tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής «MARIANNE»

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής «MARIANNE»

( 3 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Κυριακή, 06.01.19 07:40
 

Ομαδική έκθεση ζωγραφικής «MARIANNE»

Συνεχίζει τον επιτυχημένο Κύκλο Εκθέσεων Τέχνης, που είναι αφιερωμένος στη Γαλλία, η ομαδική έκθεση ζωγραφικής «ΜARIANNE».

Ο Κύκλος Εκθέσεων περιλαμβάνει πέντε ομαδικές εικαστικές εκθέσεις με θέματα επηρεασμένα από σημαντικά γεγονότα της Γαλλικής ιστορίας και τα σύμβολά της, που παρουσιάζονται ως εξής:

8 Ιανουαρίου έως 12 Ιανουαρίου 2019: Marianne

15 – 19 Ιανουαρίου 2019: Liberté

22 – 26 Ιανουαρίου 2019: Egalité

29 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2019: Fraternité

Για το concept, την  οργάνωση και την  επικοινωνία της έκθεσης και του Κύκλου Εκθέσεων Τέχνης για τη Γαλλία την ευθύνη έχει ο Δημήτρης Λαζάρου, ενώ η επιμέλεια ανήκει στη Γωγώ Κολυβήρα.

Οι εκθέσεις τελούνται υπό την αιγίδα του Ελληνο–Γαλλικού Συνδέσμου, των Φίλων του Μουσείου Βορρέ και του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος.

Σε αυτή τη δεύτερη έκθεση, 27 σύγχρονοι εικαστικοί παρουσιάζουν έργα επηρεασμένα από τη MARIANNE (ΜΑΡΙΑΝΝΑ), το γυναικείο σύμβολο που ενσαρκώνει τη Γαλλική Δημοκρατία και κυρίως τη Γυναίκα που αφήνει το στίγμα της σε κάθε μορφή τέχνης και στην ίδια τη ζωή, μια και η ίδια την προσφέρει απλόχερα.  

Αν και το Σύνταγμα του 1958 καθιέρωσε την τρίχρωμη σημαία ως εθνικό σύμβολο, η «Μαριάννα» ενσαρκώνει και εκείνη τη Γαλλική Δημοκρατία.

Οι πρώτες αναπαραστάσεις μιας γυναίκας που φέρει φρυγικό σκούφο, αλληγορία της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας, εμφανίζονται κατά τη Γαλλική επανάσταση.

Η προέλευση του παρωνύμιου «Μαριάννα» δεν γνωρίζεται με βεβαιότητα. Όνομα πολύ διαδεδομένο κατά τον 18ο αιώνα, η «Μαρία – Άννα», αντιπροσώπευε το λαό. Όμως και οι αντεπαναστάτες έδωσαν το ίδιο όνομα, ειρωνικά, στη Δημοκρατία.

Σύμβολο ελευθερίας, ο φρυγικός σκούφος φορέθηκε από τους απελευθερωμένους σκλάβους στην Ελλάδα και τη Ρώμη. Ένα τέτοιου τύπου κάλυμμα του κεφαλιού φορούσαν επίσης οι ναύτες και οι καταδικασμένοι στις γαλέρες της Μεσογείου ενώ φέρεται να χρησιμοποιήθηκε και από τους επαναστάτες που ήρθαν από το Νότο.

Κατά την Τρίτη Δημοκρατία, τα αγάλματα και κυρίως οι προτομές της Μαριάννας πολλαπλασιάζονται, ιδιαίτερα στα δημαρχεία. Αναπτύσσονται διάφοροι τύποι αναπαράστασης, τονίζοντας πότε τον επαναστατικό και πότε τον «σώφρων» χαρακτήρα της Μαριάννας: ο φρυγικός σκούφος κρίνεται μερικές φορές υπερβολικά επαναστατικός και αντικαθίσταται από ένα διάδημα ή ένα στέμμα.

Επί των ημερών μας, η Μαριάννα παίρνει τη μορφή διάσημων καλλιτέχνιδων. Εμφανίζεται επίσης σε αντικείμενα πολύ μεγάλης κυκλοφορίας όπως τα νομίσματα και τα γραμματόσημα.

Συμμετέχουν οι εικαστικοί: Ιφιγένεια Αποστολοπούλου /// Μαίρη Αρνή /// Μαρία Βαμβακίδη /// Μαρία Βλασερού /// Γιούλη Βρανά /// Ανδρέας Γαβριλιάδης /// Αναστασία Γκινάκη /// Βάσω Γκιώνη Ζησιμοπούλου /// Αγγέλα Καράλη /// Βασίλειος Κομνηνός /// Κατερίνα Κουρτέλη /// Κατερίνα Μαυρολέων /// Μαρία Μηλιώνη /// Ευάγγελος Μήτσου /// Γεωργία Μπλιάτσου /// Βασιλική Μπλούκου /// Αθηνά Παναγιωτίδου /// Φωτεινή Παππά /// Αγγελική Παργινού Τσιώτση /// Εύα Παρσωτάκη /// Λίνα Ρωμανού /// Μανταλένα Τάνη /// Αθηνά Τζέη /// Μαίρη Τριβιζά /// Ελένη Τσιλιλή /// Δήμητρα Τσιριγώτη /// Λίνα Χριστίνα.

INFO
ΕΛΛΗΝΟ – ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
Διεύθυνση:
Πλ. Κολωνακίου 2, 4ος όροφος, Κολωνάκι, Αθήνα
Ημέρες και Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Παρασκευή: 5 – 9μ.μ. / Σάββατο: 12 – 4μ.μ.
Concept - Οργάνωση - Επικοινωνία: Δημήτρης Λαζάρου
Επιμέλεια: Γωγώ Κολυβήρα
Επιμέλεια video έκθεσης: Τάσος Πέτσας
Επιμέλεια έντυπου υλικού: Ανθή Τσουβαλά
Εγκαίνια: Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019, ώρα 5 – 9 μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 8 έως 12 Ιανουαρίου 2019
Η έκθεση στο Facebook:
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης