tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Έκθεση ζωγραφικής-κεραμικής από την Κατερίνα Γιάννακα

Έκθεση ζωγραφικής-κεραμικής από την Κατερίνα Γιάννακα

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 01.05.18 00:01
 

Έκθεση ζωγραφικής-κεραμικής από την Κατερίνα Γιάννακα

Τη νέα της έκθεση με έργα ζωγραφικής και κεραμικής εγκαινιάζει η Κατερίνα Γιάννακα στην Evripides Art Gallery την Πέμπτη 3 Μαΐου στις 20:00. Πρόκειται για έργα βγαλμένα από τη ζωή, για την ίδια τη ζωή, γεμάτα ελληνικό φως, δυνατά χρώματα και ανεπιτήδευτη ομορφιά.

Η Κατερίνα Γιάννακα ξεκίνησε από την ζωγραφική μαθητεύοντας δίπλα σε σπουδαίους δασκάλους, όπως ο Νίκος Νικολάου και ο Γιάννης Μόραλης, και κατάφερε να «παντρέψει» την αγάπη της για την ζωγραφική με την Κεραμική, δημιουργώντας μια μοναδική σχέση ζωής, που δυναμώνει χρόνο με τον χρόνο προσφέροντας νέες συγκινήσεις τόσο σε εκείνη, όσο και στο κοινό που παρακολουθεί πιστά την καλλιτεχνική της διαδρομή.  

Η ίδια η εικαστικός υποστηρίζει: «Είμαι ζωγράφος. Αυτό ήθελα να κάνω από τότε που κατάλαβα τον εαυτό μου. Αυτό σπούδασα, αυτό μελετάω χρόοοοονια τώρα. Με την ζωγραφική λέω τις ιστορίες μου, με αυτή παλεύω με τα φαντάσματά μου, οι λύσεις στις δυσκολίες που μου δημιουργεί, πάντα με γεμίζουν και με δυναμώνουν. Και το πιο βασικό: αν δεν υπήρχε η ζωγραφική, η κεραμική μου δεν θα ήταν ποτέ αυτή που είναι. Ενδόμυχα, ίσως έψαχνα άλλες επιφάνειες πάνω στις οποίες θα ζωγράφιζα, γι’αυτό κι αποφάσισα να τις κατασκευάσω μόνη μου... Αυτό νομίζω ότι είναι η κεραμική μου, ζωγραφική πάνω σε τρισδιάστατες επιφάνειες, δουλεμένες με τον ίδιο ψυχισμό και κατευθυνόμενες από τις ίδιες εσωτερικές ανάγκες. Άλλωστε, είναι ο ίδιος ακριβώς τρόπος που αντιμετωπίζω-ενστικτωδώς-οποιοδήποτε υλικό πέσει στα χέρια μου. Οι κλωστές, ας πούμε, τις οποίες ξανάρχισα να χρησιμοποιώ και πάλι με Μανία».

Έκθεση ζωγραφικής-κεραμικής από την Κατερίνα Γιάννακα

Τα Κεραμικά έργα της Γιάννακα ξεχωρίζουν για την ασύμμετρη πλαστικότητα και τα ηχηρά τους χρώματα. Αναδιπλώνονται σαν υφάσματα, προκαλώντας το βλέμμα και το άγγιγμα με τις «πτυχώσεις» τους. Οι επιρροές από την Γλυπτική είναι παραπάνω από εμφανείς σε κάθε στάδιο της δουλειάς της, καθώς χρησιμοποιεί ως μοναδικό εργαλείο, τα χέρια της, αφήνοντας τα εικαστικά της «αποτυπώματα» πάνω σε κάθε έργο.        

Η σχέση της με τον πηλό και την Κεραμική, θα μπορούσε να ειπωθεί, ότι είναι σχεδόν εγγεγραμμένη στον γενετικό της κώδικα, καθώς λειτουργεί ως αυθόρμητη ανάγκη για έκφραση, ενώ αναπόσπαστο στοιχείο της δουλειάς της, αποτελεί η λαϊκή παράδοση, αλλά και η φύση και οι άνθρωποι της Αίγινας, στην οποία κατοικεί και δημιουργεί τα τελευταία 30 χρόνια.

Όπως επισημαίνει η Δρ. Αρχαιολόγος κ. Μιμίκα Γιαννοπούλου, στον πρόλογο του καταλόγου, που συνοδεύει την έκθεση: «Έργα πηγαίας τέχνης, τα κεραμικά και τα ζωγραφικά έργα της Κατερίνας Γιάννακα είναι αισθησιακά, έχουν πλοκή, υφαίνουν ιστούς, όπως τα πλεκτά της, περιέχουν αγάπη αδιαπραγμάτευτη, όπως είναι η αγάπη της για τα δένδρα, τα φυτά, τα ζώα, τον ουρανό, τα σύννεφα, τον ήλιο, το φεγγάρι, τη θάλασσα, τα βουνά, τα ποτάμια, δηλαδή την ίδια τη ζωή».

Έκθεση ζωγραφικής-κεραμικής από την Κατερίνα Γιάννακα

Για «έργα πλαστικής, τρισδιάστατης ζωγραφικής» κάνει λόγο ο Χάρης Καμπουρίδης, Ιστορικός Τέχνης-Σημειολόγος, μέλος της Academia Europaea, στο κείμενό του, που προλογίζει τον κατάλογο της έκθεσης, σημειώνοντας ότι οι δημιουργίες της Γιάννακα δεν είναι ζωγραφισμένα κεραμικά, «είναι έργα πλαστικής, τρισδιάστατης ζωγραφικής, είναι και “κατασκευαστική πολιτισμικών αντικειμένων” (fabrics of culture) δηλ. εναρκτήριες φόρμες ολοκληρωτικής τέχνης που προτείνονται ως αντικείμενα μιας αρχέγονης ζωής, λειτουργικά στοιχειωδώς αλλά και φορτισμένα με μαγική αίσθηση του χρώματος και του αναγεννημένου περιγράμματος».

Από την πλευρά του, ο Ηλίας Κουρτζής, Κεραμιστής-Χημικός, υπογραμμίζει, ότι η Κατερίνα Γιάννακα έχει ήδη δημιουργήσει σχολή στην νεοελληνική κεραμική, σημειώνοντας στον πρόλογο του καταλόγου: «Με πολλή ειλικρίνεια σου λέω, πως αυτό που πέτυχες στην κεραμική είναι ότι μας έδωσες ένα τελείως προσωπικό εικαστικό στίγμα, συνεπές στην ακαδημαϊκή εικαστική σου μανταλιτέ, χαρακτηριστικά που προσωπικά μου δίνουν το δικαίωμα να σημειώσω ότι έχεις ήδη δημιουργήσει σχολή στην νεοελληνική κεραμική. Μια σχολή που επανέφερε τη χρηστικότητα της χειροτεχνίας, με την ποιότητα της εικαστικής σου αισθητικής».

Αναφερόμενη στα έργα της Κατερίνα Γιάννακα, η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου επισημαίνει: «Τα έργα της υμνούν και δοξάζουν το μπλε, το κίτρινο, το πράσινο. Τα σχήματα τα χρώματα και τα αρώματα. Ναι κι αυτά τ’ ορκίζομαι, από πού αλλού να ήρθε και να έσπασε τα ρουθούνια μου αυτή η μυρωδιά από φρεσκοπατημένο χαμομήλι».

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Κατερίνα Γιάννακα

Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1954.

Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ζωγραφική με τον Νίκο Νικολάου και τον Γιάννη Μόραλη, σκηνογραφία ενδυματολογία με τον Βασίλη Βασιλειάδη, ψηφιδωτό με τον Γιάννη Κολέφα.

Συνέχισε τις σπουδές ψηφιδωτού στη Ραβένα με δάσκαλο τον Paolo Racagni.

Άρχισε να ασχολείται με την κεραμική το 2006.

Έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα δεκατρείς ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής στη Λάρισα, Αθήνα, Ιωάννινα, Αίγινα και οκτώ ατομικές κεραμικής στο Ναύπλιο, Αθήνα και Αίγινα.

Έργα της υπάρχουν στις συλλογές της Πινακοθήκης της Λάρισας, του Μουσείου Μπενάκη, του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος, σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία, Αρμενία και Λουξεμβούργο.

Η παράλληλη αγάπη της για την ζωγραφική και την γλυπτική, εκφράζεται μέσα από τα χειροποίητα, μοναδικά, αλλά και χρηστικά κεραμικά της.

Το 2012 πήρε μέρος στον πανελλήνιο διαγωνισμό κεραμικής και απέσπασε τον δεύτερο έπαινο. Το 2013 στον ίδιο διαγωνισμό, απέσπασε το πρώτο βραβείο.

Από το 1988 ζει και εργάζεται στην Αίγινα.

giannaka_488292223.jpg

INFO
Διεύθυνση:
Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα, 106 73
Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας:
Τρίτη - Πέμπτη- Παρασκευή: 11.00 - 20.30
Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 -16.00
Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά
Διάρκεια Έκθεσης:
3 έως 26 Μαΐου 2018
Τηλ. επικοινωνίας:
210 36 15 249, 210 36 15 909
Ιστοσελίδα:
Ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση ΑμεΑ.
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Καλό συναπάντημα...

Στον προθάλαμο του ανακαινισμένου κτιρίου δίπλα στον παλιό ηλεκτρικό είχε στηθεί από μέρες ένα πρόχειρο γραφείο. Δύο πλάκες μπετόν, μια λωρίδα μοκέτας κι ένα ξύλινο ράφι κάπου πιο πίσω. Μια εταιρεία σχεδίου με έδρα το Μόναχο αναζητούσε προσωπικό. Η αγγελία είχε κυκλοφορήσει σε μια τοπική εφημερίδα και οι αιτήσεις είχαν ήδη ξεπεράσει τις…

Μια ζαριά καλή…

Κάθε Τρίτη και άλλο παιχνίδι. Αυτή ήταν η συμφωνία και οι κανόνες σαφείς. Αν έχανες, πλήρωνες την άλλη φορά. Κέρδιζες; Υπομονή μέχρι την  επόμενη παρτίδα. Δεν ήταν και πολύς καιρός που έπαιζε ο Μενέλαος. Βράδυ πάνω στο ποτό τον τραβολόγησε ένας φίλος να συμπληρωθεί η ομάδα. Ο φίλος έφυγε, έμεινε εκείνος με τρία χαρτιά να ποντάρει για το…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Covid-19: Μην κλείνεις τα μάτια...

Όταν ήμασταν παιδιά και πηγαίναμε με τους γονείς μου στο χωριό της…

Η σωτηρία από τον ιό είναι στο χέρι μας

Πρωτόγνωρες οι στιγμές που βιώνουμε. Στιγμές που ο αόρατος εχθρός…

Η κρίση της έβδομης τέχνης και προτάσεις για την αναγέννησή της

Διευκρινίσεις για το πλαίσιο κειμένου: πρόκειται για μια απόπειρα…

Όταν σταμάτησε ο χρόνος...

Δεν υπάρχουν πολλά λόγια για να περιγράψει κανείς πώς είναι να ζεις…

Ο φόβος και οι άνθρωποι

Οι συλλογικοί φόβοι διατρέχουν την ιστορία της ανθρωπότητας. Οι αιτίες…

Ο εαυτός μου μέσα από τα μάτια ενός χωρισμού

Ένα από τα μεγαλύτερα ελαττώματα του ανθρώπινου είδους είναι η βαθειά…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης