tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Για δεύτερη χρονιά το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» στο θέατρο Πόλη

Για δεύτερη χρονιά το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» στο θέατρο Πόλη

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Δευτέρα, 09.09.13 01:55
 

Για δεύτερη χρονιά το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» στο θέατρο Πόλη

Τις θεατρικές παραστάσεις της νέας σεζόν ανακοίνωσε το θέατρο Πόλη. Η αυλαία ανοίγει το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου με την παράσταση «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ», που ανεβαίνει για δεύτερη σερί χρονιά. Πρωταγωνιστούν ο Δάνης Κατρανίδης και η Μίρκα Παπακωνσταντίνου. Παρακάτω διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες για κάθε παράσταση ξεχωριστά…

«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;»

Tο κλασσικό αριστούργημα του Έντουαρντ Άλμπι «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;» για δεύτερη συνεχή σεζόν και περιορισμένο αριθμό παραστάσεων παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόλη 

Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη το 1962 (Broadway) και έγινε τεράστια επιτυχία, κερδίζοντας το Βραβείο Tony. Μετά τον Ευγένιο Ο΄ Νιλ, τον Τένεσι Ουίλιαμς και τον Άρθουρ Μίλερ, ο Έντουαρντ Άλμπι δίνει ένα δυναμικό συγγραφικό «παρών» στη δεκαετία του '60 και καθιερώνεται. Από τότε το έργο παρουσιάζεται συνεχώς σε όλο τον κόσμο, ενώ φέτος -50 χρόνια ακριβώς από το πρώτο του ανέβασμα- παίζεται πάλι στη Νέα Υόρκη (Broadway).

Ο Τζορτζ, καθηγητής ιστορίας (Δάνης Κατρανίδης), είναι παντρεμένος με τη Μάρθα (Μίρκα Παπακωνσταντίνου), κόρη του Πρύτανη του Πανεπιστημίου. Ένας γάμος που διαρκεί περισσότερα από είκοσι χρόνια. Κύριο χαρακτηριστικό της σχέσης τους είναι η αλληλοεξάρτηση. Μετά από μια δεξίωση στο Πανεπιστήμιο, η Μάρθα προσκαλεί το νεαρό ζευγάρι, Χάνι (Χρύσα Παπά) και Νικ (Παναγιώτης Εξαρχέας), στο σπίτι τους για ένα μεταμεσονύκτιο πάρτι. Μέχρι να ξημερώσει, ο Νικ κι η Χάνι εμπλέκονται στο παιχνίδι του Τζορτζ και της Μάρθας. Η βραδιά γίνεται άγρια, ανεξέλεγκτη και με απρόβλεπτη κατάληξη για όλους... 

Ταυτότητα παράστασης

Πρωταγωνιστούν: Δάνης Κατρανίδης,  Μίρκα Παπακωνσταντίνου,  Χρύσα Παππά, Παναγιώτης Εξαρχέας
Σκηνοθεσία: 
Γιώργος Νανούρης 
Μετάφραση: 
Δάνης Κατρανίδης
Σκηνικά-Κουστούμια: 
Γιώργος Πάτσας
Φωτισμοί: 
Μελίνα Μάσχα

Αναμενόμενη Πρεμιέρα: 1ο δεκαήμερο Οκτωβρίου

 

***

 

Νέες Παρραγωγές

«Αέρας» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη

Το Θέατρο Πόλη του Δάνη Κατρανίδη συστήνει στο κοινό ένα νέο ελληνικό έργο, τον Αέρα του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη σε μια μοναδική θεατρική συνάντηση δύο σημαντικών πρωταγωνιστριών του θεάτρου μας, της Ράνιας Οικονομίδου με τη Ρένη Πιττακή σε σκηνοθεσία της Σύλβιας Λιούλιου.

Μετά το θάνατο της μητέρας τους δύο αδερφές, η Έντα και η Νόρα, συναντιούνται ξανά ύστερα από καιρό. Μέρα κακοκαιρίας, με τον αέρα να λυσσομανά. Ξεχασμένα μίση και περιουσιακές διεκδικήσεις τίθενται στο επίκεντρο, αλλά κυρίως μια συλλογή ζωγραφικών πινάκων μεγάλης χρηματικής αξίας  δηλητηριάζουν όλο και περισσότερο τη μεταξύ τους ατμόσφαιρα. Διαφορετικές και όμοιες σκιαγραφούνται καθηλωμένες στους αλλεπάλληλους γύρους μιας παρτίδας αναμέτρησης. Οι δυο ισάξιες αντίπαλοι άλλα λένε και άλλα εννοούν, ελίσσονται και στρεψοδικούν, αναδεικνύοντας τη βιογραφία μιας ασυνήθιστης οικογένειας. Το αλλόκοτο, το θρίλερ και το κωμικό παντρεύονται αρμονικά καθώς οι λέξεις που ξεστομίζονται λειτουργούν ως προσχήματα και γίνονται αέρας.

Η Ρένη Πιτακή και η Ράνια Οικονομίδου, δυο απόλυτα ιδιοσυγρασιακές ηθοποιοί, ικανές να διαπερνούν την επιφάνεια του λόγου και να δηλώνουν το άρρητο, συναντιούνται για πρώτη φορά σκηνικά με τη σκηνοθετική καθοδήγηση της νεώτερης Σύλβιας Λιούλιου σε μια «κωμωδία», που εκκινώντας από ένα φαινομενικά παραδοσιακό υλικό θεατρικής γραφής διαρκώς αυτοανατρέπεται και εκπλήσσει, δίνοντας χώρο στο παράλογο, το αντισυμβατικό και το ανοίκειο.

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης
Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Επιμέλεια Κίνησης: Αγγελική Στελλάτου
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά): Ράνια Οικονομίδου, Ρένη Πιτακή

Αναμενόμενη Πρεμιέρα: 2ο δεκαήμερο Οκτωβρίου

 

***

 

Νεανική Σκηνή

«FrankandFerdinand» του Samuel Adamson

129 παιδιά εξαφανίστηκαν. Μόνο τέσσερα έμειναν πίσω. Και είπαν την αλήθεια. Η αλήθεια όμως είναι υποκειμενική ή μήπως η πραγματικότητα είναι μία; Ένα σκοτεινό παραμύθι για εφήβους, που εξερευνά τις έννοιες της διαφορετικότητας, της αναζήτησης ταυτότητας και της ανάγκης να ανήκεις κάπου.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση – Δραματουργία:  Γιωργίνα Γερμανού, Ελένη Ζαχοπούλου
Σκηνοθεσία: Ελένη Ζαχοπούλου
Σχεδιασμός σκηνικού χώρου: Γιωργίνα Γερμανού
Μουσική: Φάνης Ζαχόπουλος
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Βαβαδάκης Μάνος, Εξαρχέας Παναγιώτης, Επιθυμιάδη Δανάη, Ζήκου Κόνυ, Λάσκος Άρης, Παναγουλέα Ελεάννα

Αναμενόμενη Πρεμιέρα: 1ο δεκαήμερο Νοεμβρίου

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Οι 10 ταινίες με το πιο ανατρεπτικό φινάλε

Δέκα αξέχαστες κινηματογραφικές ταινίες, που το τέλος τους έχει…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

Οι κορυφαίες ατάκες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου (ΒΙΝΤΕΟ)

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας ταινίες του παλιού καλού κινηματογράφου,…

Όταν ο «βασιλιάς» Έλβις Πρίσλεϊ βίωνε την αποτυχία

Λένε πως η αποτυχία είναι απαραίτητη για την ίδια την επιτυχία και…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης