tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 26.09.17 08:23
 

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

Η ατομική έκθεση «Παραμυθένιες υπάρξεις» της Άννυ Σοφιανοπούλου θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 3 Οκτωβρίου στην Dépôt Αrt gallery.

«Η Άννυ Σοφιανοπούλου είναι μια καλλιτέχνης η οποία γνωρίζει καλά πώς να χειρίζεται το υλικό της και πως να πραγματώνει τις ιδέες της με ιδιαίτερα πετυχημένα αποτελέσματα. Κατέχει τον τρόπο ώστε η τέχνη της να αναγεννά τον χώρο και να εμπνέει συναισθήματα», σημειώνει ο Καθηγητής Ζωγραφικής, του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσακίρης, και συνεχίζει:

«Καθοριστικό ρόλο στην εργασία της παίζουν η φόρμα, το χρώμα, η ύλη, στοιχεία τα οποία μέσα από συνδυασμούς και την δική της δεξιότητα δεν χάνουν την φυσική- οργανική υφή τους. Η Άννυ με συνέπεια, προσήλωση στην ποιότητά και την υψηλή αισθητική, δημιουργεί έργο σημαντικό και άμεσο, το οποίο παρασύρει τον θεατή σε κόσμους ονειρικούς. Δεν είναι παρελθοντολάγνα αλλά τιμά τον Πισσαρό, τον Μονέ, κλείνει πονηρά το μάτι στην Pop-Art και καταθέτει ευγνωμοσύνη στη σημαντικότητα της λαϊκής υφαντικής Ελληνικής τέχνης, διότι επικουρούν στην διαδικασία της δημιουργίας».

Απ’ την πλευρά της, η Ιστορικός Τέχνης, Νικολένα Καλαϊτζάκη, σημειώνει για το έργο της Άννυ Σοφιανοπούλου:

«Σε αντιδιαστολή των τωρινών και τσιμεντένιων αστικών καιρών όπου ο άνθρωπος απομονώνεται στον κλειστό του κόσμο, η ζωγραφική της Άννυ Σοφιανοπούλου, λειτουργεί σαν ένας χρωμάτινος βατήρας μετάβασης στην θριαμβευτική υπεροχή της Φύσης. Ως ανάπαλμη υπενθύμιση της αρχέγονης σύνδεσης του ανθρώπου με αυτή, στήνοντας εικόνες γνώριμες ή επανασυνθέτοντας τες μέσω της δημιουργικής φαντασίας, εξαρχής. Κινούμενη στους εκφραστικούς ρυθμούς μιας ζωηρής ποπ-αρτ εικονιστικής απόδοσης που συνταιριάζει συχνά με την εύθραυστη ατμόσφαιρα ενός παραμυθιού, η εικαστικός δίνει στο σύνολο των έργων της, τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ζώα της άγριας πανίδας, πράγμα που αναμφίβολα κρύβει έναν συμβολισμό. Ειδικότερα, στις επιφάνειες των μεγάλων καμβάδων, κεντρικές μένουν οι φιγούρες των άγριων ζώων που περιβάλλονται από σχηματοποιημένο και ξεκάθαρο άνθινο πλαίσιο - μοτίβο, υποδηλώνοντας τον φυσικό τους τόπο. Οι μορφές τους που είναι ρεαλιστικές, άλλοτε κοιτούν κατάματα τον θεατή, όπως η επιβλητική τίγρης, και άλλοτε βρίσκονται σε κίνηση, όπως η λεοπάρδαλη που αποτυπώνεται στον διασκελισμό της ή ο πάνθηρας που στέκει επιφυλακτικά σαν να είναι έτοιμος να επιτεθεί και να αντιμετωπίσει τον όποιο κίνδυνο. Επομένως, ο συμβολισμός αποβαίνει ξεκάθαρος. Τα άγρια ζώα στο έργο της Σοφιανοπούλου ανάγονται σε σύμβολα δύναμης, μαχητικότητας κι ελευθερίας, ενώ όπως η ίδια σημειώνει, τα φυτά λειτουργούν παράλληλα ως σύμβολα ζωής και αναγέννησης».

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Άννυ Σοφιανοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.                                                                                            

Είναι αριστούχος απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2009-2015), από το 3ο εργαστήριο ζωγραφικής, με καθηγητή τον κ. Γιώργο Τσακίρη.

Έλαβε υποτροφία Erasmus και παρακολούθησε μαθήματα στο Πανεπιστήμιο UPV, Facultad de Bellas Artes De Sant Carles, Valencia/Spain  (χειμερινό εξάμηνο 2013-14)

Έχει σπουδάσει Διακόσμηση Εσωτερικών Χώρων στις Σχολές Πλάκα ενώ έχει παρακολουθήσει μαθήματα σχεδίου στα φροντιστήρια Τσίγκρη και Μπελντέκου-Σαρασίτη. Υπήρξε ακροάτρια στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (εργαστήριο καθηγητή Πάνου Χαραλάμπους) στο πρώτο έτος των σπουδών της.

Έχει συμμετάσχει σε  WORKSHOP/Συμπόσιο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής Κοζάνης, το 2012 καθώς επίσης στο WORKSHOP ‘INSPIRE’ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης την ίδια χρονιά.

Έργα της βρίσκονται στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης - Μουσείο «Διέξοδος» Μεσολογγίου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής  Κοζάνης, καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές.

Έχει λάβει μέρος σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς, πολλές ομαδικές εκθέσεις καθώς και σε διάφορα  καλλιτεχνικά δρώμενα.

INFO
Dépôt Art gallery
Νεοφύτου Βάμβα 5
106 74 Κολωνάκι Αθήνα
Τηλ επικοινωνίας: 210 3648174
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30 / Σάββατο 12:00 –16:00 / Κυριακή & Δευτέρα κλειστά
Κείμενα έκθεσης: Γιώργος Τσακίρης και Νικολένα Καλαϊτζάκη
Επιμέλεια έκθεσης: Γωγώ Κολυβήρα
Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Εγκαίνια: Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 και ώρες 20:00 – 23:30
Διάρκεια έκθεσης: 3 – 13 Οκτωβρίου 2017
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Από πολύ μικρή πίστευα ότι τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» είναι κάτι…

Ράγισες και πόνεσα, έσπασες και πέθανα

Δυσκολεύομαι να αποτυπώσω αυτά τα συναισθήματα. Δυσκολεύομαι να…

Σταμάτα να φοβάσαι!

Φοβάσαι. Ένας φόβος πλημμυρίζει την ψυχή σου κάθε φορά που πας να…

Άλλο σύντροφοι και άλλο συγκάτοικοι!

Πόσοι πιστεύετε ότι έχετε ξεχωρίσει αυτούς τους δύο όρους; Και αν το…

Κορονοϊός και Περιβάλλον

Για άλλη μια φόρα γινόμαστε μάρτυρες μιας πανδημίας, αλλά ενώ…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης