Η πορεία της Δέσποινας Βανδή προς την κορυφή

4.6571428571429 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 4.66 (35 Ψήφοι)

vandi_172737747b.jpgΠολλοί την αμφισβήτησαν και ίσως αρκετοί ακόμα τη μίσησαν, λόγω ίσως και της κόντρας της με την Άννα Βίσση, ωστόσο ουδείς της αρνήθηκε ότι διαθέτει πλούσιο ταλέντο, εξαιρετικές φωνητικές ικανότητες και σίγουρα εντυπωσιακή παρουσία εντός και εκτός πίστας. Ο λόγος για τη Δέσποινα Βανδή, η οποία αποτελεί τόσο μια φωνή που πρόσφερε πολλά στο είδος που αντιπροσωπεύει, όσο και μια ακτινοβολούσα προσωπικότητα που προσέλκυσε ουκ ολίγες φορές τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της, σίγουρα εξαιτίας και του μεγάλου ενδιαφέροντος του κόσμου για την προσωπική της ζωή. Το tempo.gr σας προσφέρει ένα γεμάτο πληροφορίες αφιέρωμα για την μέχρι σήμερα πορεία της καλλιτέχνιδας, η οποία γοήτευσε και εξακολουθεί να γοητεύει το ελληνικό κοινό όσο λίγες σύγχρονες ερμηνεύτριες έχουν καταφέρει…

Η Δέσποινα Βανδή ξεκίνησε την καριέρα της στο τέλος της δεκαετίας του ’80. Γεννημένη το 1969 στην Γερμανία, ήρθε με την οικογένεια της στην Ελλάδα το 1975.

Το 1987 περνάει στην Φιλοσοφική Σχολή του πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, την οποία και εγκατέλειψε τέσσερα μαθήματα πριν το πτυχίο. Από το 2ο έτος στη σχολή τραγουδάει σε piano bar και στη συνέχεια σε νυχτερινά κέντρα της συμπρωτεύουσας, όπου συνεργάζεται  με τους επίσης άγνωστους τότε Αντώνη Ρέμο και Ελένη Πέτα.

Με την τελευταία παραμένουν φίλες μέχρι και  σήμερα, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ήταν μαζί της όταν πήγε να γεννήσει το πρώτο της παιδί στην Ισπανία.

Στη συνέχεια, με την βοήθεια του Βασίλη Καρρά, κατεβαίνει στην Αθήνα, όπου τραγουδάει για μερικά χρόνια σε μεγάλα νυχτερινά σχήματα.

Το 1994 κυκλοφορεί το πρώτο δείγμα δουλειάς της με τίτλο «Γέλα μου» και
δύο χρόνια μετά το «Εσένα περιμένω», που επίσης δεν κάνει αίσθηση παρ όλο που 2-3 κομμάτια ακούγονται στο ραδιόφωνο. Την ίδια εποχή οι φήμες την θέλουν ζευγάρι με τον Γιάννη Πάριο.

Ακολουθεί η «μοιραία» συνάντηση με τον Φοίβο, ο οποίος πιστεύει στο ταλέντο της και της γράφει εξ ολοκλήρου τον δίσκο «Δέκα εντολές», που γνωρίζει τεράστια επιτυχία.

Την ίδια περίοδο, αποδέχεται την πρόταση του Αλέξανδρου Ρήγα να συμμετάσχει στους «Δύο Ξένους» σε αυτοσαρκαστικό ρόλο μπουζουκόβιας τραγουδίστριας, επιπέδου εθνικής οδού. Αυτή ήταν μια πολύ έξυπνη κίνηση που την ωφέλησε πολύ!

Ακολουθούν οι «Προφητείες» σε μια περίοδο που η νυχτερινή διασκέδαση γνωρίζει την απόλυτη άνθιση της και η Δέσποινα Βανδή, επωφελούμενη και από την διετή απουσία της Άννας Βίσση στο Λονδίνο, μεταμορφώνεται σε σταρ με φαντασμαγορικά show, εντυπωσιακές χορογραφίες και πολυμελή μπαλέτα.

Το cd single «Υποφέρω» που θύμιζε έντονα το insomnia, επισφραγίζει την άνοδο της, γίνεται έξι φορές πλατινένιο και επιβραβεύεται ως το single με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ever στην Ελλάδα. Την ίδια περίοδο φουντώνουν οι φήμες για σχέση της με τον Ντέμη Νικολαίδη.

Το 2001 ο Φοίβος μετακομίζει στη νεοσύστατη Heaven και η Δέσποινα τον ακολουθεί. Κυκλοφορούν το διπλό album «Γεια» που γίνεται τέσσερις φόρες πλατινένιο μέσα σε 11 ημέρες. Αυτό ο δίσκος της χάρισε και το βραβείο στο world music awards ως τον καλλιτέχνη με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για το 2001. Την ίδια χρονιά εμφανίζεται στην Γιορτή των αγγέλων στη Θεσσαλονίκη όπου φορά τη διάσημη αντιγραφή της κόκκινης τουαλέτας που στη γνήσια εκδοχή της φορά η Άννα Βίσση την ίδια περίοδο στο εξώφυλλο της Vogue.

Ένα χρόνο μετά έρχεται η απάντηση στο «Γεια» από το single «Άντε Γεια» που γίνεται τρεις φορές πλατινένιο.

Λίγο αργότερα μένει έγκυος, παντρεύεται τον Ντέμη Νικολαίδη και φεύγει μαζί του στην Ισπανία, αφού εκείνος αγωνίζεται στην Ατλέτικο Μαδρίτης.

Ταυτόχρονα και σχεδόν εν αγνοία της, το τραγούδι «Γεια» ξεκινά μια διεθνή πορεία, καθώς συμπεριλήφθηκε  σε πάνω από 120 συλλογές τραγουδιών, ενώ είχε κυκλοφορήσει και ως cd single σε Ευρώπη και Αμερική, με την Δέσποινα έγκυο να μην μπορεί να προωθήσει το κομμάτι όπως θα μπορούσε. Ακολούθησε  μια ακόμη διεθνής προσπάθεια με το opa-opa το 2004 και τέλος το Come along now το 2005, ωστόσο δεν είχαν ανάλογη του Gia πορεία.

Τα Χριστούγεννα του 2004, μετά από απουσία 1,5 έτους, κάνει το μεγάλο come back. Επιστρέφει με μια μεγάλη αλλαγή στο look της (για πρώτη φορά ξανθιά) με το album «Στην αυλή του παραδείσου», έναν καθαρά λαϊκό δίσκο που δεν καταφέρνει να συγκινήσει αφού δεν θυμίζει σε τίποτα το Pop κορίτσι που ήταν κάποτε, ενώ η πολιτική της δισκογραφικής της μοιάζει να θέλει να την καταστρέψει με ένα μπαράζ κυκλοφοριών singles και re-package δίσκων.

Το «κλασικό» πλέον ραντεβού της Βανδή με το κοινό της είναι κάθε Χριστούγεννα. Το 2005 επανακυκλοφορεί το «Στην αυλή του παραδείσου - special edition» με τέσσερα νέα κομμάτια. Το 2006 κυκλοφορεί το single «Κάλαντα» που προσπαθεί να επαναφέρει το κλίμα και την επιτυχία του τραγουδιού «Χριστούγεννα» και εν μέρει τα καταφέρνει με τις πωλήσεις να φτάνουν τα  20.000 αντίτυπα. Την ίδια εποχή μένει έγκυος στο γιό της Γιώργο.

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2007 και γιορτάζοντας 10 χρόνια συνεργασίας με τον Φοίβο, κυκλοφορούν το «10 Χρόνια μαζί». Αυτό είναι ένα τριπλό album σαν το «Γεια» του παρελθόντος.

Ο δίσκος είναι πολύ καλός καθώς θυμίζει την Δέσποινα των επιτυχιών, αλλά δεν έχει την ίδια πορεία και στα charts όπου παραμένει για πολύ λίγες εβδομάδες χωρίς να γίνει πλατινένιο. Οι εμφανίσεις της με το Γιώργο Μαζωνάκη την περίοδο 2005-06 πάνε αρκετά καλά και συνεχίζονται και τον επόμενο χρόνο (2006-07) αλλά δεν αποφέρουν καμία επιτυχία.

Για την σεζόν 2007-08 εμφανίζεται με τον Βασίλη Καρρά και τον Νίνο. Οι εμφανίσεις δεν πηγαίνουν καλά, συρρικνώνοντας την χειμερινή περίοδο σε λιγότερο από δύο μήνες, χρονικό διάστημα πολύ μικρό αν αναλογιστεί κανείς πως άλλοτε κρατούσε πέντε! Τον επόμενο χρόνο δεν εντάχθηκε σε κανένα νυχτερινό σχήμα περνώντας χρόνο με τα παιδιά της και τον σύζυγό της.

Τα επόμενα επαγγελματικά της βήματα δεν έχουν ανακοινωθεί, ενώ πλέον είναι φανερό ότι η συνεργασία με τον Φοίβο έχει κουράσει και δεν υπάρχει περαιτέρω εξέλιξη, πράγμα απαραίτητο για την επιτυχία και την κορυφή, που δεν αποκλείεται στο μέλλον να καταφέρει να κατακτήσει ξανά…

Σχόλια (3)

Αυτό το σχόλιο ελαχιστοποιήθηκε από τον επόπτη στον ιστότοπο

Έλεος πια με τη Βανδή, φούσκα ήταν και τελείωσε! Η καρρίερα της στηρίχτηκε στην ίντριγκα και στην κόντρα με την Άννα, τώρα που αύτο πάλιωσε δεν έχει τίποτα!! Έκανε τον κύκλο της τέλος, μένουν τελίκα αύτοι που πραγματίκα αξίζουν, και η Βανδή δεν έμεινε...

Eleana
Αυτό το σχόλιο ελαχιστοποιήθηκε από τον επόπτη στον ιστότοπο

Η Βανδή είναι η μεγαλύτερη Ελληνίδα τραγουδίστρια που πέρασε ποτέ από την Ελληνική δσκογραφία. Καμιά δεν μπόρεσε να κάνει όσα έκανε αυτήν γιατί καμιά άλλη δεν διαθέτει το ταλέντο της. Και ως απάντηση στο ότι τελείωσε η καριέρα της Βανδή να σου θυμίσω πως η Βανδή το καλοκαίρι του 2009 στην περιοδεία της έσπασε ρεκόρ προπώλησης εισητηρίων και η περιοδεία χαρακτηρίστηκε η εμπορικότερη της χρονιάς ενώ της Βίσση η περιοδεία η οποία ήταν και η πρώτη της περιοδεία μετά από 4 χρόνια πάτωσε και οι συναυλίες τις από 25 έγινε 19. Οπότε άλλη φορά να προσέχεις τι γράφεις γιατί με αυτά που λες γίνεσαι ρεζίλι. Και να σου θυμίσω, ακόμα, πως η Βίσση έχει αντιγράψει ολόκληρο τραγούδι της Βανδή. Άκου την Ακαταμάχητη έλξη της Βανδή που κυκλοφόρησε το 2004 και το Κανένας της Βίσση που κυκλοφόρησε το 2005 και θα καταλάβεις ότι η Βίσση για να υπάρχει χρειάζεται την Βανδή ενώ η Βανδή όχι.

teo
Αυτό το σχόλιο ελαχιστοποιήθηκε από τον επόπτη στον ιστότοπο

Η Δεσποινα ειναι η καλυτερη στο ειδος της....βεβαια λιγο πρεπει να κανει ενα διαλειμματακι με το Φοιβο....ας τραγουδησει κ τραγουδια αλλων!ο Φοιβος της δινει επιτυχιες ακομα αλλα οχι και πολλες ουτε κ τρανταχτες(εξαιρεση το υπαρχει ζωη)!!!

Κωστας
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια εδώ

Αφήστε τα σχόλιά σας

  1. Δημοσίευση σχολίου ως επισκέπτης.
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;

Please publish modules in offcanvas position.