tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Ψίθυροι» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

«Ψίθυροι» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 04.11.16 16:05
 

«Ψίθυροι» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

Οι… «Ψίθυροι», ή αλλιώς, οι καλλιτεχνικοί ψίθυροι 24 γυναικών καλλιτεχνών από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ και ενός άνδρα καλλιτέχνη θα φιλοξενηθούν στη νέα έκθεση που διοργανώνει το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με τον ομώνυμο τίτλο, από τις 4 Νοεμβρίου 2016 έως τις 7 Ιανουαρίου 2017 (Εγκαίνια: Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016, 21:30). Πρόκειται για έκθεση-παραγωγή του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2015, η οποία εντάσσεται και στο πρόγραμμα του φετινού 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την ανταλλαγή έργων στους χώρους τους.

Η έκθεση, επιθυμεί να διερευνήσει τις καταθέσεις των καλλιτεχνών σε ζητήματα φύλου, ζητήματα ταυτότητας, φόβου και διαπιστώσεων που αφορούν σε  απαγορεύσεις και κοινωνικούς κώδικες. Ταυτόχρονα θίγεται η δύναμη της  κατάδυσης, χάριν της αναγνώρισης των τραυμάτων, στη διαδικασία της ζωής που παράγει η επεξεργασία της σκέψης αλλά και ο ψίθυρος του κυττάρου, καθώς βαίνει προς το γήρας. «Ο τίτλος -όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης και καλλιτεχνική διευθύντρια του ΜΣΤΚ Μαρία Μαραγκού- αντλεί νοηματικά από τον λόγο του σπουδαίου Ιρλανδού λογοτέχνη και θεατρικού συγγραφέα, του SamuelBeckett, που τόσο σύγχρονα μιλά για τις λέξεις που γίνονται ψίθυροι, για το αιώνιο μουρμούρισμα και τη μνήμη που κρύβεται πίσω από κάθε ψίθυρο και για τον ψίθυρο που γίνεται κραυγή. Και επικαλείται τον ψίθυρο των σωμάτων όπως το κληροδοτεί στην ανθρωπότητα η ποιήτρια του “Idiedforbeauty”, EmilyDickinson».    

«Ψίθυροι» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης ΘεσσαλονίκηςΌσο για την επιλογή γυναικών καλλιτεχνών, η ίδια σχολιάζει ότι «η πρόσκληση σε γυναίκες της τέχνης, από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, δεν ορίζει επιθυμία για ένα φεμινιστικό μανιφέστο. Η επιλογή, εκφράζει την πίστη ότι ο γυναικείος ψίθυρος παραμένει πιο διαυγής και γενναίος σε αιτήματα επεξεργασίας του φόβου και της ύπαρξης. Ο τελικός σχολιασμός, ωστόσο, μέσω των συνεντεύξεων των γυναικών, διαφόρων εθνικοτήτων, ηθελημένα αποτελεί έργο και κατάθεση του άλλου φύλου».

Η έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο ανταλλαγών ανάμεσα στο ΚΣΤΘ και στο ΜΣΤΚ στον άξονα των κοινών τους ενδιαφερόντων, αναφορικά με το σώμα, το φύλο και τις ταυτότητες.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Εοζέν Αγκοπιάν, Ευγενία Αποστόλου, Αθανασία Βιδάλη, Αντώνης Βολανάκης, Αγγελική Δουβέρη, Joan Giordano, Μαίρη Ζυγούρη, Mary Hrbacek, Δήμητρα Ιωάννου, Μαριγώ Κάσση, Πόπη Κρούσκα, Καλλιόπη Λεμού, Μαρία Λοϊζίδου, Ελένη Λύρα, Renee Magnanti, Δέσποινα Μεϊμάρογλου, Adriana Molder, Βάλη Νομίδου, Αντωνία Παπατζανάκη, Χαρά Πιπερίδου, Αγγελική Σβορώνου, Χρυσούλα Σκεπετζή, Μαριάννα Στραπατσάκη, Πόπη Τσουκάτου,  Μαίρη Χρηστέα

Συντονισμός έκθεσης: Κατερίνα Κουγιουμουτζή / ΜΣΤΚ, Δόμνα Γούναρη - Ειρήνη Παπακωνσταντίνου / Ιστορικοί Τέχνης-Επιμελήτριες ΚΜΣΤ

Μέρες & ώρες λειτουργίας έκθεσης: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00. Ειδικά για τις δύο Κυριακές του ΦΚΘ, 6 & 13.11 το ΚΣΤΘ θα μείνει ανοιχτό, 10:00-18:00.

Παράλληλα

Η έκθεση «Ψίθυροι» πλαισιώνεται από μια σειρά παράλληλων δράσεων που περιλαμβάνει την περφόρμανς μακράς διάρκειας «Γραφείο Αποφόρτισης Κοινού» από την εικαστικό Ευγενία Τσανανά, με ανοιχτή πρόσκληση για το κοινό (ΚΣΤΘ, 5-13.11.2016), την προβολή του έργου της Δέσποινας Μεϊμάρογλου   “Emergency exit” (ΟΛΥΜΠΙΟΝ, 3-13.11.2016) και της ταινίας «Χέρια: Η ζωή και οι έρωτες του ευγενέστερου των φύλων» των Stella Simon και Miklos Bandy (ΚΣΤΘ, 4.11.2016-7.01.2017), ενώ ξεναγήσεις σε μαθητές και στο ευρύ κοινό θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης από τους επιμελητές και τους  μουσειοπαιδαγωγούς του ΚΜΣΤ.

Ευγενία Τσανανά
Γραφείο Αποφόρτισης Κοινού

Γραφείο Αποφόρτισης ΚοινούΣε περιόδους προσωπικών ή κοινωνικών κρίσεων οι άνθρωποι τείνουν να απομονωθούν, καθηλωμένοι στην απογοήτευση και την δυστυχία τους. Ο πόνος όμως μπορεί να λιγοστεύει εάν μοιράζεται με άλλους. Η Ευγενία Τσανανά δημιουργεί με το Γραφείο Αποφόρτισης Κοινού ένα συμμετοχικό έργο με το οποίο επιχειρεί να προσφέρει άμεση συναισθηματική ανακούφιση στους επισκέπτες του ακούγοντας τους εφιάλτες τους, καταγράφοντάς τους και στη συνέχεια σβήνοντας τις καταγραφές και αποθηκεύοντας τα τρίμματα της σβηστήρας. Την τελευταία μέρα η καλλιτέχνης θα ρίξει τα τρίμματα στη θάλασσα. Μέσω της επανάληψης αυτής της διαδικασίας επί εννέα μέρες, το Γραφείο σκοπεύει να ελαττώσει συμβολικά το βάρος της συσσωρευμένης δυστυχίας που βαραίνει την πόλη, σε μία κοινή προσπάθεια με τους επισκέπτες του, με βάση την αμοιβαία εμπιστοσύνη.

Η αρχική ανάθεση και παραγωγή έγινε από το NEON + MAI με την ευκαιρία του προγράμματος AS ONE στο Μουσείο Μπενάκη (10.03-24.04.2016).

5-13 Νοεμβρίου 2016, 10:00-18:00 / Δευτέρα 7 Νοεμβρίου, κλειστά
Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης / Αποθήκη Β1 (Λιμάνι)

 

Δέσποινα Μεϊμάρογλου                                            
Emergencyexit, 2004. Βίντεο - εγκατάσταση, χωρίς ήχο, 1:50’   

Το έργο της Δέσποινας Μεϊμάρογλου Emergencyexit είναι βασισμένο στο έργο του γερμανού ζωγράφου Hans Holbein του νεότερου, Το Σώμα του νεκρού Χριστού στον τάφο, 1522. Η έμπνευση για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου ήταν ένα άρθρο από το αστυνομικό δελτίο Τύπου γύρω από τον άγριο φόνο μιας νεαρής γυναίκας από τον εραστή της το 2004.

3-13 Νοεμβρίου 2016
ΟΛΥΜΠΙΟΝ, 5ος όροφος

                                               

StellaSimon και MiklosBandy
Χέρια: Η ζωή και οι έρωτες του ευγενέστερου των φύλων, 1927-28 / 13’
Μουσική: MarcBlitzstein / Εκτέλεση: MarcBlitzstein

Τα χέρια χρησιμοποιούνται ως χαρακτήρες σε μια αφηγηματική ενότητα εμπνευσμένη από τον χορό. Γίνονται το μέσο μέσα από το οποίο διερευνάται η εμπειρία της θηλυκής φύσης και απεικόνισης. Ιχνηλατώντας πάνω στις παραδόσεις του πειραματισμού που απαντώνται στην διεθνή εικαστική σκηνή καθώς και τα κινήματα του φιλμ και της φωτογραφίας της δεκαετίας του 1920, η Ζίμον μεταμορφώνει μία απλή, μελοδραματική ερωτική ιστορία σε μια αβανγκάρντ φεμινιστική ταινία μικρού μήκους.  - Jennifer Wild

4 Νοεμβρίου 2016- 7 Ιανουαρίου 2017
Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης / Αποθήκη Β1 (Λιμάνι)

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Θα σπάσει ο ΠΑΟΚ το σερί του πρωταθλητή Ολυμπιακού;

Μια καινούργια εποχή έχει ξεκινήσει για τον ΠΑΟΚ από την περυσινή αγωνιστική σεζόν. Κατακτώντας το Κύπελλο, φέτος έχει βάλει πλώρη και για το Πρωτάθλημα! Και ενώ τα παιχνίδια της περιόδου τρέχουν ακόμα, βρίσκεται στην 1η θέση του βαθμολογικού πίνακα της Super League, με την ΑΕΚ και τον Ολυμπιακό να συμπληρώνουν την κορυφαία τριάδα. ΠΑΟΚ,…

Διεθνές συνέδριο: Ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός και η επανεκτίμηση της επιστημονικής γνώσης

Το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών ανακοινώνει το δεύτερο διεθνές συνέδριο του ερευνητικού προγράμματος «Science and Orthodoxy around the World» (SOW) που θα πραγματοποιηθεί στις 9 και 10 Φεβρουαρίου 2018 με θέμα «Ο Ορθόδοξος Χριστιανισμός και η επανεκτίμηση της επιστημονικής γνώσης» («Orthodox Christianity and…

Πώς μπορεί ένα παιδί να αγαπήσει τον αθλητισμό;

Ο αθλητισμός είναι μία μοναδική εμπειρία που βιώνεται εντελώς διαφορετικά από κάθε άνθρωπο. Η άθληση προσφέρει στο άτομο την ευκαιρία να καλλιεργηθεί σωματικά και ψυχικά, να κοινωνικοποιηθεί και να βελτιώσει τον εαυτό του. Το παιδί ως μία ευαίσθητη ύπαρξη που τώρα ξεκινάει το ταξίδι του στη ζωή, έρχεται κάποτε και αυτό αντιμέτωπο με τον…

Η αντίληψη του χρόνου ανάλογα με την ηλικία του ανθρώπου

Όταν αναπολείτε τις εποχές της νιότης σας, πολύ πιθανόν οι περισσότεροι από εσάς να έχετε την αίσθηση ότι ο χρόνος τότε κυλούσε αρκετά πιο αργά απ’ ότι σήμερα που μεγαλώσατε. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Πρόκειται για ένα φαινόμενο που έχει απασχολήσει την επιστήμη πάρα πολλές φορές και έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείες κατά καιρούς.…

Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά ανοίγει τις πύλες του στο αθηναϊκό κοινό!

Το ιστορικό αρ νουβό κτήριο της οδού Πινδάρου 6 και Ακαδημίας, στο κέντρο της Αθήνας, στεγάζει από τις 8 Ιανουαρίου 2018 τα εκθέματα ενός μοναδικού Μουσείου που έρχεται να συστηθεί στο αθηναϊκό κοινό και να το μυήσει στα εκπληκτικά τεχνολογικά επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων. Τα επιλεγμένα εκθέματα του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής…

Νέες άδειες για καζίνο σε Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών, το ελληνικό δημόσιο θα παραχωρήσει νέες άδειες λειτουργίας για καζίνο σε τρία νησιά: στη Μύκονο, τη Σαντορίνη και την Κρήτη. Πιο συγκεκριμένα, προστέθηκαν οι εξής τρεις παράγραφοι στον νόμο 2206 του 1994: «Με απόφαση της ΕΕΕΠ χορηγείται άδεια λειτουργίας καζίνο στην Κρήτη, στη…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent