«Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης»

4.5769230769231 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 4.58 (26 Ψήφοι)

iokasti_7394959b.jpgΕλληνικό έργο στο θέατρο «Δημήτρης Χορν» για τον φετινό χειμώνα. Μια παράσταση του Άκη Δήμου (πρόκειται για το πρώτο του ανέβασμα στην Αθήνα), σύγχρονη, με φρέσκους διαλόγους και δομή. Κωμωδία με στοιχεία φάρσας και μπουλβαρ, με έντονη κοινωνική κριτική, γρήγορους και έξυπνους διαλόγους και καταιγιστικούς ρυθμούς.

Στοιχεία έχουν παρθεί από τον Ελληνικό κινηματογράφο και το χιούμορ της ατάκας της Φίνος Φιλμ. Η σκηνοθεσία είναι του Σταμάτη Φασουλή και συμβαδίζει απόλυτα με το κείμενο στους γρήγορους ρυθμούς και στην σπιρτάδα που απαιτείται.

Η Ιοκάστη Παπαδάμου (Σοφία Φιλιππίδου) είναι χήρα εργοστασιάρχη, ζει μαζί με την κόρη της την Κάτια (Γιουλίκα Σκαφίδα), επιτυχημένη σεφ σε κοσμικό εστιατόριο. Ετοιμάζουν δείπνο για να υποδεχτούν τον γιο της οικογένειας Στέφανο (Μάνος Καρατζογιάννης) που σπουδάζει μουσική στο εξωτερικό.

Τα πράγματα στο σπίτι περιπλέκονται όταν γύρω από το τραπέζι συναντιούνται ο καινούριος και μυστηριώδης μπάτλερ Γιούρι (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης), ο εραστής της Ιοκάστης και συνέταιρος στο εργοστάσιο (Αλέξανδρος Καλπακίδης) καθώς και ο νεκρός από χρόνια σύζυγος της Ιοκάστης Ρωμύλος (Παύλος Ορκόπουλος).

Συγκλονιστικά γεγονότα και αποκαλύψεις για τις ζωές όλων περνούν χωρίς να καταφέρουν να κλονίσουν τους ήρωές μας που είναι αποφασισμένοι να μην διαταράξουν την ηρεμία τους και περνούν τα γεγονότα επιδερμικά χωρίς να εμβαθύνουν - τίποτα από αυτά δεν λειτουργεί καταλυτικά και δεν διαταράσσει τις προαποφασισμένες ισορροπίες.

Το έργο είναι απόλυτα στηριγμένο στην Σοφία Φιλλιπίδου, η οποία ερμηνεύει συγκλονιστικά το ρόλο της, με ρυθμό, με μπρίο, ενώ στοιχεία έχει δανειστεί από την κινηματογραφική Πάστα Φλώρα αλλά και την τηλεοπτική Ντένη Μαρκορά, παίρνοντας πάνω της όλη την παράσταση και δίνοντας την εντύπωση ορισμένες στιγμές ότι οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι απλά support.

Η Γιουλίκα Σκαφίδα ερμηνεύει με μέτρο την κοπέλα που δεν έχει τον έλεγχο της ζωής της, θέλει να γίνει μητέρα, ενώ αναζητά στους εραστές της την πατρική φιγούρα. Σε κάποια σημεία δείχνει να μην εμπιστεύεται τον εαυτό της ή το κείμενο.

Ο Πυγμαλίον Δαδακαρίδης έχει ρόλο κλειδί για την εξέλιξη της ιστορίας, ωστόσο δεν το εκμεταλλεύεται όσο θα μπορούσε. Έχει δουλέψει πάνω στο ρόλο, στην προφορά και στην αθωότητα στο βλέμμα του ανθρώπου που θέλει να βοηθήσει.

Ο Μάνος Καρατζογιάννης, που έχει δουλέψει την άρθρωσή του σε σχέση με την περσινή του εμφάνιση στο ‘’Ο ήχος του όπλου’’, πείθει ως μπερδεμένος νεαρός με σπουδές χωρίς αντίκρισμα που ψάχνει την ευτυχία και τον έρωτα.

Ο Αλέξανδρος Καλπακίδης είναι ικανοποιητικός, αν και παραμένει στην αρχική εικόνα του ρόλου χωρίς να το εξελίσσει.

Ο Παύλος Ορκόπουλος είναι πολύ καλός, ιδιαίτερα όταν ξεφεύγει από την μανιέρα του, ενώ εντυπωσιάζει η κινησιολογική του προσέγγιση.

INFO

Θεατρο Δημητρης Χορν
Αμερικης 10
τηλ.: 210 3612500
παραστάσεις: 15/10/2008 - 12/04/2009

Please publish modules in offcanvas position.