tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

«Το Μαύρο Ρύζι» - Άννα Μόι

«Το Μαύρο Ρύζι» - Άννα Μόι

( 0 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: tempo team | Παρασκευή, 23.07.10 13:35
 

«Το Μαύρο Ρύζι»Βιετνάμ 1968: η βία κορυφώνεται με την επίθεση του Τετ και η Σαϊγκόν παραδίδεται στη φωτιά και στον όλεθρο. Πέρα απ’ αυτά τα πραγματικά γεγονότα, η Άννα Μόι βλέπει και αισθάνεται το Βιετνάμ της παιδικής της ηλικίας. Μέσα από τις μνήμες των ηρώων της, ζωντανεύουν εικόνες νοσταλγικές, μυρωδιές, τελετές και μυσταγωγίες, χρώματα: το μαύρο του λακαριστού μεταξιού και των τοίχων της φυλακής, το λευκό του ρυζιού και του ασβέστη, το κίτρινο της καράμβολας και των ράσων των βουδιστών, το κόκκινο του χαρτιού που διώχνει τα κακά πνεύματα ή του αίματος…

Το «μαύρο ρύζι» είναι επίσης ένα βιβλίο για τη χαμένη αθωότητα και ένας ύμνος για τις γυναίκες του Βιετνάμ, τις κόρες του δράκου σύμφωνα με την παράδοση, κόρες του νερού και της φωτιάς, εύθραυστες και ακατανίκητες.

Με μια γλώσσα ποιητική, διαποτισμένη από μνήμες αθωότητας και λατρεμένων προσώπων, μας μεταφέρει στις όχθες του Μεκόνγκ, στις αριστοκρατικές συνοικίες της Σαϊγκόν αλλά και στα σκοτεινά κάτεργα και στις αίθουσες βασανιστηρίων. Σελίδες επώδυνης ομορφιάς, μια ωδή στο Βιετνάμ, στις τελετές του, στον απόκρυφο αισθησιασμό του, στα μοναδικά τοπία του. Μια γραφή εκθαμβωτική.

Βιογραφικό

Η Άννα Μόι γεννήθηκε στο Βιετνάμ και μοιράζει τη ζωή της ανάμεσα στο Παρίσι και στη Σαϊγκόν, τη γενέθλια πόλη της. Συγγραφέας, δημοσιογράφος αλλά και στιλίστρια μόδας, γράφει αποκλειστικά στα γαλλικά ιστορίες εμπνευσμένες από την πατρίδα της. Το «Μαύρο ρύζι» είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.

Αποσπάσματα κριτικών

«Μια έξοχη αφήγηση, μια γραφή γυναικεία, ποιητική, μ’ ένα ίχνος αθωότητας. Ένα βιβλίο γραμμένο στα γαλλικά αλλά με φωνή και μουσικότητα φερμένες από το Βιετνάμ».

Περιοδικό Elle

«Ένα υπέροχο μυθιστόρημα όπου οι μνήμες μιας αθώας παιδικής ηλικίας εναλλάσσονται με τις μνήμες του εγκλεισμού και των βασανιστηρίων. Λέξεις γλυκόπικρες, ανάμικτες με ήχους ζωής και θανάτου».

Le Figaro

«Η συγκλονιστική αφήγηση μιας μαρτυρικής μνήμης, ένας ύμνος αγάπης για τις όχθες του Μεκόνγκ και το Βιετνάμ. Λέξεις ατελείωτης τρυφερότητας χρησιμεύουν για να εκφράσουν την απόλυτη φρίκη. Το μαύρο ρύζι είναι αποκαλυπτικό: ακόμα και το χειρότερο μπορεί να ζωντανέψει τη νοσταλγία».

L’ Εxpress

«Ένα ταξίδι στην άκρη της νύχτας όπου παραδοσιακές τελετές, χρώματα, εικόνες κόλασης σμίγουν με σιωπές τρόμου και μνήμες. Ένα αξιοπρόσεκτο μυθιστόρημα γραμμένο με κομψότητα».

Lepetitjournal.com  

«Με μια γραφή χωρίς βία, έντονα ποιητική, που συχνά μας φέρνει στο νου την Ντυράς, Το μαύρο ρύζι κουβαλάει το πένθος της αθωότητας και, συνάμα, το πένθος της ντροπής».

Περιοδικό Études

Συγγραφέας: Άννα Μόι
Μετάφραση: Ρίτα  Κολαΐτη
Εκδότης: GEMA
ISBN: 978-960-6893-06-3
Τιμή: €12,00
Σελίδες: 239

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η πλοκή, οι ήρωες, ο χώρος και ο χρόνος, ξεκινούν από μια βάση, την αρχή, κατόπιν διανύουν μια ανοδική, και, συνάμα, δύσκολη πορεία, τη μέση, και, έπειτα από αρκετό κόπο και μόχθο, καταλήγουν σε μια υψηλή κορυφή, το τέλος, όπου από εκεί μπορούμε να ατενίσουμε όλα όσα μας…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ρωσικού κινηματογράφου και τον σημαντικότερο ίσως Ρώσο σκηνοθέτη μετά τον Σεργκέι Αϊζενστάιν, ο οποίος υπήρξε μια από τις βασικές επιρροές του. Το έργο του βέβαια δεν είναι τόσο πλούσιο σε ποσότητα, αφού σε 23 χρόνια γύρισε μόλις επτά ταινίες…

«Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» από τη Σπυριδούλα Κούτρα

Μόλις κυκλοφόρησε σε συλλεκτική έκδοση και περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το βιβλίο «Για κάτι λάθη και κάτι πάθη - #ΤοΒιβλ1ο» της Σπυριδούλας Κούτρα. Η συγγραφέας γράφει για δύο ζωές. Αυτή που ξεκινάει με το πρώτο σου κλάμα και αυτή τη δεύτερη επιλεγμένη, κατακτημένη, ξαναχτισμένη με πείσμα ζωή που δομείται αποκλειστικά από σένα και…

Δωρεάν προβολή online της ταινίας «Μέρες Βροχής» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου

Την ταινία «Μέρες Βροχής - Rainy Days» του Αλεσσάντρο Σπηλιωτόπουλου διαθέτουν δωρεάν για online προβολή οι συντελεστές της, προσπαθώντας έτσι να συμβάλλουν στην ψυχαγωγία όλων εμάς που βιώνουμε τον αναγκαστικό εγκλεισμό στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού. Πρόκειται για μια ταινία η οποία προωθήθηκε όλο αυτό το διάστημα μέσω διάφορων…

Η απουσία σου

Έβρεχε. Παράξενη κοπέλα, το δέρμα της χλωμό, με έντονα μάτια, έμοιαζε σαν τη βροχή που έπεφτε στο παράθυρό της. Οι αστραπές που έριχνε έμοιαζαν με τα μάτια της, που φεγγοβολούσαν μέσα στο σκοτάδι. Τα κόκκινα μάγουλά της που έκαιγαν από έρωτα, είχαν χλομιάσει, είχε νιώσει άδεια. Η καρδιά όταν αδειάζει, μοιάζει με κίτρινο κερί που σβήνει.…

Επίλογοι

Τα πρώτα καρβέλια φεύγουν για το μοναστήρι μέσα σε ψάθινα καλάθια. Τα πρώτα χρόνια φορτώνονταν στον Ηρακλή, το μοναδικό μουλάρι του χωριού. Καθώς φτιάχτηκε ο δρόμος για την πόλη, ανέλαβε τη δουλειά το φορτηγάκι. Παρόλα αυτά ο Ηρακλής συνέχιζε το ίδιο δρομολόγιο κάθε πρωί μέχρι τη μονή και πάλι πίσω στην πλατεία. Μια παγερή μέρα, κάποιος…

Πρόσφατα Δημοφιλή

Οι αναμνήσεις των συναισθημάτων μου...

Η μνήμη είναι σαν μία λίμνη αναμνήσεων. Άλλες τις ψαρεύουμε -όταν…

Ο χρόνος αδέκαστος και αμείλικτος κριτής

Ο χρόνος άπαντα τοίσιν ύστερον φράσει. Λάλος γαρ ούτος ουκ ερωτώσιν…

Η σημασία της αρχής και του τέλους στο λογοτεχνικό βιβλίο

Ο θεματικός πυρήνας ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ή, με άλλα λόγια, η…

Εμπειρίες ψυχικής δύναμης

Είναι βράδυ και κάθομαι στο παρκαρισμένο σβηστό αμάξι μου, στη θέση του…

Μουρόχαυλες επαναστάτριες...

Από πολύ μικρή πίστευα ότι τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» είναι κάτι…

Σταμάτα να φοβάσαι!

Φοβάσαι. Ένας φόβος πλημμυρίζει την ψυχή σου κάθε φορά που πας να…

Back in Time

Εφιάλτης, η σπουδαιότερη ελληνική ταινία τρόμου

Και όμως, ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να καυχηθεί ότι για μία…

Αντρέι Ταρκόφσκι, ο ποιητής της εικόνας που «μιλούσε» με τη σιωπή

Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι (1932-1986) αποτελεί έναν από τους…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

Η γλυκιά ανάμνηση της Μαλβίνας

Και ποιός δεν είχε παρακολουθήσει την Μαλβίνα Κάραλη στις μοναδικές…

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Οι κορυφαίες ατάκες του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου (ΒΙΝΤΕΟ)

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας ταινίες του παλιού καλού κινηματογράφου,…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Ξέρετε ποια είναι τα δύο προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως;

Το γεγονός ότι το πετρέλαιο κατέχει την πρώτη θέση σε πωλήσεις στον…

Διάσημοι άνθρωποι που οδηγήθηκαν από την αποτυχία στην επιτυχία

Αν δεν αποτύχεις στη ζωή, δεν θα μπορέσεις ποτέ να γευτείς την…

5 ευγενικές χειρονομίες που εκλείπουν στις μέρες μας

Η ευγένεια στις ημέρες μας είναι μία υπόθεση τόσο δύσκολη που πολλοί…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης