tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

( 8 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τετάρτη, 14.03.18 14:45
 

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Την πρώτη ατομική έκθεση της Αριάδνης Στροφύλλα με τίτλο «Ελληνίδα Μάνα» θα φιλοξενήσει το artAZ στον Χώρο Τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ» μεταξύ 22 Μαρτίου – 14 Απριλιου. Η καλλιτέχνης πραγματεύεται, με τρυφερό τρόπο, τα όρια και τις γραμμές που διέπουν τις σχέσεις και τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη ζωη.

Με σημείο αφετηρίας την Ελληνίδα Μάνα η Αριάδνη Στροφύλλα εξερευνά και σχολιάζει τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους, με τα αντικείμενα και τις καταστάσεις της καθημερινής ζωής, το περιβάλλον, καθώς και τις απρόσδιόριστες σχέσεις μεταξύ αυτών. Η Ελληνίδα Μάνα εμφανίζεται ως σύμβολο και αναφορά στη θυληκότητα, το εγχώριο, το στερεότυπο και την επανάκτηση όλων αυτών μέσα από ένα παιχνίδι μέσα στη γνώριμη και απομακρυσμένη μας κληρονομιά. Ενσωματώνει έννοιες όπως η σεξουαλικότητα, η απόσταση και η εγγύτητα, η νεότητα, η ωριμότητα, η άφεση και η αναδιάταξη, σαν μια δύναμη που τις διαπραγματεύεται όλες.

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Η εσωτερική, ονειρική γλώσσα της καλλιτέχνιδας απαρτίζεται από σύμβολα και φόρμες που συντίθενται, σχεδόν εμμονικά, για να χτίσουν το οπτικό της αλφάβητο. Εικόνες τις καθημερινότητας, και οι έννοιες που αυτόματα συμβολίζουν, επιστρατεύονται σα μεταφορικά οχήματα αφήγησης πιο περίπλοκων ιδεών και καταστάσεων. Τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα, όπως οι ανθρώπινες «συναντήσεις», τα στοιχεία από το φυσικό περιβάλλον, η κίνηση και η μελέτη του φωτός και της σκιάς, σχηματοποιούν τις εικόνες, που διέπονται ταυτόχρονα από υπαινικτική μουσικότητα. Η ασάφεια είναι ακόμη ένα κύριο χαρακτηριστικό της δουλειάς – ασάφεια του φύλλου, της διάθεσης, των συναισθημάτων, των προθέσεων και των πράξεων.

Η ενότητα αποτελείται από πίνακες, σχέδια, κεραμικά και γλυπτά που λειτουργούν σαν κρίκοι μιας αλυσίδας. Συνδέονται μεταξύ τους μέσα από έναν αναπάντεχο «αυτοπεριορισμό»: δημιουργήθηκαν με ένα μόνο χρώμα -ιδιαίτερα φορτισμένο και μαζί καθησυχαστικά οικείο- το “Ελληνικό” μπλε. Η κατ’ επιλογή μονοχρωμία παραπεμπει στην εστιαση της προσοχης στην αφηγηση της εικονας με ευθυ και λιτο τροπο, καθιστώντας τη διαδρομή από το ένα έργο στο άλλο αυτονόητη, σα τη φυσική τάξη των πραγμάτων.

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Η Αριάδνη Στροφύλλα χρησιμοποιεί την τέχνη σαν εργαλείο επικοινωνίας, την επιστρατεύει για να ανοίξει έναν διάλογο χωρίς τέλος, δείχνοντας πρακτικά ότι η τέχνη είναι κάτι προσιτό και απαραίτητο για τη διαπραγματευση και των πιο δύσκολων θεμάτων, αυτών που τα λόγια δε μας βοηθούν πάντα να εκφράσουμε.

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Αριάδνη Στροφύλλα γεννήθηκε το 1995 στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γκλασκώβης (Σκωτία) και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης (Αυστρία). Έχει επίσης παρακολουθήσει μαθήματα κεραμικής στο FireWorks Studio της Γκλασκώβης. Μαθήτευσε δίπλα στους Katherine Slusher και Jesús Vilallonga, στη Βαρκελώνη (Ισπανία). Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις στη Γλασκώβη, Βιέννη, Αθήνα και Λέσβο (art residency). H «Ελληνίδα Μάνα» είναι η πρώτη της ατομική έκθεση.

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

INFO
Διεύθυνση: Χώρος Τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ», Κέας 9, Πλατεία Κολιάτσου
Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018
Διάρκεια έκθεσης: 22 Μαρτίου – 14 Απριλίου 2018 (κλειστά 4-7 Απριλίου)
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη – Παρασκευή, 18:30 – 20:30
Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κολλάρου
Διοργάνωση: artAZ
Υποστήριξη: Οινοποιεία Μπουτάρη
Χορηγός επικοινωνίας: Kroma Magazine

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Καλό συναπάντημα...

Στον προθάλαμο του ανακαινισμένου κτιρίου δίπλα στον παλιό ηλεκτρικό είχε στηθεί από μέρες ένα πρόχειρο γραφείο. Δύο πλάκες μπετόν, μια λωρίδα μοκέτας κι ένα ξύλινο ράφι κάπου πιο πίσω. Μια εταιρεία σχεδίου με έδρα το Μόναχο αναζητούσε προσωπικό. Η αγγελία είχε κυκλοφορήσει σε μια τοπική εφημερίδα και οι αιτήσεις είχαν ήδη ξεπεράσει τις…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Υπόκλιση…

Στο υπόγειο της οδού Βαλσάμη η λάμπα έκαιγε εδώ και μέρες. Κάπου κάπου ακουγόταν ένας θόρυβος πνιχτός σαν σουβλιά σε λαμαρίνα κι έπειτα πηχτή σιωπή. Στο διπλανό δωμάτιο η κυρά Ευθαλία στριφογύριζε στα χέρια της ένα παλιό μπατζάκι για κόντεμα. Κι έσπαγε το κεφάλι της… Εκείνο το απόγευμα ο μικρός της γιος λέει θα έπαιζε στο θέατρο. Τον…

Ελληνοφρένεια: Ο τσολιάς επιστρέφει στα ερτζιανά!

Από τη συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 θα εκπέμπει στο εξής η «Ελληνοφρένεια», όπως ανακοινώθηκε. Οι εκπομπές θα ξεκινήσουν στις 9 του Σεπτέμβρη και θα μεταδίδονται Δευτέρα έως Παρασκευή 13:00 με 14:00 το μεσημέρι. Ακολουθεί η ανακοίνωση του σταθμού, αναλυτικά: «Τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 καλωσορίζουν την «Ελληνοφρένεια»…

Ο Πεταλωτής για τους μισθούς των 40.000 ευρώ στην ΕΡΤ

Με αφορμή τις ανακατατάξεις σε πρόσωπα της ΕΡΤ μετά την αλλαγή κυβέρνησης και την έλευση προσεχώς νέων μεγάλων ονομάτων στο Ραδιομέγαρο, άναψε η συζήτηση για τα συμβόλαιά τους και το κατά πόσο η δημόσια τηλεόραση μπορεί να καλύψει τις υψηλές οικονομικές τους απαιτήσεις.  Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Πεταλωτής, έσπευσε…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Αεροπλανάκι…

Εκείνη την Παρασκευή του Οκτώβρη η κυρία Μερόπη ξεκίνησε πάλι για το…

Οι βροχεροί άνθρωποι

Έχεις βρεθεί στην εξοχή πριν αρχίσει να βρέχει; Έχεις μυρίσει το χώμα…

Κι όταν πατάς τα όρια...;

Όρια. Καταβάθος, εαυτέ μου, δεν ξέρω αν συμπάθησες ποτέ στ' αλήθεια…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την…

Το ξεπούλημα της ΔΕΗ και το τέλος των ψευδαισθήσεων

Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας που λαμβάνει χώρα στον τόπο μας τα…

Ζήσε τη στιγμή!

Ζήσε τη στιγμή γιατί το επόμενο λεπτό θα είναι ανάμνηση. Η κάθε στιγμή…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης