tempo.gr

tempo.gr | Online περιοδικό ποικίλης ύλης

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

Θρίλερ και ταινίες τρόμου που άφησαν εποχή

( 57 Ψήφοι )
Σύνταξη-επιμέλεια: Χάρης Περτέσης | Κυριακή, 14.02.10 07:10
 

horror_films_94848545

Όταν έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να κάνουμε ένα αφιέρωμα για τις καλύτερες ταινίες τρόμου / θρίλερ όλων των εποχών, μου άρεσε ιδιαίτερα η ιδέα, αφού πρόκειται για το είδος που αγαπώ περισσότερο. Αργότερα όμως, καθώς προσπαθούσα να καταρτίσω μια πρώτη πρόχειρη λίστα, συνειδητοποίησα ότι δύσκολα θα μπορούσα να επιλέξω μόνο 10-15 και να πω με σιγουριά ότι αυτές είναι οι κορυφαίες, χωρίς να αδικήσω ένα σωρό άλλες.Κι όμως, έπρεπε να το επιχειρήσω.

Τελικά, ύστερα από πολλή σκέψη, και αφού έκανα καμιά εκατοστή προσθαφαιρέσεις (!), κατάφερα να ξεχωρίσω όχι τις καλύτερες, αλλά εκείνες που στο δικό μου το... κεφάλι βρίσκονται πιο ψηλά από τις υπόλοιπες, για διαφορετικούς ίσως λόγους η καθεμιά. Δεν θέλω να είμαι απόλυτος και ξεκαθαρίζω και πάλι πως πρόκειται απλά για την προσωπική μου άποψη, με την οποία δεν χάθηκε κι ο κόσμος αν κάποιοι από εσάς διαφωνήσετε και πείτε τι γράφει ο... «μπιπ». Γι' αυτό υπάρχει, άλλωστε, και η δυνατότητα του σχολίου κάτω από το θέμα, ώστε να εκφράζετε την άποψή σας και να τα «χώνετε» όποτε το κρίνετε αναγκαίο.

Παρακάτω ακολουθεί η πρώτη δεκάδα από τις συνολικά είκοσι ταινίες που περιλαμβάνει το αφιέρωμα, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε δύο μέρη, ενώ θα υπάρξει και μια τρίτη συνέχεια με πιο «φρέσκες» επιλογές, από τα 90's μέχρι σήμερα. Η σειρά είναι χρονολογική...

Νοσφεράτου, μια Συμφωνία Τρόμου
(Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, 1922)

Ο μυστηριώδης κόμης Orlok ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα οίκημα στη Βρέμη και γι' αυτό ο κτηματομεσίτης Knock αναθέτει στο νεαρό υπάλληλό του Hutter να ταξιδέψει στα Καρπάθια όρη, προκειμένου να του παραδώσει τα συμβόλαια. Πριν καλά-καλά φτάσει στο κάστρο του κόμη, ο Hutter αντιλαμβάνεται τον τρόμο των κατοίκων του κοντινού χωριού, οι οποίοι του δίνουν και ένα βιβλίο σχετικά με βρικόλακες. Η εμφάνιση του Orlok δεν παραπέμπει στο ανθρώπινο είδος, αφού τα αυτιά του είναι μυτερά, το κρανίο του παραμορφωμένο και τα νύχια του μακριά...

Σκηνοθέτης: F.W. Murnau, Σεναριογράφος: Henrik Galeen, Παίζουν: Max Schreck, Alexander Granach, Georg H. Schnell, Gustav von Wangenheim, Greta Schroder.


Τα Τέρατα
(Freaks, 1932)

Η όμορφη Cleopatra γίνεται δεκτή στην παρέα «τεράτων» ενός πλανόδιου τσίρκου και λέει «ναι» σε πρόταση γάμου που της κάνει ο νάνος του θιάσου, Hans. Στην πραγματικότητα, αυτό που έχει στο μυαλό της είναι να τον παντρευτεί και να το δηλητηριάσει, ώστε να κληρονομήσει τη μεγάλη περιουσία του. Στο γάμο της όμως, φλερτάρει απροκάλυπτα με τον πραγματικό της έρωτα και κοροϊδεύοντας τα υπόλοιπα μέλη του τσίρκου, τους δίνει αφορμή να πάρουν την εκδίκησή τους μεταμορφώνοντάς την στην τρομακτική «Κότα με τα Πούπουλα». Να σημειώσουμε ότι από την 64 λεπτών ταινία έχουν «κοπεί» άλλα 30 λεπτά (που δυστυχώς δεν έχουν σωθεί), συνέπεια των μεγάλων αντιδράσεων που είχε προκαλέσει στην εποχή της.

Σκηνοθέτης: Tod Browning, Σεναριογράφοι: Al Boasberg, Willis Goldbeck, Leon Gordon, Edgar Allan Woolf, Παίζουν: Wallace Ford, Leila Hyams, Olga Baclanova, Roscoe Ates, Henry Victor.


Δράκουλας, ο Βρικόλακας των Καρπαθίων
(Horror of Dracula, 1958)

Ο κυνηγός βρικολάκων Jonathan Harker προσποιείται τον βιβλιοθηκάριο και ταξιδεύει μέχρι το κάστρο του Δράκουλα, δήθεν για να καλύψει τη θέση που προσφέρεται. Δίχως καθυστέρηση, την επόμενη μέρα επιχειρεί να σκοτώσει τον κόμη, αλλά τα σχέδιά του χαλάνε, αφού τον προλαβαίνει η δύση του ηλίου. Ο φίλος του Δρ Van Helsing βρίσκει το σώμα του και το ημερολόγιό του και μεταφέρει τα άσχημα μαντάτα στη μνηστή του Jonathan, Lucy Holmwood, ενώ πολύ σύντομα διαπιστώνει πως η τελευταία και η αρραβωνιαστικιά του αδερφού αποτελούν τον επόμενο στόχο του Δράκουλα.

Σκηνοθέτης: Terence Fisher, Σεναριογράφος: Jimmy Sangster, Παίζουν: Peter Cushing, Christopher Lee, Michael Gough, Melissa Stribling, Carol Marsh.


Ψυχώ
(Psycho, 1960)

Η Marion, έχοντας βαρεθεί τη ζωή που κάνει, κλέβει 40.000 δολάρια από το από το γραφείο που εργάζεται και εγκαταλείπει το Φοίνιξ για την Καλιφόρνια, όπου μένει ο εραστής της, Sam. Στα μέσα της διαδρομής, όντας κουρασμένη, καταλήγει σε ένα απομονωμένο μοτέλ, όπου είναι ιδιοκτήτης και διευθυντής ο φαινομενικά ήσυχος νεαρός Norman Bates, που ωστόσο καταδυναστεύεται από την παρουσία της άρρωστης μητέρας του. Η πρωταγωνίστρια έχει τραγική κατάληξη, αφού σφαγιάζεται με 27 μαχαιριές στο πρώτο σαρανταπεντάλεπτο της ταινίας.

Σκηνοθέτης: Alfred Hitchcock, Σεναριογράφος: Joseph Stefano, Παίζουν: Janet Leigh, Anthony Perkins, Vera Miles, John Gavin, Martin Balsam.


Τα Πουλιά
(The Birds, 1963)

Η Melanie Daniels γοητεύεται από έναν δικηγόρο και ταξιδεύει στο Μοντέγκο Μπέι και το εξοχικό του για να τον συναντήσει. Μόλις φτάνει, της επιτίθεται ένας γλάρος και την πληγώνει στο πρόσωπο, ενώ ακολουθούν και αναίτιες επιθέσεις των πουλιών στους κατοίκους της περιοχής. Μια ανεπανάληπτη ταινία, που παρουσιάζει με άψογο τρόπο την εκδίκηση της φύσης εναντίον του δυτικού ανθρώπου με τον άπληστο αστικό πολιτισμό του, και η οποία παραμένει μέχρι σήμερα αξεπέραστη.

Σκηνοθέτης: Alfred Hitchcock, Σεναριογράφος: Evan Hunter, Παίζουν: Tippi Hedren, Rod Taylor, Suzanne Pleshette, Veronica Cartwright, Jessica Tandy.


Αποστροφή
(Repulsion, 1965)

Η Carole, μία Βελγίδα που ζει στο Λονδίνο μαζί με την αδελφή της, Helen, διαταράσσεται από έναν ψυχοπαθολογικό τρόμο για το σεξ. Η παρουσία του εραστή της αδελφής της στο σπίτι εντείνει το πρόβλημά που έχει, ενώ όταν το ζευγάρι φεύγει για Σαββατοκύριακο, η Carole παθαίνει κατάθλιψη και κλειδώνεται στο διαμέρισμά της. Η μοναξιά και η νοσηρή κατάστασή της όμως, έχουν ως αποτέλεσμα να φαντάζεται την εισβολή αόρατων βιαστών, πράγμα που την οδηγεί μέχρι το έγκλημα...

Σκηνοθέτης: Roman Polanski, Σεναριογράφοι: Roman Polanski, Gerard Brach, David Stone, Παίζουν: Catherine Deneuve, Ian Hendry, John Fraser, Yvonne Furneaux, Patrick Wymark.


Το Μωρό της Ρόζμαρι
(Rosemary`s Baby, 1968)

Η Rosemary και ο σύζυγός της Guy μετακομίζουν σε ένα νέο διαμέρισμα στην Νέα Υόρκη, όπου γνωρίζουν το ηλικιωμένο ζεύγος των Castevet. Σύντομα, αρχίζουν να κάνουν πολλή παρέα μεταξύ τους, ωστόσο τα προβλήματα κάνουν την εμφάνισή τους μόλις η Rosemary αντιλαμβάνεται ότι έχει μείνει έγκυος. Οι υποψίες ότι ο σύντροφός της και οι γείτονές της έχουν μυηθεί στον σατανισμό την κυριεύει και ο φόβος κάνει την εμφάνισή του. Καταπληκτική ερμηνεία της Mia Farrow και των υπόλοιπων πρωταγωνιστών, αλλά και άριστη σκηνοθεσία από τον Roman Polanski. Ο τελευταίος αφήνει σε σχεδόν ολόκληρη την ταινία τον θεατή απλά να υποψιάζεται το «κακό», προσφέροντας μια άκρως ρεαλιστική ατμόσφαιρα και διατηρώντας την αγωνία στο κατακόρυφο μέχρι το τέλος.

Σκηνοθέτης: Roman Polanski, Σεναριογράφος: Roman Polanski, Παίζουν: Ruth Gordon, Παίζουν: Mia Farrow, John Cassavetes, Sidney Blackmer, Maurice Evans.


Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών
(Night of the Living Dead, 1968)

Ένα διαστημόπλοιο γυρνά από την Αφροδίτη, κουβαλώντας μαζί του έναν μικροοργανισμό, που επαναφέρει τους νεκρούς στη ζωή. Αργοκίνητα τέρατα, με ακόρεστη πείνα για σάρκα, περικυκλώνουν ένα αγροτόσπιτο με ανθρώπους, που έχουν οχυρωθεί και προσπαθούν να συνεργαστούν για να γλιτώσουν. Πρόκειται για ταινία-σταθμό του είδους, που, έχοντας ιδιαιτέρως χαμηλό μπάτζετ, αλλά εξαιρετική σκηνοθεσία, ανατριχιαστικά πλάνα και κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, κατάφερε να σκορπίσει τον τρόμο και να γράψει ιστορία. Τόσο απλά.

Σκηνοθέτης: George A. Romero, Σεναριογράφοι: George A. Romero, John A. Russo, Παίζουν: Duane Jones, Judith O`Dea, Karl Hardman, Marilyn Eastman, Keith Wayne.


Ο Εξορκιστής
(The Exorcist, 1973)

Η μικρή Regan MacNeil, που ζει με τη μητέρα της και διάσημη ηθοποιό, Chris, σε ένα ήσυχο προάστιο της Ουάσιγκτον, παρουσιάζει ανεξήγητα συμπτώματα, όπως ανόρθωση του σώματός της από το έδαφος και άσκηση υπερφυσικών δυνάμεων. Η μητέρα σπεύδει αμέσως στους γιατρούς και ζητάει τη βοήθειά τους, ωστόσο εκείνοι δεν μπορούν να εξηγήσουν το φαινόμενο. Έτσι, η Chris οδηγείται στη λύση της εκκλησίας και πιο συγκεκριμένα στον Πάτερ Damien Karras, ο οποίος έχει και την ιδιότητα του ψυχιάτρου. Ο τελευταίος, αφού επισκέπτεται τη Regan, καταλαβαίνει αμέσως ότι η μικρή έχει δαιμονιστεί και ζητάει τη βοήθεια του Πάτερ Merrin, ο οποίος αναλαμβάνει να κάνει τον εξορκισμό και να διώξει το κακό πνεύμα. Όσοι τόνοι μελάνι κι αν χυθούν για την ταινία, ό,τι κι αν προσπαθήσουμε να πούμε, θα είναι πάντοτε λίγο. Αποτελεί την πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία στην ιστορία των ταινιών τρόμου και επηρέασε ιδιαίτερα το συγκεκριμένο είδος. Για τον γράφων είναι μέχρι και σήμερα αξεπέραστη...

Σκηνοθέτης: William Friedkin, Σεναριογράφος: William Peter Blatty, Παίζουν: Ellen Burstyn, Jason Miller, Linda Blair, Max von Sydow, Lee J. Cobb.


Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος με το Πριόνι
(The Texas Chain Saw Massacre, 1974)

Πέντε φίλοι πηγαίνουν με το αυτοκίνητό τους να επισκεφτούν το παλιό σπίτι του παππού του ενός. Στη διαδρομή, παίρνουν μαζί τους έναν παράξενο άντρα που κάνει ωτοστόπ. Τελικά, καταλήγουν στη μέση της αμερικάνικης ερήμου και αντιμέτωποι με μια οικογένεια κανιβάλων και έναν σχιζοφρενή δολοφόνο. Παρ' ότι η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά περίπου τέσσερις δεκαετίες πριν και παρά το πενιχρό μπάτζετ, η βία και η ωμότητά της καταφέρνουν να σοκάρουν ακόμη και σήμερα. Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα πολύ σπουδαίο κεφάλαιο του είδους.

Σκηνοθέτης: Tobe Hooper, Σεναριογράφοι: Kim Henkel, Tobe Hooper, Παίζουν: Marilyn Burns, Allen Danziger, Paul A. Partain, William Vail, Teri McMinn.

Διαβαστε εδώ το β' μέρος του αφιερώματος

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το tempo.gr παρακαλεί του φίλους αναγνώστες του να γράφουν με ελληνικούς και όχι με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish), όπως επίσης να αποφεύγουν και την υπερβολική χρήση κεφαλαίων γραμμάτων. Ο χώρος των σχολίων προσφέρεται σε όλους για να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους, χωρίς καμία λογοκρισία από την πλευρά των Διαχειριστών, αρκεί η διατύπωση να βρίσκεται πάντοτε σε κόσμια πλαίσια. Επισημαίνεται ότι όσα σχόλια είναι συκοφαντικά, προσβλητικά, υβριστικά ή περιέχουν προσωπικά δεδομένα, συνδέσμους προς πορνογραφικό υλικό ή κάθε είδους άσεμνο και απαγορευμένο περιεχόμενο, θα διαγράφονται αυτομάτως.


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Περισσότερα Θέματα:

Δηλώστε συμμετοχή στο 2ο Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου

Νέοι επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιοί θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν για δεύτερη φορά στο επιτυχημένο Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου, που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβρη στο Χώρο Τέχνης και Πολιτισμού «ΕύΠολις-art». Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν με θεατρικά έργα της επιλογής τους (έως 60 λεπτά) και το ρεπερτόριο θα…

Έκθεση φωτογραφίας «UNSEEN» από την ομάδα «Διαδρομές»

Την έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «UNSEEN» της ομάδας «Διαδρομές» θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει το κοινό από το Σάββατο 16 Ιουνίου στις 21:00 έως την Κυριακή 8 Ιουλίου. Παράλληλοι κόσμοι στην ίδια πόλη. Παράλληλες ιστορίες, φαινομενικά διαφορετικές παίζουν κρυφτό και αρνούνται να αποκαλυφθούν στο φως της ημέρας. H φωτογραφική ομάδα…

Έκθεση φωτογραφίας από τους τελειόφοιτους του Δημοσίου ΙΕΚ Κηφισιάς

Την ομαδική φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Το επόμενο βήμα» παρουσιάζουν οι τελειόφοιτοι της ειδικότητας «Τέχνη Φωτογραφίας» του Δημοσίου ΙΕΚ φωτογραφίας Κηφισιάς. Στην έκθεση παρουσιάζεται το έργο-επιστέγασμα των τεσσάρων εξαμήνων σπουδής στη φωτογραφία, δημιουργών που συναντήθηκαν έχοντας ο καθένας διαφορετικό σημείο εκκίνησης. Η ζύμωση…

Θωμάς Κινδύνης: «Ο δρόμος προς την ευτυχία περνάει μέσα από τη γνώση και την αγάπη»

Αποκλειστική συνέντευξη του γνωστού καλλιτέχνη στο tempo.gr Ο Θωμάς Κινδύνης είναι ένας πραγματικός δάσκαλος του θεάτρου και της ζωής με αστείρευτη ενέργεια και αισιοδοξία, που προσπαθεί να σκορπίσει την ευτυχία στους γύρω του μέσα από την άοκνη ενασχόλησή του με ένα ευρύ πεδίο δραστηριοτήτων. Πρόκειται για τον ορισμό του πολυπράγμονα…

Έκθεση “Resilient Futures”

Την έκθεση “Resilient Futures” (Ανθεκτικά Μέλλοντα) συνδιοργανώνουν η Πρωτοβουλία της Polyeco για τη Σύγχρονη Τέχνη (PCAI)  με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια έκθεση που ενώνει σε συμβολικό επίπεδο τα δύο σημαντικότερα λιμάνια της χώρας, αυτό του Πειραιά με…

Χόρχε Μπουκάι: Είμαστε αρκετά δυνατοί για να αντέξουμε την απόλυτη αλήθεια;

Ο άνθρωπος περπατούσε σ’ εκείνα τα σοκάκια της επαρχιακής πόλης. Είχε χρόνο και γι’ αυτό κοντοστεκόταν για λίγο μπροστά σε κάθε βιτρίνα, σε κάθε κατάστημα, σε κάθε πλατεία. Στρίβοντας σε μια γωνία βρέθηκε άξαφνα μπροστά σε ένα ταπεινό κατάστημα που η ταμπέλα του ήταν λευκή. Περίεργος, πλησίασε στη βιτρίνα και κόλλησε το πρόσωπο του στο…

Back in Time

Θεόφιλος Καΐρης, ο φιλόσοφος της νεότερης Ελλάδας που ξεπέρασε τα εσκαμμένα

Ο Θεόφιλος Καΐρης, ακολούθησε την μοίρα όλων των μεγάλων διανοητών,…

Η γλυκιά ανάμνηση της Μαλβίνας

Και ποιός δεν είχε παρακολουθήσει την Μαλβίνα Κάραλη στις μοναδικές…

Τα video games που μας μεγάλωσαν

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγαπήθηκαν στο παρελθόν είναι πάρα πολλά…

Οι 10 ταινίες με το πιο ανατρεπτικό φινάλε

Δέκα αξέχαστες κινηματογραφικές ταινίες, που το τέλος τους έχει…

Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο ποιητής της ανθρώπινης περιπέτειας

Γράφει η Δήμητρα Σμυρνή Για το Θόδωρο Αγγελόπουλο, το…

Επιλογές Συντακτικής Ομάδας

Οι τεχνικές προπαγάνδας των ΜΜΕ

Του Ευστράτιου Παπάνη* Κατά τον Ellul (1965) η προπαγάνδα αποτελεί…

Κλεπτομανία

Η κλεπτομανία ορίζεται ως μία συναισθηματική διαταραχή του ελέγχου…

Αυτή τη Δημοκρατία εννοούν;

Επτά χρόνια πριν, ανυποψίαστοι πρωτοακούγαμε για την αμερικάνικη…

Καρυωτάκης - Πολυδούρη: Μια ιστορία από το παρελθόν

Είναι φορές που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις αν τα γεγονότα που…

Οι Ιρανές δεν ντύνονται όπως νομίζεις

Το στερεότυπο που αρκετοί έχουν στο μυαλό τους για τις γυναίκες από…
Στείλε το άρθρο σου

transparent

transparent


Το tempo.gr χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα.

Δέχομαι τα cookies από αυτό τον ιστότοπο.
Όροι χρήσης