tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Η πορεία της Δέσποινας Βανδή προς την κορυφή

Η πορεία της Δέσποινας Βανδή προς την κορυφή

( 35 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Δημήτρης Σέρμπος | Τρίτη, 20.01.09 05:41
 

vandi_172737747b.jpgΠολλοί την αμφισβήτησαν και ίσως αρκετοί ακόμα τη μίσησαν, λόγω ίσως και της κόντρας της με την Άννα Βίσση, ωστόσο ουδείς της αρνήθηκε ότι διαθέτει πλούσιο ταλέντο, εξαιρετικές φωνητικές ικανότητες και σίγουρα εντυπωσιακή παρουσία εντός και εκτός πίστας. Ο λόγος για τη Δέσποινα Βανδή, η οποία αποτελεί τόσο μια φωνή που πρόσφερε πολλά στο είδος που αντιπροσωπεύει, όσο και μια ακτινοβολούσα προσωπικότητα που προσέλκυσε ουκ ολίγες φορές τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της, σίγουρα εξαιτίας και του μεγάλου ενδιαφέροντος του κόσμου για την προσωπική της ζωή. Το tempo.gr σας προσφέρει ένα γεμάτο πληροφορίες αφιέρωμα για την μέχρι σήμερα πορεία της καλλιτέχνιδας, η οποία γοήτευσε και εξακολουθεί να γοητεύει το ελληνικό κοινό όσο λίγες σύγχρονες ερμηνεύτριες έχουν καταφέρει…

Η Δέσποινα Βανδή ξεκίνησε την καριέρα της στο τέλος της δεκαετίας του ’80. Γεννημένη το 1969 στην Γερμανία, ήρθε με την οικογένεια της στην Ελλάδα το 1975.

Το 1987 περνάει στην Φιλοσοφική Σχολή του πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, την οποία και εγκατέλειψε τέσσερα μαθήματα πριν το πτυχίο. Από το 2ο έτος στη σχολή τραγουδάει σε piano bar και στη συνέχεια σε νυχτερινά κέντρα της συμπρωτεύουσας, όπου συνεργάζεται  με τους επίσης άγνωστους τότε Αντώνη Ρέμο και Ελένη Πέτα.

Με την τελευταία παραμένουν φίλες μέχρι και  σήμερα, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ήταν μαζί της όταν πήγε να γεννήσει το πρώτο της παιδί στην Ισπανία.

Στη συνέχεια, με την βοήθεια του Βασίλη Καρρά, κατεβαίνει στην Αθήνα, όπου τραγουδάει για μερικά χρόνια σε μεγάλα νυχτερινά σχήματα.

Το 1994 κυκλοφορεί το πρώτο δείγμα δουλειάς της με τίτλο «Γέλα μου» και
δύο χρόνια μετά το «Εσένα περιμένω», που επίσης δεν κάνει αίσθηση παρ όλο που 2-3 κομμάτια ακούγονται στο ραδιόφωνο. Την ίδια εποχή οι φήμες την θέλουν ζευγάρι με τον Γιάννη Πάριο.

Ακολουθεί η «μοιραία» συνάντηση με τον Φοίβο, ο οποίος πιστεύει στο ταλέντο της και της γράφει εξ ολοκλήρου τον δίσκο «Δέκα εντολές», που γνωρίζει τεράστια επιτυχία.

Την ίδια περίοδο, αποδέχεται την πρόταση του Αλέξανδρου Ρήγα να συμμετάσχει στους «Δύο Ξένους» σε αυτοσαρκαστικό ρόλο μπουζουκόβιας τραγουδίστριας, επιπέδου εθνικής οδού. Αυτή ήταν μια πολύ έξυπνη κίνηση που την ωφέλησε πολύ!

Ακολουθούν οι «Προφητείες» σε μια περίοδο που η νυχτερινή διασκέδαση γνωρίζει την απόλυτη άνθιση της και η Δέσποινα Βανδή, επωφελούμενη και από την διετή απουσία της Άννας Βίσση στο Λονδίνο, μεταμορφώνεται σε σταρ με φαντασμαγορικά show, εντυπωσιακές χορογραφίες και πολυμελή μπαλέτα.

Το cd single «Υποφέρω» που θύμιζε έντονα το insomnia, επισφραγίζει την άνοδο της, γίνεται έξι φορές πλατινένιο και επιβραβεύεται ως το single με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ever στην Ελλάδα. Την ίδια περίοδο φουντώνουν οι φήμες για σχέση της με τον Ντέμη Νικολαίδη.

Το 2001 ο Φοίβος μετακομίζει στη νεοσύστατη Heaven και η Δέσποινα τον ακολουθεί. Κυκλοφορούν το διπλό album «Γεια» που γίνεται τέσσερις φόρες πλατινένιο μέσα σε 11 ημέρες. Αυτό ο δίσκος της χάρισε και το βραβείο στο world music awards ως τον καλλιτέχνη με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για το 2001. Την ίδια χρονιά εμφανίζεται στην Γιορτή των αγγέλων στη Θεσσαλονίκη όπου φορά τη διάσημη αντιγραφή της κόκκινης τουαλέτας που στη γνήσια εκδοχή της φορά η Άννα Βίσση την ίδια περίοδο στο εξώφυλλο της Vogue.

Ένα χρόνο μετά έρχεται η απάντηση στο «Γεια» από το single «Άντε Γεια» που γίνεται τρεις φορές πλατινένιο.

Λίγο αργότερα μένει έγκυος, παντρεύεται τον Ντέμη Νικολαίδη και φεύγει μαζί του στην Ισπανία, αφού εκείνος αγωνίζεται στην Ατλέτικο Μαδρίτης.

Ταυτόχρονα και σχεδόν εν αγνοία της, το τραγούδι «Γεια» ξεκινά μια διεθνή πορεία, καθώς συμπεριλήφθηκε  σε πάνω από 120 συλλογές τραγουδιών, ενώ είχε κυκλοφορήσει και ως cd single σε Ευρώπη και Αμερική, με την Δέσποινα έγκυο να μην μπορεί να προωθήσει το κομμάτι όπως θα μπορούσε. Ακολούθησε  μια ακόμη διεθνής προσπάθεια με το opa-opa το 2004 και τέλος το Come along now το 2005, ωστόσο δεν είχαν ανάλογη του Gia πορεία.

Τα Χριστούγεννα του 2004, μετά από απουσία 1,5 έτους, κάνει το μεγάλο come back. Επιστρέφει με μια μεγάλη αλλαγή στο look της (για πρώτη φορά ξανθιά) με το album «Στην αυλή του παραδείσου», έναν καθαρά λαϊκό δίσκο που δεν καταφέρνει να συγκινήσει αφού δεν θυμίζει σε τίποτα το Pop κορίτσι που ήταν κάποτε, ενώ η πολιτική της δισκογραφικής της μοιάζει να θέλει να την καταστρέψει με ένα μπαράζ κυκλοφοριών singles και re-package δίσκων.

Το «κλασικό» πλέον ραντεβού της Βανδή με το κοινό της είναι κάθε Χριστούγεννα. Το 2005 επανακυκλοφορεί το «Στην αυλή του παραδείσου - special edition» με τέσσερα νέα κομμάτια. Το 2006 κυκλοφορεί το single «Κάλαντα» που προσπαθεί να επαναφέρει το κλίμα και την επιτυχία του τραγουδιού «Χριστούγεννα» και εν μέρει τα καταφέρνει με τις πωλήσεις να φτάνουν τα  20.000 αντίτυπα. Την ίδια εποχή μένει έγκυος στο γιό της Γιώργο.

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2007 και γιορτάζοντας 10 χρόνια συνεργασίας με τον Φοίβο, κυκλοφορούν το «10 Χρόνια μαζί». Αυτό είναι ένα τριπλό album σαν το «Γεια» του παρελθόντος.

Ο δίσκος είναι πολύ καλός καθώς θυμίζει την Δέσποινα των επιτυχιών, αλλά δεν έχει την ίδια πορεία και στα charts όπου παραμένει για πολύ λίγες εβδομάδες χωρίς να γίνει πλατινένιο. Οι εμφανίσεις της με το Γιώργο Μαζωνάκη την περίοδο 2005-06 πάνε αρκετά καλά και συνεχίζονται και τον επόμενο χρόνο (2006-07) αλλά δεν αποφέρουν καμία επιτυχία.

Για την σεζόν 2007-08 εμφανίζεται με τον Βασίλη Καρρά και τον Νίνο. Οι εμφανίσεις δεν πηγαίνουν καλά, συρρικνώνοντας την χειμερινή περίοδο σε λιγότερο από δύο μήνες, χρονικό διάστημα πολύ μικρό αν αναλογιστεί κανείς πως άλλοτε κρατούσε πέντε! Τον επόμενο χρόνο δεν εντάχθηκε σε κανένα νυχτερινό σχήμα περνώντας χρόνο με τα παιδιά της και τον σύζυγό της.

Τα επόμενα επαγγελματικά της βήματα δεν έχουν ανακοινωθεί, ενώ πλέον είναι φανερό ότι η συνεργασία με τον Φοίβο έχει κουράσει και δεν υπάρχει περαιτέρω εξέλιξη, πράγμα απαραίτητο για την επιτυχία και την κορυφή, που δεν αποκλείεται στο μέλλον να καταφέρει να κατακτήσει ξανά…

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Γιατί ο Καπιταλισμός δημιουργεί άσκοπες δουλειές - Του David Graeber

Είναι σαν κάποιος εκεί έξω να επινοεί άσκοπες δουλειές μόνο και μόνο…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης