήταν αυτή που με το περίφημο sextape της απενεχοποίησε τις ματιές του κόσμου στο κρεβάτι των άλλων, διασήμων ή όχι. Στα χνάρια της έκτοτε βάδισαν μεγάλα ονόματα του χώρου όπως η Kim Kardashian, ο Colin Farrell, η Πάρις Χίλτον αλλά και πολλοί εγχώριοι σταρ. Βλέποντας όλους αυτούς να μη φοβούνται να βγάλουν τα άπλυτά τους στη φόρα, πολλοί από μας συνειδητοποίησαν πιο εύκολα αυτό που δε λέμε ανοιχτά ο ένας στον άλλον: ότι δηλαδή… λίγο μάτι δεν έβλαψε ποτέ κανέναν!

loading...
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης