tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Έκθεση ζωγραφικής - ψηφιδωτού της Δάφνης Αγγελίδου στη gallery 7

Έκθεση ζωγραφικής - ψηφιδωτού της Δάφνης Αγγελίδου στη gallery 7

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Δευτέρα, 25.11.13 19:55
 

Έκθεση ζωγραφικής - ψηφιδωτού της Δάφνης Αγγελίδου στη gallery 7

Τη δουλειά της αν. καθηγήτριας της Α.Σ.Κ.Τ. στο ψηφιδωτό, Δάφνης Αγγελίδου, θα παρουσιάσει την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου η gallery 7, σε μια έκθεση με ζωγραφική και ψηφιδωτά, που τιτλοφορείται «Διαδρομές».

Θα παρουσιαστούν επίσης 17 ψηφιδωτά και 44 μικρά κόκκινα έργα ζωγραφικής στα οποία εικονίζονται ανθρώπινες μορφές, μοναχικές ή σε ομάδες. Το «επίμονα» ορισμένο πλαίσιο και η επαναληπτικότητα του κόκκινου χρώματος παραπέμπουν στην κοινή ανθρώπινη μοίρα, διανοητική και βιολογική.

Με τα τελευταία της έργα η Αγγελίδου μας εισάγει σε μία περισσότερο κυριολεκτική κατάσταση του ανθρώπου και όχι ενδεικτική, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα στη δουλειά της. Η ανθρώπινη φιγούρα γίνεται πλέον τρισδιάστατη, σάρκινη. Καθίσταται παρουσία και όχι αφαιρετική ένδειξη. 

Η ομπρέλα κύριο χαρακτηριστικό της δουλειάς της καλλιτέχνιδας, μέχρι τώρα κάλυπτε ολόκληρο το πρόσωπο του μοναχικού ανθρώπου, σχεδόν εν είδει προσωπείου. Τώρα το αφήνει πλέον ακάλυπτο, κάνει χώρο και για την παρουσία του άλλου, ενώ λιγότερο συγκαλύπτει και περισσότερο αποκαλύπτει και προστατεύει.

Ανθρώπινες μορφές κάθε ηλικίας και φύλου κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις και συναντώνται με άλλες. Στην προηγούμενη δουλειά της Δάφνης Αγγελίδου, η αφαιρετική και σχηματοποιημένη ανθρώπινη φιγούρα παρέπεμπε στην αναμονή της πραγμάτωσης του εαυτού της.

Στην προκειμένη περίπτωση, η τρισδιάστατη και περισσότερο σάρκινη μορφή, καθώς και ο τρόπος συνύπαρξης με τις άλλες, υποβάλλει τη συνάντηση με τον άλλον, στο βαθμό που ο εαυτός έχει πλέον πραγματωθεί.

Η Αγγελίδου συνεχίζει τον εικαστικό της στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση.

Βιογραφικό της Δάφνης Αγγελίδου

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1980 -1986) με δασκάλους τους Γιάννη Μόραλη και Δημήτρη Μυταρά και ψηφιδωτό με τον Γιάννη Κολέφα. Διδάσκει στην Α.Σ.Κ.Τ., στο τμήμα του ψηφιδωτού από το 1987 μέχρι σήμερα. Το 1999 εκλέχτηκε Λέκτορας για το τμήμα του ψηφιδωτού. Το 2005 εκλέχτηκε Επίκουρη Καθηγήτρια  της Α.Σ.Κ.Τ. στο ίδιο τμήμα. Το 2009 μονιμοποιήθηκε στο ίδιο τμήμα.Το 2013 εκλέχτηκε  Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Α.Σ.Κ.Τ. στο ίδιο τμήμα.

Ατομικές εκθέσεις

1986: Γκαλερί Αγκάθι, Αθήνα
1988: Γκαλερί Αγκάθι, Αθήνα
1992: Καλλιτεχνικό Πνευματικό Κέντρο Ώρα, Αθήνα
1994: Χώρος Τέχνης «24», Το ψυχρόν της αργύριο, Αθήνα
1996: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Ενύπνιες πόλεις, Αθήνα
1996: Γκαλερί Τερακόττα, Ενύπνιες πόλεις και παράθυρα, θεσσαλονίκη
2000: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Χωρογραφίες, Αθήνα
2002: Χώρος Τέχνης «24», Ψηφιδωτά - Ζωγραφική, Αθήνα
2005: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Διαβάσεις, Αθήνα
2009: Γκαλερί Ζαλοκώστα 7, Διαβάτες..., Αθήνα
2013: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσειο, Ψηφιδωτά του Σήμερα, Αθήνα
Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, από το 1986 έως σήμερα, στην Ελλάδα, στο Βέλγιο, στην Αγγλία, στην Ιταλία, στην Αμερική και στην Κίνα. Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, μουσεία και πινακοθήκες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
 
Εγκαίνια: 3 Δεκεμβρίου, Τρίτη
Διάρκεια έκθεσης: 3 Δεκεμβρίου - 4 Ιανουαρίου
Ώρες: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11-2 μ.μ. και 6-9 μ.μ. / Τετάρτη, Σάββατο: 11-3 μ.μ.
 
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης