tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Private View: Τριπλή εικαστική παρουσίαση από το artAZ

Private View: Τριπλή εικαστική παρουσίαση από το artAZ

( 7 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 25.11.14 00:21
 

Private View: Τριπλή εικαστική παρουσίαση από το artAZ

To artAZ παρουσιάζει το Private View, μια εικαστική τριλογία αποτελούμενη από τρεις ανεξάρτητες εκθέσεις που δρουν συμπληρωματικά, αναδεικνύοντας το φάσμα και τη συνοχή των διαφορετικών εικαστικών τάσεων, με κύριο συνδετικό ιστό ότι συνιστούν -και μας συστήνουν- σύγχρονη τέχνη αιχμής.

Παραστατική και Αφηρημένη Ζωγραφική, Urban & Street Art, Σχέδια, Γλυπτά, Βίντεο – διαφορετικές μορφές τέχνης συνυπάρχουν σε μια οριακά πειραματική συν-επιμέλεια, που υπογραμμίζει τη σημασία της δημιουργικής συνδιάλεξης.

To νεωτεριστικών προθέσεων συνεργατικό εγχείρημα εγκαινιάζει τη λειτουργία του «9 ΕΝИΕΑ», ενός νέου πολιτιστικού χώρου στην Πλατεία Κολιάτσου.  

Οι 3 εκθέσεις

Το Private View εξελίσσεται σε τρία επίπεδα, κάθε ένα από τα οποία φιλοξενεί μια ξεχωριστή ενότητα. Πρόκειται για 3 διαφορετικές επιμελητικές οπτικές που τελικά συναντιούνται μεταξύ τους, χαρτογραφώντας το σύγχρονο Ελληνικό εικαστικό τοπίο.

«Βοοm!», σε επιμέλεια Αλεξάνδρας Κολλάρου

Η κεντρική έκθεση του Private View θυμίζει εικαστική παιδική χαρά για ενήλικες και αποτελεί -όχι απαραίτητα λυρική- ωδή στη μαγεία της τέχνης. Αψηφώντας την κατηγοριοποίηση, η έκθεση παρουσιάζει έργα που σε χτυπάνε καταπρόσωπα και επισημαίνει την αισθητική απογείωση που προκύπτει όταν οι αναστολές μπαίνουν στην άκρη. «Επέλεξα έργα που αντιπροσωπεύουν διαφορετικά ρεύματα, έργα που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε το ένα δίπλα στο άλλο. Δε πιστεύω στις ταμπέλες, περιορίζουν πολύ την εικαστική εμπειρία - με ενδιαφέρει η αξία που μένει όταν έρxεσαι αντιμέτωπος με το έργο ένας προς ένα», λέει η επιμελήτρια του προγράμματος Αλεξάνδρα Κολλάρου και καταλήγει: «Αυτό που συνδέει τα έργα είναι ότι το καθένα στο είδος του είναι πολύ δυνατό – πρόκειται για ένα είδος προσωπικού εικαστικού ‘best of’».

«Drawing – A Thought Line», σε επιμέλεια Sarah Ettlinger

Η επιμέλεια της Βρετανής Sarah Ettlinger έχει σαν κεντρικό άξονα το σχέδιο και προτείνει έργα που εστιάζουν στο τρίπτυχο Γραμμή-Φόρμα-Συναίσθημα. «Ανταποκρίθηκα στην πρόσκληση να κάνω την επιμέλεια της μιας από τις 3 ενότητες της έκθεσης που παρουσιάζει το artAZ το 2014 στην Αθήνα αποφασίζοντας να εστιάσω στο σχέδιο, που είναι γνωστό και σαν “μυστικό της τέχνης”. Ανέκαθεν με γοήτευε η αμεσότητα που έχει αυτή η μορφή έκφρασης, ο τρόπος που λειτουργεί σαν κανάλι απευθείας σύνδεσης με τις σκέψεις του καλλιτέχνη. Επέλεξα μια ποικιλία έργων που στηρίζονται στις “γραμμές” προκειμένου να επικοινωνήσουν τις σκέψεις και τα μηνύματα τους».

«The Dungeon», σε επιμέλεια Χρήστου Τόλη

Στο υπόγειο επίπεδο του χώρου φιλοξενούνται έργα μικτής τεχνικής σε ένα απρόσμενο σκηνικό. Η έκθεση απευθύνεται ταυτόχρονα στις αισθήσεις και το θυμικό του θεατή, προτείνοντας μια βιωματική προσέγγιση της τέχνης. Ένα ανήσυχο εικαστικό όνειρο ή -ανάλογα με την οπτική του θεατή- εφιάλτης. «Ανέλαβα την επιμέλεια του υπόγειου χώρου (ή και χωροχρόνου ακόμα αν σκεφτούμε την εγκατάσταση μιας εισόδου που οδηγεί σε μια άγνωστη διάσταση...) με την πρόθεση να συνθέσω έναν τόπο σκοτεινής ονειροφαντασίας που δεν παραλείπει και να ειρωνευτεί ελαφρά τον εαυτό της. Επέλεξα έργα που δεν τα συνδέει η τεχνοτροπία ή η τεχνική της εκτέλεσης τους αλλά η σκοτεινή υπερβατική τους διάθεση που ισορροπεί σε τεντωμένο σκοινί ανάμεσα στην εσωστρέφεια και την εξωτερίκευση του συναισθήματος, άλλοτε με ανεπαίσθητο και άλλοτε με γκροτέσκο τρόπο», λέει ο Χρήστος Τόλης.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι στον πυρήνα της έκθεσης βρίσκονται οι εικαστικές συνομιλίες: η συνδιάλεξη μεταξύ διαφορετικών καλλιτεχνών, έργων και δημιουργικών πειθαρχιών – και φυσικά η συνδιάλεξη μεταξύ των 3 επιμελητών. Ο ρόλος του επιμελητή, ο οποίος ανάγεται εν προκειμένω σε παντοδύναμο ανεξάρτητο επιλογέα, είναι καίριος. Ζητούμενο είναι η επίτευξη της αρμονίας και η αισθητική εξύψωση μέσα από την ανάδειξη της αντίθεσης, ενώ επιχειρείται μια καταγραφή του εύρους της σύγχρονης εικαστικής πρακτικής και της εγχώριας καλλιτεχνικής παραγωγής μέσα από την παρουσίαση επίκαιρων και δυναμικών έργων. Η έκθεση, προϊόν συνεργασίας μεγάλης ομάδας ανθρώπων που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς του ευρύτερου δημιουργικού χώρου, υπογραμμίζει τη σημασία της παραγωγικής αλληλεπίδρασης, φέρνοντας μαζί διαφορετικά άτομα που, με τη σειρά τους, φέρνουν την τέχνη κοντά στο κοινό. Ακόμη και η τοποθεσία του εκθεσιακού χώρου -στις παρυφές του Αθηναϊκού κέντρου- επιλέγεται επί τούτου ώστε να υπογραμμιστεί περαιτέρω το επιτακτικό της ενσωμάτωσης της τέχνης στην καθημερινότητα.

Τα παραπάνω ισχύουν και προσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό το νήμα της σκέψης πίσω από την έκθεση αλλά και το οπτικό αποτέλεσμα. Στην καρδιά της έκθεσης ωστόσο βρίσκεται τελικά η επιθυμία προβολής δυναμικής σύγχρονης τέχνης, χωρίς θεωρητικές, ή άλλου είδους, επιφάσεις και περιορισμούς. Η δήλωση είναι απλή: «Nα φέρουμε τον θεατή σε άμεση επαφή με αξιόλογη τέχνη που παράγεται στην Ελλάδα σήμερα».

Οι καλλιτέχνες

Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες είναι Έλληνες και ξένοι, ανερχόμενοι και καταξιωμένοι, με ποικίλα σημεία αφετηρίας - όλοι τους ωστόσο ζουν και δημιουργούν στην Ελλάδα, είναι αφοσιωμένοι στον τομέα τους και παραγωγικοί στη δουλειά τους.

(Boom!) Άννα Μανέτα, Αργύρης Σαρασλανίδης, Γιώργος Λυντζέρης, Γιώργος Τσεριώνης, Ελεάννα Μαρτίνου, Esek_one, Ισμήνη Μπονάτσου, Κωνσταντίνος Βραζιώτης, Κώστας Λάβδας, Mariana Cute, Νάντια Στασινού, NAR, Νίκος Καναρέλης, Πετρούλα Κρίγκου, Μανώλης Ηλιόπουλος (Rtmone), Same84, Σιμόνη Φοντάνα, Σοφία Φωτιάδου | (Drawing – A Thought Line) Γιάννης Χρηστάκος, Γιώργος Τσεριώνης, Ελένη Κοτσώνη, John Bicknell, Sarah Ettlinger, Gregos Theopsy | (The Dungeon) Βασίλης Καρακατσάνης, Βασίλης Καρούκ, Γιώργος Τσεριώνης, Naip N_Grams, Νατάσσα Ιωάννου, Νίκος Γιαβρόπουλος, Φαίδρα Χαρδά, Χρήστος Τόλης.

Πληροφορίες

Περιοχή: Κέας 9, Πλ. Κολιάτσου, Αθήνα
Εγκαίνια: 3 Δεκεμβρίου 2014, 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 4 Δεκεμβρίου 2014 - 15 Ιανουαρίου 2015
Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κολλάρου, Sarah Ettlinger, Χρήστος Τόλης

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Υπόκλιση…

Στο υπόγειο της οδού Βαλσάμη η λάμπα έκαιγε εδώ και μέρες. Κάπου κάπου ακουγόταν ένας θόρυβος πνιχτός σαν σουβλιά σε λαμαρίνα κι έπειτα πηχτή σιωπή. Στο διπλανό δωμάτιο η κυρά Ευθαλία στριφογύριζε στα χέρια της ένα παλιό μπατζάκι για κόντεμα. Κι έσπαγε το κεφάλι της… Εκείνο το απόγευμα ο μικρός της γιος λέει θα έπαιζε στο θέατρο. Τον…

Ελληνοφρένεια: Ο τσολιάς επιστρέφει στα ερτζιανά!

Από τη συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 θα εκπέμπει στο εξής η «Ελληνοφρένεια», όπως ανακοινώθηκε. Οι εκπομπές θα ξεκινήσουν στις 9 του Σεπτέμβρη και θα μεταδίδονται Δευτέρα έως Παρασκευή 13:00 με 14:00 το μεσημέρι. Ακολουθεί η ανακοίνωση του σταθμού, αναλυτικά: «Τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 καλωσορίζουν την «Ελληνοφρένεια»…

Ο Πεταλωτής για τους μισθούς των 40.000 ευρώ στην ΕΡΤ

Με αφορμή τις ανακατατάξεις σε πρόσωπα της ΕΡΤ μετά την αλλαγή κυβέρνησης και την έλευση προσεχώς νέων μεγάλων ονομάτων στο Ραδιομέγαρο, άναψε η συζήτηση για τα συμβόλαιά τους και το κατά πόσο η δημόσια τηλεόραση μπορεί να καλύψει τις υψηλές οικονομικές τους απαιτήσεις.  Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Πεταλωτής, έσπευσε…

Αεροπλανάκι…

Εκείνη την Παρασκευή του Οκτώβρη η κυρία Μερόπη ξεκίνησε πάλι για το σχολείο. Ανακάτεψε βιαστικά το τσάι της που είχε ήδη κρυώσει, ίσιωσε τη φούστα της, ξεκρέμασε το γκρι σακάκι και τοποθέτησε τα τετράδια των μαθητών στην τσάντα της. Ένα από αυτά το έβαλε σε διαφορετική θέση. Το προηγούμενο απόγευμα, διορθώνοντας τις εκθέσεις των μαθητών…

Σχέδιο για μείωση εργαζομένων στην ΕΡΤ;

Μια διαφορετική ΕΡΤ είχε υποσχεθεί προεκλογικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης και, σύμφωνα με δημοσιεύματα, υπάρχει πράγματι σχέδιο για σημαντικές αλλαγές στη δημόσια τηλεόραση. Μάλιστα, το εν λόγω σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και μείωση εργαζομένων. Στην παρούσα φάση, η ΕΡΤ διατηρεί στο δυναμικό της 2.220 άτομα προσωπικό, ενώ αν προστεθούν…

James Dean, ο αιώνιος έφηβος του σινεμά

Ο James Dean σκοτώθηκε σε δυστύχημα σε ηλικία μόλις 24 ετών, στο απόγειο της δόξας του, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από το όνομά του, ο οποίος παραμένει ακόμα και σήμερα το διαχρονικό πρότυπο αμφισβήτησης και εφηβικής τόλμης στο παγκόσμιο σινεμά. Συμβολίζει εκείνο τον αποξενωμένο έφηβο, ο οποίος στην κρίσιμη ηλικία που βιώνει, προσπαθεί…

«Το κυνήγι της χαμένης Ευτυχίας» - Διαδραστικό θεατρικό δρώμενο εν κινήσει

Ένα πρωτότυπο θεατρικό δρώμενο παρουσιάζουν η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία θεάτρου «ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΕΧΝΗΣ» και η «VC» στο VARIBOBI CLUB, υπό την αιγίδα του ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων. «Το κυνήγι της χαμένης Ευτυχίας» του Χάρη Γεωργιάδη είναι ένα διαδραστικό θεατρικό δρώμενο στο οποίο οι θεατές γίνονται… δράστες! Περπατώντας…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Η άγνοιά μου για το «εκκρεμές» του Φουκώ!

Το «εκκρεμές» ήξερα τι είναι. Μας το είχε δείξει ο φυσικός στο σχολείο.…

James Dean, ο αιώνιος έφηβος του σινεμά

Ο James Dean σκοτώθηκε σε δυστύχημα σε ηλικία μόλις 24 ετών, στο…

Βγήκαν οι βαθμοί… όλα τελείωσαν ή όλα τώρα αρχίζουν;

Πέρασαν 22 ολόκληρα χρόνια κι ακόμα με πιάνει ανατριχίλα όταν βγαίνουν…

Αεροπλανάκι…

Εκείνη την Παρασκευή του Οκτώβρη η κυρία Μερόπη ξεκίνησε πάλι για το…

Πώς φτάσαμε ως εδώ;

Πώς φτάσαμε ως εδώ; αναρωτιέμαι κοιτώντας τη φωτογραφία μας. Πού πήγε…

Έκθεση ζωγραφικής: «Βιτρίνα» από τη Λία Σταμοπούλου

Η έκθεση με τίτλο «Βιτρίνα» της Λίας Σταμοπούλου εγκαινιάζεται την…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης