tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Υπαινικτικά Τοπία»: Έκθεση ζωγραφικής της Ιωάννας Κωνσταντίνου

«Υπαινικτικά Τοπία»: Έκθεση ζωγραφικής της Ιωάννας Κωνσταντίνου

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τετάρτη, 15.02.17 02:18
 

«Υπαινικτικά Τοπία»: Έκθεση ζωγραφικής της Ιωάννας Κωνσταντίνου

Την έκθεση ζωγραφικής της Ιωάννας Κωνσταντίνου με τίτλο «Υπαινικτικά Τοπία» εγκαινιάζει η Dépôt Art Gallery τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου. Η έκθεση, που διοργανώνεται υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Νορβηγίας, θα διαρκέσει έως τις 16 Μαρτίου.

Η Ιωάννα Κωνσταντίνου εμπνέεται από ελληνικά και νορβηγικά τοπία περιοχών όπου η φύση είναι παρθένα, αποδίδοντας την αγάπη της για τη ζωή κοντά στη φύση, με έμφαση στα δάση και τα βουνά, στα ποτάμια και τη θάλασσα, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

 Ο ιστορικός τέχνης Κωνσταντίνος Μπάσιος ανέφερε για την έκθεση: «Η επιλογή από μία καλλιτέχνιδα να εκφραστεί εικαστικά μέσω της τοπιογραφίας είναι -κατά πρώτη εντύπωση- μία κίνηση που χαρακτηρίζεται από την ανάγκη της αποδοχής ή και της βεβαιότητάς της. Και παρά το γεγονός ότι υπάρχουν σαφείς απορρίψεις συγκεκριμένων απεικονιστικών επιλογών, ο θεατής παρασύρεται από την πανδαισία πολλών και διαφόρων χρωμάτων και σχημάτων, με εμπνεύσεις βασισμένες στη φύση. Η δύναμη αυτής της δουλειάς έγκειται στο ότι το προβαλλόμενο τοπίο διαθέτει τη χάρη και τη δύναμη, ώστε με τους αποκλεισμούς των όσων δεν περιλαμβάνει, να λειτουργεί ως ένα άλλο πρόταγμα. Και γνωρίζουμε όλοι ότι αυτό είναι η κατεξοχήν αφορμή-συνθήκη για να εκφραστεί καλλιτεχνικά μία δυσφορία, μία διαμαρτυρία, μία δυσανεξία».

Λίγα λόγια για τη ζωγράφο

Η Ιωάννα Κωνσταντίνου γεννήθηκε στην Αθήνα. Ασχολήθηκε από παιδί με τα εικαστικά και σπούδασε αρχικά διακόσμηση εσωτερικών χώρων στη Σχολή Δοξιάδη με δάσκαλους τον Δημήτρη και τη Χαρίκλεια Μυταρά, τον Πέτρο Ζουμπουλάκη, τον Γιάννη Λοβέρδο και τον Γιώργο Γεωργιάδη.

Αμέσως μετά φοίτησε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας ζωγραφική στα εργαστήρια του Δημήτρη Μυταρά, του Γιάννη Μόραλη και του Δημοσθένη Κοκκινίδη.

Το 1981 με τετραετή υποτροφία της γαλλικής Κυβέρνησης συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι, στο 1ο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Σπούδασε ιστορία της τέχνης και συντήρηση έργων τέχνης. 

Η πρακτική της άσκηση ολοκληρώθηκε στα εργαστήρια συντήρησης της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο Παρίσι.

Το 1985 επέστρεψε στην Αθήνα με το δίπλωμα Maitrise des Sciences et des Techniques και ειδίκευση στη συντήρηση έργων τέχνης σε χαρτί.

Εργάστηκε επί μία δεκαετία στον τομέα της συντήρησης χαρτιού και περγαμηνής. Δίδαξε ως επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του ΤΕΙ Αθήνας.

Ίδρυσε, οργάνωσε και διεύθυνε επί τέσσερα χρόνια το Εργαστήριο Συντήρησης Χειρογράφων του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, όπου έκδωσε και το βιβλίο Το Χειρόγραφο, το Βιβλίο και τα Ιστορικά Αρχεία.

Συνεργάστηκε με το ΥΠΠΟ, το ΥΠΕΠΘ, το Μουσείο Μπενάκη, το ΕΛΙΑ, το Πολεμικό Μουσείο, το Νομισματικό Μουσείο, την Καϊρειο Βιβλιοθήκη Άνδρου, την Δημοτική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου, κ.ά.

Με τις γνώσεις και την εμπειρία της στην τεχνολογία των υλικών και ειδικότερα του χαρτιού και μετά από τη διαρκή επαφή της με αυτό, επέλεξε να χρησιμοποιεί το χειροποίητο χαρτί σαν μία επιφάνεια για ζωγραφική με ιδιαίτερη σημασία. Τα ασύμμετρα άκρα, η αδρή υφή και η άριστη ποιότητα του χειροποίητου χαρτιού την έλκουν και την εμπνέουν. Πιστεύει πως το νερό και η υδατογραφία δημιουργούν ατελείωτες δυνατότητες στη διαβάθμιση του τόνου των χρωμάτων, στο βάθος της εικόνας και στην πινελιά που πέφτει επάνω στο υγρό χαρτί.

Ζωγραφίζει, παράλληλα, σε καμβά με ακρυλικά, προσπαθώντας να δημιουργήσει μία αδρή γήινη επιφάνεια, προετοιμασμένη με πάστα ελαφρόπετρας. Νερό, γη και ουρανός συνενώνονται σε μία κοινή δύναμη.

Έχει κάνει τρεις ατομικές εκθέσεις και αρκετές ομαδικές.

Τον Μάιο του 2017 θα παρουσιάσει έργα της σε ατομική έκθεση στο Όσλο και το 2018 στην Βιέννη.

INFO

Dépôt Αrt Gallery 
Νεοφύτου Βάμβα 5 
106 74 Κολωνάκι - Αθήνα
Τηλ :+30 210 3648174 
e-mail:info@depotgallery.gr

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 12:00-20:30, Σάββατο 12:00-16:00, Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Επιμέλεια έκθεσης: Γωγώ Κολυβήρα

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης