tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ ΤΕΧΝΕΣ & ΘΕΑΜΑΤΑ MEDIA
Μάκης Τριανταφυλλόπουλος: «Αν μπορούσαν, θα με είχαν κρεμάσει ανάποδα και για μία δραχμή…»

Μάκης Τριανταφυλλόπουλος: «Αν μπορούσαν, θα με είχαν κρεμάσει ανάποδα και για μία δραχμή…»

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Δευτέρα, 08.06.09 01:49
 

triantafylopoulos_6734567b.jpgΜπορεί ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος να δίνει σπάνια συνεντεύξεις, ωστόσο, όταν το κάνει, έχει πολλά και ενδιαφέροντα να πει! Ο γνωστός δημοσιογράφος άνοιξε την καρδιά του στη «Real life» και μίλησε για την αναγνώριση του κόσμου προς το πρόσωπό του, τη σχέση του με τα χρήματα, τον Θέμο Αναστασιάδη, αλλά και τη σύζυγό του Κιμ Κίλιαν. Παρακάτω διαβάστε όλα όσα είπε, αναλυτικά:

Ο κόσμος στο δρόμο λέει «Πες τα Μάκη!»
Το θεωρώ μεγάλη μου τιμή. Εϊναι το μεγαλύτερο εύσημο σ’ αυτή τη δουλειά.

Αυτό θεωρείται το μεγαλύτερο εύσημο έπειτα από τόση πορεία;
Αυτό και μόνο αυτό. Δεν επιζήτησα τα πλούτη, δεν ξεκίνησα με τη λογική του τι θα κερδίσω απ’ αυτή τη δουλειά. Αυτός ήταν ο χαρακτήρας μου από παιδί. Η ευμάρεια και τα υπόλοιπα ήρθαν χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια από την πλευρά μου.

Και γι αυτό κάποιοι σας ζητούν να απολογηθείτε.
Απολογούμαι. Σε μια δουλειά με δημόσιο ενδιαφέρον οφείλεις να απολογείσαι συνεχώς στον κόσμο. Αν μάλιστα προσμετρήσω το επίπεδο διαφθοράς γύρω μας, έχω περισσότερους λόγους από οποιονδήποτε να απολογούμαι. Είμαι πραγματικά στο μάτι του κυκλώνα! Όταν έχεις επιτυχία, συνέπειες, όπως η καχυποψία, οι φοβίες, οι φήμες είναι δεδομένες. Πάω κατευθείαν σ’ αυτό που πολύ κομψά με ρωτάτε: «Ο Μάκης τα παίρνει;» Γνωρίζω πώς σκέφτονται οι άνθρωποι. Δικαιολογημένα κάποιοι, λόγω της επιτυχίας ή της εξουσίας, σκέφτονται μήπως κάτι τέτοιο συμβαίνει. Αλλά χρειάζεται να διαβεβαιώσω ότι αυτό δε θα μπορούσε να συμβαίνει; Κάνοντας τόσο προκλητικά αυτή τη δουλειά θα με είχαν κρεμάσει ανάποδα και για μία δραχμή!

Γιατί νιώθετε ότι είστε στο μάτι του κυκλώνα;
Στο μάτι του κυκλώνα βρίσκομαι από επιλογή μου. Να το ξεκαθαρίσουμε.

Σας περιμένουν, όμως, στη γωνία…
Φυσικά. Αν όμως όσοι με περιμένουν στη γωνία είναι τόσο ανίκανοι και δεν μπορούν να βρουν τίποτα, να με πιάσουν στα πράσα!

Δηλαδή… μαγκιά σας;
Δε θα ήταν; Απλώς πάντα ένιωθα ότι μου έλειπε αυτό το συναίσθημα της απληστίας. Και νιώθω ευτυχής που δεν μπήκα ποτέ σ’ αυτή τη δοκιμασία.

Ως «απόδειξη» μπορεί να εκληφθεί η ιστορία με το Θέμο;
Αναστασιάδης. Θέλετε να πω τα πραγματικά μου συναισθήματα για τον Θέμο; Δεν έχω πρόβλημα να τα πω δημόσια. Αισθάνομαι μια ζεστασιά και μια συμπάθεια γι’ αυτόν τον άνθρωπο. Για το μυαλό του και για τις ικανότητές του. Και ταυτόχρονα αισθάνομαι μια απέχθεια για την ανοησία και την αδυναμία να υποκύψει στο νόμο της προσφοράς και κυρίως της μαύρης, γκρίζας και παράνομης προσφοράς.

Μαλακώσατε λίγο;
Όταν τα φίλτρα του χρόνου λειτουργήσουν ευεργετικά και φύγει ο θυμός, τότε μπορείς να πεις με σιγουριά αυτό που νιώθεις.

Λέτε ότι μένει το αρχικό συναίσθημα; Αυτό που σας έκανε να δημιουργήσετε δημόσια μαζί;
Όχι, μένει το τελικό συναίσθημα, βάσει του οποίου δε θα μπορούσα ποτέ να συνεργαστώ με έναν άνθρωπο που υποκύπτει σε αυτό το πάθος. Η δουλειά η δική μου δεν επιτρέπει τέτοιες παράπλευρες απώλειες.

Εκφράσατε την πικρία σας για συνεργάτες της εφημερίδας που δε σας στάθηκαν…
Στη χρονιά που πέρασε, έχασα πολλούς συνεργάτες. Έχασα κόσμο που είχα κοντά μου 17 χρόνια. Δεν έφυγε μόνο ο Θέμος. Έχασα άλλους που ήταν πιο φίλοι μου. Δεν έχω όμως κανένα συναισθηματικό συμβιβασμό, όταν διακυβεύεται η αξιοπιστία. Κριτήρια είναι η ταχύτητα, η αυτοσυγκέντρωση που έλεγε και ο Βέγγος και η εντιμότητα. Αν αυτά τα τρία δεν υπάρχουν, τότε δεν υπάρχει συνεργασία, ούτε περιθώρια συνεργασίας. Κατάλαβα πράγματα που δεν μπορούσα να φανταστώ νωρίτερα: Το ποσό που αποκόμισα, εγκαταλείποντας την εφημερίδα, για να περιέλθει αυτή στα χέρια του κυρίου Μπόμπολα άνοιξε άλλα ραντάρ γύρω μου…

Θα σκεφτόσασταν να μπείτε στην πολιτική;
Θα έμπαινα μόνο με εκείνους που αγαπώ κι εμπιστεύομαι. Αυτό σημαίνει οριακή σύγκρουση με οτιδήποτε υπάρχει σε επίπεδο εξουσίας. Πέρα από τη βρομιά που παρακολουθούμε, γονιδιακά πλέον έχει περάσει στη φυλή μας ο μιθριδατισμός στη διαφθορά. Κι εκεί χρειάζεται πολύ γερό χτύπημα. Υπάρχουν άνθρωποι που νιώθουν ότι κινδυνεύουν τα συμφέροντά τους. Και δαγκώνουν αυτοί οι άνθρωποι. Υπάρχει παρακράτος. Αυτό που διαρρέει ότι «ο Μάκης τα παίρνει», γιατί γνωρίζουν πως μόνο έτσι μπορούν να με φθείρουν – σιωπηρά και ανώνυμα. Άνθρωποι που αγωνίζονται να κάμψουν την εμπιστοσύνη του κόσμου.

Ανεπιτυχώς;
Και επιτυχώς. Επηρεάζουν κάποιους. Αν η μέθοδος λάσπης δεν περάσει, δεν είναι απίθανο να μετέλθουν άλλων μέσων. Εδώ με κυνηγάνε από το πρωί ως το βράδυ με το Ραδιοτηλεοπτικό, με τις Αρχές Προσωπικών Δεδομένων, με αγωγές και κάνουν οτιδήποτε για να με αποπροσανατολίσουν από τη δουλειά μου!

Θα φτιάχνατε κόμμα κάθαρσης;
Δεν υπάρχει τέτοιο κόμμα. Αγαπώ πάρα πολύ τη δημοσιογραφία, δε θεωρώ ότι η δουλειά μου πρέπει να γίνει εφαλτήριο για να περάσω στην πολιτική. Με την πολιτική ασχολούνται οι άεργοι που επιδιώκουν τη γρήγορη αναγνωσιμότητα και τον πλουτισμό. Υπάρχουν κι έντιμοι που δυσφορούν, αλλά είναι δικό τους το πρόβλημα, αφού μένουν.

Έχετε δει σίγουρα την εκπομπή σας σε φάσεις απαγόρευσης προς ανθρώπους να έρθουν, είτε από κόμματα, είτε…
Μα το ζω ακόμα αυτό.

Δεν έχει τελειώσει;
Ποτέ δεν τελειώνει, όταν κάνεις σωστά τη δουλειά σου. Ο Ανδρέας Παπανδρέου έλεγε: «Πολιτικός και δημοσιογράφος δεν έχουν φίλους». Είναι υποχρεωμένοι να δυσαρεστήσουν και αυτούς που θεωρούν φίλους. Βέβαια, οι πραγματικοί φίλοι δε θα τολμήσουν να σε φέρουν σ’ αυτή τη δύσκολη θέση. Αλλά δυστυχώς η φιλία έχει γίνει συνώνυμο της συνωμοσίας. Αυτός ήταν ο λόγος που έφυγα από το «Πρώτο Θέμα». Δε μου άρεσε η συνωμοσία. Μου άρεσε η φιλία και η καθαρή σχέση.

Με το φόβο τι σχέση έχετε;
Φοβάμαι  εκείνους που δε φοβούνται τίποτα.

Έχετε πει ποτέ στην Κιμ «Αν συμβεί κάτι προχώρα»;
Αν θέλετε την αλήθεια, της έχω πει «Αν συμβεί κάτι, πρέπει να λειτουργήσετε με αξιοπρέπεια, χωρίς κλάματα και υστερίες». Όπως θα ’λεγε κάθε άνθρωπος που σέβεται τα παντελόνια του. Αγαπώ πάρα πολύ τις κόρες μου και το γιο μου. Οι μικρές θέλω να αποκωδικοποιήσουν στην κατάλληλη ηλικία τον πατέρα τους, όπως ο γιος μου που είναι 26. Τα μάτια του παιδιού είναι ο αυστηρότερος κριτής.

Για ποια πράγματα έχετε μετανιώσει;
Δεν είναι ωραίο να μετανιώνεις, γιατί σημαίνει ότι δεν ήσουν ο εαυτός σου. Ήμουν ο εαυτός μου σε ό,τι έκανα. Και δεν μπορείτε να φανταστείτε πόση περισυλλογή υπάρχει πριν κάνω εγώ οτιδήποτε. Η μετάνοια είναι πάντοτε συνδεδεμένη με το ίδιον συμφέρον. Έχω στενοχωρηθεί γιατί δεν έκανα κάποια πράγματα που θα μπορούσα καλύτερα. Ή γιατί έχω κάνει χειρότερα κάποια πράγματα απ’ αυτό που είχα φανταστεί. Αλλά ούτε γι’ αυτό μετανιώνω. Μόνο οι πεθαμένοι δεν κάνουν λάθη.

Θέλετε να πάμε στην εφημερίδα που περιμένουν όλοι να μάθουν πότε θα βγάλετε;
Όχι! Στην εφημερίδα θα πάω όταν θέλω εγώ. Εφημερίδα με υπονοούμενα δεν υπάρχει. Τούτη την ώρα υπάρχει μόνο στο διαδίκτυο και η άλλη, στο χαρτί, θα βγει στον αέρα όταν έρθει η ώρα της.

«Η χαρά είναι από την άλλη όχθη»

Έχετε αδικηθεί;
Το αν αδικήθηκα εγώ δεν έχει σημασία. Ο δημοσιογράφος οφείλει να έχει φίλτρα. Δεν είμαστε ρομπότ, αλλά για την αντικειμενικότητα πρέπει αυτά να τα πετάς έξω απ’ το καλάθι. Γι’ αυτό καλώ στις εκπομπές μου κόσμο που μ’ έχει βρίσει στο παρελθόν. Κόσμο που, καλώς ή κακώς, δεν τρέφει και τα καλύτερα συναισθήματα για μένα.

Γιατί έρχονται;
Δεν το ξέρω. Ξέρω γιατί τους καλώ. Το πιραντελικό «η χαρά είναι από την άλλη όχθη» ισχύει. Ο δημοσιογράφος δεν πρέπει να κατηγοριοποιεί τους ανθρώπους γύρω του βάσει των δικών του πεποιθήσεων. Να μην είναι ούτε καν καθρέφτης, γιατί και αυτός δείχνει τα είδωλα ανάποδα.

«Είμαι σκληρός με τους δικούς μου»

Γιατί είστε τόσο αυστηρός με τη γυναίκα σας στην εκπομπή;
Είμαι πολύ σκληρός με τους δικούς μου ανθρώπους στο θέμα της αξιοκρατίας. Η γυναίκα μου είναι άπειρη ακόμα κι επομένως πρέπει να’ ναι εκατό φορές πιο προσεκτική. Και το κάνω από αγάπη.

Σε λίγα χρόνια θα είναι το ίδιο ανεκτική με την αυστηρότητά σας;
Ένας άνθρωπος που έχει παντρευτεί τρεις φορές δεν μπορεί να σας το επιβεβαιώσει αυτό! Αλλά θεωρώ ότι είναι μεγάλη. Εγώ στα 28 μου είχα κάνει δύο γάμους κι ένα παιδί. Κι είχα αναλάβει και την επιμέλεια άλλων δύο παιδιών της πρώην συζύγου μου.Θεωρώ ότι είναι πολύ μεγάλη για να ανοίξει τα φτερά της. Και της έχω απόλυτη εμπιστοσύνη.

Ποιος ζηλεύει περισσότερο;
Δε θέλω να την εκθέσω, αλλά δεν μπορώ να κρατήσω κλειστό το στόμα μου! Της λέω «Βρε παιδάκι μου, είναι δυνατόν εγώ 54 κι εσύ 28, να ζηλεύεις εσύ κι όχι εγώ;» Δε ζηλεύει πολύ, όμως. Και το επεισόδιο λήγει με γέλια. Είναι ο λόγος που την παντρεύτηκα. Γελάει πάντα! Ό,τι κι αν συμβεί, όσο κι αν θυμώσει ή θυμώσω εκείνη γελάει.

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Από πολύ μικρή πίστευα ότι τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» είναι κάτι…

Οι μεγαλύτεροι Έλληνες παίκτες πόκερ

Έχουμε τον τζόγο στο αίμα μας; Μας αρέσει λίγο παραπάνω από τους…

Back in Time

Οι 10 ταινίες με το πιο ανατρεπτικό φινάλε

Δέκα αξέχαστες κινηματογραφικές ταινίες, που το τέλος τους έχει…

Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο ποιητής της ανθρώπινης περιπέτειας

Γράφει η Δήμητρα Σμυρνή Για το Θόδωρο Αγγελόπουλο, το…

Οι 11 κορυφαίες ταινίες του Γούντι Άλεν

Ο Γούντι Άλεν έχει στο βιογραφικό του πλειάδα έργων και θεωρείται ως…

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Η γλυκιά ανάμνηση της Μαλβίνας

Και ποιός δεν είχε παρακολουθήσει την Μαλβίνα Κάραλη στις μοναδικές…

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης