tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

( 8 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τετάρτη, 14.03.18 14:45
 

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Την πρώτη ατομική έκθεση της Αριάδνης Στροφύλλα με τίτλο «Ελληνίδα Μάνα» θα φιλοξενήσει το artAZ στον Χώρο Τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ» μεταξύ 22 Μαρτίου – 14 Απριλιου. Η καλλιτέχνης πραγματεύεται, με τρυφερό τρόπο, τα όρια και τις γραμμές που διέπουν τις σχέσεις και τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη ζωη.

Με σημείο αφετηρίας την Ελληνίδα Μάνα η Αριάδνη Στροφύλλα εξερευνά και σχολιάζει τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους, με τα αντικείμενα και τις καταστάσεις της καθημερινής ζωής, το περιβάλλον, καθώς και τις απρόσδιόριστες σχέσεις μεταξύ αυτών. Η Ελληνίδα Μάνα εμφανίζεται ως σύμβολο και αναφορά στη θυληκότητα, το εγχώριο, το στερεότυπο και την επανάκτηση όλων αυτών μέσα από ένα παιχνίδι μέσα στη γνώριμη και απομακρυσμένη μας κληρονομιά. Ενσωματώνει έννοιες όπως η σεξουαλικότητα, η απόσταση και η εγγύτητα, η νεότητα, η ωριμότητα, η άφεση και η αναδιάταξη, σαν μια δύναμη που τις διαπραγματεύεται όλες.

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Η εσωτερική, ονειρική γλώσσα της καλλιτέχνιδας απαρτίζεται από σύμβολα και φόρμες που συντίθενται, σχεδόν εμμονικά, για να χτίσουν το οπτικό της αλφάβητο. Εικόνες τις καθημερινότητας, και οι έννοιες που αυτόματα συμβολίζουν, επιστρατεύονται σα μεταφορικά οχήματα αφήγησης πιο περίπλοκων ιδεών και καταστάσεων. Τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα, όπως οι ανθρώπινες «συναντήσεις», τα στοιχεία από το φυσικό περιβάλλον, η κίνηση και η μελέτη του φωτός και της σκιάς, σχηματοποιούν τις εικόνες, που διέπονται ταυτόχρονα από υπαινικτική μουσικότητα. Η ασάφεια είναι ακόμη ένα κύριο χαρακτηριστικό της δουλειάς – ασάφεια του φύλλου, της διάθεσης, των συναισθημάτων, των προθέσεων και των πράξεων.

Η ενότητα αποτελείται από πίνακες, σχέδια, κεραμικά και γλυπτά που λειτουργούν σαν κρίκοι μιας αλυσίδας. Συνδέονται μεταξύ τους μέσα από έναν αναπάντεχο «αυτοπεριορισμό»: δημιουργήθηκαν με ένα μόνο χρώμα -ιδιαίτερα φορτισμένο και μαζί καθησυχαστικά οικείο- το “Ελληνικό” μπλε. Η κατ’ επιλογή μονοχρωμία παραπεμπει στην εστιαση της προσοχης στην αφηγηση της εικονας με ευθυ και λιτο τροπο, καθιστώντας τη διαδρομή από το ένα έργο στο άλλο αυτονόητη, σα τη φυσική τάξη των πραγμάτων.

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

Η Αριάδνη Στροφύλλα χρησιμοποιεί την τέχνη σαν εργαλείο επικοινωνίας, την επιστρατεύει για να ανοίξει έναν διάλογο χωρίς τέλος, δείχνοντας πρακτικά ότι η τέχνη είναι κάτι προσιτό και απαραίτητο για τη διαπραγματευση και των πιο δύσκολων θεμάτων, αυτών που τα λόγια δε μας βοηθούν πάντα να εκφράσουμε.

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Αριάδνη Στροφύλλα γεννήθηκε το 1995 στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γκλασκώβης (Σκωτία) και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης (Αυστρία). Έχει επίσης παρακολουθήσει μαθήματα κεραμικής στο FireWorks Studio της Γκλασκώβης. Μαθήτευσε δίπλα στους Katherine Slusher και Jesús Vilallonga, στη Βαρκελώνη (Ισπανία). Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις στη Γλασκώβη, Βιέννη, Αθήνα και Λέσβο (art residency). H «Ελληνίδα Μάνα» είναι η πρώτη της ατομική έκθεση.

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

INFO
Διεύθυνση: Χώρος Τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ», Κέας 9, Πλατεία Κολιάτσου
Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018
Διάρκεια έκθεσης: 22 Μαρτίου – 14 Απριλίου 2018 (κλειστά 4-7 Απριλίου)
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη – Παρασκευή, 18:30 – 20:30
Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κολλάρου
Διοργάνωση: artAZ
Υποστήριξη: Οινοποιεία Μπουτάρη
Χορηγός επικοινωνίας: Kroma Magazine

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ελληνίδα Μάνα» της Αριάδνης Στροφύλλα

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Καλό συναπάντημα...

Στον προθάλαμο του ανακαινισμένου κτιρίου δίπλα στον παλιό ηλεκτρικό είχε στηθεί από μέρες ένα πρόχειρο γραφείο. Δύο πλάκες μπετόν, μια λωρίδα μοκέτας κι ένα ξύλινο ράφι κάπου πιο πίσω. Μια εταιρεία σχεδίου με έδρα το Μόναχο αναζητούσε προσωπικό. Η αγγελία είχε κυκλοφορήσει σε μια τοπική εφημερίδα και οι αιτήσεις είχαν ήδη ξεπεράσει τις…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Η σωτηρία από τον ιό είναι στο χέρι μας

Πρωτόγνωρες οι στιγμές που βιώνουμε. Στιγμές που ο αόρατος εχθρός…

Η κρίση της έβδομης τέχνης και προτάσεις για την αναγέννησή της

Διευκρινίσεις για το πλαίσιο κειμένου: πρόκειται για μια απόπειρα…

Όταν σταμάτησε ο χρόνος...

Δεν υπάρχουν πολλά λόγια για να περιγράψει κανείς πώς είναι να ζεις…

Ο φόβος και οι άνθρωποι

Οι συλλογικοί φόβοι διατρέχουν την ιστορία της ανθρωπότητας. Οι αιτίες…

Ο εαυτός μου μέσα από τα μάτια ενός χωρισμού

Ένα από τα μεγαλύτερα ελαττώματα του ανθρώπινου είδους είναι η βαθειά…

Ύμνος της ελευθερίας

Η αγάπη πέφτει στο χώμα, ριζώνει όταν βρίσκει πρόσφορο έδαφος, ήλιο και…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης