tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

( 18 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Μαρία Σκαμπαρδώνη | Κυριακή, 02.04.17 07:32
 

1. Όσα παίρνει ο άνεμος

Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett O'Hara (κατά κόσμον Vivien Leigh) «αύριο είναι μία άλλη μέρα». Μία φράση που κρύβει μέσα της την ακλόνητη πίστη στη ζωή και την πεποίθηση ότι το φως υπάρχει ακόμα και μέσα στο σκοτάδι. Για την αξεπέραστη ατάκα του Rhett Butler (κατά κόσμον Clark Gable) «Ειλικρινά, αγαπητή μου, δε δίνω δεκάρα». Γιατί έτσι απαντάει ένας άντρας σε εκείνη που δεν τον εκτίμησε και τον πλήγωσε λίγο πριν χαθεί στην ομίχλη.

Όσα παίρνει ο άνεμος

2. Breakfast at Tiffany’s

Γιατί το μαύρο φόρεμα της Audrey Hepburn και το περπάτημά της στην αρχή της ταινίας, έδωσαν στην Ιστορία ένα άφθαρτο και διαχρονικό παράδειγμα για το τι σημαίνει κομψότητα στη γυναίκα, για το τι σημαίνει γυναίκα που μπορεί να σου κόψει την ανάσα. Και χωρίς να είναι φτηνή. 

Breakfast at Tiffany’s

3. The Godfather

Γιατί είναι ένα αριστούργημα, απλά. Γιατί η μουσική της προκαλεί ανατριχίλα σε όλο το κορμί.  Γιατί έπαιξε ο Marlon Brando και ο Αl Pacino. Γιατί «θα του κάνω μία προσφορά που δε θα μπορέσει να αρνηθεί».

The Godfather

4. Οι Διαβολογυναίκες

Ένα πραγματικό αριστούργημα, η σκηνοθεσία του Ανρί Ζ. Κλουζό που έκανε τον ίδιο τον μετρ του τρόμου Άλφρεντ Χίτσκοκ να υποκλιθεί! Δύο γυναίκες, η σύζυγος Κριστίνα (Βέρα Κλουζό) κι η ερωμένη Νικόλ (Σιμόν Σινιορέ), αποφασίζουν να δολοφονήσουν τον άντρα που έχει κάνει δύσκολη τη ζωή τους. Ένα πτώμα που εξαφανίζεται, ένα τέλος που πραγματικά δεν περιμένει κανείς. Οι «Διαβολογυναίκες» είναι μία από τις ταινίες που κυριολεκτικά δε θα κουραστώ ποτέ να βλέπω. η αριστοτεχνική της σκηνοθεσία και το συναίσθημα τρόμου που δημιουργείται την καθιστά ένα από τα σπουδαιότερα θρίλερ όλων των εποχών. Ξετυλίγοντας την ιστορία αυτών των δύο γυναικών, ο ίδιος ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με σοβαρά ηθικά διλήμματα: «Η δολοφονία του οποιουδήποτε ανθρώπου είναι τελικά ηθικά δικαιολογημένη ή όχι;». Το τέλος της ταινίας είναι το πιο ανατρεπτικό που έχω δει ποτέ στη ζωή μου σε ταινία, η κορύφωση, πραγματικά, ενός ογκόλιθου του παγκόσμιου σινεμά. 

Οι διαβολογυναίκες

5. Rosemary's Baby

Γιατί μπορείς να δημιουργήσεις ένα θρίλερ χωρίς να δείξεις σταγόνα αίματος. Γιατί η ευφυΐα του Roman Polanski δεν του επέτρεψε ποτέ να αποκαλύψει το πρόσωπο του μωρού, αφήνοντας το στη φαντασία του θεατή. Και έτσι, ο μύθος για το αληθινό του πρόσωπο έμεινε αναλλοίωτος. 

Rosemary's baby

6. American History x 

Γιατί στο τέλος μόνο η αγάπη νικάει και ενώνει όλους τους ανθρώπους. Γιατί στο πρόσωπο του Derek (Edward Norton) καθρεφτιζόταν το μίσος, εκείνη η ανάγκη του να καταστρέψει. Γιατί το μίσος της ιδεολογίας του είχε ζωγραφιστεί ακόμα και στο σώμα του. Και γιατί υπήρξε η συνειδητοποίηση ότι το μίσος μόνο στην καταστροφή θα καταλήξει, αργά ή γρήγορα. 

American History x

7. Η Κάλπικη Λίρα

Γιατί είναι ίσως η σπουδαιότερη ταινία του Ελληνικού κινηματογράφου. Γιατί έδειξε τη ματαιότητα του χρήματος. Γιατί το βλέμμα της Έλλης Λαμπέτη και τη Δημήτρη Χορν τα είπαν όλα , χωρίς λέξεις. Γιατί το «Σε αγαπώ» της Λαμπέτη έδειξε όλη τη λαχτάρα και την απελπισία της ερωτευμένης γυναίκας. 

Η κάλπικη λίρα

8. Casablanca

Humphrey Bogart και Ingrid Bergman. Γιατί κάποτε ο έρωτας μύριζε γιασεμί. Γιατί η αληθινή αγάπη ξεχυνόταν στα μάτια, χωρίς βιαιότητα, χωρίς πρόστυχο τρόπο. Γιατί ο πρώτος μας έρωτας δεν ξεχνιέται ποτέ. 

Casablanca

9. Game of Death

Γιατί είναι εκείνη η ταινία που συμπύκνωσε όλη τη φιλοσοφία του Bruce Lee για τις πολεμικές τέχνες. Γιατί ενώ όλοι οι άλλοι αντίπαλοι φορούσαν τη στολή της τέχνης τους, εκείνος έβαλε εκείνη τη φόρμα που δεν ταίριαζε με κανένα στυλ: την κίτρινη ολόσωμη φόρμα με τη μαύρη ρίγα στο πλάι. Γιατί μετά από χρόνια τη φόρεσε και η Uma Thurman στο Kill Bill ως φόρο τιμής δίνοντας και τη θέση που της άξιζε στη γυναίκα action hero.

Game of Death

10. Rebel Without a Cause

Γιατί η κόκκινη φόρμα του James Dean θα κυριαρχεί στις σκέψεις κάθε επαναστάτη εφήβου, όσα χρόνια και αν περάσουν. Και έτσι, κυριάρχησε και στη δική μου. Μαζί με εκείνη τη βαθιά πίκρα για το τόσο πρόωρο τέλος του ίδιου του πρωταγωνιστή, μόλις στα 24 του χρόνια.

Rebel Without a cause

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Από πολύ μικρή πίστευα ότι τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» είναι κάτι…

Σταμάτα να φοβάσαι!

Φοβάσαι. Ένας φόβος πλημμυρίζει την ψυχή σου κάθε φορά που πας να…

Ράγισες και πόνεσα, έσπασες και πέθανα

Δυσκολεύομαι να αποτυπώσω αυτά τα συναισθήματα. Δυσκολεύομαι να…

Άλλο σύντροφοι και άλλο συγκάτοικοι!

Πόσοι πιστεύετε ότι έχετε ξεχωρίσει αυτούς τους δύο όρους; Και αν το…

Κορονοϊός και Περιβάλλον

Για άλλη μια φόρα γινόμαστε μάρτυρες μιας πανδημίας, αλλά ενώ…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης