«Φύλο και Δημοσιογραφία στην Ελλάδα»

5 1 1 1 1 1 Βαθμολογία 5.00 (2 Ψήφοι)

fylodimosiografia_stin_ellada_1828345.jpgΤο βιβλίο αυτό αποτελεί μια πρωτότυπη έρευνα, η οποία εστιάζεται στο χώρο της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα και τεκμηριώνει τις κατά φύλο επαγγελματικές ανισότητες.

Η δυναμική είσοδος των Ελληνίδων στο δημοσιογραφικό επάγγελμα (οι γυναίκες αποτελούσαν το 40% των δημοσιογράφων το 2002 και το 42% το 2005, ενώ σε διεθνές επίπεδο αποτελούν το ένα τρίτο) δεν σημαδεύτηκε αντιστοιχα από ίση αντιμετώπιση και μεταχείριση σε σύγκριση με τους άνδρες.

Οι γυναίκες εργαζόμενες στην Ελλάδα έρχονται αντιμέτωπες με τη «γυάλινη οροφή», με το αόρατο και αδιαπέραστο αυτό φράγμα, το οποίο συνδέεται με τις στερεοτυπικές αντιλήψεις όσον αφορά τις ικανότητές τους για υψηλές θέσεις και εμποδίζει την επαγγελματική εξίσωσή τους με τους άνδρες και, συνεπώς, την ανέλιξή τους.

Το βιβλίο επιχειρεί να συμβάλει στην επιστημονική συζήτηση σχετικά με την ύπαρξη της γυάλινης οροφής και των κατά φύλο ανισοτήτων γενικότερα στην εργασία, αντλώντας πρωτογενές εμπειρικό υλικό από δειγματοληπτική έρευνα που διεξήχθη το 2006 σε δημοσιογράφους στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο στην Ελλάδα.

Με βάση το πρωτογενές υλικό που συλλέχθηκε από προσωπικές συνεντεύξεις με 250 δημοσιογράφους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι ερευνήτριες επιβεβαιώνουν την ύπαρξη της «γυάλινης οροφής». Αναζητούν τους λόγους ύπαρξής της και εξετάζουν τις απόψεις των δημοσιογράφων σχετικά με τα πρότυπα των φύλων όπως προβάλλονται από τα ελληνικά ΜΜΕ, αλλά και από την εικόνα των ίδιων των δημοσιογράφων.

Αν και τα ΜΜΕ σήμερα έχουν αρχίσει να αναδεικνύουν μια πιο σύγχρονη εικόνα της εργαζόμενης γυναίκας που ακολουθεί τις προσωπικές της φιλοδοξίες και τις επιδιώξεις της για ανέλιξη στην επαγγελματική της ζωή, εντούτοις, όπως προκύπτει από την έρευνα, ο επαγγελματικός τους χώρος εξακολουθεί να προβάλλει στερεοτυπικές εικόνες της γυναίκας με έμφαση στη γυναικεία εξωτερική εμφάνιση.

Γυναίκες και άνδρες δημοσιογράφοι συμφωνούν, συμμετέχοντας στην έρευνα, ότι τα ΜΜΕ τονίζουν την εξωτερική εμφάνιση της γυναίκας ως βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της, ενισχύοντας έτσι το κοινωνικό στερεότυπο, σύμφωνα με το οποίο οι πνευματικές ικανότητες και οι γνώσεις είναι λιγότερο σημαντικές για τις γυναίκες από ό,τι είναι για τους άνδρες. Και αυτό παρότι η ίδια έρευνα έδειξε ότι οι γυναίκες δημοσιογράφοι διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο συγκριτικά με τους άνδρες.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρωτότυπη έρευνα που αποτυπώνει εκ των ένδον τις επαγγελματικές κατά φύλο ανισότητες στο χώρο της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.

Συγγραφέας: Συλλογικό έργο από τις Κυριαζή Νότα, Κυριαζή Στέλλα, Νασιώκα Κατερίνα και Πασχαλίδου Δήμητρα
Εκδότης: Ελληνικά Γράμματα
Σελίδες:
187
Τιμή:
16.00€

Please publish modules in offcanvas position.