tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Οι ψευτοπολιτικάντηδες και ο ασυμβίβαστος Λαμπράκης

Οι ψευτοπολιτικάντηδες και ο ασυμβίβαστος Λαμπράκης

( 6 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Δημήτρης Περτέσης | Σάββατο, 02.04.11 01:27
 

Γρηγόρης Λαμπράκης

Τίποτα δεν έχει αλλάξει στο ελληνικό κράτος. Πάντα βαρύγδουπες υποσχέσεις από τους πολιτικούς για την ψήφο και ύστερα νεκρική του τάφου σιγή. Μέχρι να εμφανιστεί κάποια νέα δυσκολία, να ανακινηθεί το θέμα για να αναδειχθεί πάλι η έφεση του δείνα πολιτικάντη στη δικαιοσύνη και τα δημοκρατικά ιδεώδη που με πάθος θα υπηρετήσει.

Ψεύτικα λόγια φυσικά, που το πρώτο αεράκι τα παρασύρει και σε κάθε περίπτωση σκοπό έχουν να κρύψουν πως ποτέ αυτός ο τόπος δεν ήτανε ελεύθερος, ακριβώς γιατί αυτοί οι ψευτοπολιτικάντηδες δεν είχαν και δεν έχουν το σθένος να αντιταχθούν στις κάθε λογής επιβουλές.

Δεν ξέρω αν αυτό μας τιμά σαν λαό, αλλά η ελευθερία μας τελείωσε τότε, στην εποχή που γίναμε αποικία της Ρώμης. Έκτοτε, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις πολιτικών, που προσπάθησαν κάτι καλύτερο γι αυτόν τον τόπο, οι περισσότεροι ήταν είτε συμπλέοντες με τα ξένα συμφέροντα, είτε απροκάλυπτα βαλτοί, όπως σήμερα, συνεπικουρούμενοι από κατακάθια της κοινωνίας, χαφιέδες και ηλίθιους, οι οποίοι νομίζουν πως επιτελούν κιόλας κάποια... υπηρεσία στην πατρίδα.

Δύο από αυτά τα αποβράσματα της κοινωνίας, ο Γκοτζαμάνης και ο Εμανουηλίδης, στις 22 Μαΐου του 1963 τραυμάτισαν θανάσιμα τον βουλευτή της Ε.Δ.Α. Γρηγόρη Λαμπράκη με μια τρίκυκλη μοτοσυκλέτα, εκτελώντας εντολές των δυνάμεων αυτών, που πάντα ενεργούσαν για τα συμφέροντα των ολίγων, και που ουσιαστικά αντιστρατεύονταν τα συμφέροντα του ανθρώπου γενικότερα. Στις μέρες μας, βέβαια, η φρασεολογία και οι πρακτικές έχουν αλλάξει και οι παρακρατικοί έχουν ενδυθεί μανδύες εξωραϊσμένους και απόλυτα έντιμους, αφού και η κουκούλα είναι απόλυτα συμβατή με την ηθική και την κρατική νομιμότητα.

Ο Γρηγόρης Λαμπράκης δεν ήταν ένας τυχαίος άνθρωπος, που μπορούσες να τον αγνοήσεις. Με την ιδιότητα του βουλευτή και τους αγώνες του για την Ειρήνη, μπήκε γρήγορα στη μύτη του παρακράτους, που έβαλε στόχο να τον βγάλει από τη μέση. Δεν πέρασε άλλωστε απαρατήρητο το γεγονός ότι πρωτοστάτησε στο Λονδίνο, όπου βρισκόταν  τότε η βασίλισσα Φρειδερίκη, στη διαδήλωση για την απελευθέρωση των πολιτικών κρατουμένων –μεταξύ των οποίων ήταν και ο Αμπατιέλος.

Ήταν γενναίος, ξεχωριστός, αψεγάδιαστος, ασυμβίβαστος επαναστάτης (μόνο με τον Τσε θα τον σύγκρινα) και άνθρωπος με «Α» κεφαλαίο. Ως αθλητής, πάντα πρώτος, πρωταθλητής Ελλάδας (το ρεκόρ του 7,37 κράτησε 23 χρόνια, μέχρι το 1959) και πολλές φορές Βαλκανιονίκης. Ανθρωπιστής «εν τοις πράγμασι» και όχι με λόγια. Στο ιατρείο του, καμιά φτωχή γυναίκα δεν πλήρωσε ποτέ. Η ουρά έξω από το ιατρείο του, το καταμαρτυρούσε, ήταν μια καθημερινή υπόθεση. Όπως έλεγε και η αξέχαστη Μαλβίνα, τι θα μπορούσες να πεις γι αυτόν τον μεγάλο επιστήμονα, που παρόλη την καταξίωσή του, είχε ακόμη ψυγείο… πάγου;

Ο Γρηγόρης Λαμπράκης γεννήθηκε στις 3 Απρίλη του 1912 στην Κερασίτσα Τεγέας, που έβγαλε το Γυμνάσιο. Αγωνιστής της Αντίστασης, αργότερα βουλευτής της ΕΔΑ, υφηγητής της Ιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, υπήρξε ειρηνιστής, ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Επιτροπής για τη Βαλκανική Συνεννόηση, ενώ μετά από δική του πρωτοβουλία του ιδρύθηκε η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη (EEΔYE). Περίπου ένα μήνα πριν τη δολοφονία του, στις 21 Απριλίου 1963, ο Λαμπράκης πρωτοστάτησε στην πρώτη Mαραθώνια Πορεία Ειρήνης, η οποία πραγματοποιήθηκε παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση Καραμανλή την είχε απαγορεύσει. Επίσης, υπήρξε συνιδρυτής, το 1943, της Ένωσης Ελλήνων Αθλητών, η οποία, μεταξύ άλλων, διοργάνωνε αγώνες για την ενίσχυση των λαϊκών συσσιτίων, την περίθαλψη ασθενών αθλητών κ.ά.

Παρά τις συνεχείς απειλές που δεχόταν κατά διαστήματα για τη ζωή του, ο Λαμπράκης συνέχισε απτόητος τη δράση του μέχρι τα 51 του χρόνια και κέρδισε επάξια και δια παντός μια θέση στο πάνθεον των ηρώων...

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Βίλχελμ Ράιχ: Δεν θέλεις να γίνεις αητός, Ανθρωπάκο!

Ξέρεις, Ανθρωπάκο, πώς θα ένιωθε ένας αητός άμα έκλωθε αυγά μιας κότας; Αρχικά ο αητός νομίζει ότι θα κλωσήσει μικρά αετόπουλα που θα μεγαλώσουν. Μα εκείνο που βγαίνει από τα αυγά δεν είναι παρά μικρά κοτόπουλα. Απελπισμένος ο αητός εξακολουθεί να ελπίζει πως τα κοτόπουλα θα γίνουν αητοί. Μα που τέτοιο πράγμα! Τελικά δεν βγαίνουν παρά…

Στο Ηρώδειο οι Calexico το καλοκαίρι

Την ευκαιρία να απολαύσει ένα ακόμα μεγάλο όνομα της παγκόσμιας ροκ σκηνής θα έχει το ελληνικό μουσικό κοινό το καλοκαίρι, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ο λόγος για τους Calexico, οι οποίοι θα δώσουν το «παρών» στο Ηρώδειο την Τρίτη 3 Ιουλίου, για μια μοναδική συναυλία. Την ανακοίνωση για το σημαντικό γεγονός έκανε ο…

EVASION #1: Διεθνής «απόδραση» Ελλήνων εικαστικών στο Παρίσι

Με βασικό στόχο την προώθηση Ελλήνων καλλιτεχνών και του έργου τους στο εξωτερικό, η DépôtArtGallery δημιούργησε τον θεσμό «Αποδράσεις». Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζει την πρώτη τους «απόδραση» - EVASION #1 στο πολιτιστικό κέντρο Espace Christiane Peugeot του Παρισιού από τις 21 Φεβρουαρίου έως τις 4 Μαρτίου 2018. Πρόκειται για μια διεθνή…

Ατομική έκθεση ζωγραφικής: «Ν’ αγαπάς σημαίνει να χάνεις» της Ματίνας Σταυροπούλου

Τη 17η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Ματίνας Σπυροπούλου με τίτλο «Aimer c’est perdre – Ν’αγαπάς σημαίνει να χάνεις», θα παρουσιάσει την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου η γκαλερί «7». Η έκθεση  αφορά την ζωή και το έργο της Camille Claudel (1864-1943), η οποία υπήρξε βοηθός, ερωμένη και μούσα του γλύπτη Rodin. Καθώς έζησε τα τελευταία 30 χρόνια της…

Πέντε λόγοι που το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» είναι η αγαπημένη μου ταινία

Το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος», η επική ταινία του Βίκτωρ Φλέμινγκ που είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Μάργκαρετ Μίτσελ, παραμένει μία από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών. Παρακάτω γράφω τους πέντε λόγους που για εμένα προσωπικά, θα είναι πάντα η αγαπημένη μου ταινία: 1) Γιατί για τα δεδομένα εκείνης της εποχής η ταινία…

Master Chef: Μια υπέροχη εκπομπή μαγειρικής που κατέληξε ριάλιτι

Ανήκω στα άτομα που βλέπουν φανατικά Master Chef, το οποίο θεωρώ ένα από τα ποιοτικά προγράμματα της περσινής τηλεόρασης. Είναι μία εκπομπή που εστιάζει στη μαγειρική τέχνη και δίνει την ευκαιρία σε όλους εμάς που βρισκόμαστε εκτός επαγγελματικής κουζίνας, την ευκαιρία να δούμε πόσο δύσκολο και σκληρό είναι το επάγγελμα του μάγειρα. Όσο…

Back in Time

Γεώργιος Παπανικολάου, ένας σπουδαίος Έλληνας

Πώς μπορείς να μείνεις αδιάφορη απέναντι σε έναν άνθρωπο που…

«Ο γέρος και η θάλασσα» του Χέμινγουεϊ σε ένα εντυπωσιακό animation φιλμ

Βασισμένη στη πασίγνωστη νουβέλα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ «Ο γέρος και η…

10 ταινίες και ο λόγος που άλλαξαν τη ζωή μου

1. Όσα παίρνει ο άνεμος Για την ανεπανάληπτη φράση της Katie Scarlett…

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις…

Δέσπω Διαμαντίδου (1916-2004)

Η Δέσπω Διαμαντίδου υπήρξε εκ των σημαντικοτέρων Ελληνίδων ηθοποιών…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Κοινωφελής Εκμετάλλευση

Είμαι 1 χρόνο άνεργη, πτυχιούχος άνεργη. Έτσι, θεώρησα ότι η…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…

Ιερά τέρατα του παγκόσμιου κινηματογράφου

Καινούργιοι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται στη μεγάλη οθόνη κατά καιρούς,…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent