tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης»

«Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης»

( 26 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Δημήτρης Σέρμπος | Δευτέρα, 20.10.08 00:36
 

iokasti_7394959b.jpgΕλληνικό έργο στο θέατρο «Δημήτρης Χορν» για τον φετινό χειμώνα. Μια παράσταση του Άκη Δήμου (πρόκειται για το πρώτο του ανέβασμα στην Αθήνα), σύγχρονη, με φρέσκους διαλόγους και δομή. Κωμωδία με στοιχεία φάρσας και μπουλβαρ, με έντονη κοινωνική κριτική, γρήγορους και έξυπνους διαλόγους και καταιγιστικούς ρυθμούς.

Στοιχεία έχουν παρθεί από τον Ελληνικό κινηματογράφο και το χιούμορ της ατάκας της Φίνος Φιλμ. Η σκηνοθεσία είναι του Σταμάτη Φασουλή και συμβαδίζει απόλυτα με το κείμενο στους γρήγορους ρυθμούς και στην σπιρτάδα που απαιτείται.

Η Ιοκάστη Παπαδάμου (Σοφία Φιλιππίδου) είναι χήρα εργοστασιάρχη, ζει μαζί με την κόρη της την Κάτια (Γιουλίκα Σκαφίδα), επιτυχημένη σεφ σε κοσμικό εστιατόριο. Ετοιμάζουν δείπνο για να υποδεχτούν τον γιο της οικογένειας Στέφανο (Μάνος Καρατζογιάννης) που σπουδάζει μουσική στο εξωτερικό.

Τα πράγματα στο σπίτι περιπλέκονται όταν γύρω από το τραπέζι συναντιούνται ο καινούριος και μυστηριώδης μπάτλερ Γιούρι (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης), ο εραστής της Ιοκάστης και συνέταιρος στο εργοστάσιο (Αλέξανδρος Καλπακίδης) καθώς και ο νεκρός από χρόνια σύζυγος της Ιοκάστης Ρωμύλος (Παύλος Ορκόπουλος).

Συγκλονιστικά γεγονότα και αποκαλύψεις για τις ζωές όλων περνούν χωρίς να καταφέρουν να κλονίσουν τους ήρωές μας που είναι αποφασισμένοι να μην διαταράξουν την ηρεμία τους και περνούν τα γεγονότα επιδερμικά χωρίς να εμβαθύνουν - τίποτα από αυτά δεν λειτουργεί καταλυτικά και δεν διαταράσσει τις προαποφασισμένες ισορροπίες.

Το έργο είναι απόλυτα στηριγμένο στην Σοφία Φιλλιπίδου, η οποία ερμηνεύει συγκλονιστικά το ρόλο της, με ρυθμό, με μπρίο, ενώ στοιχεία έχει δανειστεί από την κινηματογραφική Πάστα Φλώρα αλλά και την τηλεοπτική Ντένη Μαρκορά, παίρνοντας πάνω της όλη την παράσταση και δίνοντας την εντύπωση ορισμένες στιγμές ότι οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι απλά support.

Η Γιουλίκα Σκαφίδα ερμηνεύει με μέτρο την κοπέλα που δεν έχει τον έλεγχο της ζωής της, θέλει να γίνει μητέρα, ενώ αναζητά στους εραστές της την πατρική φιγούρα. Σε κάποια σημεία δείχνει να μην εμπιστεύεται τον εαυτό της ή το κείμενο.

Ο Πυγμαλίον Δαδακαρίδης έχει ρόλο κλειδί για την εξέλιξη της ιστορίας, ωστόσο δεν το εκμεταλλεύεται όσο θα μπορούσε. Έχει δουλέψει πάνω στο ρόλο, στην προφορά και στην αθωότητα στο βλέμμα του ανθρώπου που θέλει να βοηθήσει.

Ο Μάνος Καρατζογιάννης, που έχει δουλέψει την άρθρωσή του σε σχέση με την περσινή του εμφάνιση στο ‘’Ο ήχος του όπλου’’, πείθει ως μπερδεμένος νεαρός με σπουδές χωρίς αντίκρισμα που ψάχνει την ευτυχία και τον έρωτα.

Ο Αλέξανδρος Καλπακίδης είναι ικανοποιητικός, αν και παραμένει στην αρχική εικόνα του ρόλου χωρίς να το εξελίσσει.

Ο Παύλος Ορκόπουλος είναι πολύ καλός, ιδιαίτερα όταν ξεφεύγει από την μανιέρα του, ενώ εντυπωσιάζει η κινησιολογική του προσέγγιση.

INFO

Θεατρο Δημητρης Χορν
Αμερικης 10
τηλ.: 210 3612500
παραστάσεις: 15/10/2008 - 12/04/2009

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Αυτή τη μόνη λέξη

Με τον Μάνο γνωρίζονταν από παιδιά. Στην ίδια στενή γειτονιά, σπίτια διπλανά. Όταν πέθανε ο κυρ Απόστολος και άδειασε το χαμηλό σπίτι στα δεξιά, είχε ευχηθεί η Μυρτώ να ερχόταν μια μεγάλη οικογένεια. Σαν πέρασε ο χειμώνας και πήρε ο ήλιος τον ανήφορο, τα παράθυρα στη Μενάνδρου 14 άνοιξαν διάπλατα. Το τραπεζάκι της βεράντας στόλιζε πλέον…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Μια προσωπική άποψη για τον πόνο

Τίτλος τραγουδιού: "A pena" (μετάφραση «ο πόνος») Μια προσωπική άποψη…

Ο Χίτσκοκ καθαιρείται

Τα οξυμμένα πνεύματα και η γενικότερη ανάφλεξη της αμερικανικής…

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Back in Time

Kind of blue, η επιτομή της jazz μουσικής

Η jazz ανήκει στα είδη της μουσικής που επιθυμώ να ακούσω το βράδυ,…

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους…

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Οι κορυφαίες ατάκες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου (ΒΙΝΤΕΟ)

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας ταινίες του παλιού καλού κινηματογράφου,…

Οι χειρότερες ταινίες όλων των εποχών

Αν έχετε σαδομαζοχιστικές τάσεις και θέλετε για κάποιον ακατανόητο…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης