tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Έκτυπα»: Ανακαλύπτoντας τον μαγικό κόσμο του printmaking

«Έκτυπα»: Ανακαλύπτoντας τον μαγικό κόσμο του printmaking

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 22.05.15 12:50
 

«Έκτυπα»: Ανακαλύπτoντας τον μαγικό κόσμο του printmaking

Το artAZ παρουσιάζει τα «ΕΚΤΥΠΑ», μια έκθεση-σπουδή στον κόσμο του σύγχρονου printmaking. Μέσα από το έργο Eλλήνων και ξένων καλλιτεχνών η έκθεση μελετά τις διαφορετικές εφαρμογές και καταγράφει τις τάσεις και τη σύγχρονη αισθητική, με στόχο να μυήσει το κοινό στη σαγήνη της ιδιαίτερης αυτής εικαστικής πρακτικής. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 27 Μαΐου – 30 Σεπτεμβρίου 2015 στον Πολιτιστικό Χώρο «9 ΕΝΝΕΑ».

Έκτυπα

Δημοκρατικά, φρέσκα, δημοφιλή, προσιτά, φιλικά προς τον χρήστη, σύνδεσμος μεταξύ του εκλεκτού και του καθημερινού, ιδανική αφετηρία για νεόφυτους συλλέκτες, συχνά παρεξηγημένα, τα έκτυπα είναι το φετίχ του σύγχρονου εικαστικού κόσμου. 

Τι εννοούμε «Έκτυπα»; Μεταξοτυπίες, χαρακτικά, λιθογραφίες, μονοτυπίες, χειροποίητα στένσιλς, ψηφιακά πολλαπλά, μοναδικά αντίτυπα, περιορισμένες ή ανοιχτές εκδόσεις, αφίσες, πόστερς, καθημερινές εφαρμογές. Ποικιλόμορφος και δημοκρατικός, ο κόσμος των εκτύπων αγκαλιάζει σήμερα από το ανεκτίμητο μέχρι το δωρεάν διανεμόμενο. Τα «Έκτυπα» είναι αυθεντικά έργα τέχνης και προσδιορίζονται ακριβώς από την πρόθεση του καλλιτέχνη να δημιουργήσει σε αυτό το μέσο. Η εμφάνιση των νέων τεχνολογιών και ο συνδυασμός τους με τις παραδοσιακές, έχουν διευρύνει σημαντικά τις δυνατότητες πειραματισμού με αποτέλεσμα οι καλλιτέχνες να έχουν πλέον υιοθετήσει το printmaking σαν κύριο μέσο έκφρασης, προκειμένου να υλοποιήσουν το εικαστικό τους όραμα και να τοποθετήσουν την τέχνη τους στο δημόσιο χώρο με τρόπο προσιτό και άμεσο. 

Η έκθεση

Ο συνεργάτης της έκθεσης Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης αναφέρει σχετικά: «Βλέπουμε τα prints όχι μονάχα σαν απλές εκτυπώσεις, όχι σαν διαδικασία που απλώς αναπαράγει μαζικά το πρωτότυπο έργο αλλά σαν μεταφορά του πρωτότυπου σε άλλη ύλη. Και μάλιστα σαν σχεδόν πιστή μεταφορά. Βλέπουμε τα prints σαν έκτυπα, σαν μετάφρασμα του έργου από τον ίδιο τον καλλιτέχνη σε άλλη γλώσσα. Το έκτυπο είναι ανάγλυφο, ξεφεύγει από τις δύο διαστάσεις, απλώνεται στο χώρο, έστω ανεπαίσθητα. Βλέπουμε τα prints σαν πρωτότυπα έργα καθόσον ο δημιουργός μπορεί να τα επεξεργαστεί ξανά, χειροτεχνικά, να τα βάψει, να τα χαράξει, να τα ξύσει, να τα σμιλέψει, προτού τα παραδώσει στο κοινό. Βλέπουμε τα prints σαν διαδικασία πειραματισμού με ένα προηγηθέν έργο προκειμένου να παραχθεί ένα καινούργιο με φέροντα οργανισμό το παλαιό».

Έργα προσιτά και έργα πολύτιμα: Εικονικά prints όπως η Paris του Jonathan Yeo, η Βασίλισσα Ελισάβετ του D*Face και η Ava Gardner του Pure Evil, μεταξοτυπίες με χειροποίητο φινίρισμα, αφίσες, εικαστικά πόστερ φτιαγμένα κατά παραγγελία για συγκροτήματα, εκδόσεις πειραματικές, αυτοσχέδιες, συλλεκτικές, μία εκτύπωση-εγκατάσταση και χρηστικές εφαρμογές, μεταξύ άλλων, συνυπάρχουν στην έκθεση που προσεγγίζει το θέμα της με αγάπη, επιχειρώντας να αναδείξει τα κύρια χαρακτηριστικά μιας από τις δημοφιλέστερες μορφές της σύγχρονης τέχνης. 

Στο επάνω επίπεδο του χώρου φιλοξενείται η ενότητα «Έκτυπα Καθημερινής Χρήσης» που παρουσιάζει χρηστικές εφαρμογές του printmaking: μοναδικά και πολλαπλά, μικρά καθημερινά αντικείμενα που έχουν μετατραπεί σε έργα τέχνης, αλλά και έργα τέχνης με τη μορφή καθημερινών αντικειμένων.  

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί πρόγραμμα δράσεων που περιλαμβάνει διαλέξεις, live printing, εργαστήρια και σεμινάρια στένσιλ και μεταξοτυπίας από καταξιωμένους επαγγελματίες του εικαστικού χώρου. 

Παρουσιάζονται έργα των: Αλέξης Ακριθάκης,  Αργύρης Σαρασλανίδης (SER), Άρτεμις Αλκαλάη, Ben Eine, Γιάννης Γαΐτης, Γιάννης Καρδάσης, Γιάννης Χρηστάκος, Γιώργος Λυντζέρης, Γιώργος Τσεριώνης, D*Face, Δημήτρης Λιόσης, Δημήτρης Μηλιώνης, Ελεάννα Μαρτίνου, Έρη Σκυργιάννη, Flying Fortress, Heiko Muller, John Bicknell, Jonathan Yeo, Junkart, Κωνσταντίνος Βραζιώτης, Lebaniz Blonde, Μανώλης Χάρος, Mariana Cute, Μαρίνα Προβατίδου, Νατάσσα Πουλαντζά, Νίκος Γιαβρόπουλος, Os Gemeos, Παναγιώτης Φερεντίνος, Πάρις Κούτσικος, Peio Tofu, Proestilo, Pure Evil, Queen of Stuff, Red Design Consultants, Ροδάνθη Σεντούκα, Run Don’t Walk, Σιμόνη Φοντάνα, The Krah, ThisIsOpium, Φίλιππος Θεοδωρίδης, Χάρης Λάμπερτ, Χρήστος Τόλης, We Design κ.α. 

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η Αλεξάνδρα Κολλάρου.

«Έκτυπα»: Ανακαλύπτoντας τον μαγικό κόσμο του printmaking

Πληροφορίες για το artAZ

Η εικαστική πλατφόρμα του artAZ λειτουργεί σαν γέφυρα μεταξύ της Ελληνικής και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής, στοχεύοντας κυρίως στην επί της ουσίας προώθηση της Ελληνικής τέχνης στο εξωτερικό αλλά και στη συσπείρωση της εγχώριας εικαστικής κοινότητας με σκοπό την ενδυνάμωση της. Περισσότερες πληροφορίες για το artAZ μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.artaz.gr

Γενικές Πληροφορίες

Διεύθυνση: «9 ΕΝΝΕΑ», Κέας 9, Πλ. Κολιάτσου
Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 27 Μαΐου 2015, 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 28 Μαΐου – 30 Σεπτεμβρίου 2015
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 17:30-20:30 & Σάββατο 12:00-16:00 ή κατόπιν συνεννόησης.
 
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης