tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ατομική έκθεση: «Άπλετος χώρος» του Αστέριου Τόρη

Ατομική έκθεση: «Άπλετος χώρος» του Αστέριου Τόρη

( 4 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 26.01.18 13:27
 

Ατομική έκθεση: «Άπλετος χώρος» του Αστέριου Τόρη

Την ατομική έκθεση του Αστέριου Τόρη με θέμα «Άπλετος χώρος» θα εγκαινιάσει η Dépôt Art gallery την Τρίτη 30 Ιανουαρίου και ώρες 8 μ.μ.-11:30 μ.μ. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου.

Κάθε συμβάν διασταυρώνεται με την αιτία του και παράλληλα είναι από μόνο του αιτία για ένα άλλο συμβάν.

Τα συμβάντα λειτουργούν σε ανεξάρτητο χρόνο το ένα πάνω στο άλλο και μοιάζουν με πολυκατοικία.

Διαφορετικά γεγονότα σε όμοια διαμερίσματα.

Το κατεστημένο σύστημα ισχύει για όλα το ίδιο και τα θέματα προκύπτουν από την ομοιότητα στην αντιμετώπιση.

Κάθε επεκτασιμότητα είναι επιθυμητή όταν αντιλαμβάνομαι ότι από μόνη της έχει παραγωγικές τάσεις.

Σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε πυκνότητα… υπάρχει ΑΠΛΕΤΟΣ ΧΩΡΟΣ.

Δεν υπάρχει αίσθηση στην καταγραφή, παρά μόνον η ανάγκη αντιμετώπισης χωρίς έλεγχο. Ουσιαστικά όμως φαίνεται πως είναι απολύτως υπό έλεγχο, διότι το αποτέλεσμα είναι επαγγελματικών προδιαγραφών, όπως… «ένα έγκλημα εν βρασμό».

toris_58394333.jpg

«Έκρηξη αισιοδοξίας στην τέχνη»

Η ιστορικός τέχνης και συγγραφέας, Ευριδίκη Τρισόν - Μιλσανή, αναφέρει, μεταξύ άλλων, για την έκθεση: 

«Ο Αστέριος Τόρης από τα τρία στάδια της καλλιτεχνικής πορείας- τη δημιουργία στο ατελιέ και την διακίνηση των έργων χάρη στην επιχειρηματική νοοτροπία του καλλιτέχνη, προτιμάει τη στιγμή της έκθεσης: τη χαρά της συνομιλίας του με τον θεατή.  Είναι  μια χαρισματική στιγμή έντονης εσωτερικής επικοινωνίας. 

Οι πίνακες του υπογραμμίζουν τούτη την ιδιαιτερότητα. Έντονα  χρώματα, παχιά υλικά, φόρμες υπαινικτικές, ευρηματικές… Στιγμές παραγωγικότητας, δονήσεις, κατολισθήσεις, εκρήξεις. Ένας κόσμος σε αέναη κίνηση που γοητεύει με τις έντονες αντιθέσεις, τις υφές, την αίσθηση υγρασίας και ρευστότητας. Εικόνες που τραβούν ακατανίκητα το βλέμμα και προβληματίζουν τη νόηση.

 Αν έπρεπε κανείς να τις κατατάξει σε κάποια Σχολή θα έπρεπε ίσως να αναφερθεί στον αφηρημένο αμερικανικό εξπρεσιονισμό ο οποίος κατάκτησε την διεθνή καλλιτεχνική σκηνή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια εποχή που η τέχνη όφειλε να δημιουργήσει κάτι το απόλυτα νεωτεριστικό που θα διοχέτευε στην οικουμένη ελπίδα και θρίαμβο. Ο Τόρης χρωστά σίγουρα πολλά στους τενόρους αυτής της καθαρτήριας τάσης, τον Πόλλοκ, τον Ντε Κούνιγκ, τον Κλίφορντ Στιλ: μια τέχνη χειρονομιακή με πρωτόγονα υλικά παρμένα από τον βιομηχανικό κόσμο. Φόρμες που παρήχθησαν από μια αυτόματη γραφή στην απόλυτη κορύφωσή της.

Σήμερα, σε μια εποχή που η τέχνη, συχνά ανερμάτιστη, στρέφεται νοσταλγικά στο παρελθόν προσπαθώντας να αυτοπροσδιοριστεί, τα έργα του Τόρη μέσα στην ευοίωνη και αισιόδοξη έκρηξή τους μας βεβαιώνουν πως δεν είναι μόνο η παράσταση και ο ακαδημαϊσμός που μπορούν να εκφράσουν το ελληνικό ταμπεραμέντο. Ένα ιδίωμα σαν  το δικό του, πολύ πιο ελεύθερο, που ερεθίζει τη φαντασία, βάζει σε κίνηση αντιστάσεις και προβληματισμούς, διοχετεύει αισιοδοξία, μπορεί να καλύψει θαυμάσια τις ανάγκες μας».

toris_4293223.jpg

Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη

Ο Αστέριος Τόρης γεννήθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας.

Έχει κάνει μουσικές σπουδές στο Απολλώνιο Ωδείο Γεωργουδάκη και ζωγραφική στο εργαστήριο ζωγραφικής του Morriche Schule στη Stuttgart.

Είναι ιδρυτικό μέλος του πολιτιστικού φορέα Hellenic Art Vioma και art director στο Ελληνικό Πανόραμα Εικαστικών Καλλιτεχνών ARTVIOMA.

Με παρουσίες στις Art Athina 2015 & 2016 με την ArtZone 42 Gallery, Art Thessaloniki 2017 με την Hellenic Art Vioma, Ellines in Emirates 2016 και συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.

Συνεργάστηκε για τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές και συνεχίζει με νέες παραγωγές για την προβολή εικαστικών καλλιτεχνών.

toris_32903433.jpg

Ατομικές εκθέσεις

2017: Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή, Κηφισιά
2017: ArtZone 42 Gallery
2015: Κέντρο Φωνής και Λόγου, Αθήνα
2015: Paschalis Art House, Πήλιο
2014: Kastela Art Center, Πειραιάς
2005: Ιωνικό Κέντρο, Πλάκα, Αθήνα
2004: Πινακοθήκη Ψυχάρη 36, Αθήνα
2003: Gallery Emphasis, Θεσσαλονίκη
 
INFO
Dépôt Art gallery
Νεοφύτου Βάμβα 5
Κολωνάκι Αθήνα
Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Παρασκευή 14:00 – 20:00
Σάββατο 11:00 –15:00
Κυριακή κλειστά
Δευτέρα κατόπιν ραντεβού
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

toris_28032322.jpg

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Από πολύ μικρή πίστευα ότι τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» είναι κάτι…

Σταμάτα να φοβάσαι!

Φοβάσαι. Ένας φόβος πλημμυρίζει την ψυχή σου κάθε φορά που πας να…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης