tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ομαδική Έκθεση: «ευ- | Η Τέχνη συναντά την ελληνική γλώσσα» στο ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή

Ομαδική Έκθεση: «ευ- | Η Τέχνη συναντά την ελληνική γλώσσα» στο ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή

( 6 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Τρίτη, 16.10.18 06:00
 

Ομαδική Έκθεση: «ευ- | Η Τέχνη συναντά την ελληνική γλώσσα» στο ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή

Την ομαδική έκθεση με τίτλο «ευ- | Η Τέχνη συναντά την ελληνική γλώσσα» θα εγκαινιάσει το ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου και ώρα 7:30μ.μ. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 10 Νοεμβρίου.

59 σύγχρονοι εικαστικοί παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και φωτογραφίας, έχοντας σαν έμπνευση λέξεις με το πρόθημα «Ευ-».

Την επιμέλεια έχει αναλάβει η ιστορικός Τέχνης Όλγα Λατουσάκη, ενώ για το concept, την οργάνωση και την  επικοινωνία την ευθύνη έχει ο Δημήτρης Λαζάρου.

Ομαδική Έκθεση: «ευ- | Η Τέχνη συναντά την ελληνική γλώσσα» στο ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή

Η κ. Λατουσάκη επισημαίνει τα εξής:

«εὖ- [ev], πριν από φωνήεν ή ηχηρό σύμφωνο και [ef], πριν από άηχο σύμφωνο και δηλώνει: 1. Τη θετική ιδιότητα ενός επιθέτου, ευ – υπόληπτος, ευ- γενής, ευ – άερος. 2. Την ευκολία ως προς τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί αυτό που σημαίνει το β΄ συνθετικό, ευ- ανάγνωστος, ευ- άλωτος. 3. Την ύπαρξη σε μεγάλο βαθμό ενός χαρακτηριστικού, μιας ιδιότητας, εύ- σωμος, ευ- τραφής.

Αν μπορούσαμε μέσα σε μία λέξη να κλείσουμε το μεσογειακό φως και την αέναη αισιοδοξία, αδιαμφισβήτητα θα επιλέγαμε το επίρρημα εὖ. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ο πολιτισμός άνθισε με τη βοήθεια του ζωογόνου ήλιου, της αλμύρας της θάλασσας και των χιλιάδων ευωδιών της μεσογειακής γης. Αυτή η αύρα έφερε ατόφια την έμπνευση και την καθαρή σκέψη σε όλους τους τομείς του πνεύματος, με αποτέλεσμα αυτήν την τέλεια όσμωση που οδήγησε σε μια έκρηξη έκφρασης των τεχνών. Από τους μυκηναϊκούς χρόνους, τα παλάτια της Κνωσσού και τις τοιχογραφίες της Σαντορίνης μέχρι το διαθλώμενο φως στα έργα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα και τον αυτοδίδακτο κεραμίστα της Σίφνου, το μεσογειακό στοιχείο παραμένει αναλλοίωτο.

Ο εξπρεσιονιστικός αυθορμητισμός και η εκτυφλωτική έκρηξη χρωμάτων μάς παραπέμπουν σε μια ζωντανή και ατίθαση μορφή έκφρασης, καθώς ακόμη και στα ασπρόμαυρα έργα μπορούμε να δούμε το φως να δραπετεύει. Ο κάθε καλλιτέχνης έχει καταφέρει να μεταφέρει στο έργο του το προσωπικό του “εὖ”. Ο συνδυασμός του πλούτου της ελληνικής γλώσσας και της εφευρετικότητας του καλλιτέχνη έχει ως αποτέλεσμα την πολυσχιδή μετουσίωση του μοναδικού αυτού επιρρήματος. Το αόρατο νήμα που συνδέει τα φαινομενικά ετερόκλητα έργα του χώρου έχει σαν άμεσο αντίκτυπο την ψυχική ανάταση του επισκέπτη.

Επίκαιρο όσο ποτέ, αλλά και απόλυτα αναγκαίο, με ένα μαγικό τρόπο, το “εὖ” εντάσσεται αρμονικά στη σημερινή μας πραγματικότητα, οπλίζοντάς μας με γενναιότητα και αισιοδοξία απέναντι στις γκρίζες εικόνες και σκέψεις. Μας συντροφεύει σε κάθε μας διαδρομή και είναι ικανό να μεταμορφώσει ακόμα και την πιο ασήμαντη στιγμή σε ένα μικρό θαύμα».

Ομαδική Έκθεση: «ευ- | Η Τέχνη συναντά την ελληνική γλώσσα» στο ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή

Συμμετέχουν οι εικαστικοί:

Hanna Schiebel // Helen Mudie Ioannidou // Αποστόλου Μαρία // Αρνή Μαίρη // Βαμβακίδη Μαρία // Βερυκάκη Όλγα //  Βουλγαρέλη Κική // Γεράκη Εύα // Γκελντή Μίνα // Δαμιανίδου Βερονίκη // Διβάρη Εύα // Δραγάτση Λουκία // Θωμάς Γεράσιμος // Καλάογλου Μαρία // Κανέλλου Εβίτα // Καρδιακού Ιωάννα // Κατρή Βικτώρια // Κατσαρού Ιόλη // Κουβάτσου Δέσποινα // Κουζούνη Μίνα // Κουρτέλη Κατερίνα //  Κουτσοσπύρου Μαρίνα // Κύρου Τσακάλου Ελένη // Λυριντζή Τέτη // Μαβίδης Σάββας // Μάγκος Γρηγόρης // Μαρίνου Αθηνά // Ματζουρανάκη Χαρά // Μαυρογένη Άννα // Μαυρολέων Κατερίνα // Μηνά Κωνσταντίνα // Μιχαηλίδου Νίκη // Μπακογιαννάκη Δήμητρα // Μπεκιάρη Κατερίνα // Μπίγαλη Μάτα // Μπίγαλη Νίκη // Μπούα Ρούλη // Μπούτης Αναστάσιος // Νέσκες Νίκος // Ντάρλα Μαρία // Πανουτσόπουλος Γιάννης // Παπαγιάννη Σύνη // Παπαδοπούλου Έμμα // Παπανικολάου Δημήτρης // Παρτσινέβελος Γιώργος // Παχιαδάκης Νεκτάριος //  Ριμπάς Δημήτρης // Ρωμανού Λίνα // Σκαντζής Κωνσταντής // Σουλαχάκη Όλγα // Σταυροπούλου Δήμητρα // Σταύρου Σοφία // Στεφάνου Μαίρη // Τζομάκας Γιάννης // Τσαβαρή Καίτη // Φιλίππου Ιάκωβος // Χαραμή Πέγκυ // Χορταριά Κατερίνα // Χριστάκη Ελευθερία.

Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος 32 σελίδων, ο οποίος διανέμεται ΔΩΡΕΑΝ!

Να σημειωθεί ότι το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, τελευταία μέρα της έκθεσης, θα πραγματοποιηθεί διάλεξη της δημοσιογράφου και θεατρολόγου κ. Βίκυς Τσιανίκα σχετικά με την ΕΥΖΩΙΑ.

apostolou_maria_89203323.jpg

INFO
ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ
Κασσαβέτη 18,
145 62 ΚΗΦΙΣΙΑ
Τηλ: 210 80 19 975
Ιστοσελίδα: www.iett.gr
Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Πέμπτη 10:00 – 20:00
Παρασκευή - Σάββατο 10:00 –17:00
Κυριακή  - Δευτέρα κλειστά
Εγκαίνια: Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 7:30μ.μ. – 10:30μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 17 Οκτωβρίου έως 10 Νοεμβρίου 2018
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Ταξιδεύοντας…

(για τον Λευτέρη… που πάντα θα αξίζει το όνομά του) Κλείνοντας την πόρτα πίσω εκείνο το βράδυ, ένιωσε το κάθε βήμα του να σκάβει σαν γηραιός τυφλοπόντικας μια στοά μέχρι το υπόγειο. Χαμογέλασε στη σκέψη. Δεν είχε υπόγειο. Κακοτεχνίες. Αυτά πλήρωνε τώρα. Γιατί  έρχονται στιγμές που θέλεις να πετάξεις μέσα ένα χαλί, μια κουζίνα με καμένο…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης