tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Η πορεία της Δέσποινας Βανδή προς την κορυφή

Η πορεία της Δέσποινας Βανδή προς την κορυφή

( 35 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Δημήτρης Σέρμπος | Τρίτη, 20.01.09 05:41
 

vandi_172737747b.jpgΠολλοί την αμφισβήτησαν και ίσως αρκετοί ακόμα τη μίσησαν, λόγω ίσως και της κόντρας της με την Άννα Βίσση, ωστόσο ουδείς της αρνήθηκε ότι διαθέτει πλούσιο ταλέντο, εξαιρετικές φωνητικές ικανότητες και σίγουρα εντυπωσιακή παρουσία εντός και εκτός πίστας. Ο λόγος για τη Δέσποινα Βανδή, η οποία αποτελεί τόσο μια φωνή που πρόσφερε πολλά στο είδος που αντιπροσωπεύει, όσο και μια ακτινοβολούσα προσωπικότητα που προσέλκυσε ουκ ολίγες φορές τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της, σίγουρα εξαιτίας και του μεγάλου ενδιαφέροντος του κόσμου για την προσωπική της ζωή. Το tempo.gr σας προσφέρει ένα γεμάτο πληροφορίες αφιέρωμα για την μέχρι σήμερα πορεία της καλλιτέχνιδας, η οποία γοήτευσε και εξακολουθεί να γοητεύει το ελληνικό κοινό όσο λίγες σύγχρονες ερμηνεύτριες έχουν καταφέρει…

Η Δέσποινα Βανδή ξεκίνησε την καριέρα της στο τέλος της δεκαετίας του ’80. Γεννημένη το 1969 στην Γερμανία, ήρθε με την οικογένεια της στην Ελλάδα το 1975.

Το 1987 περνάει στην Φιλοσοφική Σχολή του πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, την οποία και εγκατέλειψε τέσσερα μαθήματα πριν το πτυχίο. Από το 2ο έτος στη σχολή τραγουδάει σε piano bar και στη συνέχεια σε νυχτερινά κέντρα της συμπρωτεύουσας, όπου συνεργάζεται  με τους επίσης άγνωστους τότε Αντώνη Ρέμο και Ελένη Πέτα.

Με την τελευταία παραμένουν φίλες μέχρι και  σήμερα, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ήταν μαζί της όταν πήγε να γεννήσει το πρώτο της παιδί στην Ισπανία.

Στη συνέχεια, με την βοήθεια του Βασίλη Καρρά, κατεβαίνει στην Αθήνα, όπου τραγουδάει για μερικά χρόνια σε μεγάλα νυχτερινά σχήματα.

Το 1994 κυκλοφορεί το πρώτο δείγμα δουλειάς της με τίτλο «Γέλα μου» και
δύο χρόνια μετά το «Εσένα περιμένω», που επίσης δεν κάνει αίσθηση παρ όλο που 2-3 κομμάτια ακούγονται στο ραδιόφωνο. Την ίδια εποχή οι φήμες την θέλουν ζευγάρι με τον Γιάννη Πάριο.

Ακολουθεί η «μοιραία» συνάντηση με τον Φοίβο, ο οποίος πιστεύει στο ταλέντο της και της γράφει εξ ολοκλήρου τον δίσκο «Δέκα εντολές», που γνωρίζει τεράστια επιτυχία.

Την ίδια περίοδο, αποδέχεται την πρόταση του Αλέξανδρου Ρήγα να συμμετάσχει στους «Δύο Ξένους» σε αυτοσαρκαστικό ρόλο μπουζουκόβιας τραγουδίστριας, επιπέδου εθνικής οδού. Αυτή ήταν μια πολύ έξυπνη κίνηση που την ωφέλησε πολύ!

Ακολουθούν οι «Προφητείες» σε μια περίοδο που η νυχτερινή διασκέδαση γνωρίζει την απόλυτη άνθιση της και η Δέσποινα Βανδή, επωφελούμενη και από την διετή απουσία της Άννας Βίσση στο Λονδίνο, μεταμορφώνεται σε σταρ με φαντασμαγορικά show, εντυπωσιακές χορογραφίες και πολυμελή μπαλέτα.

Το cd single «Υποφέρω» που θύμιζε έντονα το insomnia, επισφραγίζει την άνοδο της, γίνεται έξι φορές πλατινένιο και επιβραβεύεται ως το single με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ever στην Ελλάδα. Την ίδια περίοδο φουντώνουν οι φήμες για σχέση της με τον Ντέμη Νικολαίδη.

Το 2001 ο Φοίβος μετακομίζει στη νεοσύστατη Heaven και η Δέσποινα τον ακολουθεί. Κυκλοφορούν το διπλό album «Γεια» που γίνεται τέσσερις φόρες πλατινένιο μέσα σε 11 ημέρες. Αυτό ο δίσκος της χάρισε και το βραβείο στο world music awards ως τον καλλιτέχνη με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για το 2001. Την ίδια χρονιά εμφανίζεται στην Γιορτή των αγγέλων στη Θεσσαλονίκη όπου φορά τη διάσημη αντιγραφή της κόκκινης τουαλέτας που στη γνήσια εκδοχή της φορά η Άννα Βίσση την ίδια περίοδο στο εξώφυλλο της Vogue.

Ένα χρόνο μετά έρχεται η απάντηση στο «Γεια» από το single «Άντε Γεια» που γίνεται τρεις φορές πλατινένιο.

Λίγο αργότερα μένει έγκυος, παντρεύεται τον Ντέμη Νικολαίδη και φεύγει μαζί του στην Ισπανία, αφού εκείνος αγωνίζεται στην Ατλέτικο Μαδρίτης.

Ταυτόχρονα και σχεδόν εν αγνοία της, το τραγούδι «Γεια» ξεκινά μια διεθνή πορεία, καθώς συμπεριλήφθηκε  σε πάνω από 120 συλλογές τραγουδιών, ενώ είχε κυκλοφορήσει και ως cd single σε Ευρώπη και Αμερική, με την Δέσποινα έγκυο να μην μπορεί να προωθήσει το κομμάτι όπως θα μπορούσε. Ακολούθησε  μια ακόμη διεθνής προσπάθεια με το opa-opa το 2004 και τέλος το Come along now το 2005, ωστόσο δεν είχαν ανάλογη του Gia πορεία.

Τα Χριστούγεννα του 2004, μετά από απουσία 1,5 έτους, κάνει το μεγάλο come back. Επιστρέφει με μια μεγάλη αλλαγή στο look της (για πρώτη φορά ξανθιά) με το album «Στην αυλή του παραδείσου», έναν καθαρά λαϊκό δίσκο που δεν καταφέρνει να συγκινήσει αφού δεν θυμίζει σε τίποτα το Pop κορίτσι που ήταν κάποτε, ενώ η πολιτική της δισκογραφικής της μοιάζει να θέλει να την καταστρέψει με ένα μπαράζ κυκλοφοριών singles και re-package δίσκων.

Το «κλασικό» πλέον ραντεβού της Βανδή με το κοινό της είναι κάθε Χριστούγεννα. Το 2005 επανακυκλοφορεί το «Στην αυλή του παραδείσου - special edition» με τέσσερα νέα κομμάτια. Το 2006 κυκλοφορεί το single «Κάλαντα» που προσπαθεί να επαναφέρει το κλίμα και την επιτυχία του τραγουδιού «Χριστούγεννα» και εν μέρει τα καταφέρνει με τις πωλήσεις να φτάνουν τα  20.000 αντίτυπα. Την ίδια εποχή μένει έγκυος στο γιό της Γιώργο.

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2007 και γιορτάζοντας 10 χρόνια συνεργασίας με τον Φοίβο, κυκλοφορούν το «10 Χρόνια μαζί». Αυτό είναι ένα τριπλό album σαν το «Γεια» του παρελθόντος.

Ο δίσκος είναι πολύ καλός καθώς θυμίζει την Δέσποινα των επιτυχιών, αλλά δεν έχει την ίδια πορεία και στα charts όπου παραμένει για πολύ λίγες εβδομάδες χωρίς να γίνει πλατινένιο. Οι εμφανίσεις της με το Γιώργο Μαζωνάκη την περίοδο 2005-06 πάνε αρκετά καλά και συνεχίζονται και τον επόμενο χρόνο (2006-07) αλλά δεν αποφέρουν καμία επιτυχία.

Για την σεζόν 2007-08 εμφανίζεται με τον Βασίλη Καρρά και τον Νίνο. Οι εμφανίσεις δεν πηγαίνουν καλά, συρρικνώνοντας την χειμερινή περίοδο σε λιγότερο από δύο μήνες, χρονικό διάστημα πολύ μικρό αν αναλογιστεί κανείς πως άλλοτε κρατούσε πέντε! Τον επόμενο χρόνο δεν εντάχθηκε σε κανένα νυχτερινό σχήμα περνώντας χρόνο με τα παιδιά της και τον σύζυγό της.

Τα επόμενα επαγγελματικά της βήματα δεν έχουν ανακοινωθεί, ενώ πλέον είναι φανερό ότι η συνεργασία με τον Φοίβο έχει κουράσει και δεν υπάρχει περαιτέρω εξέλιξη, πράγμα απαραίτητο για την επιτυχία και την κορυφή, που δεν αποκλείεται στο μέλλον να καταφέρει να κατακτήσει ξανά…

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

«Μαμά, γιατί θηλάζεις;»

Κυκλοφόρησε το παιδικό βιβλίο «Μαμά γιατί θηλάζεις» από τις εκδόσεις Οσελότος, που δημιουργήθηκε μέσα από τη συλλογική προσπάθεια της Μαρίας Δανιήλ-Παιδιάτρου, της Έφης Κουκουτσάκη-Μαίας και της Νατάσας Δανιήλ-φιλολόγου και εικονογράφου. Είναι αφιερωμένο σε όλες τις μαμάδες, αλλά απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Τα βάσανα της…

«Ο Άπιστος Θωμάς» του Καραβάτζιο

Ο εν λόγω πίνακας, με τίτλο «Ο Άπιστος Θωμάς», αποτελεί έργο του Μικελάντζελο Μερίτζι ντα Καραβάτζιο και τον ζωγράφισε περίπου το 1602-3, δηλαδή στις αρχές της εποχής Μπαρόκ.  Μερικά από τα χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού ύφους της περιόδου είναι το έντονο διακοσμητικό στοιχείο, η κίνηση, το συναίσθημα, τα έντονα χρώματα και οι έντονες…

Ο πόνος δε μένει πια εδώ…

Σήμερα ξεκίνησες από τα χτες. Ούτε καφές, ούτε κουλούρι. Γύρισες τα μαγαζιά, φόρτωσες σακούλες και χαρτιά τον ουρανό, έτρεξες για γλυκά, ζωγράφισες κάρτες, έκοψες κορδέλες, υλικά και συνήθειες. Και σαν όλα πια πήραν μια θέση στη σκηνή, έκανες ένα βήμα πίσω.  Λεπτό πανί στο χρώμα της άμμου, φουσκωτές γιρλάντες με ασημένια στολίδια, λεπτά…

Απόψε κλείδωσε… δε θα γυρίσω

Είναι κάποιες μέρες που δεν ξημερώνουν. Κρεμιούνται από την κουπαστή, τσαλαβουτούν σε νερά, γεμίζουν λάσπες και αφήνουν πατημασιές μέχρι το αύριο. Σε προσπερνούν, νιώθεις τη στάχτη τους να σε σκεπάζει πριν καν καείς, γεμίζουν με αέρα βορινό τα μπατζάκια σου μα εσύ στέκεσαι. Από συνήθεια. Από απόγνωση. Από απορία. Ποτέ δε σου εξήγησε…

Άνθρωποι από καλό χαρμάνι…

Κάθε πρώτη του Μάη, στο πλακόστρωτο έξω από το πατρικό της γιαγιάς μου τραβούσε χειρόφρενο το αγροτικό της Τασίας. Φορτωμένο με κασόνια, διαλυμένα πλαστικά, ιμάντες από χοντρό πανί, αρώματα εξοχής και μερικές σταγόνες πετρέλαιο στο κούτελο. Μια ντουντούκα από εφημερίδα, όπερα στο κασετόφωνο και ένα κομμένο λεμόνι σε πλαστικό ποτήρι. Τα…

ΕΚΠΛΗΞΗ IX: Για 9η χρονιά οι καλλιτέχνες στο πλευρό των αστέγων

Για μια ακόμη χρονιά, η καλλιτεχνική κοινότητα συσπειρώνεται επιστρατεύοντας τη δύναμη της τέχνης προς όφελος των αστέγων της Αθήνας, μέσα από την «ΕΚΠΛΗΞΗ», την ετήσια έκθεση της εικαστικής πλατφόρμας του artAZ, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με την ΚΛΙΜΑΚΑ ΜΚΟ. Η μεγάλη εικαστική γιορτή, που αναδεικνύει το κοινωνικό πρόσωπο της…

Έλα να ξαπλώσεις δίπλα μου

Έλα να ξαπλώσεις δίπλα μου. Όχι, μη θυμώνεις. Δε θέλω κάτι πονηρό, δε σου ζητάω αυτό που πιστεύεις. Θέλω μόνο να ξαπλώσεις δίπλα μου και να μου κρατήσεις το χέρι, ξορκίζοντας όλους τους φόβους και τις αδυναμίες μου. Θέλω να αισθανθώ την παρουσία σου δίπλα μου να με διαβεβαιώνει πως όλα θα πάνε καλά, όταν εγώ είμαι πεπεισμένη για το…

Μια κριτική για την ταινία It

Το It, η κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του Stephen King, μου κέντρισε το ενδιαφέρον στο να θελήσω να το παρακολουθήσω. Η ταινία περιστρέφεται γύρω από το χαρακτήρα ενός τρομακτικού κλόουν ο οποίος κυνηγάει και φοβίζει μία παρέα παιδιών. Έχοντας δει την κλασική τηλεοπτική σειρά It του 1990 με τον ανεπανάληπτο Tim Burry, θεωρώ πως…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Η γυναίκα που χαμογελούσε πάντα

Μια γυναίκα κάποτε χαμογελούσε πάντα. Όλη την ημέρα, όλες τις ώρες, όλα…

10 σοφές φράσεις του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου

Ο Γιάννης Ρίτσος, ο ποιητής της Ρωμιοσύνης, αποτελεί έναν από τους…

Υπάρχει τύχη στη ζωή;

Υπάρχει τύχη στη ζωή τελικά;  Αξίζει να διαβάσουμε ένα άρθρο το οποίο…

Η αναμονή

Πόσο εύκολα σε ξεγελάει η προσδοκία! Με πόση δειλία σε εξαπατάει και σε…

Έλα να ξαπλώσεις δίπλα μου

Έλα να ξαπλώσεις δίπλα μου. Όχι, μη θυμώνεις. Δε θέλω κάτι πονηρό, δε…

Η ανοχή του διαφορετικού καθαρίσματος της μπανάνας!

Μια μέρα ο 13χρονος ανιψιός μου Βασίλης μου είπε (σχεδόν…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή (Β' μέρος αφιερώματος)

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου και θρίλερ…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης