tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

( 2 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 26.09.17 08:23
 

Ατομική έκθεση: «Παραμυθένιες υπάρξεις» από την Άννυ Σοφιανοπούλου

Η ατομική έκθεση «Παραμυθένιες υπάρξεις» της Άννυ Σοφιανοπούλου θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 3 Οκτωβρίου στην Dépôt Αrt gallery.

«Η Άννυ Σοφιανοπούλου είναι μια καλλιτέχνης η οποία γνωρίζει καλά πώς να χειρίζεται το υλικό της και πως να πραγματώνει τις ιδέες της με ιδιαίτερα πετυχημένα αποτελέσματα. Κατέχει τον τρόπο ώστε η τέχνη της να αναγεννά τον χώρο και να εμπνέει συναισθήματα», σημειώνει ο Καθηγητής Ζωγραφικής, του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσακίρης, και συνεχίζει:

«Καθοριστικό ρόλο στην εργασία της παίζουν η φόρμα, το χρώμα, η ύλη, στοιχεία τα οποία μέσα από συνδυασμούς και την δική της δεξιότητα δεν χάνουν την φυσική- οργανική υφή τους. Η Άννυ με συνέπεια, προσήλωση στην ποιότητά και την υψηλή αισθητική, δημιουργεί έργο σημαντικό και άμεσο, το οποίο παρασύρει τον θεατή σε κόσμους ονειρικούς. Δεν είναι παρελθοντολάγνα αλλά τιμά τον Πισσαρό, τον Μονέ, κλείνει πονηρά το μάτι στην Pop-Art και καταθέτει ευγνωμοσύνη στη σημαντικότητα της λαϊκής υφαντικής Ελληνικής τέχνης, διότι επικουρούν στην διαδικασία της δημιουργίας».

Απ’ την πλευρά της, η Ιστορικός Τέχνης, Νικολένα Καλαϊτζάκη, σημειώνει για το έργο της Άννυ Σοφιανοπούλου:

«Σε αντιδιαστολή των τωρινών και τσιμεντένιων αστικών καιρών όπου ο άνθρωπος απομονώνεται στον κλειστό του κόσμο, η ζωγραφική της Άννυ Σοφιανοπούλου, λειτουργεί σαν ένας χρωμάτινος βατήρας μετάβασης στην θριαμβευτική υπεροχή της Φύσης. Ως ανάπαλμη υπενθύμιση της αρχέγονης σύνδεσης του ανθρώπου με αυτή, στήνοντας εικόνες γνώριμες ή επανασυνθέτοντας τες μέσω της δημιουργικής φαντασίας, εξαρχής. Κινούμενη στους εκφραστικούς ρυθμούς μιας ζωηρής ποπ-αρτ εικονιστικής απόδοσης που συνταιριάζει συχνά με την εύθραυστη ατμόσφαιρα ενός παραμυθιού, η εικαστικός δίνει στο σύνολο των έργων της, τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ζώα της άγριας πανίδας, πράγμα που αναμφίβολα κρύβει έναν συμβολισμό. Ειδικότερα, στις επιφάνειες των μεγάλων καμβάδων, κεντρικές μένουν οι φιγούρες των άγριων ζώων που περιβάλλονται από σχηματοποιημένο και ξεκάθαρο άνθινο πλαίσιο - μοτίβο, υποδηλώνοντας τον φυσικό τους τόπο. Οι μορφές τους που είναι ρεαλιστικές, άλλοτε κοιτούν κατάματα τον θεατή, όπως η επιβλητική τίγρης, και άλλοτε βρίσκονται σε κίνηση, όπως η λεοπάρδαλη που αποτυπώνεται στον διασκελισμό της ή ο πάνθηρας που στέκει επιφυλακτικά σαν να είναι έτοιμος να επιτεθεί και να αντιμετωπίσει τον όποιο κίνδυνο. Επομένως, ο συμβολισμός αποβαίνει ξεκάθαρος. Τα άγρια ζώα στο έργο της Σοφιανοπούλου ανάγονται σε σύμβολα δύναμης, μαχητικότητας κι ελευθερίας, ενώ όπως η ίδια σημειώνει, τα φυτά λειτουργούν παράλληλα ως σύμβολα ζωής και αναγέννησης».

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Άννυ Σοφιανοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.                                                                                            

Είναι αριστούχος απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2009-2015), από το 3ο εργαστήριο ζωγραφικής, με καθηγητή τον κ. Γιώργο Τσακίρη.

Έλαβε υποτροφία Erasmus και παρακολούθησε μαθήματα στο Πανεπιστήμιο UPV, Facultad de Bellas Artes De Sant Carles, Valencia/Spain  (χειμερινό εξάμηνο 2013-14)

Έχει σπουδάσει Διακόσμηση Εσωτερικών Χώρων στις Σχολές Πλάκα ενώ έχει παρακολουθήσει μαθήματα σχεδίου στα φροντιστήρια Τσίγκρη και Μπελντέκου-Σαρασίτη. Υπήρξε ακροάτρια στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (εργαστήριο καθηγητή Πάνου Χαραλάμπους) στο πρώτο έτος των σπουδών της.

Έχει συμμετάσχει σε  WORKSHOP/Συμπόσιο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής Κοζάνης, το 2012 καθώς επίσης στο WORKSHOP ‘INSPIRE’ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης την ίδια χρονιά.

Έργα της βρίσκονται στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης - Μουσείο «Διέξοδος» Μεσολογγίου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής  Κοζάνης, καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές.

Έχει λάβει μέρος σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς, πολλές ομαδικές εκθέσεις καθώς και σε διάφορα  καλλιτεχνικά δρώμενα.

INFO
Dépôt Art gallery
Νεοφύτου Βάμβα 5
106 74 Κολωνάκι Αθήνα
Τηλ επικοινωνίας: 210 3648174
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30 / Σάββατο 12:00 –16:00 / Κυριακή & Δευτέρα κλειστά
Κείμενα έκθεσης: Γιώργος Τσακίρης και Νικολένα Καλαϊτζάκη
Επιμέλεια έκθεσης: Γωγώ Κολυβήρα
Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Εγκαίνια: Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 και ώρες 20:00 – 23:30
Διάρκεια έκθεσης: 3 – 13 Οκτωβρίου 2017
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Αναξιοκρατία και διαφθορά οι κύριες αιτίες του brain drain

Οι Έλληνες εγκαταλείπουν τη χώρα τα τελευταία χρόνια για ένα καλύτερο μέλλον στο εξωτερικό εξαιτίας κυρίως της αναξιοκρατίας και της διαφθοράς, σύμφωνα με έρευνα της ICAP People Solutions. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, το 92% όσων αποφασίζουν να φύγουν αναζητώντας μια καλύτερη ζωή είναι πτυχιούχοι και γενικά άτομα πολύ υψηλού…

Πότε είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για να αγοράσετε νέες ηλεκτρικές συσκευές

Οι σύγχρονες συσκευές καθιστούν την καθημερινή σας ζωή πολύ ευκολότερη και με τις συνεχιζόμενες εξελίξεις στην ενεργειακή απόδοση, τα πιο πρόσφατα μοντέλα μπορεί να κοστίζουν περισσότερο αλλά βραχυπρόθεσμα σας εξοικονομούν χρήματα από την χρήση τους. Αλλά υπάρχει μια δαπάνη που δεν μπορείτε να αποφύγετε για πάντα: η αντικατάσταση. Σε…

Πόσο απέχει η σημερινή Κίνα από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο; 50 χρόνια από το «μεγάλο άλμα προς τα εμπρός»

Η 16η Μαΐου του 1966 αποτελεί σημαδιακή επέτειο στην ιστορία της Κίνας. Είναι η ημέρα που ο μεγάλος τιμονιέρης της Κίνας Μάο Τσε Τουνγκ, κήρυξε το «μεγάλο άλμα της Κίνας προς τα εμπρός». To «άλμα προς τα εμπρός» σήμαινε την πλήρη αποκοπή της Κίνας από την παράδοσή της. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Μάο, η Κίνα θα προχωρούσε προς ένα…

Οργιώδες σκάνδαλο με ΔΑΠ στην ΑΣΟΕΕ

Η υπόγεια δράση των κομματικών μηχανισμών συνεχίζεται ανεξέλεγκτα στην ελληνική κοινωνία, έχοντας αλώσει απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα και διαφθείροντας μεγάλο κομμάτι της νεολαίας μας, που γαλουχείται πλέον από πολύ νωρίς στο ρουσφέτι και την κουτοπονηριά, ακόμα και μέσα σε πανεπιστημιακές σχολές. Ύστερα από το κρούσμα αντιγραφής στο…

Stephen Hawking, ο σπουδαίος εραστής της Επιστήμης

Όταν διάβασα την είδηση για τον θάνατο του Stephen Hawking, η καρδιά μου πάγωσε και το μυαλό μου σταμάτησε.  Ένα από τα μεγαλύτερα μυαλά του κόσμου, έφυγε από τον μάταιο αυτό κόσμο, αφήνοντας μια τεράστια κληρονομιά.  Ο Hawking δεν ήταν μόνο μία από τις μεγαλύτερες επιστημονικές φωνές του σύγχρονου κόσμου, δεν ήταν μόνο πολυπράγμων και…

Ν. Τσόμσκι: «Ο νεοφιλελευθερισμός υπάρχει μόνο για τους φτωχούς»

Για ένα μεγάλο χάσμα που διαχωρίζει τις επιθυμίες των απλών ανθρώπων και των πολιτικών από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα, έκανε λόγο ο Νόαμ Τσόμσκι σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα «El Pais». Ο σπουδαίος Αμερικανός διανοούμενος τόνισε ότι στην ελίτ του πολιτικού φάσματος έχει καταγραφεί μια μετατόπιση προς τα δεξιά, με…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης