tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Οι ελληνοκυπριακές περιπέτειες στη Eurovision (Vol.2)

Οι ελληνοκυπριακές περιπέτειες στη Eurovision (Vol.2)

( 8 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Δημήτρης Σέρμπος | Πέμπτη, 14.05.09 06:26
 

EurovisionΛίγες μόνο ώρες πριν ο Σάκης Ρουβάς εμφανιστεί στο στάδιο Ολιμπίνσκι της Μόσχας στο πλαίσιο του δεύτερου ημιτελικού της Eurovision, εμείς παραθέτουμε το δεύτερο μέρος του αφιερώματος για τις ελληνοκυπριακές συμμετοχές στο θεσμό.

Θυμηθείτε λοιπόν τι ακριβώς συνέβη την τελευταία δεκαετία, όπου, μεταξύ άλλων, η χώρα μας κατάφερε να πάρει μια φορά την πρωτιά με την Έλενα Παπαρίζου και άλλες δύο να έρθει στην τρίτη θέση, κάτι που σίγουρα αποτελεί τεράστια επιτυχία. Στο χρονικό διάστημα αυτό, μέτρια κρίνεται η παρουσία της Κύπρου, που, μετρώντας τρεις αποκλεισμούς σε οκτώ συμμετοχές της, ευτύχησε να πάρει την 6η θέση με τους ΟΝΕ το 2002 και την 5η με την Lisa Andreas το 2004. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Η Ελλάδα για το 1999 αποκλείστηκε, ενώ την Κύπρο εκπροσώπησε η (μετέπειτα για λίγο Hi-5) Μαρλέν Αγγελίδου καταλαμβάνοντας την 22η θέση. Έκτοτε έχει προσπαθήσει  αρκετές φορές να εκπροσωπήσει  την χώρα της (2003, 2008, 2009), αλλά δεν τα έχει καταφέρει.

Το 2000 η Ελλάδα αποφασίζει να μην συμμετάσχει στον διαγωνισμό, με το ενδιαφέρον να στρέφεται αποκλειστικά στην Κύπρο, που στέλνει τον Άλεξ Παναγή ντουέτο με την Χριστίνα Αργύρη. Το τραγούδι «Νόμιζα» δεν ενθουσιάζει και μοιραία έρχεται η 21 θέση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για τον Άλεξ Παναγή αυτή ήταν η δεύτερη συμμετοχή μέσα σε πέντε χρόνια, ύστερα εκείνη στο Δουβλίνο το 1995 (9η θέση).

Το 2001 η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά και χάρις σε ένα άγνωστο έως τότε συγκρότημα, τους Antique, κατακτά την 3η θέση. Ύστερα από τη συγκεκριμένη επιτυχία, ο θεσμός της Eurovision γίνεται εξαιρετικά δημοφιλής στη χώρα μας και αρχίζουμε σιγά-σιγά να παίρνουμε τα πάνω μας και να έχουμε μεγαλύτερες βλέψεις! Μάλιστα, ενώ έως τότε -λόγω χαμηλής δημοτικότητας του διαγωνισμού- την εκπροσώπηση αναλάμβαναν μη αναγνωρίσιμοι καλλιτέχνες, πλέον άπαντες άρχισαν να αντιμετωπίζουν σοβαρότερα το θέμα και ειδικότερα οι καλλιτέχνες.

Έτσι λοιπόν, το 2002 συμμετέχουν στα προκριματικά ο Μιχάλης Ρακιντζής, η Πέγκυ Ζήνα, ο Χρήστος Δάντης, ο Κώστας Μπίγαλης, η Μαρία Λουίζα Βασιλοπούλου και η Ευσταθία. Νικητής αναδεικνύεται ο Ρακιντζής, με πολλές διαμαρτυρίες από τους υπόλοιπους και κυρίως από την Πέγκυ Ζήνα (στα χαρτιά φαβορί με το «Love is a wonderful thing»), που εξαπολύει  απειλές, κάνοντας λόγο μέχρι και για μηνύσεις. Όπως υποστηριζόταν τότε (και μάλλον όχι άδικα όπως φάνηκε εκ των υστέρων), η μουσική του «S.A.G.A.P.O.» αλλά και κάποια φωνητικά του τραγουδιού, ήταν playback και όχι live όπως προέβλεπαν οι κανονισμοί. Τελικά ο Ρακιντζής πηγαίνει στο Ταλίν της Εσθονίας, με ευχές και… κατάρες, και σε μία από τις χειρότερες εκπροσωπήσεις μας (τρακαρισμένος και με φωνητικά λάθη), φέρνει τη 17η θέση.

Εκείνη τη χρονιά η Κύπρος λαμβάνει μέρος στον διαγωνισμό με τους ΟΝΕ και το «Gimme» και κατακτά την 6η θέση. Εξαιρετική παρουσία για το boyband που για πολλούς άξιζε υψηλότερη θέση, αλλά εκτός των γνωστών «μαγειρεμάτων» μεταξύ των χωρών, είχε και το μείον ότι βγήκε πρώτο στη σκηνή.

Το 2003 ένα παρόμοιο σκηνικό με της προηγούμενης χρονιάς επαναλαμβάνεται, αλλά αυτή τη φορά σε πιο ήπιους τόνους. Διεκδικητές η Σαμπρίνα με το «Camera», ο Γιάννης Βαρδής με το «Μια στιγμή» και η νικήτρια  Μαντώ με το «Never let you go». Πολύ κακό για το τίποτα όμως και πάλι, αφού το τραγούδι δεν καταφέρνει να συγκινήσει  τους ευρωπαίους και καταλήγει στη 17η θέση. Άσχημη η χρονιά και για την Κύπρο που με το «Feeling alive» και τον Στέλιο Κωνσταντά, κατακτά την 20η θέση.

Το 2004 όμως αποτελεί μια πολύ δυνατή χρονιά και για τις δυο χώρες! Η Κύπρος στέλνει την 16χρόνη Lisa Andreas, που ισοφαρίζει το Κυπριακό ρεκόρ του 1982 αλλά και του 1997, φτάνοντας στην 5η θέση. Απ’ την άλλη πλευρά, η Ελλάδα διοργανώνει το Eurostar, που είναι ένας διαγωνισμό ταλέντων, με σκοπό να αναδειχθεί από εκεί ο καλλιτέχνης που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας. Ο διαγωνισμός διεξάγεται κανονικά, αλλά τελικά πηγαίνει ο… Σάκης Ρουβάς με το «Shake it» και κατακτά την 3η θέση, παρά τις ελπίδες όλων ότι θα έφερνε την πρωτιά.

Το 2005 η ΕΡΤ αποφασίζει να  κάνει απευθείας ανάθεση στην Έλενα Παπαρίζου. Το τραγούδι που επιλέγεται είναι το «My Number One» που καταφέρνει αυτό ακριβώς που υπόσχεται ο τίτλος του: Την πρώτη θέση! Αντίθετα, ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου και παρά την καλή σκηνική του εμφάνιση καταλήγει στην 18η θέση για την Κύπρο.

Το 2006 ο διαγωνισμός διεξάγεται στην Ελλάδα και οι άνθρωποι της ΕΡΤ ψάχνουν από νωρίς κάποιον star που να δεχθεί να συμμετέχει μετά την Έλενα Παπαρίζου. Συζητούν με την Άννα Βίσση και την Δέσποινα Βανδή και τελικώς την πρόκληση αποδέχεται η Άννα Βίσση, 24 χρόνια μετά την τελευταία της συμμετοχή στο διαγωνισμό. Τα γραφεία στοιχημάτων μας θέλουν ακόμη και στην πρώτη θέση , αλλά τελικά το «Everything» καταλήγει στην 9η. Λίγο πριν, έρχεται άλλη μια αποτυχία για την Κύπρο, που με την Annet Artani να τραγουδά  «Why Angels Cry», δεν καταφέρνει να περάσει στον τελικό.

Το 2007 τρεις καλλιτέχνες διαγωνίζονται για την εκπροσώπηση της Ελλάδας. Ο μεγάλος ανταγωνισμός φαίνεται αρχικά να υπάρχει ανάμεσα στην Τάμτα και τον Χρήστο Δάντη, με τον Σαρμπέλ να είναι το αουτσάιντερ. Τελικά ο τελευταίος διαψεύδει τα προγνωστικά και καταφέρνει να πάρει το εισιτήριο για το Ελσίνκι, όπου διεξαγόταν τότε ο διαγωνισμός. Αξιοπρεπέστατη εμφάνιση για τον γνωστό τραγουδιστή, ο οποίος μας φέρνει την 7η θέση! Η Κύπρος αναθέτει στην Ευρυδίκη και στον Δημήτρη Κοργιαλά το «Comme ci, comme ça», ένα υπέροχο electro dance κομμάτι με πραγματικά πολλές δυνατότητες, το οποίο ωστόσο δεν καταφέρνει  να περάσει στην τελική φάση.

Ένα χρόνο αργότερα, το 2008, η Καλομοίρα κερδίζει την Χρύσπα και τον Κώστα Μαρτάκη στον εσωτερικό διαγωνισμό και πηγαίνει στο Βελιγράδι, όπου εντυπωσιάζει και γίνεται αμέσως η αγαπημένη των δημοσιογράφων και ένα από τα μεγάλα φαβορί. Περνά πρώτη στον τελικό, συγκεντρώνοντας 218 βαθμούς, και τελικά κατακτά την 3η θέση. Η Κύπρος αντίθετα δεν καταφέρνει για ακόμη μια χρονιά να περάσει στον τελικό, με την Ευδοκία Καδή να αποκλείεται.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι…

• Η καλύτερη θέση για την Ελλάδα είναι η πρώτη το 2005
• Έχουμε να βρεθούμε εκτός δεκάδας από το 2003
• Τρεις φορές έχουμε φτάσει στην 3η θέση (2001, 2004, 2008)
• Η Ευρυδίκη έχει λάβει μέρος στο διαγωνισμό πέντε φορές (1983, 1987 στα φωνητικά) και τρεις φορές ως κύρια τραγουδίστρια (1992, 1994, 2007)
• Το ίδιο και η Άννα Βίσση (1980, 1982, 2006)
• Η χειρότερη θέση για την Ελλάδα ήταν η 20η το 1998, ενώ η Κύπρος έχει φθάσει μέχρι την 22η θέση, αλλά η 20η θέση το 1986 με το «Τώρα ζω» ήταν η τελευταία
• Τους περισσότερους βαθμούς τους πήραμε το 2004 (252) και τους λιγότερους το 1974 (7)

Διαβάστε το πρώτο μέρος του αφιερώματος

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

James Dean, ο αιώνιος έφηβος του σινεμά

Ο James Dean σκοτώθηκε σε δυστύχημα σε ηλικία μόλις 24 ετών, στο απόγειο της δόξας του, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από το όνομά του, ο οποίος παραμένει ακόμα και σήμερα το διαχρονικό πρότυπο αμφισβήτησης και εφηβικής τόλμης στο παγκόσμιο σινεμά. Συμβολίζει εκείνο τον αποξενωμένο έφηβο, ο οποίος στην κρίσιμη ηλικία που βιώνει, προσπαθεί…

«Το κυνήγι της χαμένης Ευτυχίας» - Διαδραστικό θεατρικό δρώμενο εν κινήσει

Ένα πρωτότυπο θεατρικό δρώμενο παρουσιάζουν η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία θεάτρου «ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΕΧΝΗΣ» και η «VC» στο VARIBOBI CLUB, υπό την αιγίδα του ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων. «Το κυνήγι της χαμένης Ευτυχίας» του Χάρη Γεωργιάδη είναι ένα διαδραστικό θεατρικό δρώμενο στο οποίο οι θεατές γίνονται… δράστες! Περπατώντας…

Orson Welles, η ιδιοφυΐα της μεγάλης οθόνης

Έπεισε όλο το έθνος της Αμερικής πως έχουν καταλάβει τη χώρα εξωγήινοι και παρέμεινε μία αστείρευτη ευφυΐα μέχρι το τέλος της ζωής του. Ο Orson Welles παραμένει μία ιδιοφυΐα της μεγάλης οθόνης, ένας καλλιτέχνης με αστείρευτη έμπνευση που κατάφερε να συνδυάσει τη ριζοσπαστική σκηνοθεσία και την πρωτότυπη πλοκή. Η αστείρευτη…

Οι 5 κορυφαίοι χαρακτήρες ελληνικών σειρών όλων των εποχών

Οι ελληνικές σειρές μας χάρισαν μερικούς αξεπέραστους πρωταγωνιστές, οι οποίοι με τις ατάκες, την τρέλα και τον χαρακτήρα τους, έμειναν άφθαρτοι και διαχρονικοί. Ας δούμε τους πέντε από τους πιο διαχρονικούς ήρωες της μικρής οθόνης. Λάζαρος (Είσαι το ταίρι μου): Ο Λάζαρος είναι ο «φευγάτος» τύπος της διπλανής πόρτας, εκείνος που ζει…

Η Ρένα του θεάτρου, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης

Η Ρένα του θεάτρου, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης. Η Ρένα με το πηγαίο της χιούμορ, την έξυπνη ατάκα και την ατολμία της, πόσες φορές άραγε να μας χάρισε το γέλιο όταν όλα γύρω μας ήθελαν να μας κάνουν να κλαίμε; Η Ρένα που δε δίσταζε σε τίποτα, που εξέφραζε ακριβώς αυτό που αισθανόταν, δίχως να υποκύπτει στις παγίδες του κοινωνικού…

Παρατηρώντας την «Κραυγή» του Έντβαρντ Μουνκ

Η τέχνη είναι το σπουδαιότερο μέσο που έχει ένας άνθρωπος προκειμένου να εκφράσει όλα αυτά που κρύβει στον εσωτερικό του κόσμο. Η τέχνη μας χάρισε μερικούς ανεπανάληπτους πίνακες οι οποίοι συγκίνησαν και θα συγκινούν εσαεί τους φιλότεχνους. Η Κραυγή, ο υπέροχος πίνακας του Νορβηγού Έντβαρντ Μουνκ, ανήκει στα σπουδαιότερα έργα τέχνης όλων…

«Η ψυχή του ανθρώπου δεν γερνάει, μένει πάντα παιδική…» - Συνέντευξη με τις συγγραφείς του βιβλίου «Το Κάστρο των Παραμυθιών»

Μια νότα αισιοδοξίας και χαράς έρχεται να σκορπίσει στη μουντή καθημερινότητά μας «Το Κάστρο των Παραμυθιών», ένας συλλογικός τόμος με δέκα εικονογραφημένες ιστορίες, οι οποίες είναι εμπνευσμένες από θρύλους διαφόρων περιοχών της Ελλάδας. Το ιδιαιτέρως πρωτότυπο βιβλίο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και αποτελεί προϊόν της συνεργασίας…

Ομαδική έκθεση: «Έργα που αναδεικνύουν το ύφασμα του καναπέ»

Μια ξεχωριστή έκθεση, με «έργα που αναδεικνύουν το ύφασμα του καναπέ», θα εγκαινιάσει την Πέμπτη 28 Μαρτίου και ώρα 20:00 ο χώρος τέχνης «9 ΕΝΝΕΑ». Σύμφωνα με το βιβλίο «Η Ελληνική Τέχνη από το Α έως το Ω», οι σκληροπυρηνικοί του εικαστικού κόσμου δεν εγκρίνουν τα «έργα τα οποία, αντί να προβληματίζουν τον θεατή, αναδεικνύουν το ύφασμα…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μήπως ήρθε η ώρα να αναλάβετε την ευθύνη της ζωής σας;

Οι  άνθρωποι γεννιούνται δύο φορές: την πρώτη βιολογικά από τη μητέρα…

Αυτοί που σε πλήγωσαν

Το χειρότερο ποιο είναι, ξέρεις; Να νιώθεις κενός. Να μη νιώθεις ούτε…

Εκείνος που κακοποιεί ένα ζώο βρίσκεται ένα στάδιο πριν ξεκινήσει να κακοποιεί έναν άνθρωπο

Ακούμε πολλές φορές ανθρώπους να οργίζονται κάθε φορά που γίνεται νύξη…

Όχι στο αυτομαστίγωμα

Σε κάποιες περιστάσεις στη ζωή μας στην προσπάθειά μας να κάνουμε…

Ο περιεργο-μαγνήτης μου και η υπερφόρτωση εγκεφάλου!

Τα περίεργα γεγονότα είναι στην καθημερινότητα όλων ή κάποιοι έχουμε…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης